Autor Wątek:  Awarie Pendolino  (Przeczytany 87054 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #60 dnia: 15 Grudnia 2014, 17:44:13 »
Zgadza się.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #61 dnia: 19 Grudnia 2014, 12:05:58 »
Komuś projekt Pendolino ewidentnie nie na rękę, skoro takie "recenzje" się pojawiają ... Co Ci ludzie mają w głowach? Ktoś im płaci za pisanie takich śmieci w internecie?

Cytuj
W pociągu do XXI wieku czyli Pendolino nie ma internetu, nie działają telefony komórkowe i nie można płacić kartą. Jest za to ciasno, niewygodnie, nieczynna toaleta, zaś w ekskluzywnym przedziale zamiast pasażerów urzęduje załoga superpociągu, który spóźnia się 15 minut. Oto przerażające wyniki testu Pendolino, którego serwis wGospodarce.pl dokonał na trasie Warszawa-Wrocław-Warszawa

Źródło: wGospodarce.pl
Link do artykułu: http://wgospodarce.pl/informacje/17635-ostateczna-porazka-pendolino-przetestowalismy-polaczenie-warszawa-wroclaw-warszawa-fotorelacja

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #62 dnia: 19 Grudnia 2014, 18:20:06 »
Niektóre artykuły pisze się na zlecenie, niektóre artykuły pisze się, aby czasopismo lub portal mógł "w branży" zaistnieć.
Interesant.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #63 dnia: 20 Grudnia 2014, 09:25:28 »
Poza tym jest jeszcze jedna rzecz - nie specjalnie znają się na kolei. Na podobnym portalu widziałem artykuł o zabieraniu prądu przez Pendolino innym składom. No racja, ale powinni dodać, że problem dotyczy każdego pojazdu z rozruchem częstotliwościowym/impulsowym, w końcu taka Škoda 163 też potrafi wywalić podstację (o wariowaniu SBL już nie mówiąc). Co zresztą nienajlepiej świadczy o PKP Energetyka...

Piszą tak, bo nienawidzą rządu Tuska/Kopacz. Ja mam o nim swoje zdanie, ale ludziom z tego portalu nie spodoba się żadna, nawet najlepsza rzecz, jaką ten rząd zrobił, dla zasady.
Pytanie tylko, czy zakup Pendolino był dobrym pomysłem (mam do tego dużo wątpliwości). Ale niezależnie od tego, skoro już je mamy, to wg mnie trzeba pomyśleć, jak z pożytkiem to wykorzystać, a nie doszukiwać się na siłę problemów.
« Ostatnia zmiana: 20 Grudnia 2014, 09:32:25 wysłana przez janek32 »
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #64 dnia: 20 Grudnia 2014, 10:22:00 »
Z założenia ten temat miał służyć czemu innemu, ale skoro już jest taka myśl, to ją dokończmy. Nie ma internetu, nie działają komórki, awaria WC, nie można płacić kartą, to są fakty czy pomówienia? Jeśli fakty, to nie ma mowy o tendencyjności i tyle. Jeśli pociąg dedykowany jest dla określonego segmentu podróżnych (biznes), to te usterki, mają priorytetową ważność. Czemu wreszcie mieszacie do tego rząd? To nie rząd odpowiedzialny jest za te wpadki, ktoś nie dogadał umowy z operatorem na internet, ktoś nie pomyślał o reszcie, mniej lub więcej ważnych sprawach. Proszę więc tu nie mieszać i nie politykować. Co do dziennikarstwa, wiemy jak teraz ubiera się fakty i zdarzenia aby je dobrze sprzedać, w takim kraju żyjemy, więcej, w takim świecie żyjemy. Teraz nie ma co psioczyć, że ten czy inny pisze tak, aby było sensacyjnie, skoro tak chcieliśmy wolny rynek. Od dawna pociągi z Warszawy do Gdyni mogły jeździć 160km/h. Są EP09 i odpowiednie wagony, wystarczyło wyremontować szlak i jeździć z tą prędkością już 15 lat temu. Do tego nie potrzebne było Pendolino.
« Ostatnia zmiana: 20 Grudnia 2014, 10:23:35 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #65 dnia: 20 Grudnia 2014, 10:49:12 »
Chodziło mi o sposób opisania tych wszystkich problemów, no i o niekoniecznie adekwatny komentarz do wywalania podstacji akurat przez Pendolino. Ale wracając do tematu:
Ciekawostka przyrodnicza występuje w pendolino, pomimo deaktywacji I pulpitu w pierwszej kabinie i aktywacji II pulpitu w II kabinie, "SIFA" w pierwszej kabinie wciąż jest aktywne i potrafi najmniej odpowiednim momencie zrzucić powietrze do atmosfery z jednoczesną niemożnością jego popełnienia.
Po co u nas w ED250 SIFA?
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #66 dnia: 20 Grudnia 2014, 11:34:22 »
Nie ma internetu
Na razie nie ma, do końca pierwszego kwartału 2015 roku ma już być.

