Autor Wątek:  Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.  (Przeczytany 49212 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #30 dnia: 25 Marca 2014, 21:47:27 »
Przypominam, że to nie miejsce na licytowanie się kto zrobił więcej.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #31 dnia: 25 Marca 2014, 21:54:16 »
To ja coś dodam od siebie. Nieco odmienny argument, który jeszcze nie padł. Po pierwsze, każdy ma prawo robić to, co lubi. Uważam, że lepiej robić kolejną teksturę lokomotywy niż nic. Po drugie, kiedyś robiłem rzeczy, które były bardziej widoczne niż obecnie. Mam na myśli scenariusze, które podobno podobały się ludziom, którzy nie mieli wiedzy kolejowej, ale też tym, którzy coś o kolei wiedzieli. Potem jednak czytając uważnie forum doszedłem do wniosku, że chcę pomóc przy rzeczach, które mają większy sens, są obiektywnie bardziej potrzebne i doprowadzą szybciej do powstania scenerii z prawdziwego zdarzenia i multiplayera. Z tego powodu się przekwalifikowałem i wierzę, że inni też mogą. A jak mówią, że nie mogą, to oznacza, iż im się nie chce albo nie rozumieją jak globalnie symulator powinien działać. Po trzecie, to gdy wchodzę na forum i widzę kilkadziesiąt postów na temat tekstury światła w lokomotywie, to czuję się zrezygnowany. Gdy w tym ogromie postów dokopuję się do wiadomości, która mówi o tym, że ktoś specjalnie poszedł pomierzyć ten reflektor do lokomotywowni, to oznaczam temat jako przeczytany. Dlaczego by nie poświęcić tego czasu na pomiar rozjazdów, puszek i innych urządzeń, których w ogóle w symulatorze nie ma? Po czwarte, dziwię się, gdy ktoś pisze, że nie będzie robił danej rzeczy, bo jest za trudna, a zabiera się za modelowania lokomotywy. No to lokomotywę można wymodelować, ale zwykłego prostopadłościanu już nie?

Puenta jest taka, że kiedyś poświęcałem bardzo dużo czasu MaSzynie. Teraz, gdy wchodzę i widzę, że jest zaledwie jeden Ra, który ma wizję i robi coś wartościowego, to po prostu wolę się zająć ciekawszymi rzeczami, choćby swoją pracą. Nie oceniam czy to jest dobre, czy złe. Ma to swoje plusy, ma też minusy, w każdym razie przyczyna leży w tym, że mało kto myśli globalnie, raczej ważne jest, by zrobić coś, co niekoniecznie ma wielki priorytet w tej chwili. Ja osobiście tego nie popieram, choć kiedyś sam miałem podobne myślenie.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Marca 2014, 21:55:35 »
Wyszło na to, że jestem założycielem wątku także koledzy niech robią swoje a ja będę ich dopingował żeby wszystko się udało. Zwracam wam honor, bo po dłuższych przemyśleniach wynikło, że macie też trochę swojej racji. Muszę się udać na konsultację do @Ra w sprawie tej trakcji może coś ruszy.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1093
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Marca 2014, 22:15:03 »
Warto też dodać, że istnieje też takie coś jak życie w realu. Samym symulatorem nie idzie żyć. Poza tym ja ze swojej strony nie widzę sensu przekwalifikowania się do innej dziedziny jak po prostu nie chce mí się oraz są też ważniejsze sprawy jak życie zawodowe. Dodam jeszcze, że próbowałem też podchodzić do budowy scenerii, pisania scenariuszy i eventów (woku) i innych pierdółek, które mi nie odpowiadały. Do czego zmierzam, musiał Benek napisać żebyś to zrozumiał co wałkowaliśmy od kilku godzin?

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #34 dnia: 25 Marca 2014, 22:25:18 »
Ale nie wiem czy zrozumiałeś, ale @Benek też jest przeciwny temu natłokowi pracy.
Ja osobiście tego nie popieram, choć kiedyś sam miałem podobne myślenie.
Lecz
To ja coś dodam od siebie. Nieco odmienny argument, który jeszcze nie padł. Po pierwsze, każdy ma prawo robić to, co lubi.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #35 dnia: 25 Marca 2014, 22:36:44 »
Przemek widać zmierzamy w innym kierunku. Ty rób swoje. @Woku daj spokój. Zrobił to, o co go poprosiłem. Zapewne nie myślę globalnie, spoko niech będzie godzę się z tym, ale szczerze to się zbytnio tym nie przejmuję. Może kiedyś się to zmieni. Robię to co lubię i Ty rób to samo.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #36 dnia: 25 Marca 2014, 23:36:36 »
Słuchaj, robienie przy jednym projekcie mnie osobiście po czasie nudzi, dlatego wolę mieć ich kilka i co jakiś czas powracać do danego. I nie tylko ja tak mam. Jak nie wierzysz, to spróbuj sam i się przekonasz. Zabawiam się tym co lubię i sprawia mi satysfakcje i daje frajdę. Jakoś sieć do mnie nie przemawia.
Przemek widać zmierzamy w innym kierunku. Ty rób swoje. @Woku daj spokój. Zrobił to, o co go poprosiłem. Zapewne nie myślę globalnie, spoko niech będzie godzę się z tym, ale szczerze to się zbytnio tym nie przejmuję. Może kiedyś się to zmieni. Robię to co lubię i Ty rób to samo.
Fajnie, aż ręce opadają od samego czytania… „nie myślę globalnie, w dupie mam co robię, byleby było i fajnie wyglądało”. Jeśli nie zaczniemy współpracować i nakreślać celów tylko bezczynnie klepać nowe lokomotywki i wagoniki to będziemy stali w rozwoju przez kolejne 10 lat i podniecać się na widok kropli deszczu w Rail Works albo TRSie. Dla każdego, który pisze „robię to co lubię” polecam zajrzeć na forum PTT i zobaczyć jaka występuje proporcja pomiędzy osobami, które klepią wagony i lokomotywy i tymi, którzy dłubią przy innych obiektach. A wiecie czemu jest taka? Bo oni wiedzą, że jeżeli nie będzie dobrej podstawy mapy to TRS się szybko znudzi albo mapy będą monotonne. Przyznajcie się ile jeździcie w MaSzynie na tych samych mapach i scenariuszach, które gdyby zasłonić Wam oczy przejechalibyście bezbłędnie? Co z tego, że robimy tabor, skoro go używać nie będziemy bo nie będzie chęci włączenia MaSzyny? Osoby, dzięki którym ten symulator robi małe kroczki do przodu to nie ci, którzy robią nowy model ET41, jakiejś cysterny czy zmodernizowanego kibla, tylko ci, którzy dłubią przy exe i majsterkują przy sceneriach. A ile ich jest? Jeśli się Tobie Sawi nie chce myśleć nad sensem swoich działań to może zastanów się – po co? Może musimy się nauczyć odpowiedzialności za to co robimy? Bo może wielkie dzieła nie przychodzą z przyjemności ale z wytrwałości? Może trzeba sobie zadać pytanie – co ja robię dla MaSzyny i po co? Co to da? Czy dzięki temu powstanie nowa sceneria? Czy zachęci nowego użytkownika do tego, by zrobił coś nowego? Sorry za ten mentorski ton, ale gdy czytam takie rzeczy to mnie szlag jasny trafia. Jeśli macie pisać takie rzeczy to lepiej ich nie piszcie. Zniechęcacie tylko tych, którzy nie robią ładnie wyglądającego taboru. I przede wszystkim – ten post nie ma na celu zruganie kogoś bądź stwierdzeniu, że aktualnie poświęca swój czas na daremno. Moim celem jest przekonanie Was do tego, że czas, który poświęcacie na modelach i teksturach lokomotyw/wagonów możecie spożytkować na zrobieniu np. budynku lub nastawni albo wiaduktu kolejowego. I zrobicie dużo, bo tego pierwszego mamy przesyt, a tego drugiego niedosyt. Odpowiedzcie sobie na pytanie czy jak jesteście głodni to będziecie pić tylko wodę, czy woda będzie dodatkiem do solidnej potrawy?   
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #37 dnia: 26 Marca 2014, 00:02:59 »
Fajnie, aż ręce opadają od samego czytania… „nie myślę globalnie, w dupie mam co robię, byleby było i fajnie wyglądało”. Jeśli nie zaczniemy współpracować i nakreślać celów tylko bezczynnie klepać nowe lokomotywki i wagoniki to będziemy stali w rozwoju przez kolejne 10 lat i podniecać się na widok kropli deszczu w Rail Works albo TRSie. Dla każdego, który pisze „robię to co lubię” polecam zajrzeć na forum PTT i zobaczyć jaka występuje proporcja pomiędzy osobami, które klepią wagony i lokomotywy i tymi, którzy dłubią przy innych obiektach. A wiecie czemu jest taka? Bo oni wiedzą, że jeżeli nie będzie dobrej podstawy mapy to TRS się szybko znudzi albo mapy będą monotonne.

Patryk, ja bym troszkę polemizował. Oni mają odpowiednie rozłożenie, ale dużą rolę w tym ma zapewne edytor i to on jest podstawą większego "parcia" na scenerie. Jest intuicyjne narzędzie, z którym każdy tam w jakimś stopniu się bawił. U nas na scenerie nie ma takiego ciśnienia, bo nie ma takich - widocznych od razu - efektów, jeżeli zacznie się scenerię robić. Można nawet powiedzieć, że sposób tworzenia scenerii jest odpychający ze względu na swoją karkołomność. Ale to nie jest akurat niczyja wina. Sam @Ra tego nie zmieni.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #38 dnia: 26 Marca 2014, 13:45:29 »
Po części masz rację, ale lokomotywę tworzy się w kilka miesięcy, tyle samo, co jeden z użytkowników robił konkurencyjną scenerię dla Całkowa. I ją zrobił. Ile ona ma, 40 km? Niejeden by chciał taką scenerię, oddałby ją za te pseudo-scenerie dostępne w M08.13. Mnie zresztą nie chodzi o to, by ludzie zaczęli teraz robić scenerie. Chodzi o to, by rozwój zmienił kurs. Skoro ktoś potrafi wymodelować lokomotywę, to niech wymodeluje dom, nastawnię, most. Rozi zrobił setki zdjęć domów na tekstury. Ale nie, kolejna siódemka na warsztacie, po co? Nie lepiej zrobić teksturę domu? i jeszcze jedno, właśnie to, że brak jest edytora, powinien mobilizować do dalszej pracy. Mówienie, że go nie ma, nie spowoduje, iż się pojawi. Taki jeden Ra konsekwentnie dąży do celu od kilku lat. Widząc jak facet się stara, powinno się mu po prostu pomóc w ramach podziękowania, że każdy z nas może pojeździć na obecnej, dużo lepszej niż kiedyś, wersji MaSzyny. Warto, by każdy sobie pomyślał o tym, że uruchamia symulator, włącza skype, podejmuje jakąś lokomotywę. Łączy się z nastawnią, którą obsługuje kolega z forum. Ten mu podaje wyjazd, wyjeżdża na szlak, z na przeciwka mija go ET22, który prowadzi inny forumowy kolega. Każdy siedzi w swoim domu, przed komputerem, ale wszyscy spotykają się na wirtualnym szlaku. Nie uwierzę, że ktoś by zamienił takie służby na kolejny model Husarza, Traxxa czy innego modelu.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1093
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #39 dnia: 26 Marca 2014, 16:50:46 »
Skoro ktoś potrafi wymodelować lokomotywę, to niech wymodeluje dom, nastawnię, most.
Ile razy będę powtarzał, że posiadam licencję od Wujek 082, kilanziom, Qdaty i samplaire. Ich zbiory są potężne, a największe od kilanzioma liczące w kilkutysięcznych obiektów. I co z tego, jak jest nas do tego garstka. Na palcach jednej ręki idzie policzyć ile osób zaoferowało pomoc przy przenoszeniu ów modeli z Trainza do MaSzyny. Ja sam tego nie ogarnę, Matek, Sawi tak samo. Ostatnio Maciuś również zaoferował pomoc, wytłumaczyłem co i jak i chłopak działa. A gdzie reszta? Tyle osób oferowało chęć pomocy, a jak przychodzi co do czego to nie odpisują i milczą. Dodam jeszcze, żeby przenieść model z Trainza do MaSzyny, nawet nie trzeba umieć modelować. Trzeba tylko poprzesuwać mapowanie, zrobić ów mapowanie na jednej teksturze i później wyeksportować i odpowiednie pliki stworzyć za pomocą notatnika. I wszystko.
« Ostatnia zmiana: 26 Marca 2014, 16:55:10 wysłana przez hanys »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #40 dnia: 26 Marca 2014, 17:29:01 »
Nie wiem ile razy masz powtarzać. Ja też się powtarzam i też nikt mnie nie słucha. Obecnie modeluję rozjazdy do MaSzyny. Niestety, to nie jest taka prosta sprawa. Sam model nie wystarczy. Trzeba przygotować przemyślaną strukturę katalogów, wymodelować napędy, napisać nowe zdarzenia, ponieważ Ra poprawił ostatnio ruchy iglic w rozjazdach. No i muszę to wszystko przetestować sam, bo jestem pewien, że betatesterzy nie będą obracać podsypek i napędów, by sprawdzić czy obiekty te równo do siebie pasują. Może zamiast robić kolejną lokomotywę i czytać dziecinnie komentarze na Facebooku w związku z ich zapowiedziami, zajmiecie się tym przystosowaniem modeli? Jest Was 4., to zawsze lepiej niż walczyć w pojedynkę z danym zagadnieniem.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1093
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #41 dnia: 26 Marca 2014, 17:33:49 »
Teraz z Sawim mamy priorytet dokończyć wszystkie rozgrzebane modele oprócz tych, które czekają na fizykę. Później idzie coś pomyśleć. Ale też popatrz że my wszystko robimy coś po trochu. Jest dużo ludzi, betatesterów, którzy tylko patrzą i testują, a spokojnie w wolnym czasie mogli by kilka budynków machnąć w wolnym czasie. 

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #42 dnia: 26 Marca 2014, 18:20:04 »
[...]Ostatnio Maciuś również zaoferował pomoc, wytłumaczyłem co i jak i chłopak działa. [...]
To proszę i wytłumacz mi to chętnie się tym zajmę. Tylko powiedz co i jak robić.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1093
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #43 dnia: 26 Marca 2014, 18:45:53 »
Szczegóły na PW masz klimczok. Osoby zainteresowane proszę o PW.

  Dodano: 27 Marca 2014, 16:44:00
Tak jeszcze dodam, iż osoby, które chcą pomóc powinny spełniać niżej wymienione kryteria:
-Podstawowa obsługa programu graficznego (np. Photoshop lub Gimp);
-Podstawowa obsługa programu modelarskiego na poziomie mapowania oraz eksportu (kwestię eksportu osobie zainteresowanej prześlę instrukcję obsługi)
l to w zasadzie tyle.
« Ostatnia zmiana: 27 Marca 2014, 16:44:00 wysłana przez hanys »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #44 dnia: 28 Marca 2014, 10:05:22 »
Najlepiej udostępnij obie te instrukcje Twojego autorstwa z WDP w tym wątku. Podejrzewam, że wtedy że znajdzie się wówczas więcej chętnych. Spróbować nie zaszkodzi.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #45 dnia: 28 Marca 2014, 16:21:23 »
@hanys– zasadniczo nie trzeba potrafić mapować. Wystarczy to skonwertować do t3d. Kilka małych tekstur lepsze niż jedna 2048x2048 albo 1024x1024. Zauważ, że w TRSie dość rozsądnie rozporządzają teksturami, więc nie powinno być problemu.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1093
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #46 dnia: 28 Marca 2014, 16:39:17 »
@hanys– zasadniczo nie trzeba potrafić mapować. Wystarczy to skonwertować do t3d. Kilka małych tekstur lepsze niż jedna 2048x2048 albo 1024x1024. Zauważ, że w TRSie dość rozsądnie rozporządzają teksturami, więc nie powinno być problemu.
