Jezeli chodzi o SP49 to były to prototypowe egzemplarze lokomotywy ktora w pozniejszym czasie otrymala oznaczenie SP32, w storunku do SP49 loki SP32 miały wiele zmian wprowadzonych po eksploatacji probnej na zyczenie PKP. Wg moich informacji lokomotywy te zostały zezłomowane a nie przebudowane na SP32, mogłybyc conajmniej przenomerowane, byly one przykładowo krotsze od SP32 i mialy inna budowe pudla i rozmieszczenie maszyn. Wogole lokomotyw SP32 na PKP bylo 152 szt o czym pewnie malo kto wie, nomery 151 i 152 zostały przenomerowane nastepnie na 001 i 002 a byly to najnowoczesniejsze pojazdy z tej seri wyposazone min. w komputery pokladowe, no ale jak to na PKP po przenumerowaniu jakoby jako najstarsze pojazdy z tej seri poszly na odstawke. Co do SP47 to były to swego czasu jedna z najnowoczesniejszych lokomotyw Dieslowskich w Europie posiadające moc 3000KM i predkosc 140km\h, mogly nawet rownac sie parametrami z niektorymi lokomotywami diesla z USA. Ale niestaty jak to napisano ze wzgledow politycznych skonczylo sie na dwoch egzemplarzach, a ruskie ze tak to nazwe podpierdolili projekt i wiele z rozwiazan wykorzystali w swoim taborze.