nie działają komórki
Działają, ale są czasami kłopoty z zasięgiem - najlepiej wyjść do przedsionka i przejść międzywagonowych bo tam zwykle jest najlepiej. Nie zamontowano wzmacniaczy sygnału, ale to też jest na liście 'to do'. :) Z resztą z zasięgiem w rejonie CMK to jest różnie (zwykle go brak, ale to chyba wina rozstawienia nadajników).

awaria WC
Nie spotkałem się i nie słyszałem.

nie można płacić kartą
Można, tak samo jak w TLK, IC czy EIC, czasami mogą być problemy z zasięgiem, ale to jw..

to są fakty czy pomówienia?
I to i to - internetu faktycznie nie ma, ale to nie jest wina przewoźnika (opóźnienia odbiorów, operator też podobno nawalił, ale szczegółów nie znam). Z zasięgiem problemy są również na ekspresach i innych pociągach jeżdżących po CMK. Ja mogę dodać, że chyba najbardziej awaryjne są windy dla osób poruszających się na wózkach, ale serwis Alstomu podobno działa prężnie żeby te błędy wyeliminować.

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #67 dnia: 20 Grudnia 2014, 15:40:21 »
Po co u nas w ED250 SIFA?
A po co w EU07 CA? :) Na Siemensach tez jest SIFA. Nic w tym dziwnego.

Offline bprog

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #68 dnia: 20 Grudnia 2014, 19:25:26 »
No, ja bym polemizował. CA jest obowiązkowe w Polsce, natomiast SIFA nie jest wykorzystywana. Pendolino jest przewidziane do połączeń krajowych, więc pytanie pozostaje.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 333
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #69 dnia: 20 Grudnia 2014, 20:11:37 »
Nie do końca, Siemensy jeżdżą na Sifie i Shp, nie posiadają CA. Po drugie Pendolino jest 3 systemowe więc chyba przewidują eksploatacje zagranicą kiedyś.
« Ostatnia zmiana: 20 Grudnia 2014, 20:13:11 wysłana przez borys_q »

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #70 dnia: 20 Grudnia 2014, 20:29:21 »
No, ja bym polemizował. CA jest obowiązkowe w Polsce, natomiast SIFA nie jest wykorzystywana.
CA w Polsce nie jest obowiązkowe a SIFA jest wykorzystywana na EU44, EU45, Vectronach i Pendolino.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1077
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 498
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #71 dnia: 20 Grudnia 2014, 20:35:30 »
@bartiprog, @borys_q: CA jest podstawowym obok SHP i RS systemem bezpieczeństwa na kolei w Polsce, ale... jeśli są zamontowane na pojeździe systemy wyższego rzędu lub inne podobne, to jedną z ich funkcji jest odbieranie sygnałów SHP i generowanie sygnałów CA (inaczej IK/UTK nie dopuściłyby wozu do eksploatacji na torach PKP PLK SA). Innymi słowy, ETCS1 i ETCS2 (ERTMS) działają na takiej zasadzie, że odbierają sygnały SHP i jeśli linia jest dostosowana do ETCS level 1/2 to nie znaczy, że EN57 nie może już tam jechać. ERMTS i ETCS1 akceptuje SHP i generuje swój sygnał CA. Pendolino ETR610 posiada systemy: SHP, LZB, PZB, Mirel i ETCS.

BTW, SIFA i PZB na wozach interoperacyjnych w PL są przełączane na granicy przez mechanika (np. Traxxy, Class66, Husarz, Vectron, E189).

SIFA działa jak CA.
« Ostatnia zmiana: 20 Grudnia 2014, 20:40:14 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #72 dnia: 21 Grudnia 2014, 10:45:21 »
Z tym, że SIFA działa jeśli się nie mylę, co 20 sekund.
BTW, SIFA i PZB na wozach interoperacyjnych w PL są przełączane na granicy przez mechanika (np. Traxxy, Class66, Husarz, Vectron, E189).

SIFA działa jak CA.
Czyli w Pendolino czuwak normalnie uaktywnia się co minutę?
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #73 dnia: 21 Grudnia 2014, 12:30:50 »
Sifa działa odwrotnie do naszego czuwaka. Pedał lub przycisk trzeba naciskać cały czas, a żeby skasować trzeba na chwilę puścić.

Offline Maszynista_94

  • Wiadomości: 216
  • Z MZK Skierniewice zawsze po drodze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #74 dnia: 21 Grudnia 2014, 12:52:57 »
Zgadza się, SIFA działa na zasadzie czuwaka pasywnego.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1077
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 498
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #75 dnia: 21 Grudnia 2014, 13:31:17 »
Tak, macie rację Koledzy! Pisząc, że SIFA działa jak CA miałem na myśli to, że jest to system na pokładzie nie odbierający sygnałów z zewnątrz jak SHP/ECTS. SIFA to oczywiście system pasywny. Działa jak się nie mylę co 30 sek.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Maszynista_94

  • Wiadomości: 216
  • Z MZK Skierniewice zawsze po drodze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #76 dnia: 21 Grudnia 2014, 13:34:02 »
Z resztą, na EU47 i wagonach Bombardiera w KM tak samo jest zastosowany czuwak pasywny + SHP.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #77 dnia: 21 Grudnia 2014, 15:18:13 »
Zgadza się, SIFA działa na zasadzie czuwaka pasywnego.
SIFA działa na zasadzie naszego czuwaka aktywnego. Gdyby była czuwakiem pasywnym to wystarczyło  by położyć coś na przycisku i zapomnieć że czuwak istnieje.
« Ostatnia zmiana: 21 Grudnia 2014, 15:25:19 wysłana przez MichałŁ »

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #78 dnia: 26 Grudnia 2014, 10:17:01 »
Odrobina śniegu oraz mrozu i już jeden z wózków nie chciał się wyluzować, a drzwi zechciały sypnąć błędnym komunikatem. Na innym Pendolino stopień się nie mógł schować.
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2014, 13:07:18 wysłana przez Interesant »
Interesant.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #79 dnia: 26 Grudnia 2014, 20:59:50 »
Przeczytalem cala dyskusje i
moim zdaniem dobrze, ze wytykane sa bledy, niedociagniecia itp, chocby te najmniej uciazliwe. To jedyny sposob, aby poprzez nacisk spoleczny, wymoc na korporacjach powiazanych ze swiatem polityki, normalnosc tzn. abysmy kolejny raz nie slyszeli, jakos to jest, jakos sie kula, co prawda jest wiele niedociagniec, ale co tam, kto nam podskoczy.

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 299
    • Zobacz profil
    • Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 319
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #80 dnia: 26 Grudnia 2014, 23:15:44 »
Co do podstacji trakcyjnych, mój tata pracuje i wesoło nie jest. Kilka lat temu były przebudowy i nikt nie przerabiał urządzeń pod Pendolino. To już świadczy o tym, w jakich kolejnościach podejmuje się działania. Podstacje na trasie jazdy Pendolino pracują na maxa, a w pierwsze dni jazdy obsady były dzień i noc po 12h, żeby tylko wszystko się z planem udało. Ktoś grubą kapuchę wziął za podpisanie umowy i tyle. Większy pożytek byłby ze składów dla zwykłych ludzi, a nie biznesmenów. Bo dzień w dzień jeżdżę takimi "kiblami", że cudem to jeszcze chyba jeździ.

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #81 dnia: 27 Grudnia 2014, 09:35:38 »
Pitek – Ad.1 Dlatego trzeba wprowadzać 25kV AC. Większa moc skuteczna, drastycznie mniejsze prądy – lżejsza sieć, mniejsze koszty.  Ad.2 Zwykli ludzie jadą w kiblach które są dewastowane niszczone. PLK traktuje regio na równi z pociągiem towarowym – zawsze może poczekać. Kilka razy byłem świadkiem, że czekaliśmy na jakieś brutto które sobie przejedzie.  Bussines nie ma ochoty jeździć takim czymś. Każdy z tych pociągów (kibel/EIP) ma docelową grupę odbiorczą. Dlatego nie ma co płakać, że IC chce pozyskać wyższy sektor ludzi.  Co do usterek to pragnę zaznaczyć, że początki Impulsów w KD też nie były różowe i miodem płynące. Dawno dawno temu (lata 90’), gdy PKP IC obsługiwało tylko pociągi IC/Ex, to były rentowne połączenia, ciesząca się dość dobrą renomą. Różnica w jakości była dość duża. Problemy zaczęły się w chwili przejęcia pociągów pośpiesznych. Prędkości szlakowe spadały, pojawiła się oferta Tanich Linii Kolejowych. IC próbowało walczyć z samochodami, wprowadzali liczne promocje. Ale spadające zainteresowanie finałowo pociągnęło tę spółkę na dno.
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1077
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 498
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #82 dnia: 27 Grudnia 2014, 14:50:45 »
Początkowo skrót TLK oznaczał: Twoje Linie Kolejowe. Pewnie chodziło o zbliżenie się do pasażerów po przejęciu przez PKP IC pociągów pospiesznych. Czy czasem nowe TLK nie były prowadzone planowo w niektórych relacjąch z Vmax 160 z EP09 na czole?

Co do usterkowości np. 31WE to trzeba się zastanowić nad tym, o jakie usterki nam chodzi? Czy o że tak powiem mechaniczno - energetyczne, czy bardziej związane z wyposażeniem pojazdu (SIP, monitoring, łacza LAN)? Ogólnie jest tak: jak sobie odbierzesz pojazd to taki będziesz miał! PESA i NEWAG NS/GLE stosuje od dawna zasadę: "aby za bramę". Jak się tego (odbiór techniczny) przypilnuje jednak to wóz może okazać się dość niezawodnym zbierając pochwały, dzięki którym można będzie powiedzieć, iż Impulsy 31WE to super sprawa! OK, zgodzę się, że te ezety są bardzo niezłe, ale nigdy nie porównujmy ich do Pendolino, które przy okazji ma swoje mankamenty w tym brak systemu przechyłu pudła. To tak, gdybyśmy porównali odrzutowiec np. Jak40 z B787 Dreamliner! Ten lata i ten, ale to tyle wspólnego...

Dobrze, że w PL zaczęto produkować i to dynamicznie pojazdy na 160 km/h, bo nawet jeśli nie są jeszcze super to przy tylu zmianach, doświadczeniach i setkach tysięcy przejechanych km należy założyć, że będzie tylko lepiej. Daleko nam jednak do TGV, ICE, czy innych ETR...       
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #83 dnia: 27 Grudnia 2014, 15:16:17 »
TLK nie były prowadzone przez EP09, przynajmniej ja się z tym nie spotkałem. Tlk miały być alternatywą dla pośpiechów z Przewozów Regionalnych. Bilety na składy z EP09 z Vmax 160km/h kosztowały jeszcze raz tyle i raczej były to IC. Poza tym, napluć na PESA i NEWAG NS/GLE, to każdy potrafi, starymi kiblami byśmy jeździli gdyby nie te kilkadziesiąt nowych składów przez nie wyprodukowanych. Wychylne pudło też nie potrzebne, na dobrą sprawę w te 2,5 godziny ED74 z Wawy do Gdyni też pojedzie, bez włoskiej łachy. Przeprojektowanie wnętrza na wygodniejsze, też nie problem. Generalnie jestem za produkcją wszystkiego w Polsce, jak nie, to zabraknie Wam pracy.

Offline busid123

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #84 dnia: 27 Grudnia 2014, 16:13:26 »
Niektóre TLK były prowadzone przez EP09 i to 160km/h.
https://www.youtube.com/user/busid123 - moje spojrzenie na kolej :)

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1077
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 498
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #85 dnia: 27 Grudnia 2014, 16:46:34 »
Poza tym, napluć na PESA i NEWAG NS/GLE, to każdy potrafi, starymi kiblami byśmy jeździli gdyby nie te kilkadziesiąt nowych składów przez nie wyprodukowanych.
Komisarzem odbiorczym to Ty raczej nie jesteś i nie rozumiesz, jak to jest z odbiorami i stanem "nowego" wozu oraz z tzw. "sprzedażą" wozu przez producenta... Nie pluję na polskich producentów, ale zwracam uwagę na fakty, jakie mają miejsce na terenie fabryki, a nie na peronie, gdzie ludziska i mikole się zachwycają.

