Autor Wątek:  MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010  (Przeczytany 58830 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #30 dnia: 29 Października 2014, 18:32:39 »
Nie mamy nowych fajerwerków, którymi można się pochwalić.
Żeby były fajerwerki, to ktoś by musiał je zrobić. Pytanie jest, kto? Ja poświęciłem kilka lat swojego życia, żeby wiele spraw uporządkować i usunąć najbardziej uciążliwe błędy. Oprócz mnie znaczący wkład pracy wniosło też co najmniej kilkanaście innych osób. Ale to nadal za mało, żeby były fajerwerki. Żeby był zauważalny postęp, trzeba by regularnie zatrudnić z 5 osób, na co potrzeba 200-300 tysięcy złotych rocznie. Przy założeniu 20000 użytkowników (MaSzyna 08.13 była pobrana z torrenta 46274 razy do dziś) wychodzi 10-15zł rocznie na osobę. Może jednak warto pomyśleć nad zmianą niefunkcjonalnego modelu i przenieść finansowanie rozwoju z twórców na użytkowników?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #31 dnia: 29 Października 2014, 19:07:45 »
Wiesz jak jest z brakiem jednomyslnosci w tej kwestii. Trzeba by bylo chyba wszystko od zera tworzyc, zeby miec z tym porzadek. A poczatek jest chyba najtrudniejszy, bo trzeba zrobic cos z niczego i jeszcze miec na to srodki, wsparcie. Na mysl mi sie nasuwa cos ala kickstart...

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #32 dnia: 29 Października 2014, 19:19:29 »
@Ra, Jeżeli o mnie chodzi to uważam, że te 2 zł na miesiąc to nie jest zawrotna kwota. Warto pomyśleć nad tym, aby finansować projekt z prywatnej kieszeni użytkowników.
@AtapiCl, ktoś wypominał przed kilku laty, że tak na prawdę to lepiej było by zacząć pisać kod Maszyny od zera niż grzebać się w obecnym. Minęło te kilka lat, a co się poprawi jedną rzecz to psuje kilka kolejnych. Jak długo to będzie jeszcze trwało? Może warto pomyśleć nad utworzeniem fundacji(?) czy innej organizacji, która by się tym zajęła. Zakończyć rozwój obecnego projektu i rozpocząć nowy - jakaś MaSZyna 2- choćby spowodowało to istotne zmiany w obsłudze programu. W czasach, gdy większość osób ma bankowość mobilną, odmówienie sobie tych kilku browarów/kebabów i przesłanie tej $ za dostęp do nowej wersji nie powinno być problemem.
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2014, 19:24:42 wysłana przez Paczkuś »
Solo oración!

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #33 dnia: 29 Października 2014, 19:46:05 »
Żeby były fajerwerki, to ktoś by musiał je zrobić. Pytanie jest, kto? Ja poświęciłem kilka lat swojego życia, żeby wiele spraw uporządkować i usunąć najbardziej uciążliwe błędy. Oprócz mnie znaczący wkład pracy wniosło też co najmniej kilkanaście innych osób. Ale to nadal za mało, żeby były fajerwerki. Żeby był zauważalny postęp, trzeba by regularnie zatrudnić z 5 osób, na co potrzeba 200-300 tysięcy złotych rocznie. Przy założeniu 20000 użytkowników (MaSzyna 08.13 była pobrana z torrenta 46274 razy do dziś) wychodzi 10-15zł rocznie na osobę. Może jednak warto pomyśleć nad zmianą niefunkcjonalnego modelu i przenieść finansowanie rozwoju z twórców na użytkowników?

Popieram w całości. Chętnie wpłacę pierwszą dotację. Załóżcie jakieś konto na PayPalu.

Jak przejść z wersji bezpłatnej do płatnej? Proste :) Zrobić ficzery dostępne tylko w wersji płatnej - czyli pobierasz za free, bawisz się za free, ale jak zapłacisz, dostajesz coś ekstra, np jakieś statystyki w chmurze (czy na serwerze). Powiedzmy ilość przejechanych kilometrów, osiągnięcia. Serio - stary chłop jestem, a bym się ucieszył, gdybym mógł jakieś gwiazdki dostać za wzorową służbę i jeszcze się w necie nimi chwalić (jednocześnie reklamując projekt). Dodatkowym, bombowym elementem byłoby ubijanie konta przy katastrofie. Twoja postać, statystyki, osiągnięcia, płatna licencja - wszystko nieodwracalnie ginie, jak giniesz w grze ;) Możesz zapłacić jeszcze raz i zacząć nową karierę. Można by jeszcze brać realną kasę za uszkodzenia taboru ;) Jak ktoś zjara silnik w loku, płaci 50PLN żeby odblokować konto ;)

Normalnie samograj. I nie żartuję. Sam bym chętnie zapłacił za takie atrakcje (jak możliwość płacenia ekstra za wpadki). Wczucie, poczucie, że coś dzieje się na prawdę, ma trwałe konsekwencje - jest bezcenne.

Jeśli chodzi o mechanizmy client-server - to mogę zrobić, wystawiając np interfejs, który można wywołać z silnika. Oczywiście wszystko w oparciu o system kluczy publicznych i prywatnych.

Co do przydzielania gwiazdek - silnik musiałby mieć możliwość wykrywania zdarzenia, że user przekroczył prędkość na odcinku czy zignorował wskaźnik. Oprócz tego w punktach kontrolnych sprawdzać o ile się spóźnił. Zupełnym wypasem byłoby jakby jeszcze ekonomię i kulturę jazdy szło jakoś ocenić.

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #34 dnia: 29 Października 2014, 20:11:31 »
Na ile wyceniacie pracę programisty? A na ile pracę dźwiękowca czy teksturowca, który wrzucił 3 pliki? A na ile pracę @McZapkie i @Marcin EU, którzy stworzyli podstawy? Jeśli komukolwiek uda się odpowiedzieć na powyższe pytania wtedy można zacząć się zastanawiać nad dotacjami.

No chyba że komuś chciałoby się zacząć od nowa i w okrojonym składzie, tak żeby reguły rozliczeń były jasne. Tyle tylko, że w takim przypadku nowy projekt należałoby całkowicie odciąć od MaSzyny - bo niby jakim prawem komercyjny projekt miałby korzystać z wyrobionej przez lata marki?

A co do tematu: moim zdaniem z całego wywodu warto wyciągnąć konkretne obszary wymagające poprawy, ale lepiej darować sobie porównania z innymi symulatorami.
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2014, 20:14:58 wysłana przez ABu »
ABu

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #35 dnia: 29 Października 2014, 20:25:16 »
Ktoś chce, żebym mu stworzył scenariusz lub scenerię. Mogę wziąć za takie zlecenie pieniądze. Nie ma w tym nic nielegalnego i niekoleżeńskiego w stosunku do wszystkich, którzy rozwijają/rozwijali MaSzynę.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #36 dnia: 29 Października 2014, 20:40:32 »
''Chcieć to móc". Wiem po sobie. Zaczynając zabawę z MaSzyną, pisałem do ludzi, którzy potrafili pisać scenariusze aby mi zrobili taki czy owaki scenariusz, prawda @Benku? Później zawziąłem się i sam zacząłem próbować z poradami, aż do chwili, gdzie zrozumiałem, ogarnąłem i jestem w stanie napisać scenariusz, który wymyślę a przeleję go na symulację. Dlatego jak słyszę "Nie zrobię bo nie umiem..." to nóż mi się w kieszeni otwiera, dlatego patrz pierwszy cytat w tym zdaniu.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #37 dnia: 29 Października 2014, 20:44:18 »
Odnosząc się jeszcze do tematu pierwotnego...

