Autor Wątek:  Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy  (Przeczytany 60780 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #30 dnia: 23 Grudnia 2014, 21:28:28 »
Jeśli jesteśmy w tym temacie, to moim skromnym zdaniem wielka szkoda, że część użytkowników, która posiada słaby sprzęt, ogranicza, pod kątem wyświetlanej grafiki, całą resztę. To znaczy: ja mam słaby komputer, który przy większej ilości trójkątów przejdzie w tryb "pokazu slajdów", więc będę protestował przeciwko zmianom, nie pozwolę, żeby ktoś mógł mieć, odnosząc się do przykładu z postów @HTD, okrągłe gałki. Wiem, że nikt w ten sposób nie myśli, tzn. nikt (prawie nikt) nie robi tego (nie bojkotuje postępu) naumyślnie, a jedynie wyrażają swoje obawy przed tym, że po drodze ktoś o nich zapomni i już nie pograją sobie w MaSzynę, bo wymagania sprzętowe zbyt urosną.
Według mnie jest to czynnik w dużej mierze spowalniający rozwój symulatora. Ogranicza on ilość nowych użytkowników, których być może przyciągnęłaby bardziej realistyczna grafika. Jak możemy liczyć na to, że do zespołu dołączy się dobry grafik, skoro typowy grafik z doświadczeniem spojrzy na screeny i z marszu będzie przekonany o ułomności naszego silnika graficznego?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #31 dnia: 24 Grudnia 2014, 00:41:30 »
A co jeśli dołożyć 1 poziom podkatalogów do modeli? Np dodatkowy katalog HD, z którego byłyby brane modele z większą ilością trójkątów czy dodatkowymi atrybutami? W sumie technicznie to dołożenie 1 stringa do kodu i konfiguracji. Coś w stylu modelDirectory = hd ? "models" : "models\\hd" ;) Wtedy wilk syty i owca cała. O grafice 3D mam pojęcie mgliste, ale czytałem, że modele z 3DS przed eksportem przechodzą przez dzielenie na trójkąty z różną precyzją. Gdyby tak było, to źródło miałoby zawsze możliwość wygenerowania 2 zestawów plików.

Podobnie mogłoby być z teksturami. Mało tego, można by ściągnąć wersję SD lub HD - tzn podstawowa paczka byłaby SD, HD byłaby jako opcja. Widziałem takie rozwiązania w modach do gier. Przejście na HD sprowadzało się do wypakowania 1 zipa. Zip miał readme z opisem wymagań sprzętowych dla wersji HD.

BTW, szkoda, że jakaś spółka PKP nas nie sponsoruje, w końcu reklamujemy kolej w czasach, gdy reklama jest im jak najbardziej potrzebna.

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #32 dnia: 24 Grudnia 2014, 09:19:33 »
Cytuj
Wiem, że nikt w ten sposób nie myśli, tzn. nikt (prawie nikt) nie robi tego (nie bojkotuje postępu) naumyślnie, a jedynie wyrażają swoje obawy przed tym, że po drodze ktoś o nich zapomni i już nie pograją sobie w MaSzynę, bo wymagania sprzętowe zbyt urosną.
Według mnie jest to czynnik w dużej mierze spowalniający rozwój symulatora. Ogranicza on ilość nowych użytkowników, których być może przyciągnęłaby bardziej realistyczna grafika. Jak możemy liczyć na to, że do zespołu dołączy się dobry grafik, skoro typowy grafik z doświadczeniem spojrzy na screeny i z marszu będzie przekonany o ułomności naszego silnika graficznego?

Trzeba raz wreszcie spojrzeć prawdzie w oczy i powiedzieć to co jest przykre ale prawdziwe. Jak kupisz nowy komputer, to po 5 latach użytkowania tenże sprzęt nadaje się do obsługi programów tekstowych (tu ironia). Niestety, taka jest żywotność tego typu sprzętów i nic na to nie poradzisz. Druga prawda, silnik graficzny Maszyny to stareńki dziadunio wymyślony epokę temu. Myślę jednak, że nie jest to największą bolączką "Maszyny". Niech ktoś mi powie, kiedy pojawiła się ostatnia nowa sceneria, 2, 3, 5 lat temu? Bo już nie pamiętam, ale chyba jeszcze byłem kawalerem.... Co mi z realizmu, skoro każdy scenariusz przejadę z opaską na oczach. Tu jest główny problem tego projektu, brak atrakcyjności. Kolejny, to kosmiczny stopień skomplikowania. Weźmy taki MSTS dla przykładu, symulator też stary jak świat i kiepski graficznie. Ma za to jedną niesamowitą zaletę. Powiedzmy, chcę sobie stworzyć własny scenariusz w jakiejś tam misji, niech będzie CMK. W edytorze MSTS zajmuje mi to góra pół godziny. Mam zrobione mijanki, wiele składów z naprzeciwka i inne bajery jak mi się chce. W "Maszynie" podobny scenariusz ile czasu zajmuje? Miesiąc, dwa? I to jest chyba główny powód tego, że chętnych do równania góry kilofem, jest bardzo niewielu.
« Ostatnia zmiana: 24 Grudnia 2014, 09:28:23 wysłana przez selsyn »

