No jak masz mniej pamięci na karcie graficznej niż 2GB, to będzie wtedy różnica. Chociaż ja nie wiem, czy w pamięci VRAM przypadkiem nie siedzi grafika rozpakowana? Tak czy inaczej, na moim archaicznym Radeonie HD5870 nie ma różnicy czy DDS czy TGA. Za to jest różnica jak jest dużo modeli widocznych. W gęstym lesie czy gęstej zabudowie FPS potrafi mi spaść nawet do 30FPS, ale dokładnie tak samo na TGA i DDS.
Podsumowując ten offtopic - tekstury mają znacznie na bardzo przestarzałych kartach graficznych z małą ilością pamięci i/lub bardzo wolną pamięcią. Na współczesnych kartach raczej kiepska optymalizacja silnika graficznego ma znaczenie.
Ciekawostka - na moim Radeonie jak włączę w symku multisampling wysypuje się sygnalizacja. Rozwala się grafika wszystkich znaków i ogólnie wszystko wygląda paskudnie i migocze. Za to jak włączę maksymalny antyaliasing i multisampling w sterowniku od karty graficznej ("override application settings") - wtedy grafika wygląda ślicznie i nic się nie pierdaczy. W MaSzynie mam ustawiony multisampling na 1 (czyli wyłączony). Ogólnie MaSzyna bardzo nie chce współpracować z moją obecną konfiguracją. Dema i benchmarki nie mają żadnego problemu, problem jest tylko z MaSzyną. Problem taki, że muszę tworzyć dla niej specjalny profil w Catalyst, inaczej raz, że ignoruje ustawienia sterownika, dwa - okropnie wygląda, trzy - niemożliwie zacina. Za to w profilu ustawiam wszystkie opcje na maksymalną jakość - i wtedy paradoksalnie chodzi dużo płynniej ;) Ewidentnie silnik graficzny wymagałby lekkiego odświeżenia, bo chyba nie za bardzo nadąża nawet za kartami graficznymi sprzed kilku lat. Tylko błagam, nie zaczynajmy kolejnego flejma - jakoś działa (po długich bojach) i są pilniejsze rzeczy do poprawienia. Np ostatni zgłaszany przeze mnie bug z zasilaniem na Drawinowie. Tylko pewnie zaraz się zacznie, że Drawinowo jest be, nie ma sensu poprawiać i trzeba napisać od nowa :P
Co do dokładnych testów porównawczych - jaki to ma sens? Nie chcecie wierzyć, że tak to działa na mojej konfiguracji to nie wierzcie. Nie chce mi się dla udowodnienia, że nie kłamię tego testować. Myślę, że już powstał consensus co do tych tekstur - będą 2 wersje, DDS i TGA, do wyboru dla każdego. Co do optymalizacji silnika - to może zrobić tylko ktoś, kto ma współczesny komputer, a nawet 3 (mogą być 3 osoby) dla przetestowania zmian na kartach graficznych 3 głównych producentów, czyli Intela, AMD i NVidii.
Ja tam strzelę, że wąskim gardłem nie będzie wcale GPU tylko CPU. A raczej to, że silnik za dużo robi na CPU, za mało na GPU. Niedawno popsuł mi się laptop z szybkim prockiem i7 - jak był sprawny, MaSzyna nie schodziła poniżej 60FPS-ów, pomimo tego, że grafika mobilna w tym lapku była słabsza od Radeona HD5870. Na starym kompie mam 2 rdzeniowy i5 i MaSzyna częściej daje radę 30FPS wyświetlić, niż 60. To by też pasowało do "rysu historycznego". Dawno dawno temu karty graficzne niewiele potrafiły, dlatego więcej rzeczy robiło się na CPU. Aha, rzeczony Radek ma 2GB RAM-u, więc widocznie to wystarcza MaSzynie z teksturami TGA (o ile w ogóle skompresowane tekstury są trzymane w VRAM, bo może wcale nie - nie znam się na tym).
Co do meritum - weekend już jutro i pojutrze - może uda mi się wypuścić nową wersję edytorka ze znaczącymi zmianami.