Autor Wątek:  Zmiana U (napięcia) w sieci trakcyjnej  (Przeczytany 5997 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online MaciejM

  • Wiadomości: 4001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1048
Zmiana U (napięcia) w sieci trakcyjnej
« dnia: 24 Stycznia 2015, 01:20:36 »
http://eu07.pl/userfiles/8463/priv-napiecie_siec_trakcyjna.7z

"Sceneria" gdzie mamy dwanaście zelektryfikowanych torów o długości ~16km. Zrobiłem ją częściowo 4fun i częściowo do zobaczenia jak się zachowuje tabor przy różnych napięciach w sieci trakcyjnej. Poza możliwością zmiany napięcia za pomocą Shift+2/3/4/5 można również puścić w ruch pozostałe 11 pociągów i zobaczyć jak ich rozruch wpływa na napięcie w sieci.

http://eu07.pl/userfiles/8463/priv-napiecie_siec_trakcyjna2.7z
To samo, co wyżej, tyle że każdy tor ma swój osobny zasilacz. Maksymalne natężenie prądu pobieranego jest ustawione na 6000A, przy czym można to zmienić w scn:
Cytuj
node -1 0 s1 tractionpowersource 0 0 0 3500 0 0.2 6000 1.0 3 10.0 norecuperation end //6000 Amper
S1 - to numer toru (licząc od lewej), a raczej numer toru, nad którym jest sieć trakcyjna. Torów jest 12, to i jest 12 zasilaczy nazwanych S1,S2...S12.
6000 - maksymalne natężenie prądu możliwego do pobierania z tego druta.
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2015, 20:25:51 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity BZW | 12 lat z MaSzyną! (eu07-160110) | Skrypty 3dsMAX

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Zmiana V sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Stycznia 2015, 19:50:04 »
Proponowałbym napisać raczej normalnie, zmiana "U" albo po prostu "napięcia".

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1593
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 509
Odp: Zmiana V sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Stycznia 2015, 19:52:20 »
Mam jedną wątpliwość co do tej symulacji obniżenia napięcia w sieci podczas rozruchu innych składów. Zmuszony ciekawością, czy wywali WS przy starcie tylu Czapajewów z ciężkim składem naraz, podmieniłem sobie w starterze Rainsted wszystkie składy na ten z ET42-024 ze składem beczek 406Ra. Później, korzystając z instrukcji załączonej do tej mini scenerii, obniżyłem napięcie w sieci do 2090 kV. Następnym krokiem było wciśniecie Shift+1 aby wszystkie składy wystartowały. Moje pytanie jest następujące: przy jakim napięciu w sieci trakcyjnej "puszcza" WS w lokomotywie ET42? Pytam, ponieważ zauważyłem, iż po starcie wszystkich ET42 naraz, napięcie w sieci trakcyjnej spadło do około 1,6 kV-1,7 kV (wartości przybliżone) a wszystkie ET42 dalej jadą jakby niższe napięcie w sieci trakcyjnej nie powodowało utraty ich siły pociągowej. Przy napięciu 1,7 kV, próba uruchomienia EU06 nie powiodła się.Jako dodatek załączam 2 obrazki opisujące sytuację o co mi konkretnie chodzi.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6121
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 801
Odp: Zmiana V sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Stycznia 2015, 20:13:30 »
Niższe napięcie nie powoduje utraty siły pociągowej (charakterystyka F(I)), tylko obniżenie prędkości (charakterystyka n(I)).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmiana U (napięcia) w sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Stycznia 2015, 21:49:38 »
A prąd, od którego zależy siła pociągowa, nie jest zależny od napięcia?
Chciałem już wcześniej to zasugerować, doszedłem jednak do wniosku, że nie ma co robić śmietnika. Skoro śmietnik się już zrobił: Maćku, napisz może o tym, jaki jest wpis zasilacza w pierwszej scenerii.
@RoboBatman: dobre pytanie.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6121
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 801
Odp: Zmiana U (napięcia) w sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Stycznia 2015, 23:35:53 »
A prąd, od którego zależy siła pociągowa, nie jest zależny od napięcia?
Też, w końcu zależy on m. in. od napięcia, prędkości, zużycia kół, pozycji nastawnika jazdy, pozycji nastawnika bocznikowania, temperatury silnika i oporników rozruchowych.

wszystkie ET42 dalej jadą jakby niższe napięcie w sieci trakcyjnej nie powodowało utraty ich siły pociągowej.
To zdanie zrozumiałem jako zdziwienie, że obniżone napięcie nie było przeszkodą dla lokomotyw przed ruszeniem i stąd moje wyjaśnienie. Najlepsze porównanie będzie wtedy, gdy postawi się obok siebie kilka lokomotyw z tym samym składem przy różnych napięciach. Póki wszystkie lokomotywy jadą na pozycjach oporowych, jadą w miarę równo. Większe, wyraźne róznice pojawiają się dopiero, gdy lokomotywy kolejno zaczną przechodzić na pozycję bezoporową i bocznikować.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6111
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Zmiana U (napięcia) w sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Stycznia 2015, 00:04:52 »
Jest też jeszcze kwestia sposobu zasilania sieci. Jeśli zasilane jest każde przęsło (podejrzewam, ale nie sprawdzałem), to nie zmienia się rezystancja pomiędzy pantografem a podstacją, w związku z tym nie ma dodatkowego spadku napięcia zależnego od odległości. Normalnie rozłączenie WS jest ustawiane na połowę napięcia maksymalnego, które w FIZ jest ustawione na 3600V. Więc powinien rozłączać przy 1800V, chyba że w FIZ jest wpisane mniejsze. Osobny temat to używanie przez AI wysokiego rozruchu, który daje większe prądy, ale obecnie używany jest wyłącznie na podjazdach pod górę (jako procedura wyższej konieczności).

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Zmiana U (napięcia) w sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Stycznia 2015, 16:47:05 »
Na ET42 nie ma PZN (przekaźnika zanikowo-napięciowego), więc nie możliwe na niej jest puszczenie WS z powodu małego napięcia w sieci. Jeżeli zostało to odtworzone w symulatorze to szacun :P

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6111
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Zmiana U (napięcia) w sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Stycznia 2015, 16:52:09 »
Czy zostało, to nie wiem, ale to kwestia jednego wpisu w dwóch plikach FIZ, żeby tak się symulowało.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1593
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 509
Odp: Zmiana U (napięcia) w sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Stycznia 2015, 17:12:59 »
@Niebugocław: mam rozumieć, że ET42 jest tak genialnie skonstruowaną maszyną, że ruszy w rzeczywistości z bruttem nawet przy 1,8 kV napięcia w sieci trakcyjnej?. Tak to przynajmniej zrozumiałem skoro nie ma Przekaźnika Zanikowo Napięciowego. To by tłumaczyło dosadnie, dlaczego w symulatorze przy napięciu 1,7 kV-1,8 kV, ET42 jedzie dalej, a reszta loków stoi bo ma PZN ustawiony na 2,0 kV (mówię o EU06,EU07).
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2015, 17:16:22 wysłana przez RoboBatman »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Zmiana U (napięcia) w sieci trakcyjnej
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Stycznia 2015, 21:05:52 »
Wywalenie PZN jest ustawione na wartość 1800-1900V. Nie ma żadnych przeszkód po stronie elektrycznej, żeby nie ruszył. Myślę, że nawet takie napięcie by mu wystarczyło. Rusek to "genialna" maszyna pod wieloma względami, legenda głosi, że posiada takie połączenia, by mógł przetoczyć się na samych bateriach, ale nikt nie odważył się tego sprawdzić :D