Autor Wątek:  Problem z charakterystyką EU07 (6 bocznik)  (Przeczytany 4074 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Problem z charakterystyką EU07 (6 bocznik)
« dnia: 09 Grudnia 2014, 21:19:25 »
Wygląda na to, że coś jest nie tak z charakterystyką szóstego stopnia bocznikowania. Wg charakterystyki zamieszczonej w książce (oraz opowieści z jazdy) przy prędkości 80km/h (~1500rpm) prąd po załączeniu szóstego bocznika w układzie R powinien wynosić ok. 450A. Tymczasem jest to ~600A lub więcej, i powoduje wyzwolenie przekaźnika nadmiarowego.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Problem z charakterystyką EU07 (6 bocznik)
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Grudnia 2014, 21:33:18 »
Możesz pokazać tę charakterystykę? Ostatnio przerabiałem z RULZem po raz kolejny EU07 i nadal uzyskujemy wysoki skok prądu przy przechodzeniu na tę pozycję. Inna rzecz, że opowieści z jazdy (i film), które znam, wskazują na to, że obecnie część lokomotyw nie trzyma parametrów fabrycznych.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Problem z charakterystyką EU07 (6 bocznik)
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Grudnia 2014, 21:40:26 »
Charakterystykę wrzucam. Ale walnąłem się grubo, bo to co wziąłem za ~450 to 580-600, coś mnie zaćmiło przy patrzeniu na osie... kierunek wzrostu wartości mi się pomieszał. Czyli jednak ten podskok prądu jest uzasadniony, Wasza charakterystyka dobra, a maszyny nie trzymają parametrów, bo od jeżdżącego na siódemkach w IC usłyszałem, że przy 80km/h wrzucasz szósty bok i nogi na pulpit ;-)


« Ostatnia zmiana: 09 Grudnia 2014, 21:46:16 wysłana przez adamst »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Problem z charakterystyką EU07 (6 bocznik)
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Grudnia 2014, 21:48:10 »
No ja słyszałem i widziałem, że przy napięciu w sieci 3kV można ostatni bocznik włączyć przy 65–70 km/h… Odpowiada to dodatkowej rezystancji w obwodzie głównym ok. 0,5–0,8 Ω.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Problem z charakterystyką EU07 (6 bocznik)
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Grudnia 2014, 21:49:41 »
Byłaby to np. zwiększona rezystancja zużytych szczotek czy coś w tym rodzaju? W sumie spora rezystancja, na takim 0,8Ω przy 400A wytraca się 128kW.
« Ostatnia zmiana: 10 Grudnia 2014, 08:00:49 wysłana przez adamst »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Problem z charakterystyką EU07 (6 bocznik)
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Grudnia 2014, 15:34:34 »
Zwykle jeżeli bocznik jest za "słaby", albo mamy różnice prądów pobieranych przez silniki na bocznikowaniu, to przyczyną tego są brudne albo wypalone styki styczników bocznikowania.

Reg. zakazy 10.
Wstawiaj przecinki, bo nie da się czytać tego słowotoku. Poprawiłem.
Benek
« Ostatnia zmiana: 10 Grudnia 2014, 16:07:31 wysłana przez Benek »