Autor Wątek:  Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC  (Przeczytany 11863 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC
« dnia: 12 Czerwca 2014, 11:14:15 »
Wczoraj zakończyła się modernizacja pierwszej z 20 lokomotyw spalinowych typu SM42 dla PKP Intercity. Newag przekaże ją w lipcu do eksploatacji. Pojazdy będą sezonowo prowadzić składy do miejscowości wypoczynkowych, np. w relacjach Gdynia – Hel czy Kłodzko - Kudowa Zdrój. Wartość projektu wynosi blisko 77 mln zł.
Podpisany z PKP Intercity kontrakt obejmuje przebudowę 20 lokomotyw serii SM42, w tym 10 lokomotyw jednoagregatowych (typ 18D) wyposażonych w system jazdy akumulatorowej z zasobnika energii oraz 10 lokomotyw dwuagregatowych (typ 6Dl) wyposażonych w układ zasilania składu pociągu w energię elektryczną.


Całość tekstu i zdjęcia: http://www.rynek-kolejowy.pl/52727/newag_zmodernizowal_pierwsza_lokomotywe_dla_pkp_ic.html

  Dodano: 12 Czerwca 2014, 13:08:00
Nie moge nigdzie znaleźć info czy została podniesiona prędkość lokomotywy. Ktoś z Was może pomóc?
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2014, 13:08:00 wysłana przez ic_kolobrzeg »
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline SMemek

  • Wiadomości: 127
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Czerwca 2014, 17:29:30 »
Przecież na ostoi jest napisana 90-tka w kwadracie, czyli nie została podniesiona.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Czerwca 2014, 18:12:15 »
Ta, która właśnie zakończyła modernizacja czyli 3001 jest do manewrów. Nie posiada ona gniazda WN.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Czerwca 2014, 19:12:44 »
Jestem ciekawy, jak wygląda kabina. Czy jest identyczna jak w 6Dg, czy są zmiany.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Czerwca 2014, 20:40:05 »
Ja bym obstawiał że taka sama jak w 6dg. Innego układu nie wymyślą, a ten jest sprawdzony a na dodatek po co płacić projektantowi na opracowanie nowej kabinki, jak po prostu idzie tylko ją dopasować gotową już do zamówienia. Poza tym jak byś nie zauważył Wojtek, to w zmodernizowanej tamarze zastosowano niemalże identyczną kabinę co w 6Dg, no nie bawmy się w szczegóły. Nie identyczną, ale w 90% wizualnie taką samą.
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2014, 20:41:51 wysłana przez hanys »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Czerwca 2014, 22:53:27 »
Mówcie co chcecie, ale zdecydowanie reflektory są wręcz identycznie jak w 6eact.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Czerwca 2014, 09:07:25 »
Ja bym obstawiał że taka sama jak w 6dg. Innego układu nie wymyślą, a ten jest sprawdzony a na dodatek po co płacić projektantowi na opracowanie nowej kabinki, jak po prostu idzie tylko ją dopasować gotową już do zamówienia. Poza tym jak byś nie zauważył Wojtek, to w zmodernizowanej tamarze zastosowano niemalże identyczną kabinę co w 6Dg, no nie bawmy się w szczegóły.
Kabina jest inna, dostosowana do potrzeb zgłaszanych przez PKP IC.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Czerwca 2014, 09:23:41 »
Pewnie kontrolki i przełączniki są inaczej rozmieszczone - nie wierzę żeby specjalnie robili nowe formy do pulpitów...

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Czerwca 2014, 12:08:33 »
Cytuj
Kabina jest inna, dostosowana do potrzeb zgłaszanych przez PKP IC.

Na pewno nastawnik siły pociągowej i hamulec dodatkowy w osobnych dźwigniach, część przyrządów tak umieszczone żeby można było obsługiwać będąc wychylonym przez okno (przynajmniej tak miało być).

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Czerwca 2014, 12:12:11 »
Zapodajcie jakieś fotki byśmy mogli zobaczyć jak to wygląda.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".


Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Czerwca 2014, 14:55:52 »
Jeśli zrobili hamulec dodatkowy osobno (tak jak w ST48) to jest to duże ułatwienie dla maszynisty.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Czerwca 2014, 15:19:05 »
Jeśli zrobili hamulec dodatkowy osobno (tak jak w ST48) to jest to duże ułatwienie dla maszynisty.
No po to IC wnosiło swoje sugestię aby poprawić warunki pracy drużyn trakcyjnych. To co jest w pracy potrzebne będzie pod ręką, to co używa się raz na ruski rok oddali się ;-)
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Czerwca 2014, 15:37:04 »
Póki co czekamy na zdjęcia i wtedy możemy debatować.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline grzechu_k

  • Wiadomości: 87
  • kolega z pracy MKaczego ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Czerwca 2014, 20:15:33 »
Co do hamulca dodatkowego osobno mam mieszane uczucia. Na początku mojej przygody z koleją też mi się wydawało, że powinien być osobno. Natomiast gdy pojeździłem na manewrach lok SM42-12xx doszedłem do wniosku że wszystko w jednym joysticku jest całkiem fajne - można obsługiwać lok jedną ręką patrząc na zderzaki z tyłu. Często się z tego korzysta jadąc tyłem na manewrach - siedzę wtedy bokiem do kierunku jazdy i mam w ręku i zadajnik i hamulec dodatkowy (nie muszę ręką macać za inną dźwignią). Wada? Żeby wyluzować muszę utrzymać dźwignię w odpowiedniej pozycji, a wg. mnie po przestawieniu w jazdę lok powinna wyluzować sama (tak jak na starej SM42). Lokiem SM42-16xx jeździłem tylko chwilę, więc nie specjalnie mam doświadczenie z osobną dźwignią hamulca dodatkowego.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Czerwca 2014, 23:14:39 »
Umieszczenie zadajnika i hamulca dodatkowego w jednej dźwigni utrudnia dociskanie lokomotywy do składu, jak wiadomo przy pociągach pasażerskich sprzęgamy na ciasno.

Offline Generix

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC
« Odpowiedź #16 dnia: 14 Czerwca 2014, 10:17:26 »
Cytuj
Umieszczenie zadajnika i hamulca dodatkowego w jednej dźwigni utrudnia dociskanie lokomotywy do składu
Problem był by rozwiązany gdyby zamontowali przycisk do przeciw poślizgu tak jak na starej stonce, wtedy było by o wiele lepiej.
Maszynista Pojazdów Trakcyjnych
PKP CARGO LOGISTICS
Dolnośląski Zakład Spółki we Wrocławiu

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC
« Odpowiedź #17 dnia: 14 Czerwca 2014, 10:48:03 »
Dokładnie tak jest jak kolego mówisz. No, ale poczekajmy aż zaczną korzystać i będziemy mogli posłuchać wypowiedzi na temat nowego typu manewrówki.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline grzechu_k

  • Wiadomości: 87
  • kolega z pracy MKaczego ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Czerwca 2014, 11:22:38 »
Umieszczenie zadajnika i hamulca dodatkowego w jednej dźwigni utrudnia dociskanie lokomotywy do składu, jak wiadomo przy pociągach pasażerskich sprzęgamy na ciasno.
No tak. Nie pomyślałem. Przy jednej dźwigni da się spiąć ciasno ale bardzo trudno to zrobić jednocześnie delikatnie dojeżdżając. W ruchu towarowym nie ma to znaczenia. Ale osobna dźwignia ham. dodatkowego też nie zawsze rozwiązuje problem. Przykładem może być ET22-2xxx. Tam technika dojeżdżania do składu jest zupełnie inna i dość problematyczna w porównaniu do starych lok. Urywanie też wymaga czasami zabawy.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Czerwca 2014, 11:25:48 »
ET22-2xxx to osobny temat, gdzie tam można się szeroko rozpisać na temat ruszania czy samego uruchamiania...
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal