Autor Wątek:  SP49  (Przeczytany 18515 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
SP49
« dnia: 14 Lutego 2005, 10:36:46 »
widział ktoś kedyś takie coś? bo ja do wczoraj nawet nie wiedziałem, że coś takiego istniało.

http://www.bluefish.webd.pl/Tabor/Spalinowe/SP49/SP49.html

to kolejna seria po SP47 dwóch lokomotyw spalinowy pasażerskich, która tak naprawdę do niczego się nie przydała.

czy ktoś może wie dlaczego SP47 i SP49 nie są już używane(SP47 - jedna w muzeum, druga pocięta; SP49 - przebudowa na SP32)?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
SP49
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Lutego 2005, 11:18:16 »
obie zostały przebudowane na SP32
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
SP49
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Lutego 2005, 11:36:52 »
To że SP49 zostały przebudowane na SP32 to wiem, tylko czemu je przebudowali, i czemu skasowali SP47?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Jacek-57122

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
SP49
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Lutego 2005, 11:52:04 »
widocznie były lepsze

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
SP49
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Lutego 2005, 12:17:52 »
Cytat: "youBy"
czemu skasowali SP47?


Ponieważ nasz strategiczny sojusznik ZSRR wymusił kupno ST 44 (tak słyszałem) od którego SP47 była zdecydowanie potężniejsza i lepsza
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
SP49
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Lutego 2005, 13:55:03 »
Cytat: "Kozi"

Ponieważ nasz strategiczny sojusznik ZSRR wymusił kupno ST 44 (tak słyszałem) od którego SP47 była zdecydowanie potężniejsza i lepsza


numerki są nadawane według kolejności dostarczania na PKP, czyli najpierw kupili SM40, potem SM41, potem SM42, ST43,ST44, SP45, SU46, potych lokomotywach SP47, później SM48 i wspomniną SP49
(oczywiście wypisałem to lokomotywy z przekładnią elektryczną i sterowaniem wielokrotnym)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
SP49
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Lutego 2005, 14:47:28 »
Dlaczego skasowali SP47 ? Sp47-001 w 1997 albo 1998 roku miała awarię silnika spalinowego, a nie było już nowej jednostki (wyprodukowano chyba tylko 3 silniki) więc lokomotywa została unieruchomiona na stałe. SP47-002 miała w latach 80tych wymianę silnika, dostała ten trzeci, ostatni wyprodukowany, ale chyba w 1994 roku ukręciła się końcówka wału korbowego i był to już wyrok śmierci na to Sp47. A SP32 miały na początku nosić oznaczenie SP49, bo miały mieć sterowanie wielokrotne, ale po dwóch prototypach zrezygnowany z tego.
Pozdrawiam serdecznie!

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
SP49
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Lutego 2005, 15:00:02 »
Cytat: "Kozi"

ST 44 (tak słyszałem) od którego SP47 była zdecydowanie potężniejsza i lepsza


no 2205 kW to więcej niż ma EU06 i pochodne
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
SP49
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Lutego 2005, 15:10:09 »
Cytat: "youBy"
Cytat: "Kozi"

ST 44 (tak słyszałem) od którego SP47 była zdecydowanie potężniejsza i lepsza


no 2205 kW to więcej niż ma EU06 i pochodne

ET22 ma 3000...i co z tego?
ET41 ma 4k, a et42 ponad 4k ;] Taka zabawa w cyferki do niczego nie prowadzi. SP47 nie ma, bo panowie z ZSRR nie pozwolili na to aby u nas powstal jakis wartosciowy lok spalinowy, i wcisneli nam gagary;/

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
SP49
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Lutego 2005, 15:55:02 »
no szkoda takich lokomotyw, gagary nam wcisnęli, to teraz PKP je "wyciska"(odstawia) na rzecz ST43. a co do przebudowy SP49, ja sądze, że lepiej żeby lok miał ukrotnienie i było nieużywane, niż żeby nie miał jak będzie potrzebne
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 383
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
SP49
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Lutego 2005, 15:33:27 »
Jezeli chodzi o SP49 to były to prototypowe egzemplarze lokomotywy ktora w pozniejszym czasie otrymala oznaczenie SP32, w storunku do SP49 loki SP32 miały wiele zmian wprowadzonych po eksploatacji probnej na zyczenie PKP. Wg moich informacji lokomotywy te zostały zezłomowane a nie przebudowane na SP32, mogłybyc conajmniej przenomerowane, byly one przykładowo krotsze od SP32 i mialy inna budowe pudla i rozmieszczenie maszyn. Wogole lokomotyw SP32 na PKP bylo 152 szt o czym pewnie malo kto wie, nomery 151 i 152 zostały przenomerowane nastepnie na 001 i 002 a byly to najnowoczesniejsze pojazdy z tej seri wyposazone min. w komputery pokladowe, no ale jak to na PKP po przenumerowaniu jakoby jako najstarsze pojazdy z tej seri poszly na odstawke. Co do SP47 to były to swego czasu jedna z najnowoczesniejszych lokomotyw Dieslowskich w Europie posiadające moc 3000KM i predkosc 140km\h, mogly nawet rownac sie parametrami z niektorymi lokomotywami diesla z USA. Ale niestaty jak to napisano ze wzgledow politycznych skonczylo sie na dwoch egzemplarzach, a ruskie ze tak to nazwe podpierdolili projekt i wiele z rozwiazan wykorzystali w swoim taborze.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
SP49
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Lutego 2005, 16:18:28 »
Na temat SP47 słyszałem 2 wersje przyczyn ich skreslenia.

