Autor Wątek:  Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)  (Przeczytany 11997 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline HTD

  • Wiadomości: 702
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 33
Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« dnia: 13 Grudnia 2014, 10:46:29 »
Cześć i czołem. Jestem tu nowy i "jeszcze nie wiem, że się nie da" ;) Korzystając z tego, że nie wiem, zapraszam wszystkich trasopisarzy MaSzyny do współpracy.
Pomimo tego, że GitHub, ani tym bardziej GIT nie jest niczym nowym, dla mnie to nowinka i współpraca ma polegać na użyciu właśnie GIT huba do synchronizacji plików i backupu. Jeśli byłem w stanie go ogarnąć w parę godzin, też możesz, a warto.

Co ja mogą zrobić dla MaSzyny i dla Was? Coś co umiem, a stale się uczę, więc lista będzie się wydłużać.

Moja specjalność zawodowa to informatyka (głównie programowanie), moja pasja (jedna z wielu) to kolej i jazda MaSzyną :) Te 2 rzeczy idealnie do siebie pasują, bo MaSzyna aż się prosi o modowanie, formaty danych są raczej otwarte, źródła scenerii na wyciągnięcie ręki itd. Do tego każdy dev się zgodzi, że to projekt w ciągłej budowie, który wymaga dopracowania praktycznie wszystkiego.

Na czym ma polegać współpraca? Na wspólnym tworzeniu misji. Jako, że spora część z Was jest hackerami jeśli chodzi o CAD, ja mogę pomóc we wszystkim innym wokół tego. Potrzeba rozkładów - proszę bardzo, nauczyłem się jeździć już na tyle dobrze, że mogę przejechać trasę na rozkład zgodnie z kolejową Biblią i Koranem :) Strukturę plików rozkładów znam, aktywnie rozwijam także program wspomagający edycję i tworzenie rozkładów. Co jeszcze? Rozkłady dynamiczne. Nauczyłem się je tworzyć, stale eksperymentuję z techniką do tego używaną, i tak samo rozwijam aktywnie narzędzie wspomagające tworzenie rozkładów dynamicznych. Co jeszcze? Wszystko związane z obsługą i tworzeniem niestandardowych zdarzeń na trasie. Tu się dopiero uczę, ale najlepiej uczyć się praktycznie, na żywym materiale, przy konkretnych zadaniach.

Czego potrzebuję? Współdzielenia plików rozwijanych scenerii via GitHub. Mój plan jest taki - dajemy wszędzie 2 gałęzie: dev i stable. W dev grzebie każdy, do stable wrzuca główny autor, albo umawiamy się kto wrzuca.

Dlaczego GitHub? Jest darmowy, szybki, ma całą masę narzędzi pod różne systemy, zarówno dla hackerów i programistów, jak i dla zupełnie zielonych. W wersji najprostszej jest o wiele prostszy w konfiguracji i użyciu niż praktycznie każda usługa współdzielenia plików. Jego ogromnym plusem jest to, że zachowuje on historię wszystkich zmian wprowadzanych przez ludzi, umożliwia ich łatwe śledzenie. Ktokolwiek bał się, że ktoś inny mu coś zepsuje w projekcie nie musi się bać, bo każdą zmianę będzie miał udokumentowaną i w każdej chwili może ją cofnąć, zaakceptować albo odrzucić. Dlaczego jeszcze GIT a nie coś innego? Bo nikt nie musi na nikogo czekać. Bo zawsze znamy obecny stan projektu, bo zawsze uwzględniamy zmiany wprowadzone przez innych developerów. Bo nie musimy się specjalnie umawiać, żeby coś zrobić, po prostu robimy, kiedy mamy czas. No i last but not least: zmiany nie giną. Prace nie giną. Ktoś coś zrobił - to jest. Inny plus: jedna bieżąca wersja. Graficzne drzewo projektu. Opcjonalnie wiele wersji. Możliwość dowolnej konfiguracji wersji finalnej. No i teamwork. Team zrobi więcej niż każdy sam sobie.

Na razie plan jest wąski - scenariusze. Rozkłady (dynamiczne, rzecz jasna). Drobne poprawki. A później się zobaczy.

Jak ktoś ma coś przeciwko umieszczaniu plików, które udostępnił w MaSzynie jako prywatnego forka na GitHub-ie niech pisze i zastrzega. W innym przypadku wrzucam forka. Nikt się nie pytał, czy może zrobić moda do Dooma, Quake-a, Stalkera czy Fallouta. Zapewne nie pytali się, czy mogą modować Trainz-a.

Pracuję nad edytorem tekstowym scenerii. Jak ktoś ma feature-requesty to proszę bardzo. Jaka funkcja przydałaby się w takim edytorze? Co pozwoliłoby oszczędzić masę czasu na grzebaniu w plikach? Myślę, że wyszukiwanie obiektów po współrzędnych i np sortowanie torów. Wyszukiwanie odcinków torów (od punktu A do B, znajdź wszystkie i wyświetl w kolejności). Automatyczne wstawianie konstrukcji składniowych - np makro "przypisz/zmień rozkład", "wstaw próbę hamulca". Np wstawianie "wycinków". Coś jak szablony kodu w niektórych edytorach. Ktoś ma swoje pomysły, proszę śmiało. Ktoś chce podłubać w moim kodzie (C#) - proszę bardzo, bieżąca wersja jest zawsze dostępna na GitHubie. Moduł związany z wyszukiwaniem po współrzędnych i sortowaniem torów jest zaplanowany na ten tydzień. 4h pracy dziennie. Po ukończeniu publikuję wersję 1.0.

Czego jeszcze potrzebuję? Motywacji. Uważam, że nie da się zrobić niczego sensownego w dużym projekcie bez poświęcenia ogromnych ilości czasu i energii. Każdy drobiazg tego wymaga. A niektóre rzeczy, jak wspomniany edytor wymagają wprost wariackiego zacięcia i uporu. Robię co robię dla siebie i dla projektu. Żeby było zrobione i po nic więcej. Jednym z najlepszych źródeł motywacji jest aktywna współpraca i feedback. To dlatego w muzyce ostatnich czasów całą sławę i legendę tworzą zespoły - jakby każdy grał sobie sam, nie byłoby rocka. Jazzu pewnie też by nie było, bo czym byłby jazz bez jam-ów?

Co robię od zaraz? Wrzucam wszystko co mam na GitHuba. Na razie nie udostępniam linków, w razie sprzeciwu usuwam repo, w razie zainteresowania upubliczniam linka. Co robię poza tym w tym tygodniu? Wrzucam dokumentację wszystkich rzeczy, które robiłem przez ostatnie miesiące. Szkoda czasu, jakby ktoś musiał jeszcze raz dochodzić do tego od zera.

Kto wchodzi palec do budki. Ustalmy kto ma tworzyć repo, domyślnie sam tworzę, ale wyłącznie dlatego, że żadnego repo nie ma, albo nie wiem że jest. Pytania odnośnie GIT-a? Służę pomocą. To jak, robimy jam-session? ;)

Tak na marginesie, ktoś jeszcze rozwija Moczniki? Ta sceneria nie jest zła, jakby jeszcze rozkłady dorobić, może dodać parę misji, a przede wszystkim nazwać przystanki jakoś zabawnie - można by ją jeszcze wykorzystać. Ileż można jeździć po 4 głównych trasach? :) A może by tak zrobić jakąś misję (albo kilka) w Tarniowie? Na razie to fajne demo techniczne, ale raczej nie do jeżdżenia.

Offline dodulec

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 166
  • Zgłaszacz błędów - i nie tylko
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Grudnia 2014, 11:22:09 »
Co ja mogą zrobić dla MaSzyny i dla Was?
1. Scenerie przestarzałe
Widziałeś ile mamy scenariuszy razem w porównaniu do scenerii. Mamy scenerii mało, a tę "dziurę" należy czymś załatać. Idealnie nadają się do tego scenariusze. Ale ten kij ma dwa końce, ponieważ ciągła jazda na tym samym odcinku może przyprawić o nudę. Popatrz se w katalogu dodatków. Jakie mieliśmy scenerie: l546, Jelitkowo, SDR, Zwrotnicowo! Nie dostały się do dziś, ponieważ miały bugi. Można je zawsze przywrócić, ale... kto ma na nie czas? Skoro się zgłosiłeś, to na pewno byś to zrobił. Tym bardziej, że to już jest (trochę) ułatwiona praca. Masz wszystko wówczas na tacy.
2. Scenerie niedokończone
Wiele jest takich scenerii, n.p. Grandowo, Cieplice. Też (co prawda) jest tycio tylko ułatwiona sprawa, ale na pewno początkujący się załapie. Co prawda, scenerie są krótkie (co najwyżej kilkanaście km), ale też jak te przestarzałe, mają też ogromny potencjał.
3. Nowe scenerie
Słyszałem, że masz 3dsa. Najlepiej zrób jakąś traskę (najlepiej małą, abyś się nie wymęczył) w właśnie tym 3dsie, a potem zrób realistyczną trasę w Rainsted. Porad Ci nie dam, bo nie robię scenerii.
4. Ulepszanie obecnych scenerii
Najmniej wg mnie zalecane. Ale jednak są scenerie, które trzymane są w PC i wymagają rewizji n.p. trudna praca z wymiarowaniem Bałtyku i kiepskie otoczenie w Drawinowie oraz l053. Ale, powiem szczerze, większość scenerii jest dopracowana (nie mówiąc o szczegółach, których nikt nie zauważy, bo często nad takimi właśnie pracują). Ale w tych przykładowych sceneriach istnieje potencjał. To też jest impuls do rozwoju.
Podsumując, jest wiele pomysłów. Wybierz z nich sobie jeden. Wiem, nie powiedziałem o wielu innych formach n.p. teksturowanie, modelowanie, ale to historia na inny post.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Grudnia 2014, 11:27:08 »
Ja nie wchodzę i uzasadniam. Mamy roboty tu tyle, że kolejny projekt jest tylko obciążeniem. Wybrałem pomaganie przy tworzeniu nowych paczy i PC. Mamy rozgrzebanych kilka projektów, które wymagają dokończenia, idę w tym kierunku. Uważam też, że symulator (program) powinien najpierw przejść  reorganizację, która od jakiegoś czasu jest planowana (między innymi, zmiana katalogów). Jeśli tego nie zrobimy to Twojego projektu (scenerii) nie będzie gdzie doinstalować, lub bęą powielać wciąż te same błędy, których chcemy się pozbyć.  To oczywiście tylko moje zdanie, które nie wyczerpuje wszystkich powodów podjętej decyzji i nie zamyka innym dowolnego wyboru.

Offline HTD

  • Wiadomości: 702
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Grudnia 2014, 11:54:37 »
Powiem tak: 3DS-a nie mam, za to mam Visual Studio ;) I jak wspomniałem, każdy ma swoją działkę ekspertyzy, są ludzie dobrzy w CAD, są ludzie dobrzy w programowaniu i tworzeniu skryptów. Jasne, zawsze można zwiększyć swój zakres ekspertyzy, ale to wymaga czasu, który jest najbardziej brakującym zasobem u wszystkich. W sumie czemu ma sobie CAD-owiec zawracać głowę skryptami i programowaniem zdarzeń? Szkoda jego czasu na to, w tym mogę pomóc ja.

Co do rozwoju niedokończonych tras - jest to na jakimś CVS? Bo jak nie jest, to mój plan z GIT-em jest aktualny. Domyślam się, że dokładnie jak pisze @Krzysiek626 - sporo ludzi tak ma, że ma rozgrzebane projekty i czas zajęty do oporu. Kiedyś opuściłem jeden duży projekt, zostawiając otwarte repozytorium. Ludzie pociągnęli to dalej. Inaczej projekt umarłby na moim dysku. I nie mówię tu o jawnym i planowym opuszczaniu projektów. Po prostu najczęściej nie mam czasu czegoś rozwijać dalej. A może i braknie motywacji, bo jak potrzebowałem narzędzia tylko dla siebie i robotę zrobiłem, to po co mam rozwijać dalej narzędzie? Co innego, jak projekt jest otwarty i więcej ludzi używa narzędzia.

Nie ma problemu, zamiast rozwijania scenariuszy do gotowych tras mogę poprawiać bugi w nowych niedokończonych. Mówisz o otoczeniu I053 i Drawinowie. To taka trasa przez pola i las. Dodać więcej lasu? ;) Krzaczorków? Słyszałem, że w wielu sceneriach by się to przydało. I to się najlepiej da zrobić programowo. Algorytm, który policzy w których miejscach można logicznie wstawić krzaczor, wylosuje odpowiedni krzaczor i powstawia tak, żeby uzyskać odpowiednią gęstość. I znów bez współpracy z ludźmi to jest prawie niewykonalne. Będę potrzebować trochę informacji i doświadczenia innych. Np gdzie znajdę najlepsze modele drzew i krzaków? Czy da się może jakoś importować modele z innych programów? A może ktoś to już zrobił (importowanie, modele) i kisi w jakimś prywatnym schowku lub swoim HD? Oprócz tego przydałoby się repo - bo namieszam w plikach, które ktoś potem pozmienia i uzyskamy wersję która poprawia jedno, a psuje drugie (bo nie uwzględnia czyiś poprawek z tego samego czasu), a połączyć jedne poprawki z drugimi to znów będzie jakiś problem.

Co do poprawiania / rozwijania rzeczy, które mają zostać całkowicie przerobione - to normalna praktyka. Wiele programów ma od tego kilka równocześnie rozwijanych gałęzi. Część rozwiązań zarówno z nowszych jak i starszych gałęzi da się wymieniać pomiędzy nimi. Projekt na tym zyskuje. Owszem, gdyby planowo przerzucić wszystkie zasoby do najnowszej gałęzi byłoby najlepiej i najszybciej - tyle, że tego nie da się zrobić w projekcie amatorskim i niezorganizowanym. W takim układzie najlepiej sprawdza się rozwój równoległy. W ten sposób rozwija się Linux. Gdyby wszyscy czekali na nowe jądro - to by czekali do dziś ;) Ba, rozwój środowisk graficznych Linuxa utknął jak Hitler pod Stalingradem na oczekiwaniu na nową architekturę sterowników graficznych i ukończenie zastępowania przestarzałych X-ów. Kiedyś się tym nie przejmowano i rozwój szedł pełną parą.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Grudnia 2014, 12:03:55 »
Obecne scenerie są złe od podstaw. Mają niewymiarowe tory. Dłubanie w nich jest więc syzyfową pracą. Jak chcesz siać roślinność (ręcznie czy też z automatu) czy pisać scenariusze, najlepiej zajmij się Tarniowem2 i Manewrowem3 z dostępnych. Do reszty ograniczyłbym się do rozkładów dynamicznych, bo szkoda wkładu pracy w więcej. Tam trzeba zacząć od przełożenia torów z zastosowaniem nieistniejących wymiarowych rozjazdów, przepisowych dróg ochronnych i sensownych przebiegów.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Grudnia 2014, 12:04:29 »
A juz mialem przyznac racje Krzyskowi ze trzeba poczekac na restrukturyzacje katalogow. Ostatni post jednak utwirdza mnie ze powinno sie juz teraz rozpoczac skladanie paczki oparte na GITHubie.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Grudnia 2014, 12:34:18 »
Ale rozkłady może zacząć tworzyć. Skoro lubi jeździć, to będzie to dla niego frajda bo zrobi 3 rzeczy w 1. Dlaczego 3? Pierwsza to wstępny test scenariusza, zauważenie błędów, które mogliśmy przeoczyć, dwa to satysfakcja z samej jazdy, trzy to przysłużenie się do rozwoju. Na początku moich jazd nie zwracałem uwagi na rozkład, ale teraz wiem, że jednak bez tego ani rusza. Mam nadzieję, że wiesz co należy robić gdy spisujemy godziny do rozkładu jazdy. Przestrzegaj prędkości, na manewrach używaj prędkości, która jest wymagana (nie ma, że pojadę sobie 40km/h bo tak mi się chce). Jak nie będziesz w stanie określić, jaka może być prędkość dla pociągu, zapytaj na forum, nikt Cię z tego powodu nie zje, a jeśli niebiescy będą mieli jakieś pretensje to wybacz. Także, obyś miał tyle zapału w tworzeniu co pisaniu postów :). Powodzenia!
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline HTD

  • Wiadomości: 702
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Grudnia 2014, 14:41:11 »
Z tego co pamiętam, do 25km/h manewruję, mogę oczywiście jechać wolniej. Scenariusze mogą zakładać też szybszy przejazd, czy nawet "dawaj kur... bo nie ma czasu!" Jako zdarzenie specjalne. Rozkłady (a zwłaszcza dynamiczne) są potrzebne (przynajmniej mi) i tak czy siak je porobię. Moje pytanie jest takie - robić "do szuflady" czy Open Source? Mogę się dzielić lub nie dzielić. Jak nikomu to niepotrzebne, to luz, zrobię sobie własne repo i własnego forka. Mogę tego nigdzie nie udostępniać i nie zaśmiecać forum. Tak w końcu ludzie kiedyś ludzie robili, jak internetów nie było.

Daję luźną sugestię - robisz scenariusz? To może podłubmy we wspólnym repo na Gicie. Będzie szybciej i przyjemniej. Nie interesuje Cię to? Luz. Rób coś innego.

Każdy ma swoją własną odpowiedź na pytanie, czego mu brakuje w MaSzynie. Mi brakuje rzeczy, które mogę spróbować dorobić, i to od ręki, a nie "kiedyś, jak będę miał po 10h dziennie na zajmowanie się swoim hobby, albo jak będę miał 2 miesiące wakacji, na nauczenie się 3DS-a". Jedno podejście jest takie, że "ale jaki to ma sens i po co". I to niestety widać po projekcie. Całe mnóstwo fajnych rzeczy, które zostały po prostu porzucone. Nie skończone i bez jakiegokolwiek zamiaru kończenia ich kiedykolwiek.

Moczniki nie mają nawet nazw stacji. Ale po co? Przecież cała mapa jest słaba, przecież za kilka lat wyjdą nowe mapy, magicznie powstaną super-hiper-duper wypasione edytory do wszystkiego. I w ogóle scenerie realistyczne z całą Polską, ba całą Europą! Oczywiście z SRK, którego będzie używać PKP, a w przyszłości zainteresuje się nim Deutsche Bahn. Poza tym wszystkie scenerie siedzące w paczce MaSzyny są wszystkim starym wyjadaczom znane na pamięć i nudne. Dlatego nowy user zawsze trafi na produkt niedokończony. Poczyta sobie jeszcze na tym forum, że nikt nie ma czasu, możliwości ani motywacji, żeby rozwijać rzeczy, które zajmą wiele lat... A wystarczy podorabiać pierdółki, żeby przyciągnąć masę nowych ludzi praktycznie gratis. Już nie mówiąc o tym, że wszystkie ambitniejsze zadania też byłyby możliwe do realizacji w realnych terminach, gdyby kod i dokumentacja były otwarte i chętnie byłyby zapraszane nowe osoby do współpracy. To takie moje świeże spojrzenie z zewnątrz.

Może w ogóle się wcinam między wódkę a zakąskę, może to niewłaściwe forum, może tu nie ma UŻYTKOWNIKÓW, którzy chcieliby coś potworzyć i popoprawiać w ramach dobrej zabawy - może są tu tylko śmiertelnie poważni developerzy, którym jakiś świeżak spamuje forum przeznaczone do ważniejszych tematów. To najmocniej przepraszam i obiecuję tego więcej nie robić.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6342
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Grudnia 2014, 14:49:33 »
Moczniki nie mają nawet nazw stacji.
Zrób tabliczki z nazwami, stelaż na peron jest np. w Manewrowo3. Tylko nazwy pozmieniaj tak, żeby nie były tendencyjne (Moczniki mogą zostać jako utrwalona historycznie nazwa scenerii, ale reszta obecnych nazw to do piachu).

Moje plany co do Moczników, to od północy połączyć ze Strzęsowcem, linię na południe uczynić magistralną, a na południu utworzyć stację węzłową, żeby magistrala szła dalej na południe (do Grabówka). Zresztą, jak poszukasz, to znajdziesz, nie chce mi się o tym piąty raz pisać.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline HTD

  • Wiadomości: 702
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Grudnia 2014, 14:52:25 »
Mówisz, że "Pierdziszewo" odpada? ;)

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2204
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Grudnia 2014, 15:01:01 »
Tak to odpada "Biała Podpaska" jak kiedyś była na jakiejś scenerii też odpada.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline HTD

  • Wiadomości: 702
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Grudnia 2014, 18:21:25 »
@Ra, gdzie ten stelaż znajdę?
Do tego Manewrowo 3 mi nie odpala. W scenerii którą mam zgraną z ostatniego patcha jest odwołanie w głównym pliku do nieistniejącego toru sm42szopa (istnieje suw_sm42szopa, ale start z tego toru jakoś nieszczególnie pomaga, nie dostaję żadnych komunikatów przed radio).

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Grudnia 2014, 19:53:51 »
Z jednej strony dobrze, że masz motywację do pracy, a z drugiej wydajesz się zbyt narwany. :P Rozkłady rób, czy sam czy z kimś na gicie, twoja sprawa. Przyda się i będziemy wdzięczni. Nie ma się o co obrażać. Chodzi mi jedynie o to byś nie marnował swojego ponadprzeciętnego potencjału szpachlując pierdoły, gdy można robić coś porządnego. Chcesz dostęp, to odezwij się do Atapiego o rangę i svna, a będziesz miał najnowsze Suwałki. Ostatnio rozdaje je na lewo i prawo.
Tolein, kolega nie ma dostępu do devs.
Cytuj
Odnośnie sieci trakcyjnej: nie można wygenerować odcinków trakcji poprzez offset odcinków torowych uwzględniając przechyłkę i przenieść je do góry również uwzględniając przechyłkę, a potem zbudować na tych krzywych łamaną w oparciu o dane z kosmosu (stała długość przęsła np.) lub, jeśli ktoś ma ambicję na takie zabawy, jakieś magiczne wykrywanie najbliższego tej krzywej słupa trakcyjnego? Taka sieć powinna być "przejezdna", można wyłączyć jej wyświetlanie (?), a słupy i wysięgniki powstawiać, jak już kiedyś będzie generator (automatycznie, w sensie samo się na tym etapie już powinno wstawiać). Będzie ST43 syty i Ra cały.

A co do zaznaczania torów od-do i operacji na nich, rób to samo od razu dla sieci. Obecnie nie ma edytora pozwalającego ją łatwo sekcjonować.
« Ostatnia zmiana: 13 Grudnia 2014, 20:13:04 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Grudnia 2014, 20:00:10 »
@HTD Kiedyś funkcjonowało tu na forum takie określenie "narzekacze i oczekiwacze". Także się nie przejmuj. ;-)
Ja się zastanawiam, skąd się biorą takie problemy? Kolega chce pomóc i to w materii, w której mało kto NA PRAWDĘ umie się poruszać. Jest możliwość stworzenia narzędzi, które de facto mogą ludziom dłubiącym przy MaSzynie pomóc. I nikt nie jest zainteresowany tym, żeby z tej pomocy skorzystać.
Ja podsunę jeden pomysł, opisany wcześniej w tym poście. Rozwiązanie, nawet jeśli tymczasowe, to na pewno przyda się w przyszłości, a jeśli je odpowiednio rozwinąć i rozbudować, to może w dużej mierze wyręczyć twórców w wieszaniu drutów.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Grudnia 2014, 22:16:16 »
Do tego Manewrowo 3 mi nie odpala.