Bardzo mi przykro, że moje prace około-trainzowe ktoś wykorzystuje do gnojenia Maszyny. Tym bardziej, że gdyby nie Maszyna, to tych bajerów w Trainzie by nie było. "Gołym" Trainzem można się bawić w prowadzenie ruchu, oglądać widoki na ładnie zrobionych trasach, ale pod względem realizmu jazdy to dno totalne. Właściwie, cała ta moja dłubanina trainzowa przebiega pod hasłem "Maszyna w Trainzie" - i możliwa jest dzięki temu, że @youby kilka lat temu udostępnił mi wzór na prąd silników szeregowych stosowany w Maszynie, pomógł mi również z modelem prądnicy do SU45. Owszem - korzystając z możliwości jakie daje skryptowanie w TS, rozbudowałem sobie sterowanie - szafy itp. Ale i tak odbijam się cały czas od jednej ściany - nigdy nie uda się zrobić porządnych hamulców, bo ograniczenia silnika Trainzowego są w tym aspekcie zbyt duże - symulowany jest jedynie najprymitywniejszy zawór rozrządczy Westinghouse, o przełączaniu G/P/R czy też częściowym luzowaniu nie ma co marzyć - a autorzy mają kompletnie wywalone na fizykę, i w nadchodzącej wersji raczej też tego nie zmienią.

Tak więc cały czas gdzieś tam po cichu liczę, że Maszyna doczeka się łatwego w obsłudze edytora scenerii - bo chyba właśnie ten aspekt spowodował rozkwit sceny Trainzowej. Dosłownie każdy może zrobić sobie trasę - lepszą czy gorszą, to już zależy od umiejętności - a to także motywuje do działania twórców obiektów.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #38 dnia: 29 Października 2014, 20:57:14 »
Tyle tylko, że w takim przypadku nowy projekt należałoby całkowicie odciąć od MaSzyny - bo niby jakim prawem komercyjny projekt miałby korzystać z wyrobionej przez lata marki?
Rozumiem, że płatny edytor 3D scenerii nie ma prawa bytu, bo będzie żerował na wyrobionej marce?
Solo oración!

Offline byku1183

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #39 dnia: 29 Października 2014, 21:01:09 »
Jak chcesz coś zrobić komercyjnie, to jeszcze zainwestuj nie małą kasę w jakieś zabezpieczenia przeciwko kopiowaniu.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #40 dnia: 29 Października 2014, 21:03:55 »
To jest kwestia wtórna.
Solo oración!

Offline byku1183

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #41 dnia: 29 Października 2014, 21:09:23 »
Odnosząc się do twojej wypowiedzi o edytorze scenerii 3D to jego komercyjność nie miałaby szkodliwego wpływu na rozwój symulatora, bo kto chciałby sobie tylko pojeździć w wolnym czasie nie musiałby niczego kupować/dokupywać, a kto chciałby zbudować scenerie to albo by sobie ją napisał, albo by kupił edytor.

Ten temat przechodzi ze skrajności w skrajność.
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2014, 21:14:46 wysłana przez byku1183 »

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #42 dnia: 29 Października 2014, 21:29:05 »
Ale czemu? Facet z filmiku rzuca się o wygląd w Maszynie i w którymś momencie przerywa wywód na temat otoczenia wokół pojazdu. No więc jeżeli znalazłby się chętny, który stworzyłby za pieniądze taki edytor to z chęcią bym wykupił do niego dostęp. Czemu? Kilka lat temu w notatniku edytowałem na swoje potrzeby model ASF, Lxd2 czy scenerię wąskotorową Zielona Łączka. Spędziłem na to 14 dni ferii. Wstawiałem krzewy, drzewa, przejazdy, wskaźniki, kilometraż. I co z tego, że wstawiłem słupki w pożądanych odległościach skoro trzeba było je odsunąć od toru i obrócić. I kolejne kilkanaście godzin w plecy. A chciałbym to zrobić 60 minut.
Przydałby się automat sterujący ruchem. Tak, aby każda misja była inna, zaskakująca. Ale to też kosztuje czasu, którego nikt nie poświęci za darmo. Ale siedźmy nadal w ciemnej d. i użalajmy się nad solidarnością z poprzednim pokoleniem twórców :)
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2014, 21:31:38 wysłana przez Paczkuś »
Solo oración!

Offline Lelek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #43 dnia: 29 Października 2014, 21:56:41 »
Let me come back to part of discussion, where was talked about propagation of MaSzyna.
I think that worst thing is that, that MaSzyna is focused only to Polish audience. When I wrote in Google „free train simulator”, I didn't find any link to MaSzyna, although it's one of the best free simulators. For example BVE was originally Japan simulator, but now its very international. We have set subtitles into MaSzyna for international audience, so what about to translate into English for example manual. Or whole pages of project... There was a Hungarian community on forum some time ago. I really admire them, that they were able to register on pages, where was everything in language, they don't understand at all. Maybe with pages in English, we would have more users and more cooperating people.
Maybe you also think that it would be nice to have English version of pages, but you are asking who will do that. There we could use Facebook like a tool for recruitment of helpers. What about writing on Facebook, that we need do the translation of texts on pages and everyone can help? And highlight, that we are not looking for one person who will translate everything. Its enough when one person translate eg. one article. When 100 people do this, I think most of page would be translated. And it could be used also for another cases. There is so much things which can be do for MaSzyna without being IT expert.
Next thing I would like to see, is that manuals for creating textures, events etc. have same importance like current addons. I think its very important and favorable to help to beginning developers of addons.
M.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #44 dnia: 29 Października 2014, 22:20:14 »
Cytuj
Na maszynowym fejsie jest zastój. Uważasz, że publikowanie (z częstotliwością jednego - max dwóch postów na tydzień) screena lub czegokolwiek innego związanego z projektem jest wystarczające?
Uważam, że więcej "zwykłych" screenów tam nie potrzeba. Wolałbym, żeby w ogóle ich tam nie było, ale tak się składa, że są one bardzo lubiane przez użytkowników. I zupełnie bezsensowne jest, żeby Maciek poświęcał na to dużo czasu, skoro może zrobić najzwyklejszego screena i otrzymać taki sam rezultat. Ja się na marketingu nie znam - jeśli Ty się znasz, to przedstaw dokładny projekt "reanimacji" profilu na FB.
Cytuj
[..] świeżych, zaangażowanych i wykazujących inicjatywę pomocy ludzi
Czyli kogo?
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #45 dnia: 30 Października 2014, 13:18:58 »
Pewnie tych gimnbusów, którzy by tylko Ceeemkę, pendolino i traxy chcieli ;]
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline byku1183

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #46 dnia: 30 Października 2014, 18:13:51 »
@Lelek When I read what @Ra and @Paczkuś wrote, I think that it makes no sense to translate Maszyna. I mean this posts: 29 Października 2014, 18:32:39 and 29 Października 2014, 19:19:29.
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2014, 19:09:49 wysłana przez byku1183 »

Offline dodulec

  • Wiadomości: 163
  • Zgłaszacz błędów - i nie tylko
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #47 dnia: 30 Października 2014, 20:42:32 »
Pewnie tych gimnbusów, którzy by tylko Ceeemkę, pendolino i traxy chcieli ;]
Nie wyciągajmy pochopnych wniosków. W gimbusach największa siła do rozwoju. Mają więcej czasu, więc wychodzi to więcej efektów i mniej narzekania :).

Offline Lelek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #48 dnia: 30 Października 2014, 20:50:20 »
I don't understand why it makes no sense. Because they are proposing to create new, payware MaSzyna? I think it will take some time until they do it (if they do it).  And until this time, English translation can attract more users, who could buy new MaSzyna.
Btw: I think ZD Simulator was also freeware and now you must buy it and its developed by three people. So this idea probably can work.
M.

Offline dodulec

  • Wiadomości: 163
  • Zgłaszacz błędów - i nie tylko
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #49 dnia: 30 Października 2014, 21:02:51 »
But even with paying the creators of the project would need several years to be expanded.

Offline byku1183

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #50 dnia: 30 Października 2014, 21:24:20 »
We can start new project and close current Maszyna or start new but continue current project.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #51 dnia: 30 Października 2014, 22:09:53 »
Nie mamy nowych fajerwerków, którymi można się pochwalić.
Myślę, że nie jest z tym tak źle. Pod względem graficznym najwięcej wg mnie zależy od scenerii i MaSzyna wcale nie musi mieć jakiegoś bardzo rozbudowanego silnika graficznego.

http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=14630.0;attach=75438;image
Ostatnio mam trochę mało czasu i nie byłem na bieżąco, no i jak zobaczyłem ten widoczek, nieźle się zdziwiłem. Jeszcze niedawno nie sądziłem, że prędko ujrzę takie pole w MaSzynie. Zresztą nowe Całkowo jako najlepiej dopracowana w tej chwili sceneria pod względem otoczenia, w niczym moim zdaniem nie ustępuje np. trasom do MSTSa.
Zainspirowany Całkowem sam zacząłem jakiś czas temu grzebać przy Krzyżowej, na razie musiałem przerwać, ale zamierzam kiedyś do tematu wrócić. A może wziąć się za inną scenerię?