1. Bark pieniędzy na naprawe oraz brak  częsci do nich.

2. Byłem w skansenie Kościerzyna latem zeszłego roku. Tam mi osoba obsługująca skansen (były maszynista) powiedział że SP47-001 miała peknięty w kilku miejscach wał korbowy a SP47-002 podobno spaliła się.

Mało się znam na silnikach spalinowych ale jak kilka lat temu jeszcze w Olsztynie (mam zdjęcie) stała SP47-002 niby po spaleniu to nie zauwazyłem z zewnatrz żadnych sladów pożaru. No ale ona stała w ciemnej szopie - mogłem niezauwazyć tego.

Proszę o to jesli ktoś posiada bardziej dokładne informacje na temat przyczyn skreslenia to proszę o podanie ich.


Ponadto nie chce już zakładac nowego wątku bo po co - do dziś nie mogę się dowiedzieć z jakiego powodu skreslono EP08-014.

Bardzo bym prosił jesli ktoś jest w stanie się tego dowiedzieć.

Pozdrawiam.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Janek232

  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
SP49
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Lutego 2005, 01:19:30 »
EP08-014 miała pecha, bo akurat wypadła jej naprawa w czasie, gdy Cargo pozbywało sie wszystkiego co tylko sie dało (pamiętne lata 1998-2000). Ogólnie seria EP08 miała być całkowicie wycofana z eksploatacji, ale wobec braku lokomotyw wyższych prędkosci z pomysłu tego jak narazie zrezygnowano.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
SP49
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Lutego 2005, 01:36:09 »
To nie mogli jej do ruchu przywrócić? chyba że juz zdązyli ją tak rozebrać ze o złożeniu mowy niebyło. oj moje Epki :(((((((((((((
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
SP49
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Lutego 2005, 08:18:20 »
Złożenie loka może kosztować niewiele mniej, a nawet więcej niż zrobienie nowego, szczególnie gdy jest już nie produkowany
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
SP49
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Lutego 2005, 19:53:12 »
EP08-015: W Sp47-001 chyba na przełomie 1997/1998 uszkodził się silnik spalinowy, a że nie było już silników pasujących do SP47, została skreślona ze stanu i umieszczona w skansenie. W Sp47-002 ukręciła się końcówka wału korbowego (to było w pierwszej połowie lat 90-tych), lokomotywa przez 10 lat stała w lokomotywowni Olsztyn (o spaleniu nic mi nie wiadomo - no, chyba zę ktoś spaleniem określił pocięcie na złom) , w 1998 roku skreślona ze stanu, a w 2001 zezłomowana. Także przyczyną skreślenia ze stanu obu SP47 nie był brak pieniędzy, a brak części do nich.
Pozdrawiam serdecznie!

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
SP49
« Odpowiedź #16 dnia: 18 Lutego 2005, 15:57:46 »
Cytat: "TruckeR"
EP08-015: W Sp47-001 chyba na przełomie 1997/1998 uszkodził się silnik spalinowy, a że nie było już silników pasujących do SP47, została skreślona ze stanu i umieszczona w skansenie. W Sp47-002 ukręciła się końcówka wału korbowego (to było w pierwszej połowie lat 90-tych), lokomotywa przez 10 lat stała w lokomotywowni Olsztyn (o spaleniu nic mi nie wiadomo - no, chyba zę ktoś spaleniem określił pocięcie na złom) , w 1998 roku skreślona ze stanu, a w 2001 zezłomowana. Także przyczyną skreślenia ze stanu obu SP47 nie był brak pieniędzy, a brak części do nich.