Chętnie też bym tak zrobił. Tylko co na do inni?
Najlepiej udostępnij obie te instrukcje Twojego autorstwa z WDP w tym wątku.
Lepiej nie. Bo ta metoda pozyskiwania modeli z Trainza jest tępiona, bynajmniej na polskiej scenie Trainza. A na forum nie zaglądają tylko tu osoby zainteresowane MaSzyną. Jak jeszcze działałem w Trainz to kilka razy się zdarzyło, że dany user niby zrobił swój model, a to był po prostu model już istniejący lecz z innym mapowaniem (niekoniecznie lepszym).
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2014, 16:41:44 wysłana przez hanys »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #47 dnia: 28 Marca 2014, 16:41:32 »
Kilka małych tekstur lepsze niż jedna 2048x2048 albo 1024x1024.
Dlaczego?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1093
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #48 dnia: 28 Marca 2014, 16:42:50 »
Kilka małych tekstur lepsze niż jedna 2048x2048 albo 1024x1024.
Dlaczego?
Mniejsza waga ogólna tekstur a zarazem taka sama jakość wyrobu. Poza tym, czasami modele są tak skonstruowane, ze koniecznie jest użyć kilka tekstur. Przykład ten dworzec który chciałem zrobić:
http://www.trainz.samplaire.com/downloads.php?cat_id=2&download_id=144
Bez użycia dwóch tekstur nie ma opcji tego zrobienia na jednym układzie tekstury.
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2014, 16:44:50 wysłana przez hanys »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #49 dnia: 28 Marca 2014, 16:45:49 »
Dlaczego?
Bo jedna takich rozmiarów ma 8MB/16MB, a kilka małych jeśli razem będa miały 1.5MB to będzie szczyt.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1093
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #50 dnia: 28 Marca 2014, 16:46:57 »
Dodaj Patryk, że jakość pozostaje niezmienna. A czasami żeby wcisnąć do układu trzeba pomniejszyć, żeby inne detale wlazły. A przy okazji ułatwienie dla nas, ponieważ nie trzeba przerabiać mapowania. Ponadto ułożyć wzór sensownego nazewnictwa tekstury i wszystko.
Przykład:
-Nazwa modelu: budynek_589
-Nazwa tekstur: budynek_589_1 i kolejno dopisywać _2, _3 kolejnym teksturom.
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2014, 16:48:34 wysłana przez hanys »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #51 dnia: 07 Kwietnia 2014, 20:05:32 »
To jest kontynuacja offtopu z innego tematu:

Kible to już wyższa szkoła jazdy z tego co słyszałem, to nie takie proste. Aczkolwiek masz racje, tego też brakuje.
W sumie idąc tym tokiem myślenia, to najprostsze są do wykonania tekstury budynków. Rozi sfotografował setki domów i nie ma kto zrobić tekstur...
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2014, 22:55:46 wysłana przez Benek »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #52 dnia: 07 Kwietnia 2014, 20:07:57 »
Przemo gdyby tak było, to nasi koledzy teksturowcy by już w tej gałęzi wymiatali, a jednak jest zupełnie odwrotnie.
EDIT:
Idźmy dalej tym tokiem rozumowania i pomyślmy czemu ta gałąź praktycznie stoi w miejscu? Uruchommy na chwilę naszą wyobraźnię i wyobraźmy sobie, że stoimy na ulicy i robimy zdjęcie jakiegoś domu. No i fajnie, tylko oprócz niego złapaliśmy też różnego rodzaju przeszkadzajki typu płot, roślinność, samochody itp. Na starcie prostujemy zdjęcie, ale potem to już katorga, bo trzeba bawić się stempelkiem, plastrem, gumką tak by pozbyć się tych przeszkadzajek. A jak dobrze wiemy dobry retusz pochłania sporo czasu.  Myślę, że tak to może wyglądać, dlatego nie ma zbyt wielu chętnych.



« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2014, 20:26:56 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #53 dnia: 07 Kwietnia 2014, 20:58:34 »

Idźmy dalej tym tokiem rozumowania i pomyślmy czemu ta gałąź praktycznie stoi w miejscu?
Bo jak wyjdzie lok to jest takie;
„oooo! wylazła nowa siódema w malowaniu IC! ale sobie poujeżdżam pod kreskę!”
A jakby wyszła tekstura chaty:
„o, fajnie”.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6342
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #54 dnia: 07 Kwietnia 2014, 21:05:33 »
"MaSzyna to taki symulator, który ma kiepską grafikę, stare scenerie i do którego się robi teksturę siódemki."
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #55 dnia: 07 Kwietnia 2014, 21:07:55 »
A próbował ktoś kiedyś szukać chętnych do pomocy na forach architektonicznych lub budowlanych?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #56 dnia: 07 Kwietnia 2014, 21:34:01 »
Co z tego że dostaniemy modele, jak silnik graficzny przydało by się "wzmocnić" i poprawić płynność wczytywania modeli i otoczenia podczas symulacji na mniej zaawansowanych technicznie lapkach i pecetach. Wtedy można będzie myśleć o mniej "sześciennych", a bardziej "rozbudowanych" domkach ;)
Nie przyjmuje tutaj argumentu "to se kup se nowego pecka" bo nie każdego na to stać. Szczególnie nie pracującego studenta.
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2014, 21:36:00 wysłana przez ST44-003 »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #57 dnia: 07 Kwietnia 2014, 21:43:47 »
To co innego. Chodzi o to, że osoby tworzące nie budują zwartej grupy, nie ma kto nią pokierować, bo ludzie nie chcą zaufać jednej osobie i lekko się jej podporządkować. Oczywiście nikt nikomu nie może narzucić kierunku rozwoju, ale gdyby było zgranie wśród garstki osób na tym forum, które coś robią, to ogólnie symulator rozwijałby się sprawniej, wydajniej niż teraz. A tak to ci co nie wiedzą do czego ten symulator powinien dążyć, robią małowartościową robotę, np. ja uważam, że zbędną, a ci co wiedzą, załamują ręce i czasem przestają tworzyć, pomimo potencjału. Albo tworzą, ale bardzo powoli, mozolnie, bo:
  • Nikt tego nie docenia;
  • Nikt nie jest w stanie im pomóc, bo czują się odosobnieni.
Tutaj chodzi o czynnik psychologiczny, a nie o żadne silniki graficzne i inne sprawy. Jak się ma konkretnie sprecyzowane zadania, to się zasiada częściej do pracy (płynie się z prądem), a jak się nie wie co robić, to człowiek sobie dryfuje, bo nigdzie się nie będzie spieszył.
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2014, 21:46:24 wysłana przez Benek »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #58 dnia: 07 Kwietnia 2014, 22:15:20 »
Benny konkrety na stół, jak już to poruszyłeś. Ta jedna osoba to @Ra? Na czym miało by polegać takie zaufanie? Oglądałeś film "Chłopaki nie płaczą"? Ten tekst jest wymowny
niestety z przekleństwem. Podobnie jest i w tym temacie. Nie da się od tak komuś zaufać, bo ludzie sami sobie do końca nie ufają, a co dopiero komuś. Poza tym każdy z nas to indywiduum, więc bardzo ciężko stworzyć zgrany zespół przy tzw burzy mózgów.
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2014, 22:17:30 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Dyskusja o sieci trakcyjnej i modelach taboru.
« Odpowiedź #59 dnia: 07 Kwietnia 2014, 22:20:42 »
Na tym, że jak Ra mówi, iż dobrze by było teraz poprawić sieć, to dzielimy się zadaniami i poprawiamy sieć. Ci co nie wiedzą jak to zrobić, pytają (choć temat z opisem już istnieje), ci co potrafią, zaklepują dany kawałek i robią.