Generalnie jestem za produkcją wszystkiego w Polsce, jak nie, to zabraknie Wam pracy.
OK, ale nie róbmy z Polski producenta wysokiej jakości taboru!
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #86 dnia: 27 Grudnia 2014, 16:56:10 »
Ostatnio Wielkopolska wyleasingowała 4 Linki, które dosłownie są "odrzutami z eksportu". To jest dla mnie najlepsze podsumowanie jakości tego producenta, zaraz obok wibrujących siedzeń nad wózkami w 27WE.

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #87 dnia: 27 Grudnia 2014, 18:15:48 »
Początkowo skrót TLK oznaczał: Twoje Linie Kolejowe.
Nieprawda - Tanie Linie Kolejowe. Było to konkretnie w kwietniu 2005 roku. Potem zmieniły nazwę na Twoje Linie Kolejowe (styczeń 2011 roku).

Co do usterkowości np. 31WE to trzeba się zastanowić nad tym, o jakie usterki nam chodzi? Czy o że tak powiem mechaniczno - energetyczne, czy bardziej związane z wyposażeniem pojazdu (SIP, monitoring, łacza LAN)? 

Konkretnie miałem na myśli palące się falowniki, problemy z drzwiami, toaletami. Czyli usterki wieku dziecięcego. Teraz nie ma z nimi większych problemów - to dobre pociagi. Z Pendolino będzie tak samo. Po pewnym czasie takie usterki jak drzwi itp zostaną wyeliminowane.
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1077
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 498
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #88 dnia: 27 Grudnia 2014, 18:25:02 »
Konkretnie miałem na myśli palące się falowniki, problemy z drzwiami, toaletami. Czyli usterki wieku dziecięcego. Teraz nie ma z nimi większych problemów - to dobre pociagi. Z Pendolino będzie tak samo. Po pewnym czasie takie usterki jak drzwi itp zostaną wyeliminowane.
Nie słyszałem o awariach "palących się" falowników. Chyba rzucasz tylko słowa hasła bez żadnego znaczenia? W KD, gdzie 31WE najbardziej dynamicznie pracują i ich praca jest niejako poligonem doświadczalnym dla Newagu NS problemy się zdarzają, ale ani z FT (falownikami), ani z PS (przetwornicami). Bywają co prawda zależności związane z ED, czy chłodzeniem TM (silniki trakcyjne), ale nie pisz o energetyce na ezt skoro nie masz pojęcia jak to wygląda w ruchu.
Drzwi i WC to owszem, ale to też dotknie Pendolino. Nie zawsze te dwa ostatnie bywają złe - chodzi o inne przyzwyczajenia podróżnych. Im więcej różnych przycisków tym gorzej. 
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2014, 18:36:19 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #89 dnia: 27 Grudnia 2014, 19:13:25 »
Mimo, że kolega dąży do totalnego oftopa to odpowiem. Przepraszam nie falownik to był tylko przetwornica. Odszukałem artykuł http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/951451,impulsy-to-buble-psuja-sie-nowe-pociagi-kolei-dolnoslaskich,id,t.html?cookie=1 Uważam, że Impuls i Pendolino to dobry tabor w swojej klasie. Jeśli chodzi o energetykę EZT to w ogóle nie wiem co masz na myśli i dlaczego się bulwersujesz?
Cytuj
To tak, gdybyśmy porównali odrzutowiec np. Jak40 z B787 Dreamliner! Ten lata i ten, ale to tyle wspólnego...
Co do Jak40 B787 to ja mam na myśli wprowadzenie nowego taboru do służby i problemy z tym związane. B787 też miał swoje problemy, dość duże z tego co wiem z TV, ale pragnę zaznaczyć, że nie znam się na lotnictwie i nie będę się wypowiadać. W sumie to TV też robiło nagonkę na te samoloty.
Szanownych Administratorów proszę o skierowanie postów OT na bocznicę.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam
Krzysiek