@Stele:
Kopsnij źródła, pobawię się ;)
Mogę też zasugerować prosty i skuteczny algorytm:
- bierzesz konfiguracje meteo z Rainsted.exe - wszystkie, dzielisz je na "świt", "dzień", "zmierzch" i "noc" numerując 1, 2, 3, 4 (to ręczna robota).
- dzielisz dzień wg kalendarza świtów i zmierzchów na powyższe 4 pory, ta sama numeracja.
- bierzesz 24 konfiguracje meteo, z których w każdym przedziale losujesz jedną z konfiguracji pasującą do pory doby - w ten sposób masz wylosowaną konfigurację meteo dla każdej z 24 godzin doby
- wszystkie pośrednie wartości light i atmo bierzesz obliczając aproksymację liniową z wartości pomiędzy pierwszą dobą a kolejną dla konkretnej minuty
- teksturę nieba wybierasz dla czasu rozpoczęcia symulacji
Proste jak drut, skuteczne (oświetlenie w gotowcach meteo jest bardzo dobrze zgrane z teksturami i rewelacyjnie wygląda), oprócz tego w rzeczywistości oświetlenie lubi się szybko i losowo zmieniać. Jako bonus zyskujesz to, że za każdym przejazdem masz nieco inne oświetlenie, nawet dla tej samej godziny rozpoczęcia. Konkretne różnice uzyskasz dla różnych pór roku.
Przy okazji to nie ma prawa nie działać / źle działać. Każda z konfiguracji meteo wygląda w miarę dobrze, więc nie uzyskasz tak paskudnego efektu jak teraz. Co więcej - te konfiguracje idzie jeszcze dostroić bardziej dokładnie do potrzeb tego algorytmu.
Do tego dołożyłbym jeszcze drobiazg, że smugi od świateł zanikają płynnie przy wzroście jasności na zewnątrz, nie skokowo. It's no rocket science. Jakbym miał źródła i konfigurację uruchomieniową zrobiłbym to sam. Ale mając gotowy algorytm zrobienie tego jest dość proste.
Poddam jeszcze jeden pomysł - do gry S.T.A.L.K.E.R. powstało kilka modów podmieniających niebo i tworzących zmiany pogody / oświetlenia w ciągu dnia. Format zupełnie inny, inny silnik, ale może dałoby się wykorzystać pomysły lub tekstury z tych modów? Niebo w tych modach jest po prostu powalające i przebija wszystko co widziałem kiedykolwiek na PC.
Co do obecnego modelu - on robi coś niedobrego z kontrastem / gammą. Wszystkie obiekty wyglądają diabelnie nienaturalnie, ostro odcinają się od tła. Ślepa uliczka, jak dla mnie.