Teraz mam dostęp do MaSzyny. Ty modyfikujesz plik RAINSTED.INI, a powinieneś eu07.ini... Quark o tym pisał wyżej. Zawartość pliku eu07.ini powinna wyglądać mniej więcej tak:
// ustawienia (w nawiasie wartości domyślne, gdy nie ma wpisu)
sceneryfile TD.scn // domyślny plik ze scenerią, chyba że w linii komend będzie: -s filename
humanctrlvehicle EP07-424 // domyślny pojazd sterowany przez gracza, chyba że w linii komend będzie: -v vehiclename
// Parametry użytkowe - jak komu wygodniej:
width 1366 // (800) szerokość ekranu
height 768 // (600) wysokość ekranu
fullscreen yes // (no) yes: tryb pełnoekranowy
mousescale 1.5 0.5 // (3.2 0.5) czułość myszy, można dawać ujemne dla odwrócenia kierunku
brakestep 0.5 // (1.0) krok zmiany położenia kranu Oerlikon przy pojedynczym naciśnięciu [Num3]/[Num9]
inactivepause no // (yes) zatrzymanie programu, jeśli nie jest aktywnym oknem
pause no // (no) yes: zatrzymanie symulacji po wczytaniu
feedbackmode 1 // (1) 0 - wyłączone, 1 - załączone sterowanie diodami klawiatury (Caps Lock - CA/SHP, Scroll Lock - jazda na oporach rozruchowych)
feedbackport 0x378 // adres bazowy portu LPT dla feedbackmode 3 (zapalanie kontrolek wyjściami LPT)
// Parametry wydajnościowe - zmiana może poprawić FPS:
adjustscreenfreq yes // (yes) yes: włącza synchronizację FPS z częstotliwością odświeżania monitora (tylko pełny ekran)
enabletraction yes // (yes) no: wyłącza poszukiwanie sieci trakcyjnej nad pantografami, są one podnoszone na stałą wysokość
loadtraction yes // (yes) no: wyłącza ładowanie elementów trakcji elektrycznej
livetraction yes // (yes) no: wyłącza zależność napięcia maszyny od trakcji elektrycznej
maxtexturesize 8192 // (16384) skalowanie zbyt dużych tekstur do podanego rozmiaru
multisampling 0 // (2) wygładzanie krawędzi (poprawia obraz, ale obniża FPS): 0 - wyłaczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne
usevbo no // (no) yes: włącza tryb VBO, co może poprawić FPS na niektórych kartach
glutfont no // (no) yes: font z biblioteki GLUT32.DLL, jeśli standardowy się nie wyświetla
defaultext tga // (dds) domyślne rozszerzenie tekstur
convertmodels 0 // (6) tworzenie plików modeli binarnych E3D z T3D: 0 - wyłączone, 1 - bez optymalizacji, 2 - z optymalizacją, +4 - z bananami
// Parametry testowe - przydatne przy testowaniu scenerii i modeli:
debugmode no // (no) yes: wyłącza logikę rozmytą służącą do detekcji awarii, włącza klawisze pomocnicze
soundenabled yes // (yes) no: wyłącza odgrywanie dźwięków przestrzennych
physicslog no // (no) yes: włącza zapisywanie parametrów fizycznych dla wszystkich obsadzonych przez AI lub człowieka pojazdów
debuglog no // (3=yes) informacje o uruchamianiu i przebiegu działania symulacji: +1 - do pliku log.txt, +2 - wyświetlanie w oknie
multiplayer 0 // (0) tryb współpracy z innym programem: 0 - wyłączony, 1 - WM_COPYDATA (blokada pauzy)
I to w tym pliku trzeba zmienić parametry mousescale.