Może jednak warto pomyśleć nad zmianą niefunkcjonalnego modelu i przenieść finansowanie rozwoju z twórców na użytkowników?
Można by pomyśleć o sposobie znanym ze świata open source - nie przekształcać projektu w komercyjny, tylko zbierać dobrowolne dotacje i przeznaczać je następnie na określony cel. W ten sposób powstaje wiele komponentów system operacyjnego GNU/Linux, udostępnianego później bezpłatnie włącznie z kodem.
Jakieś prace wymagające kosztów można wtedy sfinansować, a inne rzeczy robić jak dotychczas. Przykładowo ja zrobiłem kabinę EU07 w wersji IC, bo mi po prostu jej w MaSzynie brakowało i postanowiłem wziąć sprawę w swoje ręce. I niechby ktoś to spróbował w jakikolwiek sposób wyceniać...
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #52 dnia: 30 Października 2014, 23:23:23 »
Można by pomyśleć o sposobie znanym ze świata open source - nie przekształcać projektu w komercyjny, tylko zbierać dobrowolne dotacje i przeznaczać je następnie na określony cel. W ten sposób powstaje wiele komponentów system operacyjnego GNU/Linux, udostępnianego później bezpłatnie włącznie z kodem.
Ale np. ABu twierdzi, że takie zachowanie jest nie fair wobec:
a) tych, którzy te rzeczy do tej pory tworzyli za free.
b) tych, którzy będą tworzyć rzeczy "mniej istotne," a nie dostaną za to uposażenia.
Zawsze będzie ktoś niezadowolony.
Solo oración!

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #53 dnia: 31 Października 2014, 00:26:54 »
Czemu ma być nie fair? Licencję GNU GPL czytali? Czytali. Całego Linuksa i większość softu do niego powstała za free, a na bazie tego (zgodnie z licencją) powstało prawie tyle samo softu płatnego, na którym mnóstwo ludzi sobie zarobiła. Co w tym nie fair? Robisz za free - to robisz za free. Nie fair to jest potem okrakiem siedzieć na swoim produkcie i blokować jego rozwój. GNU GPL FTW! ;)
Co do zarabiania - tu nie chodzi o to, żeby zapłacić komuś za coś, co jest już zrobione. Tak się nie da. Teraz można zapłacić dokładnie tym co będą coś nowego robić. Czyli kasę zbierasz na fundusz celowy - budżet rozwoju. Z tej kasy oferujesz chętnym zapłatę za robotę. Ile ktoś zrobi i za ile to zrobi to kwestia indywidualnego dogadania. Część rzeczy ludzie nadal będą robić za free (jak mają czas - sam bym tak robił, gdybym miał czas). Za część rzeczy zawołają konkretne kwoty - względnie da się coś utargować. To opcja dla ludzi, którzy nie mają czasu, ale wezmą urlop bezpłatny, lub wręcz zwolnią się z roboty, żeby zrobić projekt. Tempo i zakres prac będzie zależeć od budżetu. Gdyby ktoś zatrudnił mnie za mniej niż teraz zarabiam w robocie - biorę z miejsca i robię. BTW, powstały też DOPRACOWANE wersje darmowych programów, które są płatne. Bardzo dobre rozwiązanie. Autorzy często zrealizowali jakąś genialną ideę na szybko, jako proof of concept, a potem zajęli się czymś innym. Dla normalnych (czyt. nie geniuszy) programistów to już z górki w tym momencie. Często tylko interfejs zrobić, dodać opcje. Ale dla zwykłego usera to rzecz za którą zapłaci. Oryginalny soft będzie dla niego pomimo całej potężnej mocy niedostępny, za to praca pochodna z wygodnym interfejsem będzie czymś za co zapłaci. Tak czy siak - nie dowiemy się, jaki budżet można zebrać na rozwój MaSzyny dopóki nikt nie zacznie zbierać kasy. I jeszcze raz, to nie jest kasa na waciki, to jest do płacenia ludziom za czas, który dopiero poświęcą. I nie dlatego, że są pazerni, tylko dlatego, żeby nie musieli w tym czasie pracować gdzie indziej.

