Autor Wątek:  Typ submodelu stars  (Przeczytany 4389 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Typ submodelu stars
« dnia: 10 Lutego 2015, 00:27:09 »
Cytat: wiki
Obiekt taki zachowuje się jak wielopunktowy FreeSpotLight bez możliwości ustalenia kierunku świecenia, za to każdy punkt może świecić innym kolorem. Pierwotnie powstał do obsługi modelu nocnego nieba, ale może także służyć jako oświetlenie wież, światła obrysowe samochodów ciężarowych lub samolotów, czy latarnie w odległej miejscowości. Obiekt można dowolnie animować (Anim:, eventy), załączać gdy się ściemnia (Selfillum: z liczbą), jak również załączać eventem lights. Obiekt nie jest wyświetlany w trybie VBO, będzie to naprawione w przyszłych wersjach.
Mam wiec następujący submodel:
Parent: none
Type: Stars
Name: lampki
Anim: false
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
SelfIllum: 0.24
MaxDistance: -1
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 0.0 0.0 1.0
NumVerts: 4
1
0 -4 57 90240 0
0 4 57  5331695 0
-4 0 57 4477779 0
1
4 0 57  6574411 0
I nijak nie mogę uzyskać składowej czerwonej różnej od zera. Wg dokumentacji e3d za barwę odpowiada 16 bajtów. Cztery najmłodsze nie mają widocznego wpływu. 5-8 to składowa niebieska. 9-12 zielona. 13-16 ustawione na ff dają cyjan a na przykładowe 10 czerń. Z kilkoma osobami głowiłem się nad tym kilka godzin bezowocnie. Niech wisi psując krew mającym dostęp do kodu.
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Typ submodelu stars
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Lutego 2015, 01:33:43 »
Jest tak:   parser.getToken(j); //zakodowany kolor
   Vertices[i].Normal.x=((j    )&0xFF)/255.0; //R
   Vertices[i].Normal.y=((j>> 8)&0xFF)/255.0; //G
   Vertices[i].Normal.z=((j>>16)&0xFF)/255.0; //B
I potem:   glColor3f(Vertices[i].Normal.x,Vertices[i].Normal.y,Vertices[i].Normal.z);
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Typ submodelu stars
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Lutego 2015, 12:46:32 »
Czyli najmłodsze odpowiadają za składową czerwoną. Zmieniłem atmo na dzienne by było widać. Wpisałem 0x0101ff=66047. Efekt? Czarna kropeczka taka sama jak dla zera. Ewidentnie coś mi ucina składową czerwoną. Diffuse mam biały, żeby nie było. Tylko gwiazdy na niebie przyjmują pełną paletę, wiec o co chodzi? W załączniku model testowy z jednym punktem świetlnym w 0 0 5.
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Typ submodelu stars
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Lutego 2015, 13:04:07 »
No tak, zapomniałem o tym, że potem się robi optymalizacja, która modyfikuje wektory normalne, a tutaj zamiast wektorów normalnych są składowe koloru i nie powinny być przeliczane. Aby wyłączyć optymalizację proponuję dać Anim: true.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Typ submodelu stars
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Lutego 2015, 13:09:37 »
Dzięki, działa. :D Szkoda tylko, że tyle czasu na to zmarnowaliśmy.
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Typ submodelu stars
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Lutego 2015, 13:39:01 »
Tak to jest z wyszukiwaniem błędów. Dopiero po poprawieniu okazuje się, że było to proste, ale jednak wcześniej trzeba było ogrom pracy włożyć, żeby dojść do tego, co jest źle. Gdyby był podgląd E3D, to tam by było widać, że się składowa czerwona zmieniła na -1, a powinna być 1.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Typ submodelu stars
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Lutego 2015, 14:09:43 »
Godzinka pracy właściwej i gotowe.
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Typ submodelu stars
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Lutego 2015, 14:37:26 »
Na JPG nie będzie tego widać. :D
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni