Autor Wątek:  Dwa pociągi na jednym odstępie  (Przeczytany 19895 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #30 dnia: 31 Maja 2014, 14:58:48 »
I skąd mamy pewność, że on jechał te 20km/h? My tak zakładamy, bo tak mówią przepisy.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #31 dnia: 31 Maja 2014, 14:59:11 »
Ale czasem to nie zależy od Ciebie, niech spadną liście albo popada i nagle nie masz czym hamować...
Dlatego jeździ się do 20, a prędkość należy regulować tak, aby nie dołączyć do zdziwionych.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #32 dnia: 31 Maja 2014, 14:59:43 »
Pociąg zatrzymany na szlaku przed semaforem odstępowym samoczynnym wskazującym sygnał S1 "Stój", jeżeli nie ukaże się sygnał zezwalający na jazdę, powinien jechać dalej z prędkością nieprzekraczającą 20 km/h, o ile nie ma widocznej przeszkody do jazdy. Prędkością pociągu należy tak regulować, aby można było w każdej chwili zatrzymać pociąg w przypadku zauważenia przeszkody.

Zapomniałbym - treść zaczerpnięta z instrukcji Ie-1
Tego typu zdarzenia bardzo często zdarzają się na północo - mazowieckiej części E65, która nie tak dawno została wyremontowana. (odnośnie S1 na SBL i dalszej jeździe do następnego odstępu na 20km/h, chyba że następny jest S1 to wleczemy się dalej)

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #33 dnia: 31 Maja 2014, 21:10:06 »
Dokładnie. U mnie na szlaku do Kędzierzyna Koźla to pobór prądu powodował świrowanie SBL'ki. Marcel nawet chyba wrzucił kiedyś film, gdzie miał na SBL pomarańczowe, a kolejny był nie na ''Stój'' tylko normalne zielone.
Można to prosto wytłumaczyć. Odstęp był zajęty, semafor wskazywał S1. Przed wjazdem na poprzedzający odstęp semafor wskazywał S5. Skoro odstęp został zwolniony sygnał na semaforze został zmieniony z S1 na S2.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #34 dnia: 31 Maja 2014, 21:38:01 »
Borys ma rację. To jest właśnie jazda na widoczność, a pociąg przed nami jest też przeszkodą do jazdy, po zauważeniu której należy natychmiast się zatrzymać. Natychmiast, nie 5 metrów przed przeszkodą.

Offline grzechu_k

  • Wiadomości: 87
  • kolega z pracy MKaczego ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #35 dnia: 01 Czerwca 2014, 15:22:05 »
A ja dodam, że kiedyś podjeżdżało się na zderzak i można było się przespać - odjeżdżający pociąg nas obudził. Dzisiaj jest coś takiego niedopuszczalne (chociaż pewnie czasami się zdarza).

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #36 dnia: 01 Czerwca 2014, 16:24:03 »
Jest to logiczne z punktu widzenia bezpieczeństwa. Przykładowo, może się zdarzyć, że przeszkoda zacznie się zbliżać w naszym kierunku. To tylko przykład, dla mnie cytowany przepis, nie określa jednoznacznie na jaką odległość można podciągnąć skład do poprzedzającej przeszkody. Jak pisałem, pod koniec lat 70, właśnie w okolicach Bydgoszczy, składy z węglem stały jeden za drugim, co najwyżej o kilkanaście metrów odstępu. Mogło być ich nawet po kilka (5-8 szt.), nie wiem na jakiej zasadzie mogło tak być, ale tak było. Nawiasem, nie zgodzę się, że sygnał S1 należy traktować równo znacznie z przeszkodą. Semafor jest urządzeniem, którego się spodziewamy na szlaku, przeszkoda - nie.
Wtedy była inna mentalność ludzi i nikt nie rzucał na stół swojej całej pierwszej wypłaty ze słowami na ustach "Kto pierwszy zaliczy trafienie, ten zgarnia kasę z puli". Kiedyś ludzie pomimo gorszego wykształcenia posiadali większą wyobraźnię, niż teraz.

  Dodano: 02 Czerwca 2014, 17:30:10
Ps. Na średnicy w godzinach szczytu, gdy Wschodnia lub Zachodnia pociągów nie przyjmuje to podobne kwiatki można zaobserwować.
« Ostatnia zmiana: 02 Czerwca 2014, 17:30:10 wysłana przez Interesant »
Interesant.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #37 dnia: 02 Czerwca 2014, 19:20:11 »
Podjezdzanie w tunelu pod srodmiescie w kierunku zachodnim to inna bajka, bo nie masz mozliwosci nawet podpytania przez radiotelefon czy cos stoi, czy nie. I wtedy bardzo czesto sie zdarza, ze na koncu peronu stoi drugi pociag (tunel + luk = taki efekt). Ale zasada jazdy do zauwazenia przeszkody jest zachowana.