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #33 dnia: 24 Grudnia 2014, 10:01:36 »
Czyli wystarczy zrobić dobry edytor ;) Tylko ;) Plus rzeczy takie jak SRK muszą być zautomatyzowane. Jest pokusa, żeby robić coś, co widać. Ba - przekleństwo mojej pracy w IT jest podobne. Pracodawców interesuje tylko to co widać, na samym wierzchu. Podczas gdy najciekawsze rzeczy są pod maską. Pracując nad nimi trudno pochwalić się efektem, dopóki się ich nie skończy. Nawet 90% to za mało. Pokazać można, jak działa 99. Ale to jałowa dyskusja. Rozwój ogranicza brak sponsora. Myślę, że nawet 1 osoba byłaby w stanie zrobić w rok w pełni funkcjonalny edytor tras i misji. Wystarczyłoby zatrudnienie na etat. Ten projekt nie musiałby kosztować milionów, ani nawet być płatny. Firmy wydają więcej na kampanie reklamowe. Ja to sobie myślę tak - że jakby zrobić trochę atrakcyjnych dla NOWYCH userów rzeczy, można by przyciągnąć więcej ludzi (zauważ, że problem z tym, że znamy trasy na pamięć odpada - nowi nie znają). A więcej ludzi, to większy ruch, większa rozpoznawalność, większa atrakcyjność dla potencjalnych sponsorów. Plus pewnie efekt masy. Nawet jeśli nie wiem jak mały odsetek tej dużej masy ludzi coś będzie tworzyć - sumarycznie będzie już trochę znaczącej mocy przerobowej.

Tymczasem - znalazłem parę miesięcy temu MaSzynę zupełnie przez przypadek. Pierwszy kontakt był odstraszający nawet dla mnie. Ale to są rzeczy dość łatwe do zmiany. Wystarczy zrobić nową stronę projektu, bardziej na czasie, z większą ilością grafiki i filmów. Materiałów do tego jest do oporu. Do tego w samym symku zrobić tutorial - na to akurat mam dobry pomysł i we właściwym czasie pokażę to zrobione. Z resztą, stronę też mogę walnąć. Tylko jest powód, dla którego ani ja, ani nikt inny chyba tego nie robi TERAZ. Priorytety. Jest do dopracowania kilka ważnych detali. Np rozkłady, bez których misje tracą dużo na atrakcyjności. Np masa drobnych bugów, które psują obraz całości. Np brak narzędzi wspomagających szybszy rozwój. Wg mnie to się wszystko da zrobić, i to nawet bez sponsora. I myślę, że nawet dość szybko.

A wtedy - odjazd. Ruszy  się to.

Offline Tomexy

  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #34 dnia: 24 Grudnia 2014, 14:54:11 »
Taki mały off i moja opinia na to wszystko. Brakuje tu nowych userów, bo? Starzy potrafią ich zrugać za to, że zapytają, kiedy będzie nowa publikacja później się dziwicie, że nie ma chętnych na robienie czegoś tak wigilijnie, ale szczerze, dlatego się tu nie wypowiadam a chciałbym pomóc, ale nie ma nikogo, kto cię "poprowadzi" zarzucą ci linkiem do edytora albo usuną twój post, bo się nie znasz. Dziękuje.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6310
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #35 dnia: 24 Grudnia 2014, 23:38:35 »
chciałbym pomóc, ale nie ma nikogo, kto cię "poprowadzi"
Ja też poproszę, żeby mnie ktoś poprowadził, bo wielu rzeczy zrobić nie umiem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #36 dnia: 25 Grudnia 2014, 17:23:55 »
Mogę prosić print screeny z widoku gotowego narzędzia? :>
Dłuższą chwilę przypatrywałem się temu z boku... i jako deweloper oprogramowania, i jako dawny tester Igora, i jako użytkownik. Mógłbym znieść wszystko ale jakoś strasznie wesołą sprawą jest pobieranie .Net'a. Program ma w ciemno, nie więcej niż 50MB... a paczka .Net z tym jednym komponentem to prawie 3GB. Czy tylko ja widzę jakieś błędne założenie?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6310
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #37 dnia: 25 Grudnia 2014, 17:26:45 »
Przecież HTD pisał, żeby sobie nowy komputer kupić, z dyskiem 1TB, a nie tracić życie na mulenie starego.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #38 dnia: 25 Grudnia 2014, 20:51:52 »
:) NET 4.5.1 zostaje do wersji 1.0. Być może da się zbić do 4.0, po ukończeniu. Jakieś inne, konstruktywne uwagi? ;)