Do ostatniego patcha był dodatek dający możliwość uruchomienia manewrowa. http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26175.msg388838.html#msg388838

Offline HTD

  • Wiadomości: 702
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Grudnia 2014, 23:23:20 »
Ale luz bluz, wszystkie uwagi się przydadzą. A narwany jestem, bo mam tydzień urlopu, potem będzie kiepsko tyle czasu znaleźć na poszalenie przy MaSzynie :)
A na szpachlowaniu pierdółek się uczę. Fajnie by było od razu być kilka leveli dalej, ale nie da się przeskoczyć pewnych rzeczy. Oczywiście zgłoszę się. Może faktycznie trzeba na głębszą wodę od razu. Ciekawi mnie też pogrzebanie w exe. Jest tam kilka ewidentnych, aczkolwiek bardzo wkurzających bugów. Np jeśli chodzi o światła lokomotywy i movelight. To nie jest rocket science. Nie trzeba robić 100% wiernej symulacji procesu fizycznego, da się to zrobić jak się to robiło w grach za czasów, kiedy się jeszcze w 320x200 grało, bo komputer nie wyrabiał :) Czyli prostymi trickami, które wyglądają w miarę dobrze. Nagłe zapalanie czy gaszenie smug przy płynnej zmianie światła na zewnątrz nie wygląda dobrze. Zapalanie 2 smug przy włączonym jednym reflektorze też. Założę się, że to zostało jakoś z bardzo starej wersji ;) Warunek sumy 9 składników light też się nie sprawdza. Bo są scenerie nocne (nawet nie wieczorne), w których nie widać że się włączyło światło. Na YT widzę, że ludzie wysiadają z loka, żeby sprawdzić czy im się zapaliły ;) No w dzień to jeszcze rozumiem, ale w nocy?

Co do zaznaczania i wyszukiwania sieci - w sumie powinno się dać to zrobić identycznie jak z torami. Algorytm jest identyczny, tylko wyrażenia inne. Generalnie trzeba sparsować wszystkie obiekty tekstowe tworzące odcinki do listy obiektów, w tej postaci posortować po odległościach, rozpakować z powrotem do tekstu, względnie dodać opisy zamiast none, mam taki pomysł: dajmy na to jest odcinek nazwany "start", w sumie kolejny można by nazwać np "start_plus_100", kolejny "start_plus_200", itd, patrzysz na plik z torami i od razu wiesz gdzie co jest. Oczywiście cyfry przy symbolu plus czy minus byłyby obliczane z długości odcinków w metrach. Albo w hektometrach lepiej. Ze zwrotnicami będzie zabawa, tam musi być przeskok w pliku, można wrzucić komentarz do której linii trzeba iść żeby dojść do kontynuacji.

GIT-a swojego wrzucam dziś, bo mi się nazbierała cała masa drobnych bug-fix-ów do różnych rzeczy, szkoda by było, żebym sobie przypadkiem skasował czy coś ;)

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Grudnia 2014, 22:48:00 »
Zapomniałem dodać: jeśli chodzi o rozkłady, to, zdaje się, nie należy ich pisać "na pałę", tzn. przejechać trasę i stwierdzić że jazda, od tej stacji do tej, trwała np. 5 minut, więc w rozkład piszemy 5 minut. Do liczenia, czy generowania, rozkładów służy specjalny algorytm. @youBy z pewnością powie Ci więcej na ten temat.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline HTD

  • Wiadomości: 702
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Grudnia 2014, 22:34:46 »
Tak na marginesie - pogadaliśmy, na dniach zaczynam pracę nad tym. Mam algorytm, bawiłem się implementacją, fajnie to działa, mam nadzieję, że niedługo znajdę czas żeby wrzucić coś do testów.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #18 dnia: 20 Grudnia 2014, 10:48:07 »
A juz mialem przyznac racje Krzyskowi ze trzeba poczekac na restrukturyzacje katalogow. Ostatni post jednak utwirdza mnie ze powinno sie juz teraz rozpoczac skladanie paczki oparte na GITHubie.
Długo myślałem co napisałeś. Zadam kilka pytań, ale na wstępie wspomnę o tym: Mamy repozytorium SVN, mamy bugtrackera, mamy dział paczki całościowej. Co stoi na przeszkodzie w składaniu paczki według nowych kanonów? Narzędzia proponowane przez @HTD posiadamy, czy aby na pewno dobrze je wykorzystujemy? @HTD, nie wyobrażam sobie SVN dostępnego dla wszystkich. Kto miałby kontrolować wszystkie poprawki i gwarantować ich jakość? Do tworzenia scn, modeli i scenariuszy, svn jest niepotrzebny. Zwykle takie dodatki tworzy jedna czy dwie osoby. Rozwój symulatora to przede wszystkim rozwój exe, ale tu jest problem z licencją i zdaniem wszystkich autorów exe. Tu nie ma żadnych nadziei na upublicznienie źródeł i pracę na publicznym repozytorium.

Offline HTD

  • Wiadomości: 702
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #19 dnia: 20 Grudnia 2014, 11:25:32 »
Także przemyślałem sprawę. OS byłoby bardzo potrzebne tylko w jednym przypadku - nawet nie rozwoju bieżącej wersji exe, ale w zasadzie przy tworzeniu kompletnie nowej, na nowym silniku graficznym. Pytanie, czy to faktycznie miałoby sens? Wydaje mi się, że aktualny silnik MaSzyny daje radę wydajnościowo, a to najważniejsze. Jak skończę moduł od rozkładów zgłoszę się do rozwoju exe, bo jest tam kilka rzeczy, które chciałbym poprawić. Nie ma jednak co łapać zbyt wielu srok za ogon. Po kolei ;)

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #20 dnia: 21 Grudnia 2014, 18:19:54 »
Co byś chciał poprawić?
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline HTD

  • Wiadomości: 702
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #21 dnia: 21 Grudnia 2014, 22:02:48 »
Oświetlenie (movelight, smugi), schemat sterowania pociągiem - bezpośrednie powiązanie naciśnięcia klawisza np z odtwarzaniem dźwięku, z resztą też nie działa to jak trzeba, jak pstrykam szybko przełącznikami od światła to słychać tylko klepnięcie pierwszego. Nie uruchamiają się też dźwięki związane z otwieraniem i zamykaniem drzwi przez AI, właśnie dlatego, że dźwięk jest powiązany z klawiszem, a nie funkcją samego pociągu. Dodałbym wyprowadzanie stanu symulacji poza debug mode - umożliwi pisanie dodatków do exe reagujących na to co się w niej dzieje.
Wg mnie przydałoby się także wprowadzić zmiany QueuedEU z możliwością przerwania ładowania. Przy okazji zmiana stanu pociągu (poprzez np włączenie sprężarki, ruszenie któregokolwiek hamulca) powinna generować zdarzenie możliwe do obsłużenia przez skrypt. To umożliwiałoby tworzenie lepszej interakcji w scenariuszach i działałoby z dowolnymi urządzeniami sterującymi, jak różnego rodzaju pulpity. To takie pierwsze z brzegu.

Z bardziej skomplikowanych rzeczy przydałaby się jakaś kara za ignorowanie wskaźników We. Np uszkodzenie patyków (nie łamie się, ale nie działa bo się przypalił), wyrzucanie nadmiarowych itd.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #22 dnia: 21 Grudnia 2014, 22:09:06 »
Co to tego ostatniego, to mamy flagi uszkodzenia drutu trakcyjnego, gdzie większość jest rezerwowa. Można by to wykorzystać.
Wszystkie rzeczy, które wymieniłeś gdzieś tam się w devs przewinęły, ale nikt nie umie tego na szybko zrobić. Jak masz koncepcje-wspaniale.
Mój kanał youtube

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Propozycja współpracy (trasopisarze, autorzy scenariuszy)
« Odpowiedź #23 dnia: 24 Grudnia 2014, 16:37:16 »
Powiem tyle, zacznij coś na początek i zobaczymy efekty i czy podołasz. Bo nie liczą się słowa, a czyny.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal