Autor Wątek:  Pług odśnieżny 411S  (Przeczytany 26177 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

sebastian82

  • Gość
Pług odśnieżny 411S
« dnia: 24 Października 2014, 12:17:48 »
Będą tutaj prezentowane postępy prac nad modelem. Współautorem projektu jest kolega Matek123.  Model powstaje na bazie eu07 oraz węglarki 401W. Zwracamy się również do Was z prośbą o dostarczenie materiałów na tekstury  411stki.
« Ostatnia zmiana: 24 Października 2014, 14:02:05 wysłana przez sebastian82 »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Października 2014, 14:51:19 »
Gratuluje zapału do pracy. Planujesz również zrobić prowizoryczną kabinę? Co do zdjęć. Jak wyzdrowieje postaram Ci się zrobić. Stoi jeden w Raciborzu.

http://www.hanys.cal.pl/galeria/details.php?image_id=1147

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Października 2014, 17:12:31 »
Bardzo dobrze, że masz taki zapał do zrobienia tego pojazdu.
Może zbyt bardzo wybiegam w przyszłość, ale czy będzie owy pług posiadał możliwość rozkładania jego ramion?
Życzę Ci powodzenia w pracach jak i dużo chętnych ludzi do pomocy, a nie tylko do oceniania :D
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Października 2014, 17:15:42 »
Seba ustaw sobie w opcjach jakość tekstur, bo widać po screenach jakbyś tego nie miał. Wchodzisz w zakładkę Customize zaznaczasz Preferences, następnie zakładka Viewports i wybierasz Configure Driver.... W Background Texture Size zaznaczasz maksymalną tj 1024 i ptaszkujesz Match Bitmap Size as Closely as Possible. Podobnie też robisz w Download Texture Size, tam wybierasz maksymalną czyli 512 i też ptaszkuesz Match Bitmap Size as Closely as Possible. Po ponownym uruchomieniu 3dsa będziesz miał elegancko widoczne tekstury.
« Ostatnia zmiana: 24 Października 2014, 17:23:45 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Października 2014, 20:59:30 »
Gratuluje zapału do pracy. Planujesz również zrobić prowizoryczną kabinę? Co do zdjęć. Jak wyzdrowieje postaram Ci się zrobić. Stoi jeden w Raciborzu.

http://www.hanys.cal.pl/galeria/details.php?image_id=1147
Czyściutki - jakby przed chwilą odmalowany. Aż dziw bierze..

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Października 2014, 21:24:34 »
Jak od kilku lat nieużywany, bo zimy mamy jakie mamy, więc stoi. ;)

sebastian82

  • Gość
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Stycznia 2015, 13:19:10 »
Powoli powstają nowe elementy.
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2015, 14:46:46 wysłana przez sebastian82 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Stycznia 2015, 14:50:43 »
Seba koniecznie trzeba tam jeszcze wyciąć otwory.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Online EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Lutego 2015, 10:38:15 »
Warto by poprobowac czy dalo by się jako pantograf zadeklarować, by rozkladac ramiona, albo jako drzwi boczne.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2015, 11:02:16 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Lutego 2015, 11:08:36 »
Rozkładane jako drzwi albo pantografy nie będą obsługiwane przez ai. Ai również nie poradzi sobie z popychem. Tak czy inaczej bez zmian w kodzie co najwyżej postoi w krzakach.
Mój kanał youtube

Online EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Lutego 2015, 11:16:55 »
I tak nie mamy zimy w symku od lat. Nikt się nie pokusil o przerobke istniejących scenerii na wersje zimowe. W zasadzie mamy tylko 3 scenariusze zimowe. Baltyk, Zwierzyniec i EC Dobre. Tak wiec jak piszesz postoi na jakiejś bocznicy. A co do popychu, AI nie da rady tego obsluzyc? Skoro w jednym ze scenariuszy może nas ciagnac, to można i popychac ? Stelek miałeś kiedyś scenariusz QuarkSMK? Tak nas wypychala stonka z szopy na tor w stacji.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Lutego 2015, 12:04:36 »
AI może pchać tylko w trybie manewrowym. Praca pługu chyba raczej jest wykonywana w trybie pociągowym. Zresztą sygnał do W5 jest przypisany na sztywno, wiec nawet na rozkaz nie wypuścisz ai w manewrowym na szlak. Prze to też nie da się bez prowizorek zrealizować ściągania ze szlaku defektu w wykonaniu ai.
Trzeba by dorobić dwa tryby ai. Popych pociągu, gdzie ma kran w odcięciu i tylko pomaga w utrzymaniu prędkości Vn pojazdu sterującego i osobny dla popychu pojazdu roboczego, gdzie w zasadzie zachowuje się jak luzak. Aż mi przeszło przez głowę, czy pług jako nobody/pasanger i za nim lokomotywa headdriver by nie działały? Działa, ale wtedy gracz musi siedzieć w pługu. AI z tyłu dobrze reaguje na sygnały. Symulacją pługu to jednak nie jest, bo to jego załoga powinna wysyłać sygnały do popychającej.
Do tego osobna animacja na lemiesze i event/parametr toru do obsługi wskaźników składania.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2015, 12:11:36 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Lutego 2015, 12:14:49 »
I tak nie mamy zimy w symku od lat. Nikt się nie pokusil o przerobke istniejących scenerii na wersje zimowe.
Już sobie wyobrażam to pługowanie pomalowanej na biało trawy...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

sebastian82

  • Gość
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Lutego 2015, 12:49:45 »
I co z tego, że "lufo w krzokach", bo nie mamy zimy. Jak już go spawam to dospawam. Może się zawsze kiedyś przydać na scenerii, nie tylko do grzania krzaków. :D
Edit:// Powolne prace przy modelu. Najważniejsze, że do przodu.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2015, 13:11:16 wysłana przez sebastian82 »