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #39 dnia: 26 Grudnia 2014, 02:27:56 »
To jest najbardziej konstruktywna. To tak, jakbym ja skompilował prosty program bazodanowy ze wszystkimi bibliotekami Qt, tylko dlatego że użyłem jakiegoś gotowca - przecież to żadna różnica czy narzędzie zajmuje 10MB czy 2800MB... zwłaszcza, że jest niewiele potrafiącą alfą. To jest ten moment gdzie porzuca się projekt i zaczyna od nowa z uwzględnieniem przypadłości krytycznych.

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #40 dnia: 26 Grudnia 2014, 10:52:48 »
Poprawiając poprzednią rozwlekłą i mętną odpowiedź: obniżenie .NET do 4.0 dopiero po zakończeniu fazy alpha. Wersji bez .NET nie będzie, ale jak ktoś chce, może dodać samodzielnie do projektu, albo przesłać pliki i sam je dodam. Kolejne uwagi odnośnie .NET proszę kierować w formie poprawek i plików bezpośrednio na GitHub. Poprzez GitHub można także zgłosić chęć dołączenia jako developer. Z góry dziękuję.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #41 dnia: 26 Grudnia 2014, 12:42:30 »
Mam mieszane uczucia co do Twojej szczerości. W ostateczności kłamiesz i z prawdziwą developerką masz wspólnego tyle co Andrzej Gołota. Wyobraź sobie, że manager projektu, po pierwszych opiniach od testerów stwierdza, że dążenie do osiągnięcia funkcjonalności w aktualnie przyjęty sposób jest złe. Potrzeba nieadekwatnych do tego celu zasobów. Przyjęte rozwiązanie uznane jest samo w sobie jako błąd krytyczny. W normalnej firmie IT projekt na tym stadium porzuca się i zaczyna od razu od nowa, ale z pominięciem błędów. Gdyby rozumować tak jak to robisz obecnie, EU07.EXE powinno mieć 40GB.

  Dodano: 26 Grudnia 2014, 13:33:29
Pozwolę sobie na jeszcze jedną małą podpowiedź, sprawdź sobie jaki odsetek tego forum korzysta z komputerów wyposażonych w W8 i W8.1... statystyczna reszta to W7, a następnie XP oraz pozostałe.

A teraz już personalnie, zarabiam tyle że mógłbym spokojnie zmienić komputery na takie jakie dałyby mi przyjemność pracy znaną z W7, i zrobiłbym to od ręki ale na pewno nie z powodu marnych umiejętności deweloperskich programisty ;)
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2014, 13:33:29 wysłana przez pol102 »