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #38 dnia: 02 Czerwca 2014, 19:56:04 »
Podjezdzanie w tunelu pod srodmiescie w kierunku zachodnim to inna bajka, bo nie masz mozliwosci nawet podpytania przez radiotelefon czy cos stoi, czy nie. I wtedy bardzo czesto sie zdarza, ze na koncu peronu stoi drugi pociag (tunel + luk = taki efekt). Ale zasada jazdy do zauwazenia przeszkody jest zachowana.

To wynika z zasad sygnalizacji na średnicy, dopiero dwa światła czerwone na semaforze wjazdowym do tunelu średnicowego oznaczają absolutny zakaz wjazdu.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #39 dnia: 02 Czerwca 2014, 20:04:12 »
To akurat nie ma nic wspólnego z omawianym przypadkiem jazdy na widoczność.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #40 dnia: 07 Czerwca 2014, 18:25:48 »
Czyli w tunelu nie ma łączności radiowej?

Reg. zakazy 10.
Twój post został raportowany. Proszę poprawić.
Benek
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2014, 11:50:09 wysłana przez Mihau »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #41 dnia: 07 Czerwca 2014, 21:25:18 »
No różnie z nią jest. Dlatego technicznie jest to tak rozwiązane, że jeżeli na podmiejskiej nie można się ani ze Wschodnią, ani z Zachodnią skontaktować radiotelefonicznie, to kontaktujemy się z Centralną. Taka jest teoria ;) Do tego jeszcze możemy dzwonić telefonami na Wschodnią/Zachodnią/Centralną. O ile mamy zasięg ;)

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #42 dnia: 07 Czerwca 2014, 22:02:47 »
Na Śródmieściu można zobaczyć wyprowadzone anteny, które są (tak podejrzewam) podłączone do WDC. Są to takie modele anten, jakie spotkać możemy w EN57.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #43 dnia: 08 Czerwca 2014, 01:51:41 »
Na ścianach tuneli przy układzie dalekim od WWO i WZ znajdują się "pały Radmorowskie" (32812).
No różnie z nią jest. Dlatego technicznie jest to tak rozwiązane, że jeżeli na podmiejskiej nie można się ani ze Wschodnią, ani z Zachodnią skontaktować radiotelefonicznie, to kontaktujemy się z Centralną. Taka jest teoria ;) Do tego jeszcze możemy dzwonić telefonami na Wschodnią/Zachodnią/Centralną. O ile mamy zasięg ;)
Albo wywołać pociąg przed nami, aby przekazał nam informację co się z przodu dzieje. np. rozjazdy na zachodniej odmówiły posłuszeństwa. Co nie zmienia faktu, że sami dyżurni doprowadzają do tego że na jednym odstępie potrafi stać po dwa (a nawet po trzy) pociągi (z jednostek - KM, SKM, itp). Gdy mechanik wywołuje nastawnię, aby się dopytać czy odstęp jest wolny (bo ma semafor SBL na stój), ulubiony tekst dyżurnych, "a to mechaniku nie umiesz jeździć na SBLce", często się zdarza, że ten sam tekst dyżurny powie gdy ostatni samoczynny też jest na stój.
Na wywieszonej liście "dobrych praktyk maszynisty" zapisany jest punkt, który twierdzi że dyżurny jest "twoim partnerem", tylko jak się niektórzy odezwą, to tego partnerstwa nie słychać. To tak poza konkursem bez nagród.
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2014, 09:02:29 wysłana przez Interesant »
Interesant.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #44 dnia: 08 Czerwca 2014, 10:16:47 »
Na wywieszonej liście "dobrych praktyk maszynisty" zapisany jest punkt, który twierdzi że dyżurny jest "twoim partnerem", tylko jak się niektórzy odezwą, to tego partnerstwa nie słychać. To tak poza konkursem bez nagród.