Online EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Lutego 2015, 15:20:37 »
Czy w jakimkolwiek innym symulatorze udało się w pełni wykorzystać plug?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

sebastian82

  • Gość
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Lutego 2015, 15:31:28 »
Odpowiedź jest prosta.  NIE. A robię to co mogę i na ile czas pozwala, żeby umieścić ten model w symku. Kolego InterCity ja już sobie wyobrażam, jak gonisz przed 411stką z płotam przeciwśnieżnymi :D.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2015, 15:38:25 wysłana przez sebastian82 »

Online EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Lutego 2015, 19:12:08 »
Ty mnie Sebastian zle rozumiesz. Ja tylko pytałem czy kiedykolwiek w jakims znanym na na dzień dzisiejszy symulatorze udało się uruchomić taki plug lub chociaż wykonać sama animacje kurzenia podczas odsniezania. A to ze robisz taki plug to superowo bo mało mamy maszyn roboczych w symku. Gdzies miałem dźwig kolegi Queued, którego dotad nie udostepnil.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Lutego 2015, 00:16:28 »
Animacja cząsteczkowa ugotowałby 80% kart graficznych użytkowników symulatora. Oto odpowiedź.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #18 dnia: 20 Lutego 2015, 12:00:00 »
Dywagacje w temacie działania pługa są niepotrzebne. Nam pług czynny i zdolny do odśnieżania torów nie jest i jeszcze długo, nie będzie potrzebny.

Offline samja

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #19 dnia: 21 Lutego 2015, 02:08:52 »
Animacja cząsteczkowa ugotowałby 80% kart graficznych użytkowników symulatora. Oto odpowiedź.
Wolne zarty, dzialasz na MX440 ?

sebastian82

  • Gość
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #20 dnia: 10 Listopada 2015, 23:25:41 »
Potrzebne są fotki na tekstury. Pług na chwilę obecną prezentuje się tak:

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #21 dnia: 11 Listopada 2015, 20:19:28 »
I tak nie mamy zimy w symku od lat. Nikt się nie pokusil o przerobke istniejących scenerii na wersje zimowe. W zasadzie mamy tylko 3 scenariusze zimowe. Baltyk, Zwierzyniec i EC Dobre. Tak wiec jak piszesz postoi na jakiejś bocznicy. A co do popychu, AI nie da rady tego obsluzyc? Skoro w jednym ze scenariuszy może nas ciagnac, to można i popychac ? Stelek miałeś kiedyś scenariusz QuarkSMK? Tak nas wypychala stonka z szopy na tor w stacji.
Oficjalnie nie ma, ale natknąłem się na zimowe tekstury na jakimś chomiku, zrobiłem backup tekstur symkowych i na próbę wrzuciłem tamte i okazało się że tekstury te ktoś przerobił na kompletnie zimowe. Nie wiem czy legalnie, bo nie pamiętam z jakiego chomika to ściągnąłem. Oczywiście nie wszystkie tekstury zamienia z ostatniej paczki. Dla przykładu tak wygląda Jelitkowo. Nie jest to jakość najlepsza, śnieg jest jakiś ciemny i bardzo paintowy.
« Ostatnia zmiana: 11 Listopada 2015, 20:47:30 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Online EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Listopada 2015, 09:22:06 »
Lepsze to niż nic. Mamy tylko 3 scenariusze zimowe. Był kiedyś automat do zmiany, jednak i tak trzeba by robic zestaw tekstur zimowych dosłownie wszystkiego co w poziomie. Co roku temat powraca i co roku nic z tego. Wiec kolego nie ludz się ze cos się zmieni.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Listopada 2015, 11:05:53 »
Panowie, ale wieki temu był "przełącznik" zima - lato. Jakiś czas temu próbowałem się z nim uporać, ale brakło mi na to czasu. Można by jednak się skupić i wrócić do tego przełącznika tekstur z lata na zimę. On z tego co pamiętam miał również dodania mu innych pór roku które także można by wykonać m.in. jesień i wiosnę. No tylko tak jak mówię, potrzeba by mi była z tym pomoc innych teksturowców sceneriowych, ogarniających zawartość folderów z drzewami i innymi takimi. ;)

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #24 dnia: 15 Listopada 2015, 15:29:07 »
Z tego co pamietam, oprocz tekstur, trzeba by bylo zmienic parametry material trojaktow, aby snieg byl bielszy. Mozna automatowi kazac to zmieniac jednoczesnie robiac backup plikow, aby mozna bylo to przywrocic. I chyba z wpisami tekstur drzew, zmieniac z # na bez, czy odwrotnie, nie pamietam.
« Ostatnia zmiana: 15 Listopada 2015, 16:00:49 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #25 dnia: 06 Maja 2018, 01:21:06 »
Pytanie, bardzo istotne: czy 411 to jest też ten pług, który stoi w Jaworzynie? Bo przypadkiem mam trochę zdjęć, włącznie z środkiem...

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #26 dnia: 06 Maja 2018, 01:35:48 »
Tak, to ten. I ja i Fuji fotografowaliśmy go z zewnątrz.
Mój kanał youtube

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #27 dnia: 06 Maja 2018, 01:57:52 »
To ja wykorzystałem zerwany łańcuch i mam go od środka ;) Ktoś wydał ukończony model zewnętrzny czy przeoczyłem?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #28 dnia: 06 Maja 2018, 01:58:19 »
Nie.
Mój kanał youtube

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Pług odśnieżny 411S
« Odpowiedź #29 dnia: 06 Maja 2018, 02:13:58 »
Stele nie chcesz się podjąć tematu? Bo w razie potrzeby można wsiąść w samochód i przejechać na pomiary ;)