Offline ryba825

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #42 dnia: 26 Grudnia 2014, 17:11:46 »
Wyobraź sobie, że manager projektu, po pierwszych opiniach od testerów stwierdza, że dążenie do osiągnięcia funkcjonalności w aktualnie przyjęty sposób jest złe. Potrzeba nieadekwatnych do tego celu zasobów. Przyjęte rozwiązanie uznane jest samo w sobie jako błąd krytyczny. W normalnej firmie IT projekt na tym stadium porzuca się i zaczyna od razu od nowa, ale z pominięciem błędów.
I zamienia .NET na co? Ma 100 programistów C#/.NET i mówi: "słuchajcie, od dzisiaj jesteście programistami C++ i używacie wxWidgets. Zamiast jednej linijki piszecie 200. Nie znacie C++? To już wasz problem."
Bez jaj. Żaden menedżer nie zwiększy budżetu na projekt 200 razy. .NET tyle waży, więc to do MS trzeba się żalić. Od wersji 4.6 ma nie wymagać instalowania całego środowiska, tylko będą dołączane dllki z instalatorem.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6310
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #43 dnia: 26 Grudnia 2014, 17:48:52 »
Może się nie znam, ale mnie np. przeraża to, że do różnych programów muszę mieć .NET 2.0, 3.0, 3.5, 4.0, 4.5.1, a co jeden to większy. Do tego mam kilkanaście "Microsoft Visual C++ Redistibutable", też po jednej wersji dla każdego programu. Być może tak właśnie to musi wyglądać i lepiej się nie da. Być może edytor tekstowy najszybciej się zrobi w C#, a do tego sobie trzeba kupić specjalny komputer, żeby nie zamulał. Zasadnicze pytanie, po co to robimy. Jeśli ma to być narzędzie dla wszystkich, to ślepa uliczka. Jeśli tylko po to, żeby ktoś jeden mógł zrobić coś tam, to ma to sens. Z innej strony, np. Mariusz zrobił narzędzia do Excela, ale że wymagają Excela, to wiele osób ich nie używa, chociaż by się przydało zapuścić je przed wydaniem paczki...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #44 dnia: 26 Grudnia 2014, 18:03:35 »
Czesc,
To ja Mariusz, mnie sie wydawalo, ze Excela ma raczej wiekszosc. Ja w zasadzie pisalem te narzedzia pod swoje potrzeby, bo swego czasu mialem hopla na punkcie automatycznego lub polautomatycznego likwidowania bugow. W samych narzedziach tez moga byc bugi, ale to inna sprawa.
Nie wiem czym kieruje sie HDT. Jesli pisze przede wszystkim sam dla siebie ok, jesli nie, to bedzie musial poczekac, az wiekszosc zmieni sobie sprzet a nie na odwrot.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #45 dnia: 26 Grudnia 2014, 19:00:26 »
Witaj Mariusz. Ja odniosę się do pierwszego postu w tym wątku. Jestem chyba mało kumaty, nadal nie wiem, co tym niepowstałym, a już kontrowersyjnym edytorem można zrobić. Dowiedziałem się z całego wątku wiele o zawiłościach jego budowy, nadal jednak nie wiem, czy i jak położę nim tory, jak wstawię semafory, zwrotki lub angliki. O sieci trakcyjnej nie wspomnę. Urwałem się z choinki, teraz jest na to czas, więc pytam, co ja będę mógł zrobić tym edytorem... zdanie:
Cytuj
ScnEdit jest ... edytorem czysto tekstowym, który ... wspomaga bezpośrednią pracę nad plikami scenerii, zwłaszcza plikami ctr zawierającymi zdarzenia. Ponadto bezpośrednia edycja plików źródłowych daje największą kontrolę nad ich strukturą i działaniem.
kompletnie mnie o tym nie informuje.
Cytuj
Ponieważ pliki scenerii mają swoją oryginalną składnię, potrzebny był edytor, który potrafi tę składnię rozpoznać i oznaczyć odpowiednimi stylami i kolorami.
Dla mnie to tak oczywiste, że nie trzeba o tym pisać (kolory to taki bajer).
Cytuj
Mój edytor prezentuje tekst w kolorze, ponadto kolory można wybrać z kilku gotowych schematów, w zależności czy ktoś preferuje jasne tło, ciemne, czy może łagodne dla oczu, a jednocześnie czytelne.
Taaak, skórki dobra rzecz, jak już się wie co tym edytorem zrobię. Mógłbym tak każde zdanie wyciąć i napisać, że nadal nie dowiedziałem się najważniejszego. Wytykanie wersji .NET coś tam nie ma sensu, skoro wiemy tylko tyle o funkcjonalności projektu.

