Binarny format zapisu danych już istnieje - nazywa się RSF i jest wykorzystywany przez edytor Rainsted. Opracowywanie nowego raczej nie ma sensu, a widocznie jest jakiś powód, dla którego Ra nie wykorzystuje go w EU07.EXE.
RSF został zaprojektowany tak, że zawiera wiele informacji, które nie są nijak potrzebne przy wykonywaniu scenerii (symek), a umożliwiają na zupełnie inną jakość pracy w edytorze. Dlatego nie jestem pewien, czy to jest najbardziej optymalne rozwiązanie. A zmiana formatu zapisu scenerii nie zrobiona
najlepiej jak się da nie jest rozsądnym posunięciem, biorąc pod uwagę jak często zmienia się w MaSzynie format zapisu scenerii. ;-)
Co do formatu binarnego ogólnie, to problemem jest brak odpowiednich narzędzi. Czy ktoś narzeka, że format z 3dsa jest binarny? Nie, bo razem z formatem jest cały edytor. W przypadku E3D oraz ew. binarnego formatu scenerii, czy nawet jakichś danych przechowywanych w pliku TGA (nie wiem, czy takie są?), nie ma łatwiej możliwości edycji, ale jest to wina braku skryptów do importu/exportu (E3D) oraz jakiegoś prostego narzędzia, niech to będzie choćby nakładka na
notepada++, czy program zewnętrzny, pozwalający na wczytanie pliku binarnego, rozpoznanie jego struktury i wyświetlenie zawartości. Nie powiesz mi chyba, @Banita-m, że używasz notatnika dlatego, że jest to Twój ulubiony program służący do edycji. Trudno też oczekiwać, że ktoś będzie współcześnie pisał scenerię wyłącznie w notatniku.