Autor Wątek:  MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010  (Przeczytany 58902 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« dnia: 28 Października 2014, 20:56:08 »
Znalazłem dziś taki film...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

sebastian82

  • Gość
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Października 2014, 21:12:41 »
Trainz super a my mamy cały czas coś no wiecie, niedopracowane i dłubiemy już przy tym 10 lat. Wszystko jest uproszczone do minimum. To po cholerę ściągał maszynę jak mu się nie podoba. Niech usiądzie i zrobi cokolwiek i wtedy niech się wypowie.

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Października 2014, 21:36:54 »
Zniżę się do wypowiedzi autora tego filmiku i powiem...LAMUS;)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Października 2014, 21:40:22 »
Jako że się pozmianiało to i owo, to może teraz można by od razu wrzucić wszystkie filmiki od Adamsta i z ZDsima? Przynajmniej byłoby w jednym miejscu wszystko, co można zrobić lepiej/inaczej.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Października 2014, 23:43:01 »
Teraz już przynajmniej wiem po co są patche. Po to by ich nie pobierać, bo niby po co...
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Października 2014, 23:47:56 »
Był pomysł, żeby odciążyć forum i rozruszać stronę główną? Był, jest i działa, bo nie ma bezpośrednich linków do nowych dodatków w postach.
Jest na stronie głównej jakakolwiek informacja o poprawkach, które są w dziale „Na warsztacie”? Nie ma, więc nie można mieć pretensji, że ich nie pobrał.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Października 2014, 00:01:27 »
Chyba się wyjaśniło. Chodzi o przełączanie przełączników myszą. Czy dlatego powstają pulpity do MaSzyny, że myszą się nie da?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Października 2014, 00:13:49 »
Z porównaniami można się zgadzać lub nie. Jest wiele rzeczy, które w Maszynie brakuje. To nie ulega wątpliwościom. Są rzeczy, które w Maszynie były, lecz zrobione prowizorycznie - musiały zostać usunięte, żeby inne wyprostować w kodzie. To złożony proces i na to wszystko potrzebny jest czas i poświęcenie, które wykracza poza możliwości jednego człowieka pod nickiem @Ra. O tendencyjności porównania nie będę się rozpisywał, bo każdy wie jaka ona jest. Ale nie możemy się teraz obrażać na to, że u nas niektóre elementy wyglądają gorzej. Należy się zastanowić czy i co należy zrobić, żeby to poprawić.

Jest na stronie głównej jakakolwiek informacja o poprawkach, które są w dziale „Na warsztacie”? Nie ma, więc nie można mieć pretensji, że ich nie pobrał.

Informacjami na głównej zajmują się póki co SKP i macius5991. Jeżeli ktoś chciałby do tego grona dołączyć, zapraszam na PW.
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2014, 00:16:27 wysłana przez AtapiCl »

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Października 2014, 07:41:25 »
Wg mnie wystarczy poprawić w Maszynie kilka "drobiazgów" i tyle. Co do tego przełączania myszą - fajne, ale ma swoje minusy - jest wolne. Nie da się zrobić tego szybko. Używając klawiatury można bić kolejne (swoje) rekordy szybkości manewrów, myszą by się absolutnie nie dało (no chyba że ktoś ma małpią zręczność). Oczywiście najlepiej byłoby jakby były obie opcje.

W Maszynie bardzo podoba mi się sterowanie hamulcem na numerycznej. Jak się to ogarnie, to po prostu CZUĆ ten hamulec. Czuć różnice pomiędzy typami hamulców w różnych lokach i różną konfiguracją w tym samym typie.

Ale w sumie te rzeczy wyglądają faktycznie na drobiazgi łatwe do zrobienia. O wiele trudniej byłoby pewnie zrobić, żeby ludzie na peronach chodzili. Lub generalnie super wypasioną grafikę, gdzie każdy listek na drzewie jest indywidualnie poruszany przez wiatr, albo przynajmniej takie sprawia wrażenie.

Uczciwie mówiąc - troszkę jakby porównywać GIMP-a do PhotoShop-a. GIMP jest potężnym darmowym narzędziem, które z wtyczkami potrafi czasem nawet więcej niż PS, ale pewnych rzeczy nie przeskoczy bo nie przeskoczy, nawet za 10 czy 20 lat. Dlaczego? Kwestia ceny.

Osobiście żałuję, że Maszyna jest całkowicie bezpłatna. Pewnie podpadnę, ale mając swoje lata wiem trochę jak wygląda życie. Zdecydowana większość ludzi spędza zdecydowaną większość swojego czasu pracując i zarabiając. Nie dlatego, że lubią, głównie dlatego, że muszą. Większość ludzi nie ma szczególnych talentów czy umiejętności. Ich praca nie jest więc także szczególnie ciekawa. Przychodzą odwalić swoje, żeby potem w czasie wolnym (bardzo, bardzo krótkim w dorosłym życiu) porobić coś co się lubi.

Jest cholernie smutne, że ludzie z bezcenną wiedzą i umiejętnościami nie do końca świadomie poświęcają swoje życia (tak, ich lwią większość czasu, i to w ujęciu całej jego długości) pracy w jakimś korpo, jakimś nudnym i prawie nikomu niepotrzebnym przewalaniu cyferek z jednej tabelki do drugiej. Tymczasem na korzystanie z umiejętności i talentu, za które tysiące ludzi zapłaciliby ciężki hajc - nie ma czasu. Chociaż wiem, nawet będąc w grupie 30-40 wydaje się człowiekowi, że na pasję zawsze czas się znajdzie...

Cóż, jako programista z dość sporym doświadczeniem (w tym Open Source) mogę śmiało powiedzieć - nie ma szans. Żadnych. Za każdym razem pojawi się, delikatnie mówiąc - syndrom GIMP-a. Każdy soft staje się zbyt skomplikowany, żeby dało się go w ogóle rozwijać bez poświęcania co najmniej 8h dziennie przez kilku ludzi przez rok czy dwa. Baza kodowa staje się nie do ogarnięcia. A większy zespół nie ma szans żeby się zgrać. Różne ficzery odkłada się na później (bo za dużo roboty), a tak serio - nie da się. Bo jak nie da się zrobić czegoś na szybko "po godzinach" - to nie będzie cudów. Będą telefony, będzie rodzina, będą sprawy. Zawsze.

I to nie dotyczy tylko programowania. Taki sam los spotyka młodych ambitnych muzyków. Znam kilku zajebistych. Już dawno nie grają, bo praca dom, rodzina, dzieci. Głównie praca. Modderzy robiący dodatki do gier takich jak Fallout czy Stalker. Po zrobieniu dodatku, który mógł zawstydzić autorów gry - nic, cisza. O tych ludziach już więcej nie słychać. Pewnie zarabiają więcej. Pewnie kupują i remontują domy. Pewnie robią "poważne rzeczy". Smutne.

Inaczej może być tylko wtedy, gdy pasja JEST pracą. Szczególnie w IT.

Wg mnie da się z tego wyżyć. Owszem, nie jest łatwo, owszem, nie jest łatwo nawet postawić życie na jedną kartę. Owszem w Polsce nie mamy absolutnie tradycji realizacji komercyjnej swoich pasji.  Z PRL-u została nam jakaś silna awersja do "komercji". Do zakładania firm państwo zniechęca u nas bardzo skutecznie. Plus nasi nie wierzą w siebie. Chorobliwa skromność towarzyszy nam od początku do końca życia. Cnota w tym kraju. "Że jak, że niby ja, że niby mój projekt?" Ludzie sobie myślą - kto za to zapłaci? Kto będzie chciał kupić MÓJ produkt? W domyśle, że "oczywiście się nie da". Trochę o sobie piszę też.

A, i młodzi często myślą, że "nie robią tego dla hajcu". Tak się da, dopóki do człowieka nie dotrze, że większość swojego życia i tak będzie robił dla hajcu. I to nie dla jakiś zbytków i luksusów, tylko po prostu przeżycia. Gdyby ludzie nie tworzyli rzeczy komercyjnie - większość najwspanialszych osiągnięć naszej kultury w ogóle by nie powstała. Nauka pewnie nie rozwinęłaby się, gdyby ludzie rozwijali ją tylko "po godzinach". Gry komputerowe by nie powstały. Nie powstałby wspomniany już PhotoShop i tysiące innych programów. Nie dlatego, że ktoś by tego nie potrafił zrobić, lub nie chciał wystarczająco bardzo. Wyłącznie dlatego - że tych wszystkich rzeczy NIE DA SIĘ zrobić po godzinach.

Każdy ma w życiu takie okresy, że faktycznie ma czas. Szczególnie w młodości. Do tego jeszcze jakiś szał, zarywanie nocek, robienie po 16-20 godzin dziennie. I nagle jest! Pojawia się v1.0 ;) I niesamowite plany na v2.0. Dziwnie się patrzy na te plany po latach.

Pan Christian Ghisler (autor Total Commander) to taki pan, którego pracą jest rozwijanie Total Commandera ;) Nie jest obrzydliwie bogatym celebrytą. Jest po prostu gościem, który ma pracę-pasję. Nie musi rozwijać swojego softu po godzinach. Po godzinach to pewnie ma czas na jogging, siłkę, wakacje. Normalne życie, tylko zamiast "chodzenia do roboty" ma dłubanie, które lubi. Zarabia na tym tyle, co by zarobił pewnie w korpo. Tak, wliczając piractwo.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Października 2014, 10:58:19 »
Symulator Trainz jest komercyjny, za który trzeba zapłacić. Symulator Maszyna jest darmowy. Po to ściągnął, aby porównać. Przecież ma do tego prawo. Nie podoba mnie się pewne podejście. Jakbym kupił chleb z dwóch piekarni. To nie mogę ocenić, który jest smaczny, który jest niesmaczny. Zawsze się znajdzie ktoś, kto powie upiec chleb to porozmawiamy. Tu nie chodzi aby kopiować wszystko z Trainza. Ale w pewnych przypadkach sterowanie myszką było by lepsze. Ostatnio na stronie http://zzm-czechowice.pl/pliki/tabor/ET22obslugaCz.1.pdf znalazłem opis sterowania ET22, muszę przyznać, że różni się od zastosowanego w symulatorze Maszyna.
 
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2014, 08:19:57 wysłana przez Anrej »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Października 2014, 11:39:42 »
ET22 nie jest najlepiej symulowaną lokomotywą w MaSzynie. W zasadzie to jest symulator EU07, a reszta to są modyfikacje EU07 w różny sposób (np. jest to dalekie od EU05). Grafika jest, jaka jest, bo nikt nie zrobił lepszej — ja głównie poprawiałem stabilność i usuwałem drobne błędy, a na modyfikację grafiki nie mam ambicji. Jak dotąd wszelkie prace wykonywałem wyłącznie własnym kosztem. Sterowanie myszą ćwiczyłem w ATS i wydało mi się kompletnie niepraktyczne — podczas jazdy raczej trzeba obserwować szlak i mierniki, a szukanie przycisków po pulpicie i celowanie w nie temu nie sprzyja. Do MaSzyny powstało co najmniej 15 pulpitów — wątpię, aby motywacją był brak sterowania myszą czy problemy z zapamiętaniem klawiszy. Sam chcę zbudować sobie mini-pulpit i raczej ze względu na możliwość przełączenia czegoś na wyczucie.

Co do ludzi chodzących po peronach, to jest przygotowana animacja szkieletowa plikami VMD (można je tworzyć programem MikuMikuDance). Ktoś by musiał przygotować odpowiednio ubrane modele (te z MikuMikuDance się nie nadają) i zapisać ich ruch w plikach VMD. Tylko kto by mógł to zrobić, skoro nawet są problemy ze spisaniem stenogramów z plików dźwiękowych?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Października 2014, 11:52:42 »
Informacjami na głównej zajmują się póki co SKP i macius5991.

Z mizernym rezultatem. Na maszynowym FB nie dzieje się nic poza zaprezentowaniem nowości, których ostatnio jak na lekarstwo, ale skoro nie ma nowości do zaprezentowania, to prezentujmy na FB wszystko to co wyróżnia MaSzynę, porównując ją do podobnych symulatorów. Może warto było by pokazać takom właśnie "jegomościom", jak ten, który dokonał porównania, jak wygląda MaSzyna od strony technicznej, np. więcej schematów, objaśnienia zasad rozruchu czy hamowania, zaprezentować tam można również narodziny oraz pierwsze kroki, jakże długo wyczekiwanego rozruchu impulsowego. Promujmy to w czym jesteśmy lepsi od taniej, tworzonej dla zysku komercji.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Października 2014, 12:14:39 »
Tylko pytanie jest, kto miałby to robić? Łatwo jest pisać, że "poprawilibyście to", "zrobilibyście scenerie". Tylko że w odróżnieniu od korporacji produkującej i sprzedającej Trainz, MaSzyna nie ma żadnej odgórnej organizacji — jest to luźny zbiór ludzi, którym coś chce się robić i którzy tylko doraźnie coś uzgadniają pomiędzy sobą, co do wspólnych działań. Do tego jeszcze w 99.9% przypadków każdy sam finansuje swoją pracę. To że do Trainz powstają dodatki finansowane przez autorów jest nieporównywalne z MaSzyną, gdzie każdą bez wyjątku rzecz ktoś musi zrobić własnym kosztem i do tego musi się na tym znać. Ba, nawet wielu rzeczy nie sposób opisać czy wytłumaczyć komuś, jakby miał to zrobić, bo to dopiero trzeba odkryć albo po przetestowaniu kilku rozwiązań wybrać najbardziej przydatne. Pierwszy z brzegu przykład to najpopularniejsze w Polsce rozjazdy R=300m 1:9, do których nawet pozyskanie rysunków technicznych jest problematyczne.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

sebastian82

  • Gość
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Października 2014, 12:22:47 »
Trainz, Msts (te symulatory znam) są projektem komercyjnym, nad którym pracuje cały sztab ludzi biorących za to niezłą kasę oraz mających wielkie zaplecze sprzętowe oraz finansowe. Przekłada się na jakość. Jakość niekoniecznie dopracowaną, np leży u nich fizyka pojazdów. To, że coś jest ładniejsze i steruje się myszką niekoniecznie musi byś lepsze. W maszynie mamy taki silnik graficzny jaki mamy, dopracowania oraz poprawy wymaga również wiele innych rzeczy. Mało kto się na tym zna i chce pociągnąć cały projekt do przodu. Mowa tu nie tylko o kodzie i silniku symulatora, a również o tworzeniu modeli np infrastruktury czy taboru. Większość osób, które coś robią ma inne obowiązki poza hobbystycznym tworzeniem i rozbudową projektu. Winą za to, że maszyna jet taka jaka jest można  a nawet trzeba obciążyć przed wszystkim userów, którzy to czekają w większości na wydanie kolejnych dodatków. Apele twórców o dostarczenie materiałów (wiszące czasami kilka lat) pozostają często bez odpowiedzi lub pomoc jest znikoma. Jeśli sami Drodzy Userzy tego nie zmienimy. To...

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Października 2014, 12:29:12 »
Pozwoliłem sobie zacytować Twoje słowa w komentarzu pod filmem, bo sam bym tego trafniej nie określił.:)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Października 2014, 12:53:10 »
Obciążenie userów odpowiedzialnością za brak postępów w rozwoju MaSzyny jest głupotą. Absolutnie się z tym nie zgadzam. Jeśli ktoś ma pasję tworzenia muzyki, sztuki, grafiki, cokolwiek, w tym programu jakim jest symulator nie ma prawa obrażać się na innych. Nie można obciążać za brak zdolności w określonym kierunku, za brak czasu i chęci, wreszcie za to, że mają rodziny, że chcą skorzystać nie wkładając w to swojej pracy. A to też nie do końca prawda, pewna część wskazywanych błędów, także pomysłów jest także zasługą tych nierobów co tylko wciąż chcą więcej... Jednak nie ma nic za darmo, gdzie jest więc cena, za darmowy symulator? To właśnie brak nowości i wciąż te same zarzuty, grafika, ciągła prowizorka. Dawno temu źródła exe zakopano, aby móc skierować siły na inny, nowy projekt i nie wyszło. Przyszedł Benek i Sawi z nowymi siłami i pomysłami i też leje się krytyka, mimo iż Ra i YouBy nie szczędzą sił do poprawki exe. Teraz najważniejsze, olać trzeba to porównanie, chłopak nie umie odhamować składu, ba nie widzi czy jest zahamowany, nie potrafi się wysłowić, przeklina, i.... bateria u niego ma  plus minus 110V, Ja wiem, że ma około 110V i to jest wielka różnica. Olać i potraktować jako prowokację, chłopaki róbcie swoje, to kawał żmudnej, dobrej roboty. Jak ktoś pamięta, sam tego spróbowałem i wiem czym to pachnie. Nie ma innej drogi, jest tylko ta którą idziecie.

  Dodano: 29 Października 2014, 13:08:06
Nie mogłem się powstrzymać, dałem tam komentarz.
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2014, 13:08:06 wysłana przez Krzysiek626 »

sebastian82

  • Gość
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Października 2014, 13:14:42 »
Nie obrażam się na innych i nie wytykam specjalnie błędów. Mój post miał na celu zwrócenie uwagi na brak odzewu co do współpracy z twórcami w wielu dziedzinach. Są osoby na forum, które poruszają góry żeby projekt nie stał w miejscu. Wiele osób ma dom, pracę, rodzinę i inne absorbujące obowiązki, więc czasu, który mogą poświęcić na rozwój maszyny mają mniej niż kiedyś.   Chodziło mi o dostarczanie materiałów na wymiary i zdjęcia poglądowe lub na tekstury czy inne dane do spisania w trakcie wizyty na stacji. Przyznaj, że takie rzeczy przyspieszyły by wydanie wielu projektów a każda pomoc jest bardzo potrzebna.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Października 2014, 13:23:20 »
Nie do końca podzielam zdanie, że gdyby było to ... Zrobiłem setki zdjęć na trakcję i posłałem koledze który ostatnio apelował w tej sprawie. Zrobiłem setki zdjęć na tekstury loków i też posłałem, ukazały się ze dwa loki. To nie do końca tak jest.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #18 dnia: 29 Października 2014, 13:38:38 »
Informacjami na głównej zajmują się póki co SKP i macius5991.
Z mizernym rezultatem. Na maszynowym FB nie dzieje się nic...
Po pierwsze - jest różnica między stroną główną a profilem na FB. Co Ci nie odpowiada na eu07.pl? W przejrzysty sposób są tam zaprezentowane wszystkie dodatki, jakie pojawiły się od chwili wydania ostatniej oficjalnej wersji MaSzyny. Znajduje się tam też krótka historia symulatora, kontakt (nawet dość rozbudowany), wydarzenia - czego brakuje? Fakt, galerię chciałem poprawić i nie zdążyłem, ale to nie powód, żeby pisać, że prowadzimy stronę z "mizernym rezultatem".

Zaś co do Facebooka, to screeny zamieszczanie przez Maćka są dość chętnie lajkowane, a taki jest m.in. sens istnienia tej strony (lajkowanie i udostępnianie powoduje zwiększenie liczby odbiorców strony). Nawet informacje o nowych dodatkach nie cieszą się takim zainteresowaniem jak zwykłe screeny. Co z tego, że odkopywałem starą paczkę, żeby zrobić grafikę porównującą obecną MaSzynę z nową, szukałem ładnych ujęć, skoro zwykły screen dotrze do takiej samej liczby odbiorców? Co jakiś czas zamierzam wrzucić tam coś bardziej niecodziennego, ale chyba tylko dla własnej satysfakcji.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline byku1183

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #19 dnia: 29 Października 2014, 16:54:07 »
Nie rozumiem, dlaczego wszyscy mówią, że Trainz jest lepszy bo tworzą go komercyjnie. Komercyjnie tworzony jest tylko symulator, czyli środowisko a model ET22 z w pełni działającym pulpitem i szafami to jest dzieło zwykłego twórcy dodatków. Trainz ma to do siebie, że jedna lokomotywa będzie miała to wszystko, a druga w ogóle nie będzie miała pulpitu.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #20 dnia: 29 Października 2014, 16:59:44 »
Nie mniej TRS umożliwia oskryptowanie tego bez ingerencji w kod źródłowy. U nas póki co każdą taką pierdołę trzeba dodawać jako wyjątek w exe a zmiana tego mechanizmu była pod koniec stawki w ostatniej ankiecie rozwojowej.
Mój kanał youtube

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #21 dnia: 29 Października 2014, 17:00:08 »
Co z tego, że na eu07.pl jest cacy, skoro strona nie ma należytej promocji. Wiedzą o niej tylko Ci, którzy korzystają z forum oraz lubią maszynowy fanpage. Czemu nie staracie się o dokładniejsze wypromowanie projektu w mediach? Nie trzeba za taką reklamę płacić, jest mnóstwo darmowych możliwości, które pozwalają stworzyć zachęcającą internautę i bardzo przyjazną dla jego oka reklamę. Odrobina inicjatywy, bo promocja projektu to nie tylko zrobienie pięknej strony, trzeba również, a nawet głównie zadbać o to, ażeby tę stronę odwiedzali ludzie. W pierwszej kolejności należało by ją odpowiednio otagować, tak, żeby potencjalny gość po wpisaniu w google "coś dla miłośnika kolei" ujrzał link do strony eu07.pl na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Edit:
Zaś co do Facebooka, to screeny zamieszczanie przez Maćka są dość chętnie lajkowane, a taki jest m.in. sens istnienia tej strony.

Na maszynowym fejsie jest zastój. Uważasz, że publikowanie (z częstotliwością jednego - max dwóch postów na tydzień) screena lub czegokolwiek innego związanego z projektem jest wystarczające? To zmierza w dobrym kierunku? Już poruszany był ten temat, ale napiszę to jeszcze raz - jeśli personel Wydziału Promocji nie ma wystarczająco czasu by dopełniać swoich obowiązków, to należało by zwrócić się do administracji z prośbą o przydzielenie świeżych, zaangażowanych i wykazujących inicjatywę pomocy ludzi.
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2014, 17:15:27 wysłana przez PanMechanik »

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #22 dnia: 29 Października 2014, 17:19:58 »
Był odcinek programu w TVP poświęcony MaSzzynie, najnowsza wersja znajduję się na portalu "Dobre Programy.pl". Jest też kilka recenzji symulatora w popularnych portalach o grach i symulatorach. Więc już nie przesadzaj.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Października 2014, 17:22:10 »
Więc Twoim zdaniem można śmiało osiąść na laurach i pierdzieć w stołek? Gratuluje :) Doskonały pomysł.

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Października 2014, 17:26:01 »
Zauwazylem, ze w komentarzach pojawily sie glosy jakoby sterowanie z klawiatury bylo wygodniejsze. Jako przyklad, ze moze byc calkiem odwrotnie polecam zapoznanie sie z doskonalym symulatorem DCS: Black Shark.
- przykladowy film pokazujacy procedure uruchomienia w DCS:BS
Jak sobie wyobrazacie obsluge tego wszystkiego z klawiatury? Moze i w MaSzynie jeszcze nie ma tylu przelacznikow, galek i przyciskow  (i pewnie nigdy nie bedzie, wszak lokomotywa to nie helikopter), ale pierwsze oznaki "limitow" klawiatury juz chyba widac, nie sadzicie?
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #25 dnia: 29 Października 2014, 17:30:35 »
Czemu nie staracie się o dokładniejsze wypromowanie projektu w mediach?
A czemu Ty się nie starasz? Ile razy trzeba jeszcze powtarzać, że MaSzynę może tworzyć i promować każdy? Nie trzeba mieć żadnej rangi.
Więc Twoim zdaniem można śmiało osiąść na laurach i pierdzieć w stołek?
Pokaż innym jak należy promować MaSzynę. Jestem pewien, że jak będziesz miał ciekawe pomysły, to zostaniesz przyjęty do Wydziału Promocji. Będziesz mógł pokazać jak prowadzić fanpage i zobaczysz jak pomysły się szybko kończą.

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #26 dnia: 29 Października 2014, 17:33:44 »
Co Ty sam zrobiłeś dla symulatora, że mnie oceniasz? Napisałem, źe MaSzyna nie jest zamknięta w "czterech ścianach" jak Ty to mówisz. Wiadomo, większa promocja byłaby lepsza, ale nie ma co obwiniać za to ludzi od promocji czy mieć pretensje. Sam coś zrób.
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2014, 17:47:43 wysłana przez kamil1306 »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #27 dnia: 29 Października 2014, 17:39:57 »
A ja mam odwrotne podejście do treści znajdujących się na FB. Wręcz jak widzę kolejny screen, który przedstawia w zasadzie to samo, w dodatku co kilka dni to aż krew zalewa. Ale z drugiej strony - to nie na stronie jest zastój, tylko w samym symulatorze. Nie mamy nowych fajerwerków, którymi można się pochwalić.
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2014, 17:41:24 wysłana przez AtapiCl »

Offline byku1183

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #28 dnia: 29 Października 2014, 17:56:16 »
Nie wiem czy to dobry temat, by prowadzić dyskusje o promocji symulatora, chyba na forum jest bardziej odpowiedni dział. Z drugiej strony symulator można promować w różny sposób. W zeszłym roku porobiłem konta na zagranicznych forach (niemieckich i czeskich) dotyczących symulatorów i podlinkowałem Maszynę. Nie wiem czy przyniosło to jakiś efekt, ale może ktoś zajrzał.
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2014, 18:01:40 wysłana przez byku1183 »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« Odpowiedź #29 dnia: 29 Października 2014, 18:29:00 »
Cytuj
Więc Twoim zdaniem można śmiało osiąść na laurach i pierdzieć w stołek? Gratuluje :) Doskonały pomysł.
Pierdzimy w stołek? Zupełnie odwrotnie. Prawda, że na FB pojawiają się treści tak naprawdę podobne, ale pokazujemy to, co MaSzyna ma, a że ma mało, to cały czas pokazujemy to samo. Jak tylko "wychodzą" jakieś nowości, zmiany w EXE, nowe funkcjonalności, to staram(y) się to od razu pokazać. Żeby stworzyć "ruch" na fanpage'u poruszam od czasu do czasu tematy dot. instrukcji kolejowych (Ie-1, R1), co wpływa na zainteresowanie fanów. Mam wrażenie że patrzysz na promocję symulatora tylko przez pryzmat screenów wrzucanych na fanpage...

Pod koniec roku pozwolę sobie (jako nieformalny "lider" Wydziału Promocji) na publiczne podsumowanie naszych działań w 2014 roku, żeby co poniektórzy nie myśleli, że jedyne co robimy to klepanie w klawiaturę i publikowanie nowych postów na FB.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!