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #46 dnia: 26 Grudnia 2014, 19:50:55 »
OK, ulżyło wszystkim? :) Swoją drogą, lincz jest bardzo merytoryczną dyskusją w wątku. Nie podoba Wam się mój projekt i użyta technika, więc jedziecie mi personalnie kwestionując umiejętności? To jest po prostu żałosne i żenujące. Dalsza dyskusja na tym poziomie nie ma sensu i nie będę się do niego zniżał. Dajcie szansę normalnym użytkownikom i nie spamujcie proszę.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #47 dnia: 26 Grudnia 2014, 19:55:14 »
Moim celem nie bylo linczowanie Ciebie. Jesli tak to odbrales, to przepraszam :)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #48 dnia: 26 Grudnia 2014, 22:15:22 »
Cytuj
...jedziecie mi personalnie kwestionując umiejętności?
Pomyłka, wyszczególniłem czego chciałbym się dowiedzieć o tym, co zamierzasz zrobić. Póki co, chwaliłeś obraną technologię tworzenia, nie przyjmując do wiadomości, ani jednego argumentu dotyczącego sprzętu czy oprogramowania. Jak myślisz, warto dyskutować jak nie przyjmujesz żadnych uwag?
Cytuj
Dajcie szansę normalnym użytkownikom i nie spamujcie proszę.
A niby kto to jest? Ja się czuję normalny i wszyscy co tu pisali też. 4588 osób zarejestrowanych na forum, piszących może 50, może 100, kto tu ma być normalny? Mam wrażenie jakbyś pomylił nasze forum z jakimś informatycznym. Do Ciebie nie dociera nawet głos tych kilku osób, którzy potrafią dopisać linijki kodu do exe. Tych najbardziej będących w temacie softwarowym. Odpisz na stawiane zarzuty i pytania, nikt nie podważy wtedy Twoich umiejętności...