a czy z tych silników niedało się złozyć jednego
pozamieniac zepsute części z jednego na drugi
bo chyba to samo sie nie zepsuło
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
SP49
« Odpowiedź #17 dnia: 18 Lutego 2005, 16:08:48 »
metoda była zapewne taka:
zepsute - na złom
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
SP49
« Odpowiedź #18 dnia: 18 Lutego 2005, 16:10:06 »
A jaki by to miało sens ? Lok służyłby tylko do następnej awarii bo potem nie było by już skąd wziąść częsci.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Radkos07

  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
SP49
« Odpowiedź #19 dnia: 18 Lutego 2005, 22:34:31 »
Co do SP47, to sprawa jest bardzo pięknie opisana w książce "Lokomotywy spalinowe produkcji HCP..."
Naprawdę czytając to, niejednokrotnie w oku kręci się łezka... :-((
Ciężka praca i brak rozrywek sprawią,
ze bedziesz cholernym nudziarzem,
a twoja żona bogatą wdową

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
SP49
« Odpowiedź #20 dnia: 18 Lutego 2005, 22:42:00 »
Tak tylko szkoda że ta ksiazka jest tak droga :( nie na kieszeń przeciętnego miłośnika koleji :(
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
SP49
« Odpowiedź #21 dnia: 19 Lutego 2005, 10:25:46 »
Szkoda ze o losach takich fajnych lokomotyw, decyduja glownie pieniadze.
/ \  / \  / \

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
SP49
« Odpowiedź #22 dnia: 19 Lutego 2005, 14:21:55 »
Cytat: "Radkos07"
Co do SP47, to sprawa jest bardzo pięknie opisana w książce "Lokomotywy spalinowe produkcji HCP..."
Naprawdę czytając to, niejednokrotnie w oku kręci się łezka... :-((

Wiesz, to jest naprawdę tragedia. Tak patrzę na zdjecia pięknych, błyszczących SP45, prostu z fabryki, a tu napisane, że skręslona ze stanu ;-( albo piekne zdjęcia SP47.. Warto mieć tą książkę, naprawdę.
Pozdrawiam serdecznie!

Offline lagerkvist

  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
SP49
« Odpowiedź #23 dnia: 12 Marca 2005, 10:40:44 »
Skoro mowa o nieznanych z widzenia (niektórym młodszym forumowiczom) lokomotywach, chciałbym zapytać o loka EPA42.

http://www.bluefish.webd.pl/Tabor/Elektryczne/EPA42/EPA42.html

Czy ktoś może szepnąć słówko o tej konstrukcji?

Offline lagerkvist

  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
SP49
« Odpowiedź #24 dnia: 12 Marca 2005, 10:41:43 »
Nie wiem też, dlaczego lokomotywa została zaliczona do elektrycznych (przepraszam, jeśli to głupie pytanie)

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
SP49
« Odpowiedź #25 dnia: 12 Marca 2005, 10:45:22 »
Cytat: "TruckeR"
Warto mieć tą książkę, naprawdę.

to może ktos troche poskanuje tą książke?

A co do tego loka, to chyba był to nieudany eksperyment i wyszedł z niego lok, co niepotrafił uciagnąć wagonów, coś chyba takiego tam było
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
SP49
« Odpowiedź #26 dnia: 12 Marca 2005, 10:59:29 »
Cytat: "lagerkvist"
Nie wiem też, dlaczego lokomotywa została zaliczona do elektrycznych (przepraszam, jeśli to głupie pytanie)


Bo jest to lokomotywa akumulatorowa, a wszystko spakowane jest w pudło podobne do SM42, dlatego mogło Ci sie wydawać, że to lok spalinowy.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Jacek-57122

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
SP49
« Odpowiedź #27 dnia: 12 Marca 2005, 13:52:01 »
EPA 42? a co to za kikut? przecież oprócz akumulatorów to sie nie różni od SM42!

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 481
SP49
« Odpowiedź #28 dnia: 12 Marca 2005, 14:37:56 »
Cytat: "EU07-483"
Bo jest to lokomotywa akumulatorowa, a wszystko spakowane jest w pudło podobne do SM42, dlatego mogło Ci sie wydawać, że to lok spalinowy.


Nie jest to lok spakowany w garnitur SM42! To jest po prostu ex SM42-024!
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 481
SP49
« Odpowiedź #29 dnia: 12 Marca 2005, 14:39:29 »
Cytat: "piotrek-"
to może ktos troche poskanuje tą książke?


Wiem, że książka jest droga, ale bez przesady nie piratujmy... Nie lepiej pożyczyć od kolegi i poczytać?
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"