Autor Wątek:  Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy  (Przeczytany 61339 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #120 dnia: 04 Marca 2015, 11:04:13 »
Nie podałeś nazw, nie zrobiłeś porównania FPS w tabelce w zależności od użytej karty i konkretnej scenerii. Twoje wnioski są niereprezentatywne.
Sceneria TD na karcie zintegrowanej intel ma prawo mieć tyle samo FPS co na GF9600. Ale L61 już nie. To samo z podmianą TGA na DDS, przyrost będzie znakomicie różny w zależności od typu karty i wielkości scenerii.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #121 dnia: 04 Marca 2015, 20:56:09 »
A możemy wrócić do meritum sprawy zamiast czepiać się wydajności exe?
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #122 dnia: 04 Marca 2015, 21:03:39 »
Przepraszam za offtop, ale nie mogłem się zgodzić z HTD z tym co napisał. Wracajcie do meritum, ale bez takich nie udokumentowanych wywodów, na temat wydajności.

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #123 dnia: 06 Marca 2015, 17:23:44 »
TGA beda przycinaly wiecej, bo zajmuja wiecej miejsca w VRAM przez co sterownik musi je przerzucac miedzy RAMem a VRAMem w kolko.

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #124 dnia: 06 Marca 2015, 20:45:15 »
No jak masz mniej pamięci na karcie graficznej niż 2GB, to będzie wtedy różnica. Chociaż ja nie wiem, czy w pamięci VRAM przypadkiem nie siedzi grafika rozpakowana? Tak czy inaczej, na moim archaicznym Radeonie HD5870 nie ma różnicy czy DDS czy TGA. Za to jest różnica jak jest dużo modeli widocznych. W gęstym lesie czy gęstej zabudowie FPS potrafi mi spaść nawet do 30FPS, ale dokładnie tak samo na TGA i DDS.

Podsumowując ten offtopic - tekstury mają znacznie na bardzo przestarzałych kartach graficznych z małą ilością pamięci i/lub bardzo wolną pamięcią. Na współczesnych kartach raczej kiepska optymalizacja silnika graficznego ma znaczenie.

Ciekawostka - na moim Radeonie jak włączę w symku multisampling wysypuje się sygnalizacja. Rozwala się grafika wszystkich znaków i ogólnie wszystko wygląda paskudnie i migocze. Za to jak włączę maksymalny antyaliasing i multisampling w sterowniku od karty graficznej ("override application settings") - wtedy grafika wygląda ślicznie i nic się nie pierdaczy. W MaSzynie mam ustawiony multisampling na 1 (czyli wyłączony). Ogólnie MaSzyna bardzo nie chce współpracować z moją obecną konfiguracją. Dema i benchmarki nie mają żadnego problemu, problem jest tylko z MaSzyną. Problem taki, że muszę tworzyć dla niej specjalny profil w Catalyst, inaczej raz, że ignoruje ustawienia sterownika, dwa - okropnie wygląda, trzy - niemożliwie zacina. Za to w profilu ustawiam wszystkie opcje na maksymalną jakość - i wtedy paradoksalnie chodzi dużo płynniej ;) Ewidentnie silnik graficzny wymagałby lekkiego odświeżenia, bo chyba nie za bardzo nadąża nawet za kartami graficznymi sprzed kilku lat. Tylko błagam, nie zaczynajmy kolejnego flejma - jakoś działa (po długich bojach) i są pilniejsze rzeczy do poprawienia. Np ostatni zgłaszany przeze mnie bug z zasilaniem na Drawinowie. Tylko pewnie zaraz się zacznie, że Drawinowo jest be, nie ma sensu poprawiać i trzeba napisać od nowa :P

Co do dokładnych testów porównawczych - jaki to ma sens? Nie chcecie wierzyć, że tak to działa na mojej konfiguracji to nie wierzcie. Nie chce mi się dla udowodnienia, że nie kłamię tego testować. Myślę, że już powstał consensus co do tych tekstur - będą 2 wersje, DDS i TGA, do wyboru dla każdego. Co do optymalizacji silnika - to może zrobić tylko ktoś, kto ma współczesny komputer, a nawet 3 (mogą być 3 osoby) dla przetestowania zmian na kartach graficznych 3 głównych producentów, czyli Intela, AMD i NVidii.

Ja tam strzelę, że wąskim gardłem nie będzie wcale GPU tylko CPU. A raczej to, że silnik za dużo robi na CPU, za mało na GPU. Niedawno popsuł mi się laptop z szybkim prockiem i7 - jak był sprawny, MaSzyna nie schodziła poniżej 60FPS-ów, pomimo tego, że grafika mobilna w tym lapku była słabsza od Radeona HD5870. Na starym kompie mam 2 rdzeniowy i5 i MaSzyna częściej daje radę 30FPS wyświetlić, niż 60. To by też pasowało do "rysu historycznego". Dawno dawno temu karty graficzne niewiele potrafiły, dlatego więcej rzeczy robiło się na CPU. Aha, rzeczony Radek ma 2GB RAM-u, więc widocznie to wystarcza MaSzynie z teksturami TGA (o ile w ogóle skompresowane tekstury są trzymane w VRAM, bo może wcale nie - nie znam się na tym).

Co do meritum - weekend już jutro i pojutrze - może uda mi się wypuścić nową wersję edytorka ze znaczącymi zmianami.

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #125 dnia: 08 Marca 2015, 10:03:27 »
@HTD: DDS jest skompresowanym formatem obslugiwanym przez GPU, wiec poza starymi Intelami wszystko trafia skompresowane do VRAM.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #126 dnia: 08 Marca 2015, 11:24:30 »
Ja jestem wyjatkiem w sensie takim, ze moze na DDS mam wyzszy fps, ale mam przyciecia symka co pare sekund. Na TGA przyciec brak.