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #49 dnia: 27 Grudnia 2014, 00:51:18 »
Mam odpowiadać na zarzuty? Serio? Wow. To było pytanie retoryczne. Dobrej nocki.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #50 dnia: 27 Grudnia 2014, 13:49:38 »
Tak, serio, zarzuty (czytaj wątpliwości) i pytania dotyczyły  ScnEdit i nie były linczem. Miałeś zwracaną uwagę, że słownictwo Twoich wypowiedzi nie pasuje tutaj. Językiem IT możesz tu porozmawiać z kilkoma osobami, reszta nic z tego nie zrozumie, kapujesz? Potrafisz zmienić język na inny? A teraz masz żal, bo ktoś napisał co czuje, bo ktoś odważył się zapytać, a inny że tego nie chce. Możesz temu stawić czoło lub nie, Twój wybór.
Wiem, co to pytanie retoryczne, tym niemniej Tobie odpowiedziałem.
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2014, 13:50:46 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #51 dnia: 27 Grudnia 2014, 20:36:37 »
Oj tam, wyluzuj. Mi nie podoba się słownictwo sądu kapturowego. Nie przyszedłem się tłumaczyć, bo nie muszę. Na grzecznie zadane pytania odpowiadam, na inne mi się nie chce. Napisałem, czemu użyłem .NET. Gdybym miał się powtarzać, spamowałbym. I tak spamuję odpowiadając w tej zupełnie niemerytorycznej dyskusji, tym samym naruszając regulamin, bo nie powinienem odpowiadać na posty, które naruszają regulamin. Byłem poproszony przez moderatora, żebym nie powtarzał się, nie pisał rzeczy, które nic nie wnoszą ciekawego do dyskusji i pozwól mi proszę dostosować się to tej prośby. Staram się, tylko jakoś nie wychodzi.
Jeśli czymś Ciebie lub kogokolwiek uraziłem, najmocniej przepraszam. Może troszę za bardzo upierałem się, że .NET 4.5 czy Win 8 to fajne rzeczy. To nie było mądre. Zostaniemy przy swoich zdaniach. Teraz po co zrobiłem ten edytor? Jeszcze nie wiem. Ciekawi mnie, co się da z tym zrobić, czego się nauczę, dokąd mnie ta zabawa zaprowadzi. Na razie potrafi parsować część plików, wyciągać ładnie informacje, sortować i nazywać tory. Trochę podłubię, i wyświetli ich ładną i przyjazną mapę. Potem wyświetli trasy poszczególnych składów na tej mapie. Potem wyliczy im rozkłady. A potem się zobaczy, czy serio muszę przedstawiać jakiś biznesplan? Wyluzujmy. Robimy różne rzeczy dla zabawy, bo lubimy. Po co się denerwować i brać wszystko tak serio? Róbmy swoje bez niepotrzebnych ciśnień.
Tak na marginesie, proszę nie stawiaj sprawy tak, że albo się wytłumaczę, albo będziesz Ty czy ktoś inny kwestionował moje umiejętności. Mam nadzieję, że rozumiesz, że nie jest to specjalnie rozsądne, prawda? Ja nie kwestionuję niczyich umiejętności tu, bo na dobrą sprawę nawet ich nie znam. Tak samo jak Wy nie znacie moich. Nie ma sensu sobie przygadywać czy coś udowadniać. Przynajmniej mi nie o to chodzi. Jeśli byłem uparty czy upierdliwy z tym .NET-em, ok, przepraszam, rozumiem, że niektórzy go nie znoszą, uważają za zbędną rzecz itd. Co do tłumaczenia dlaczego .NET jest przydatną technologią, to bym musiał używać już brzydkiego języka, a inaczej, prościej jest ciężko. No i trzeba by założyć chyba jakiś kompletnie nowy wątek, z odpowiednim tematem.
Zaproponowałem już wcześniej kompromis. .NET 4.0. Ta biblioteka pójdzie pod XP, więc program powinien być dostępny dla wszystkich zainteresowanych. Pozdrawiam.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #52 dnia: 28 Grudnia 2014, 23:58:24 »
Wiele narzędzi jest już zrobionych http://eu07.pl/forum/index.php/topic,24985.0.html . Jak będzie czas to dorobię do tego jakiś notatnik by widzieć dokonywane zmiany na bieżąco.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6310
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #53 dnia: 29 Grudnia 2014, 00:16:48 »
Zapraszam do testów, zgłaszania uwag i pomysłów.
Potrzebne by było takie coś: otwieramy sobie ileś plików do edycji (tak z 10), pliki zostają wstępnie sparsowane. Wybieramy opcję z menu, która tworzy nowy plik, a następnie analizuje kolejne wpisy z otwartych pierwotnie plików — jeśli jakiś wpis występuje w każdym z nich, to jest usuwany i wklejany do tego nowego. Na wyższym poziomie trudności powinny być jeszcze sprawdzane nazwy obiektów — jeśli w niektórych plikach jest nazwa, a w pozostałych none, to wpis jest traktowany jako identyczny we wszystkich i przenoszony z nazwą. Dalej, podobnie powinny być traktowane isolated i velocity w torach — jeśli występują chociażby w jednym z plików, to wpisy bez tych własności mają być traktowane jako identyczne.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #54 dnia: 29 Grudnia 2014, 11:33:12 »
Rozumiem, że chodzi o wszystkie "node" i "event", nie tylko tory? Myślałem o tym, żeby przeparsować to z ignorowaniem typu obiektu i potraktować obiekty jako równe, jeśli wszystkie pola z wyjątkiem nazwy są równe. Względnie, jeśli potrzeba można także uznać za równe obiekty, których współrzędne są odległe o maksymalnie n mm. Zaplanowane do końca tygodnia.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #55 dnia: 03 Stycznia 2015, 00:11:58 »
Moim celem nie bylo linczowanie Ciebie. Jesli tak to odbrales, to przepraszam :)
Cytuj
...jedziecie mi personalnie kwestionując umiejętności?
Pomyłka, wyszczególniłem czego chciałbym się dowiedzieć o tym, co zamierzasz zrobić.
Panowie, czy egocentrym aż tak bardzo Was zaślepia?
Wystarczy spojrzeć trzeźwym okiem na tę stronę w wątku, żeby stwierdzić, że post o linczu autorstwa @HTD odnosi się do postów @pol102 oraz Ry. Od Waszego świętego oburzenia bardziej irracjonalnym byłoby chyba święte oburzenie wyrażone przez użytkownika @ryba825.
Kolejnym bezsensem jest Wasze zaangażowanie w ten temat. Staję, być może jako adwokat diabła, w obronie @HTD, bo czuję, że jest osądzany podobnie jak ja byłem, swego czasu. Prezentowałem wtedy, czy to rozjazdy, czy wysięgniki, czy inne elementy infrastruktury i byłem równie dobitnie przekonywany, że projekt jest bezsęsu, bo za dużo poly. Skoro duża ilość poly Wam przeszkadza, skoro Wasze komputery tego nie pociągną, skoro z góry wiadomo, że nie będziecie z tego projektu korzystać, to pomijając uwagi konstruktywne, jaki jest sens zabierania głosu? Produkowania bezsensownych ilości nic niewnoszącego contentu? Tak samo, skoro Win8.1, czy .NET 4.5 Wam tak bardzo przeszkadza, to po co w ogóle zabieracie głos? Krótki komentarz, że .NET jest be zdecydowanie wystarczyłby, aż nadto. Należy uznać, że projekt jest bezsęsu, przejść nad tym do porządku dziennego i zapomnieć.
Ale być może, być może gdzieś tam na szerokim stepie znajdzie się odważny śmiałek, który dysponuje czymś więcej niż Celeronem Coppermine i ATI RAGE i odważy się zapuścić te miliony poly, a jego zasilacz nawet nie zatrzeszczy. Być może doceni on nawet to, że słupy i wysięgniki nie są boxami wyciętymi alphą, tylko złożonymi bryłami, a pomiędzy szyną a podkładem znalazła swoje miejsce przekładka sprężysta. Być może, analogicznie, znajdzie się ktoś, kto ma WIN8 i kto zainstaluje edytor @HTD, bez mrugnięcia i ani jednego monitu o brakujące środowisko .NET. Niewiarygodne? Bynajmniej.
I jeszcze słowo odnośnie żargonu: dlaczego osoby techniczne związane z koleją mogą używać żargonu kolejowego, który niekoniecznie jest przyswajalny dla wszystkich użytkowników, natomiast programiści piszący programy na nasze potrzeby nie mogą używać swojego żargonu?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #56 dnia: 03 Stycznia 2015, 00:18:41 »
Tolein, masz cos do mnie?
Niebardzo Cie zrozumialem np. Dlaczego nie mialbym zabierac glosu?
Znaczy sie, cos rozumiem, ze mam milczec, bo przyjdzie jedyny sprawiedliwy Tolein i zrobi ze wszystkimi porzadek, jak ten lesniczy z partyzantami ;)
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2015, 00:28:38 wysłana przez Banita-m »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #57 dnia: 03 Stycznia 2015, 00:30:08 »
OK, ulżyło wszystkim? :)....
Ten zwrot odnosi się tylko do @Pol102? Czy może do @Ra?
Jakbyś nie wiedział @Tolein, zwrot "wszystkim" dotyczy również mnie i Mariusza. Przestań więc odgrzewać koleta jak już ostygł.
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2015, 00:32:28 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #58 dnia: 03 Stycznia 2015, 00:44:11 »
Dlatego wolalem przeprosic za wczasu, gdyz nie siedze w umysle HDT i nie wiem co On moze uznac za lincz, co Ty, a co uzna za lincz osobnik X. Ponadto, spozniles sie troche Tolein, gdyz z HDT sobie wszystko przez PW wyjasnilismy.
Ogolnie, to pierwotnie nie mialem zamiaru sie wypowiadac a raczej spowiadac Tobie z przeprosin HDT  i zabierania glosu bo to juz jest szczyt bezczelonsci, galopujacy. Jednak dla przejrzystosci intencji, uczynilem to. KPW?
WAZNE:
Twoj post Tolein jakis taki malo merytoryczny. Moze warto zanim bedziesz pouczal innych, samemu przestrzegac nalezy. Zartowalem, bo jakas merytoryka jest w twoim poscie. No ale wyglada to tak, jesli ludzie sa za pomyslem, posty sa jak najbardziej merytoryczne. Jesli maja cos przeciw, to juz nie sa merytoryczne. Tak wyglada ocena merytoryki okiem Toleina.
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2015, 01:12:47 wysłana przez Banita-m »

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #59 dnia: 03 Stycznia 2015, 17:02:25 »
OMG. Ja myślę, że chodzi tu wyłącznie o jedną sprawę - trzymajmy się meritum. Meritum wg mnie jest takie, że zacząłem, jako entuzjasta tworzyć jakiś soft i interesował mnie feedback, żeby zmotywować się bardziej do roboty. Wyszło jednak tak, że zaczęliśmy wszyscy coraz bardziej zbaczać z tematu, tak, że większość wątku (także z mojej strony) powinna dawno trafić na bocznicę. Zaczęło się od drobnej sprzeczki, która szybko eskalowała do flejma, a w końcu zamieniła się w kompletnie niepoważne przygadywanie. A już zupełnym WTF-em zaskoczyło mnie, że nagle mam się tłumaczyć, jakby to nagle stało się tematem dyskusji, o którym nie miałem pojęcia. Jak wyczytałem w dalszej (częściowo prywatnej dyskusji), częściowo przy innych okazjach - chyba udało mi się kogoś niechcący obrazić czy zdenerwować, na co odpowiedzi były także niezbyt zachęcające.

Wróćmy do tematu. Serio, proszę, nie mam żadnej urazy do nikogo, proszę też, żeby wszyscy zainteresowani wybaczyli mi wszelkie upierdliwości z mojej strony. Interesują mnie dwie rzeczy - zrobienie czegoś, co się przyda, oraz nauka (czysto techniczna) wyniesiona przy okazji. Nie wspomnę o dobrej zabawie podczas tworzenia i komponentach, które przydadzą mi się do innych rzeczy. Denerwuje mnie zmienianie tematu i "kręcenie afer". Utnijmy to, bo jak to ładnie mówi administracja "nic nie wnosi do tematu". Dostałem kilka merytorycznych propozycji na funkcje programu, bardzo za nie dziękuję, bo właśnie takie propozycje miałem na myśli zakładając ten wątek. Na dniach zabiorę się za realizację. Wracam właśnie z dłuższego odwyku od komputera :)

Kończąc wątek wymagań sprzętowych i programowych: zawsze jest pewien kompromis pomiędzy kosztem sprzętu i oprogramowania. Redukowanie wymagań sprzętowych podnosi znacznie koszt oprogramowania. Lub patrząc z drugiej strony - nowszy (i droższy) sprzęt obniża koszty oprogramowania. Biorąc pod uwagę, że w tym kraju koszty są bardzo ważne - łatwo się o nie posprzeczać, każdy chciałby je mieć jak najniższe. Dla mnie, jako twórcy oprogramowania największym kosztem jest czas. Dla użytkownika tego oprogramowania oczywiście największym kosztem będzie sprzęt, na którym go uruchomi. Niestety, MaSzyna za bardzo nie ma finansowania. Wszystkim brakuje kasy i czasu. Mi też, dlatego używam .NET, bo mi oszczędza czas. Dla programistów sprawa jest oczywista, że sprzęt jest tańszy od programowania. W firmach często zamiast optymalizować programy czy procesy po prostu dokupuje (unowocześnia) się sprzęt - bo tak jest po prostu taniej i szybciej, szczególnie jeśli chodzi o serwery (moja działka). Ale nie dla wszystkich jest to oczywiste, a nawet nie zawsze to jest słuszne. Czasami te decyzje są błędne, lepiej byłoby poświęcić czas na optymalizację programów. Sprawa jest kontrowersyjna, ale nie ma sensu jej wałkować. Tak krawiec kraje, jak mu materiału staje. Nie mam czasu ani pieniędzy na szukanie alternatyw dla .NET, a niektórzy potencjalni użytkownicy nie mają czasu ani pieniędzy na aktualizację swojego sprzętu i oprogramowania. Niestety wszystkim nie dogodzę dokładnie z tych samych powodów, dla których MaSzyna nie jest całkowicie ukończonym super symulatorem z setkami scenerii i perfekcyjnie odwzorowanym taborem. Mamy tyle czasu ile mamy, kasy na razie na to żadnej. Byłoby fajnie, gdyby nas ktoś zasponsorował, pewnie większość z nas chciałaby, żebyśmy mogli pracować nad tak ciekawym projektem zawodowo. Póki co robimy to hobbystycznie i nie ma się co spinać, że nie wszystko jest idealne. Nie sądzę, żeby główni programiści MaSzyny, czy główni autorzy scenerii i modeli nie mieli wystarczających umiejętności. Dla mnie to bez wyjątku geniusze. Nie mają tylko czasu i funduszy. Z tego co sobie dłubiemy w czasie wolnym jest całkiem przyzwoity efekt. Nie żałujemy poświęconego czasu, wszystko się do czegoś przydaje i jest git. Zawsze oczywiście znajdą się marudy, co będą narzekać na różne rzeczy. A to za mało poly, a to za dużo, a to że słabo chodzi na tym czy innym sprzęcie, a to że tej czy innej cechy nie ma. Gość się narobi nad infrastrukturą, to skrytykują że trawki nie ma czy tekstury brzydkie, wiecie o co chodzi. Inny dopieści grafikę, to mu powiedzą, że to jest zupełnie niepotrzebne, bo "sceneria jest bez sensu". Szkoda czasu na przekomarzanie się o te wszystkie drobiazgi, lepiej po prostu robić swoje, względnie zastanowić się, jak sobie wzajemnie pomóc dla lepszego efektu. Nikt tu nie jest konkurencją dla nikogo. Ludzie dokładają swoje cegiełki. I tak to się kręci. Dla każdego coś innego jest "najważniejsze / najpotrzebniejsze" (vide ankieta) i wszystko komuś się do czegoś przyda. Albo i nie, ale to też nie jest powód do zmartwień.

Nie kontynuujmy już tej (i podobnych) dyskusji w tym czy innych wątkach. Dajmy sobie spokój z emocjami. Skupmy się na tym, co może się przydać. Najlepsze emocje są przy robocie. Pozdrawiam z urlopu. Wkrótce trochę roboty do testów wrzucę.