W drugą stronę, jest podobnie... Czasem mech nie powie, że jest S1, a widać odstęp wolny, czyli, że jest usterka...
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2014, 10:17:54 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #45 dnia: 08 Czerwca 2014, 20:40:52 »
Borys ma rację. To jest właśnie jazda na widoczność, a pociąg przed nami jest też przeszkodą do jazdy, po zauważeniu której należy natychmiast się zatrzymać. Natychmiast, nie 5 metrów przed przeszkodą.
To wyobraźmy sobie taką sytuację. W Polsce długość odstępów SBL wynosi przeważnie 1500m, tor jest prosty jak drut. Na semaforze SBL jest wyświetlany sygnał S1, widzimy, że następny odcinek jest zajęty. Czy w takim przypadku możemy przejechać obok semafora wskazującego S1? Jeśli tak, to na jaką odległość możemy podjechać do poprzedzającego składu?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #46 dnia: 08 Czerwca 2014, 21:48:45 »
Pytanie zadałeś nieprecyzyjnie. S1 oznacza odcinek zajęty, ale niekoniecznie z widocznym składem przed nami. Sprawa jest prosta, jeśli dojedziesz do semafora z S1 i nie widzisz przeszkody - jedziesz dalej. Jeżeli przeszkodę widać (chodzi o skład przed nami), to minąć semafora z S1 nie możesz.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #47 dnia: 08 Czerwca 2014, 22:50:05 »
Dokładnie. Dopóki widzisz, że jest - nie wolno Ci ruszyć spod semafora.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #48 dnia: 08 Czerwca 2014, 23:11:42 »
No chyba, że zbliża się w Twoją stronę :)
Solo oración!

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #49 dnia: 10 Czerwca 2014, 01:23:50 »
Instrukcja Ir-1 prowadzenia ruchu pociągów 20011-01-24 całkiem to inaczej interpretuje.
Cytuj
§31 Jazda na widoczność.
2) prowadzący pojazd kolejowy z napędem powinien tak regulować prędkość jazdy, aby w przypadku zauważenia przeszkody do kontynuowania jazdy mógł zatrzymać pociąg przed przeszkodą lub sygnałem "Stój".
Nie wynika z tego, aby w przypadku zauważenia przeszkody, musiał się od razu zatrzymywać. Zatrzymać przed przeszkodą lub sygnałem "stój", można rozumieć jako bezpośrednio przed przeszkodą lub sygnałem "stój" a nie 500m przed przeszkodą.

Offline grzechu_k

  • Wiadomości: 87
  • kolega z pracy MKaczego ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #50 dnia: 10 Czerwca 2014, 08:54:15 »
Ale w Ie-1 (rozdział II, §3, pkt. 16) masz napisane:
"16.  Pociąg zatrzymany przed semaforem odstępowym samoczynnym wskazującym sygnał S 1 "Stój", jeżeli nie ukaże się sygnał zezwalający na jazdę, powinien jechać dalej z prędkością nieprzekraczającą 20 km/h, o ile nie ma widocznej przeszkody do jazdy.
Prędkość pociągu należy tak regulować, aby można było w każdej chwili zatrzymać pociąg w przypadku zauważenia przeszkody. Jazda pociągu z ostrożnością obowiązuje do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazującego sygnał zezwalający na jazdę."

I dojeżdżając do przeszkody postępujesz wbrew tej instrukcji. A Twoim obowiązkiem jest postępowanie zgodnie z obowiązującymi wszystkimi instrukcjami. Tak, wiem w instrukcjach są rozbieżności, ale zawsze stosuje się wariant bezpieczniejszy, czyli...

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #51 dnia: 10 Czerwca 2014, 09:26:39 »
...czyli temat wyczerpany.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #52 dnia: 10 Czerwca 2014, 11:16:58 »
Poza tym wjazd kilku pociągów na jeden odstęp może być utrudnieniem dla dyżurnego który nie wie ile pociągów jest na odstępie.
« Ostatnia zmiana: 18 Czerwca 2014, 19:02:49 wysłana przez Benek »
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« Odpowiedź #53 dnia: 10 Czerwca 2014, 12:16:43 »
Po za tym wjazd kilku pociągów na jeden odstęp może być utrudnieniem dla dyżurnego który nie wie ile pociągów jest na odstępie.
Ale wie ile pociągów ma na szlaku.

Temat był już dawno wyczerpany, ale teoretycy kolejowego świata lubią szukać dziury w każdym możliwym miejscu.

I tu postawmy kropkę.Zamykam.
Benek
« Ostatnia zmiana: 10 Czerwca 2014, 12:27:28 wysłana przez Benek »
Jak będę duży zostanę maszynistą!