Autor Wątek:  MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010  (Przeczytany 62040 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1951
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #90 dnia: 03 Listopada 2014, 22:40:45 »
Maszyna nie jest projektem, który koniecznie musi mieć kolizje. To nie jest GTA, gdzie kolizje to codzienność.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #91 dnia: 03 Listopada 2014, 22:46:55 »
Ten filmik podważył tylko realistyczność Maszyny, brak wyłącznika CSK, niezgodne z rzeczywistością włączanie wyłącznika szybkiego, ET22 ma dwie pozycje nawrotnika do przodu w Maszynie jest jedna.
Cytuj
W MaSzynie brakuje mi wypadków. Tzn możliwości rozbicia pociągu. Nie chodzi mi o symulację kolizji, modele zniszczeń i takie cuda - prosta sprawa - jak mój pociąg się zderza z innym powinno być wielkie bum i czerwony (czarny / biały) ekran.
Brakuje ci wypadków a nie chodzi o symulacje kolizji. To o co właściwie. Efekt zderzenia w Maszynie jest, zależy od prędkości pojazdów. Spróbuj wjechać dużą prędkością na zwrotnicę. Nie wiem dlaczego ma ekran zgasnąć i być czarny.
Cytuj
Brakuje chodzenia po peronie. Wsiadanie, wysiadanie.
To jest symulator prowadzenia lokomotywy, także jest to drugorzędne.
Cytuj
Tak samo sensowne rozmieszczenie kamer zewnętrznych. Widok "na zewnątrz" podczas jazdy jest bez sensu. Mogę sobie sprawdzić tylko czy mam światła zapalone ;)
Kamery to sobie musisz sam ustawić, gdyż twórcy tego nie zrobili.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #92 dnia: 03 Listopada 2014, 23:54:54 »
Jedna osoba poprawi wyświetlanie belki, zacommituje do gita (wybaczcie za slang), druga zrobi nowe menu, zacommituje. W taki sposób powstaje prawdziwe, darmowe oprogramowanie.
Ja bym jednak wolał, żeby nikt nie dodawał kolejnej lampki czy kolejnego przełącznika przy obecnych metodach obsługi tego typu rzeczy. W 2009 roku zostało przerobione wyświetlanie obiektów, ale że autor tej przeróbki nie był zorientowany, które źródła są najlepiej zintegrowane, zrobił w ten sposób oddzielną linię rozwojową. Potem 1.5 roku zajęło mi integrowanie tych dwóch linii rozwojowych (z trzecią poszło w miarę szybko). Nadal jeszcze nie wszystko zostało naprawione i spotykam się z uwagami, że można by coś tam przywrócić, bo w 2007 roku to działało (w innej linii rozwojowej). W praktyce nie ma jednej osoby na tyle zorientowanej, żeby mogła zatwierdzać modyfikacje źródeł i odrzucać próby ewidentnego psucia kodu. W efekcie każdy modyfikujący EXE ciągnie w stronę własnej linii rozwojowej.

Brakuje chodzenia po peronie. Wsiadanie, wysiadanie. Zamiast tego jest latanie. Myślę, że zrobienie, żeby to przypominało chodzenie jest trywialne!
Nie jest trywialne — nie ma obecnie możliwości wyznaczenia wysokości (Y) oparcia dla współrzędnych płaskich (XZ). Nawet gdyby to zrobić, to priorytetem raczej jest dynamiczna obsługa komórek (kawałków) scenerii. I ewentualny mechanizm "chodzenia po scenerii" trzeba by do tego dostosować, a nie opierać na obecnych rozwiązaniach.

Wypadków z samochodami nie zrobisz, bo oddzielne trajektorie nie oddziałują na siebie.
Dało by się zrobić, ale takich rzeczy do zrobienia jest dużo, czy ta jest priorytetem? No i wcześniej trzeba by poprawić hamulce samochodom, bo taki jelczostar — znając z góry punkt zatrzymania — hamuje kilka metrów za nim.

Miało być to jakoś upraszczane w przyszłości, by w każdym kroku fizyki nie liczyć równać całkowych na ugięcie buforów.
Z buforami jest tak, że są liczone z "równań różniczkowych", do których wstawia się upływ czasu od poprzedniego przeliczenia. W efekcie przy większej prędkości i niskim FPS pojazdy "wbijają się w siebie" bardziej niż by faktycznie pozwoliła im materia, przez co powstają ogromne siły odbijające. Przykładowo, 100km/h to jest 27.8m/s, co przy kroku fizyki 0.01s daje przeskok o ~30cm w każdym kroku. Czyli jak w jednym kroku zderzaki się jeszcze nie zetknęły, to w następnym będą miały już ugięcie rzędu ~15cm każdy. W rzeczywistości przy tej prędkości wystąpiły by już inne zjawiska, bo tak duże ugięcie sprężyn nie jest możliwe.

Ten filmik podważył tylko realistyczność Maszyny, brak wyłącznika CSK, niezgodne z rzeczywistością włączanie wyłącznika szybkiego, ET22 ma dwie pozycje nawrotnika do przodu w Maszynie jest jedna.
Jak już wspominałem, symulacja ET22 nie jest najlepszą. Podobnie można się czepiać uzależnień EN57, albo udawania, że EP05 też się zachowuje jak siódemka. Realistyczność to nie tylko liczba przełączników potrzebnych do uruchomienia. To również charakterystyki trakcyjne, czasy działania hamulca, spadki napięcia w sieci trakcyjnej, opory ruchu składów. Również np. poślizgi — a tym czasem większość torów na sceneriach ma wpisany współczynnik tarcia 0.25, podczas gdy standardowo powinno być 0.15. Czemu nikt się tym nie przejmuje?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #93 dnia: 04 Listopada 2014, 00:43:56 »
Maszyna nie jest projektem, który koniecznie musi mieć kolizje. To nie jest GTA, gdzie kolizje to codzienność.
Kolizje obiektów to nie synonim wypadków :) Przydają się w wielu zastosowaniach, nawet do klikania przycisków w kabinie (chociaż do tego znacznie prościej użyć kolorowania);
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #94 dnia: 04 Listopada 2014, 07:33:16 »
Mi takich kolzji z gięciem blach, takie tam nie brakuje ale można by np. po zderzeniu z innym pojazdem trakcyjnym przy prędkości np. 70-80km/h i wtedy napis w stylu "Katastrofa. To koniec Twojej kariery" albo coś innego. Brakuje mi też tekstur złomów (lokomotywy, wagony i takie tam), bo można by zrobić scenariusz o "Pociągu śmierci".
P.S Trochę was pocieszę. Słyszeliście o jakimś innym symulatorze taboru PKP (oprócz TRS), a szczególnie bezpłatnym? Ja znam jeden: MaSzyna.

Offline Krzysiek1982

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #95 dnia: 04 Listopada 2014, 11:02:04 »
Brakuje mi też tekstur złomów (lokomotywy, wagony i takie tam), bo można by zrobić scenariusz o "Pociągu śmierci".

Coś jak ,, Pociąg śmierci jest Maszynie nosi nazwę Zwierzyniec transport. Mi do szczęścia nie potrzeba żadnych napisów w stylu Katastrofa Koniec Kariery, Właśnie zginąłeś, Albo jak jeździsz kretynie.

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #96 dnia: 04 Listopada 2014, 12:35:23 »
Dobra, zapomniałem o Zwierzyńcu. A tak poza tym nie powinno się porównywać symulatora z grą (TRS to gra). Czyli wychodzi na to że jedynym symulatorem kolei PKP mi znanym jest MaSzyna, bo Mechanik jest już stary i do symulatora się chyba na dzisiejsze czasy nie zalicza.
P.S Jak jeździsz kretynie- dobre :)
« Ostatnia zmiana: 04 Listopada 2014, 13:22:14 wysłana przez lukasn26 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #97 dnia: 04 Listopada 2014, 12:58:49 »
W Mechaniku nie zgadza się prędkość z odległością, co tak naprawdę go z miejsca dyskwalifikuje.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #98 dnia: 04 Listopada 2014, 16:25:27 »
Dobra, zapomniałem o Zwierzyńcu. A tak poza tym nie powinno się porównywać symulatora z grą (TRS to gra). Czyli wychodzi na to że jedynym symulatorem kolei PKP mi znanym jest MaSzyna,
To, że nazywa się Maszynę symulatorem a nie grą, a TRS grą a nie symulatorem to tylko widzimisię twórców. Filmik pokazał, że wcale z tą symulacją nie jest tak źle. Oczywiście zapewne tej lokomotywie w TRS daleko do symulacji fizyki, co mamy w Maszynie, ale pytanie czy siedząc za wirtualnym nastawnikiem widać która imitacja jest bardziej prawdziwa a która nie jest. A tylko widoczny efekt się liczy :)
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #99 dnia: 04 Listopada 2014, 16:38:15 »

Kolizje obiektów to nie synonim wypadków :) Przydają się w wielu zastosowaniach, nawet do klikania przycisków w kabinie (chociaż do tego znacznie prościej użyć kolorowania);

Zgadza sie. Zrobienie obslugi kontrolek za pomoca myszy samo w sobie nie jest trudne, czy to na zasadzie rozpoznawania koloru
czy na zasadzie identyfikatora obiektu. Wiekszym problemem jest sposob przechowywania tych informacji. Moznaby dac nowa wlasnosc submodelu w pliku t3d ale czy to nie wymusiloby przystosowywania wszystkich plikow modelu?

Pytanie do @Ra: czy da sie uwarunkowac tak parsowanie submodelu ze gdy w jakims jest np ctrlid: 100 lub ctrlcolor: 255 0  0, a w innych brak takich kluczy to nie zpowoduje wysypania na parsowaniu?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #100 dnia: 04 Listopada 2014, 16:41:54 »
Jeśli miałoby to się opierać na dopisaniu w plikach t3d tejże własności, to myślę, że tak.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #101 dnia: 04 Listopada 2014, 18:31:21 »
Pytanie do @Ra: czy da sie uwarunkowac tak parsowanie submodelu ze gdy w jakims jest np ctrlid: 100 lub ctrlcolor: 255 0  0, a w innych brak takich kluczy to nie zpowoduje wysypania na parsowaniu?
Uważam, że wprowadzanie doraźnych, nieprzemyślanych i niekompleksowych zmian spowoduje jedynie większy bałagan. Czyli najlepiej opisz całościowo swoją koncepcję i zastanowimy się, co by się musiało zmienić do jej realizacji.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline melis

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #102 dnia: 04 Listopada 2014, 19:45:12 »
ale pytanie czy siedząc za wirtualnym nastawnikiem widać która imitacja jest bardziej prawdziwa a która nie jest. A tylko widoczny efekt się liczy :)
Witajcie. Kilka ładnych lat ślędzę Wasz projekt - bodajże od 3ciego unoff'a. Nie włączałem się na forum bo: nie wiem, nie umiem, nie znam się, nie chcę. Co kto chce. Ale tu kolego przesadziłeś. Widoczny efekt? Tzn? Ładne, kolorowe pudło? Krajobraz tęczy i liści? Panowie powiem Wam tak: Olejcie wizualność, której wymogom sprostać nie można i ,nie poddawajcie się! To był, jest i mam nadzięję że zawsze będzie, symulator. Edit: @Piotrek-  chyba źle zinterpretowałem Twój post... Przepraszam.
« Ostatnia zmiana: 04 Listopada 2014, 19:47:57 wysłana przez melis »

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #103 dnia: 04 Listopada 2014, 19:49:31 »
I co najważniejsze, tworzony z pasji i zamiłowania, a tego nie odda żaden komercyjny gniot pokroju trainza, czy innego badziewia.

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1951
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #104 dnia: 04 Listopada 2014, 20:11:14 »
Tak samo jak miłością rodziny nie nakarmisz, tak samo pasją nie zrobisz dobrego symulatora. Tym czasem borem lasem jest coś, o czym chyba nie wspomniano, w czym maszyna jest lepsza od trainza. Łatwość dodawania dodatków. W maszynie jest jeden plik, który wystarczy odpalić w Rainstedzie, bądź po prostu wypakować zawartość archiwum do głównego foldera, za to w Trainzie z tym jest już trochę gorzej.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline melis

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #105 dnia: 04 Listopada 2014, 20:52:21 »
Tak samo jak miłością rodziny nie nakarmisz, tak samo pasją nie zrobisz dobrego symulatora.
Kiepskie porównanie i całkowicie nie trafione, co do tego projektu i jemu, podobnych. Uważam Maszynę, za dobry symulator. Bardzo dobry. A, że jak zawsze i wszędzie, wkrada się wątek komercji, pieniądza, to nic dziwnego. I pod tym kątem należy naprawdę dobrze przeanalizować, przyszłościowy kierunek pracy Twórców.
« Ostatnia zmiana: 04 Listopada 2014, 20:57:04 wysłana przez melis »

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #106 dnia: 04 Listopada 2014, 20:55:08 »
Nie zgadzam się z Tobą, MaSzyna to wg. mnie wspaniały symulator który rozpoczął kiedyś moje i mojego kolegi zainteresowanie koleją i wszystkiego co porusza się po szynach. Jak go pokazałem mojemu koledze to mu przysłowiowa szczęka opadła i obiła się o podłogę.
EDIT: Ktoś mnie wyprzedził.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #107 dnia: 04 Listopada 2014, 20:59:47 »
Kilka ładnych lat śledzę Wasz projekt - bodajże od 3ciego unoff'a.
Tak ogólniej na to patrząc: w obecnej sytuacji projekt jest tak samo Twój, jak i mój. No może ja trochę więcej w to włożyłem.

Mam na myśli to, że zamiast "Wasz" powinno być "Nasz", bo nie ma wyraźnej granicy pomiędzy twórcami a użytkownikami — każdy może coś zrobić i to dorzucić. A nawet — może wyszukać coś ciekawego i uzyskać zgodę autora na wykorzystanie w MaSzynie.
« Ostatnia zmiana: 04 Listopada 2014, 21:30:43 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline melis

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #108 dnia: 04 Listopada 2014, 21:16:24 »
Oj dużo, dużo więcej @Ra, biorąc pod uwagę fakt, że ja niczego nie dałem od siebie.  Nie o to jednak w tym wątku chodzi. Maszyna była perełką, a dziś jest perłą, wśród tego rodzaju programów. I jest to fakt bezsprzeczny.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1346
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #109 dnia: 04 Listopada 2014, 22:49:37 »
Proponuję , bo ten wątek i tak do niczego nie prowadzi. Po pierwszym argumencie popartym czymś na wzór "bo tak" lub "bo to jest gó*no" wyłączyłem.

Popieram, temat wyczerpany. Zamykam.
Benek
« Ostatnia zmiana: 04 Listopada 2014, 22:56:04 wysłana przez Benek »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
14 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.