Co do wypłat - księgowałbym wpłaty na konto fundacji. Kasa formalnie nie należałaby do nikogo. W razie updaku / zamknięcia projektu - kasa byłaby zwracana do wszystkich, którzy wpłacili (odwrotne księgowanie). Sam system księgowy jest prosty jak drut. Zapisujesz rachunki, kwoty i daty wszystkich którzy wpłacili. Jak wypłacasz za robotę - kasujesz pierwszych z listy, aż suma kwot będzie większa lub równa wypłacie. Owszem, na koniec może się nie zgadzać o kilka pozycji, ale tylko w przypadku kiedy projekt zdechnie, a tego bym nie zakładał. Żeby się zgadzało co do grosza - kwotę wypłaty można ustalać jako sumę n pierwszych wpłat na liście. Sama lista i księgowość może, a nawet powinna być jawna. Wpłacający powinni widzieć, jak ich wpłaty przekładają się na pracę. Znaczy się mogą nie widzieć, ale wtedy mniej chętnie będą wpłacać.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #54 dnia: 31 Października 2014, 01:41:51 »
Przecież to jest chory projekt.
Cytuj
Co do wypłat - księgowałbym wpłaty na konto fundacji. Kasa formalnie nie należałaby do nikogo.
Przecież fundacja musi mieć nazwę, adres, numer konta i ktoś musi za to odpowiadać.
Cytuj
W razie upadku / zamknięcia projektu - kasa byłaby zwracana do wszystkich, którzy wpłacili (odwrotne księgowanie).
Nie ma czegoś takiego, jak zwrot wpłaconej kwoty.
Cytuj
Jak wypłacasz za robotę - kasujesz pierwszych z listy, aż suma kwot będzie większa lub równa wypłacie.
To co jak projekt zdechnie, to zwrot wpłat będzie zależny od kolejności wpłat.
Cytuj
Wpłacający powinni widzieć, jak ich wpłaty przekładają się na pracę. Znaczy się mogą nie widzieć, ale wtedy mniej chętnie będą wpłacać.
To co chcesz to zrobić na zasadzie przedpłat, jak za samochody za czasów komuny. Przecież na to nikt pójdzie.
Powinna powstać jakaś spółka zajmująca się zawodowo symulatorem. Na której konto wpływały by wpłaty. Spółka wypłacałaby honoraria za wykonaną pracę. Na przykład wykona ktoś zdjęcie, które zostanie wykorzystane, zostanie mu wypłacone honorarium. Wpłaty powinny być przeznaczone głównie na profesjonalne komercyjne oprogramowanie a takie oprogramowanie niemało kosztuje.

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #55 dnia: 31 Października 2014, 07:49:46 »
Wiesz co? Jak dla mnie to jest "nie, bo nie". Z takim podejściem nie da się nic zrobić. Taki kraj niestety, taki klimat, takie podejście. Troszkę na zachód od tego pięknego kraju "się da". Ktoś zakłada fundacje, ktoś za nie odpowiada, ktoś je rozlicza, ktoś płaci ludziom, oni realizują projekty, ludzie kupują produkty. A u nas "ludzie na to nie pójdą", nie? U nas "się nie da". Jak się znajdzie kilku, może kilkunastu ludzi z motywacją - może się uda. Wszystko zależy wyłącznie od ludzi i ich nastawienia. W mniejszym stopniu od umiejętności. Bystrzachów u nas jest cała masa. Zdolne chłopiska, niekiedy nawet dziewczyny ;) Tyle, że jak wykraczamy poza zabawę, to wszyscy są nagle strasznie zniechęceni, mają jakieś defetystyczne nastawienie.

Nie wiem czemu w 2014 roku ludzie nadal wierzą w magiczną moc dyplomów naszych uczelni, obco brzmiących stanowisk w startupach i korpach. Może już nie "telewizor, meble, mały fiat" - ale coś podobnego. Mimo wszystko liczę na to, że nie wszyscy. Może w pewnym momencie najważniejszych autorów wkurzy zwykły brak czasu na realizację swoich wizji. Może część ważnych ludzi powyjeżdża na zachód - a tam się podejście zmienia czasami. Trzymam kciuki, a póki co robię swoje projekty po godzinach.

Offline Czomo

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #56 dnia: 31 Października 2014, 10:16:58 »
Ten temat zaczyna być wałkowany, dlaczego MaSzyny nie skomercjalizować?? MaSzyna jest bezpłatnym projektem od wielu lat, dlaczego nagle miała stać się płatna?? Nawet dobrowolne datki to rodzaj/forma płatności, nie płacisz nie rozwijamy się. Rozumiem że to wszystko mozolnie idzie, że rozwój MaSzyny idzie w ślimaczym tempie, ale lepiej takie tempo i dopracowana fizyka bo przecież o to tu chodzi, niż zupełnie nic. Jeśli skomercjalizujemy MaSzyne myślę że symulator straci swój klimat albo prace staną w miejscu bo kasy nie będzie. Czym wyróżnia się symulator MaSzyna od innych? Że jest bezpłatny, że to praca wielu osób którym nikt nie płaci, a którzy robią to z czystej pasji, poświęcając swój wolny czas, spotykając się prywatnie czy tutaj na forum. Porównanie komercyjnego produktu do bezpłatnego symulatora przynajmniej moim zdaniem jest bezcelowe, najlepiej jest skrytykować coś nad czym ludzie pracują bezpłatnie. Trainz dla mnie chyba graficznie jest dobry, do robienia klimatycznych screenów ale do jazdy... już się nie nadaje. Wole jeździć MaSzyną tu mam fizykę na konkretnym poziomie, gdzie wiem że jak przegnę pałę tzn dam za dużo mocy to nadmiarowy mi wybije, że czuje co mam na haku i że ciężkiego składu tak łatwo nie wyhamuje. A ostatnio doszła fizyka trakcji, bez prądu dalej nie pojedziesz. Lepiej czegoś nie komercjalizować co od lat dobrze funkcjonuje bez opłat tylko z czystej pasji.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #57 dnia: 31 Października 2014, 11:28:02 »
Tematem miało być porównanie Maszyny z Trainzem. Wyszło, jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o "kasę". Jakby był komercyjny na licencji trial lub shareware, to był by lepszy? Przecież głównie to jest brak staranności i ciągłe poprawki do poprawek. Co to na "zachodzie" nie ma rozprowadzanych darmowych programów?
Cytuj
Nie wiem czemu w 2014 roku ludzie nadal wierzą w magiczną moc dyplomów naszych uczelni
Jak kto ukończył studia informatyczne o specjalności np. programowanie obiektywowe, to można od niego coś wymagać. Jak nie to niech idzie do zieleniaka, pietruszkę sprzedawać.
Cytuj
Może w pewnym momencie najważniejszych autorów wkurzy zwykły brak czasu na realizację swoich wizji.
Przyjdą inni.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #58 dnia: 31 Października 2014, 12:08:38 »
Lepiej czegoś nie komercjalizować co od lat dobrze funkcjonuje bez opłat tylko z czystej pasji.
Dlatego właśnie…
Ten temat zaczyna być wałkowany
Wniosek pozostawiam do wyciągnięcia Tobie ;)

Cytuj
Może w pewnym momencie najważniejszych autorów wkurzy zwykły brak czasu na realizację swoich wizji.
Przyjdą inni.
Obyś miał rację, chociaż ja tego nie widzę…
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #59 dnia: 31 Października 2014, 12:27:47 »
Ja też. Czekam już kilkanaście miesięcy i zbyt mało dobrych osób się pojawia. Żeby stale się uczyć w tym temacie, robić nowe dodatki, pisać programy, sporządzać dokumentację i móc porzucić dotychczasową pracę, by w ogóle mieć na to czas, to musiałbym dostawać na rękę min. 4000 zł netto/miesiąc. Myślę, że większość ogarniających temat osób o tym wie, dlatego tak mało użytkowników cokolwiek tutaj (charytatywnie) robi.