Ale w Ie-1 (rozdział II, §3, pkt. 16) masz napisane:
"16. Pociąg zatrzymany przed semaforem odstępowym samoczynnym wskazującym sygnał S 1 "Stój", jeżeli nie ukaże się sygnał zezwalający na jazdę, powinien jechać dalej z prędkością nieprzekraczającą 20 km/h, o ile nie ma widocznej przeszkody do jazdy.
Prędkość pociągu należy tak regulować, aby można było w każdej chwili zatrzymać pociąg w przypadku zauważenia przeszkody. Jazda pociągu z ostrożnością obowiązuje do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazującego sygnał zezwalający na jazdę."
I dojeżdżając do przeszkody postępujesz wbrew tej instrukcji. A Twoim obowiązkiem jest postępowanie zgodnie z obowiązującymi wszystkimi instrukcjami. Tak, wiem w instrukcjach są rozbieżności, ale zawsze stosuje się wariant bezpieczniejszy, czyli...