Autor Wątek:  Koniec trakcji parowej w Wolsztynie  (Przeczytany 42778 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline goofy212

  • Wiadomości: 108
  • PKP- Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #30 dnia: 17 Marca 2014, 17:19:35 »
Według mnie, najlepszym rozwiązaniem na dzień dzisiejszy było by wygaszenie parowozów. Zamiast kupować węgiel można by, przeprowadzić naprawą główną parowozów. Parowozy mogły by być wykorzystywane do prowadzenia pociągów retro, specjalnych lub po prostu na parady parowozów czy Dni Techniki Kolejowej.
Uczeń wykazuje niedyspozycję psychofizyczną, w związku z czym zostaje odsunięty od zajęć z jednoczesnym ich niezaliczeniem.
https://goofy212.flog.pl/

Offline PX48-28

  • Wiadomości: 238
  • PR-o maniak.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #31 dnia: 17 Marca 2014, 17:57:20 »
Pisałem dokładnie to samo stronę wcześniej, tylko problemem nie jest węgiel, a stan techniczny parowozów i dostęp do części zamiennych (w szczególności zbyt wysokie koszty produkcji obręczy). Niemiec potrafi jak Polak przed II WŚ i mają, a u nas nie widzą sensu, bo nie ma zarządzcy z pomysłem i tu jest pies pogrzebany.

Offline Ariel Ciechański

  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #32 dnia: 18 Marca 2014, 18:48:09 »
Pisałem dokładnie to samo stronę wcześniej, tylko problemem nie jest węgiel, a stan techniczny parowozów i dostęp do części zamiennych (w szczególności zbyt wysokie koszty produkcji obręczy). Niemiec potrafi jak Polak przed II WŚ i mają, a u nas nie widzą sensu, bo nie ma zarządzcy z pomysłem i tu jest pies pogrzebany.

Bo u Niemca Panie to zabytkowy tabor głównie utrzymują mikole, a w Polsce to mikole głównie jęczą jak to dobrze jest w Reichu i beznadziejnie w Polsce. A z samego jęczenia to jeszcze żadno dziecko nie przyszło na świat...

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #33 dnia: 18 Marca 2014, 18:52:09 »
Jest też opcja przeniesienia parowozowni do Chabówki, tam zapewne by je utrzymywali w należytym stanie. Utrzymywanie jednego obiektu związanego z parowozami na pewno zmniejszy koszta aniżeli było by dalej utrzymywać Wolsztyn i Chabówkę. Jakoś w Chabówce nie prowadzi się planowych pociągów, a parowozy są czynne. Tutaj mógłby się Wojtek (woku) więcej wypowiedzieć na temat funkcjonowania Chabówki.

Offline gruha_EU

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #34 dnia: 18 Marca 2014, 19:06:39 »
Jest też opcja przeniesienia parowozowni do Chabówki, tam zapewne by je utrzymywali w należytym stanie. Utrzymywanie jednego obiektu związanego z parowozami na pewno zmniejszy koszta aniżeli było by dalej utrzymywać Wolsztyn i Chabówkę. Jakoś w Chabówce nie prowadzi się planowych pociągów, a parowozy są czynne. Tutaj mógłby się Wojtek (woku) więcej wypowiedzieć na temat funkcjonowania Chabówki.
Co innego utrzymać parowóz w ruchu liniowym (pociągi rozkładowe) a co innego jeździć parowozem 2 razy w tygodniu przez 3 miesiące w roku.

Kolega ma jakieś nieaktualne informacje.
Teraz rewizja zewnętrza kotła jest co rok a wewnętrzna co 6 lat. Można się starać o dwukrotne przedłużenie terminu rewizji o pół roku.
Kolega ma najaktualniejsze informacje - rewizja (P4) jest  co 2 lata lub 240 000km a rewizja zewnętrzna co rok wynika z przeglądów P3 :)
« Ostatnia zmiana: 18 Marca 2014, 19:11:14 wysłana przez gruha_EU »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #35 dnia: 18 Marca 2014, 19:39:40 »
No, jeżeli Urząd Marszałkowski nie chce płacić na uruchamianie pociągów pod trakcją parową, to jedno rozsądne wyjście jest przenieść je do Chabówki. Tam chociaż będą utrzymywane i będą zdatne do jazdy.

Offline Ariel Ciechański

  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #36 dnia: 18 Marca 2014, 19:47:26 »
No, jeżeli Urząd Marszałkowski nie chce płacić na uruchamianie pociągów pod trakcją parową, to jedno rozsądne wyjście jest przenieść je do Chabówki. Tam chociaż będą utrzymywane i będą zdatne do jazdy.

I składować w pryzmach :-P??

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #37 dnia: 18 Marca 2014, 19:47:38 »
Parowóz czynny to taki który jest rozpalony i jeździ. Co z tego, że parowóz ma papiery, jak nie jeździ...
Podstawowe pytanie brzmi: co można zrobić z sześcioma/pięcioma pozostałymi parowozami, które teoretycznie mają papiery i mogą jeździć, ale nie ma ich po co rozpalać? Zbawieniem byłby znowu TurKol, ale na pewno nie byłoby połączeń typu PIRAT. Najlepiej na trasach Chabówkowych spisuje się Tkt48 i nie ma to tamto.
Chabówka
TKt48-191 na Retro
TKh49-1 na pokazówkę
Ty42-107 na pokazówkę / na różne pociągi typu TurKol
Ol12-7 na pokazówkę/ może kilka razy na Retro
Wolsztyn
Ol49-59/69 na pokazówkę / na różne pociągi typu TurKol
Pt47-65 na pokazówkę / na różne pociągi typu TurKol

ZDATNE do jazdy. Ale nie używane. To jest różnica.



Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #38 dnia: 18 Marca 2014, 19:54:03 »
Niech ktoś zweryfikuje informację ale słyszałem od pracowników skansenu, że po wygaszeniu TKt48 (jak jej wyjdzie naprawa) mają z powrotem odpalić OKz32. Przyznam, że jeśli ta plotka by się potwierdziła to "okazeta" lepiej by się spisywała w relacjach górskich od "osiołka".

Offline PX48-28

  • Wiadomości: 238
  • PR-o maniak.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #39 dnia: 18 Marca 2014, 20:18:48 »
Pisałem dokładnie to samo stronę wcześniej, tylko problemem nie jest węgiel, a stan techniczny parowozów i dostęp do części zamiennych (w szczególności zbyt wysokie koszty produkcji obręczy). Niemiec potrafi jak Polak przed II WŚ i mają, a u nas nie widzą sensu, bo nie ma zarządzcy z pomysłem i tu jest pies pogrzebany.

Bo u Niemca Panie to zabytkowy tabor głównie utrzymują mikole, a w Polsce to mikole głównie jęczą jak to dobrze jest w Reichu i beznadziejnie w Polsce. A z samego jęczenia to jeszcze żadno dziecko nie przyszło na świat...
Nie pisz takich rzeczy, a cegiełki na utrzymanie taboru to co? Sam płace co roku. Nie do końca sami "mikole" kolej im życia nie utrudnia i mają swoich sponsorów którzy pokładają pieniądze na historię nie tylko kolei, znajdź takiego w Polsce (nie pisze tylko o osobach prywatnych).

Offline marczi-arczi

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #40 dnia: 18 Marca 2014, 23:46:37 »
Parowóz czynny to taki który jest rozpalony i jeździ. Co z tego, że parowóz ma papiery, jak nie jeździ...
Podstawowe pytanie brzmi: co można zrobić z sześcioma/pięcioma pozostałymi parowozami, które teoretycznie mają papiery i mogą jeździć, ale nie ma ich po co rozpalać? Zbawieniem byłby znowu TurKol, ale na pewno nie byłoby połączeń typu PIRAT. Najlepiej na trasach Chabówkowych spisuje się Tkt48 i nie ma to tamto.
Chabówka
TKt48-191 na Retro
TKh49-1 na pokazówkę
Ty42-107 na pokazówkę / na różne pociągi typu TurKol
Ol12-7 na pokazówkę/ może kilka razy na Retro
Wolsztyn
Ol49-59/69 na pokazówkę / na różne pociągi typu TurKol
Pt47-65 na pokazówkę / na różne pociągi typu TurKol

ZDATNE do jazdy. Ale nie używane. To jest różnica.

Ol49-59 czynna
Ol49-69 czynna
Ty42-24 czynny
Ty42-107 czynny

Offline Ariel Ciechański

  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #41 dnia: 19 Marca 2014, 11:24:31 »

Nie pisz takich rzeczy, a cegiełki na utrzymanie taboru to co? Sam płace co roku. Nie do końca sami "mikole" kolej im życia nie utrudnia i mają swoich sponsorów którzy pokładają pieniądze na historię nie tylko kolei, znajdź takiego w Polsce (nie pisze tylko o osobach prywatnych).

Niemcom - utrudnia, z wieczornych pogaduch przy kolacji w Gerze wynieśliśmy obraz, że w sumie problemy mają chłopaki podobne - za mało kasy, za mało ludzi, duża kolej rzucająca kłody pod nogi. Skala - fakt zapewna inna, aczkolwiek i tam są ponoć malkontenci ;-).

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #42 dnia: 19 Marca 2014, 12:49:27 »
Cytuj
Ol49-59 czynna
Ol49-69 czynna
Ty42-24 czynny
Ty42-107 czynny
59 czynna, bo sobie śmiga. Właśnie stoi na punkcie kontrolnym i czeka na wyjazd
69 nie jest w tym momencie czynna
Ty42-24 sorry, nie ta bajka :D
Ty42-107 nie jest czynny, bo stoi i czeka (na Paradę, Parowozjadę, kilka pociągów typu TurKol) tak ja większość parowozów PKP Cargo.

Ja naprawdę nie rozumiem postępowania PKP Cargo w Chabówce. Nie mogą mieć 2 parowozy z każdej serii, tylko oni bawią się "dużą kolejkę PIKO"? Po co im w Chabówce ten Ty42? Po co im TKh49? Już nie wspomnę o tej babci Ol12...
Szczególnie, że mają te parowozy papiery, były wydane na to pieniądze, które można było wyłożyć na Wolsztyn, a te parowozy są rozpalane kilka razy do roku. Po co ich tam tyle?
Warto także zauważyć, że w Wolsztynie byłaby lepsza SUiNTZ, ponieważ m.in jest stamtąd bliżej do Piły. Taki kocioł nie musiałby jechać przez 4/5 Polski, a to też się wlicza w koszt naprawy. A te ich 7 parowozów przynajmniej miałoby zagwarantowany dach nad kotłem i nawet zmieściłaby się ich perełka - Helena - zapomniany parowóz trup, z którym nikt nie wie co zrobić. A przecież był taki popularny... tylko przez nazwę.
Czytaliście w ogóle to: http://parowozy.com.pl/marzec2014/MonitorWielkopolski14032014.jpg
Napisali tam, że Samorząd chciał zmobilizować PKP Cargo do podjęcia dalszych decyzji uruchamiając pociągi trakcją parową do końca marca.
Jaki z tego wniosek? PKP Cargo znudziła się zabawa kolejkami PIKO.



Offline Ariel Ciechański

  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #43 dnia: 19 Marca 2014, 14:05:14 »

Ja naprawdę nie rozumiem postępowania PKP Cargo w Chabówce. Nie mogą mieć 2 parowozy z każdej serii, tylko oni bawią się "dużą kolejkę PIKO"? Po co im w Chabówce ten Ty42? Po co im TKh49? Już nie wspomnę o tej babci Ol12...
Szczególnie, że mają te parowozy papiery, były wydane na to pieniądze, które można było wyłożyć na Wolsztyn, a te parowozy są rozpalane kilka razy do roku. Po co ich tam tyle?
Warto także zauważyć, że w Wolsztynie byłaby lepsza SUiNTZ, lszych decyzji uruchamiając pociągi trakcją parową do końca marca.
Jaki z tego wniosek? PKP Cargo znudziła się zabawa kolejkami PIKO.

Zapomniałeś dodać tylko, że te perełki w małowprawnych rękach "maszynistów" zza Kanału La Manche zamieniłyby się rychło w takie same wraki, jak te gnijące w Powodowie. Polska to zaiste bogaty kraj, skoro stać do dopłacania do brytyjskiego biznesu...

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #44 dnia: 19 Marca 2014, 15:05:48 »
Maszyniści to osobny rozdział.
No właśnie... Co zrobią z maszynistami z Wolsztyna jak wywiozą parowozy do Chabówki...

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #45 dnia: 19 Marca 2014, 15:20:36 »
Maszyniści z Wolsztyna bardzo, ale to bardzo chętnie pójdą już na emeryturę :) Kilku nawet nie mogło się doczekać kiedy w końcu rozlecą się Wolsztyńskie kopciuchy i będą mieli spokój. W sumie im się nie dziwię. Jak opowiadali, że śniadania nie idzie w spokoju zjeść bo cyt. "nawiedzeni miłośnicy" z aparatem im w kanapkę zaglądają…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #46 dnia: 20 Marca 2014, 18:05:11 »
Cytat: W. Lis (parowozy.com.pl)
Niestety potwierdzają się złe informacje mówiące o wstrzymaniu od 1 kwietnia br. kursowania pociągów prowadzonych przez parowozy z wolsztyńskiej parowozowni. O sprawie informuje m.in. Radio Merkury Poznań.  Zachęcam do komentowania i wpisów na stronie Radia Merkury.
Merkury: http://www.radiomerkury.pl/informacje/pozostale/leszno-wolsztyn-bez-parowozow.html
TVN24: http://www.tvn24.pl/ostatnia-taka-linia-w-europie-parowozy-znikaja-z-wielkopolski,409607,s.html

W skrócie: to już rzeczywiście koniec.

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #47 dnia: 21 Marca 2014, 09:04:36 »


Ol49-59 Rewizja do 1 Kwietnia
Ol49-69  Oczekuje naprawy
Ty42-24 Tak jak ktos juz napisal nie ta bajka
Ty42-107 nie czynny.

Wniosek - Wolsztyn upada.
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #48 dnia: 21 Marca 2014, 10:18:19 »
Ale Ty42 to też nie MD Wolsztyn. :D Ty42-107 nie jest gotowy do eksploatacji, czy nie ma papierów?

Poprawka: Wolsztyn już upadł.
To nie było nagłe. To wszystko powoli się wykańczało. I znowu poprawka: PKP Cargo wykończało. Wszystko zaczęło się od przejęcia Parowozowni przez Cargo. Po woli, po woli i doszliśmy do teraz. Z jednym parowozem i za parę dni bez ruchu planowego. I tu znowu wracamy: czemu Chabówka ma więcej maszyn niż Wolsztyn z (jeszcze) ruchem planowym?
Polecam:
"Wolsztyńska Parowozownia 20 lat wstecz" 
"W parowozowni bowiem, ognień musi być zawsze"
Tyle lat, a praktycznie nic się nie zmieniło... oprócz właściciela i ilostanu :P 
« Ostatnia zmiana: 21 Marca 2014, 10:34:39 wysłana przez hubo221 »

Offline Ariel Ciechański

  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #49 dnia: 21 Marca 2014, 15:09:16 »

To nie było nagłe. To wszystko powoli się wykańczało. I znowu poprawka: PKP Cargo wykończało. Wszystko zaczęło się od przejęcia Parowozowni przez Cargo. 

Mogło nie przejąć... Mam poszukać fot aktualnie prezentujących teren po Skansenie Choszczno ;-)??

Offline lukasz92

  • Wiadomości: 231
  • Nowy Sącz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #50 dnia: 21 Marca 2014, 20:46:12 »
Pozwolę się wtrącić - Ty42-107 jest w pełni sprawny i z dopuszczeniem do ruchu. A to, że nie jest codziennie w ruchu jak wolsztyńskie czajniki wychodzi mu tylko i wyłącznie na dobre. Tak nawiasem, 107 to moim (i nie tylko) zdaniem obecnie najlepiej utrzymany pekapowski parowóz.

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #51 dnia: 21 Marca 2014, 21:33:55 »
Jak stoi 345 dni w roku.

W Chabówce był kiedyś ruch planowy?
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2014, 13:46:50 wysłana przez hubo221 »

Offline goofy212

  • Wiadomości: 108
  • PKP- Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #52 dnia: 22 Marca 2014, 13:57:44 »
W Chabówce był kiedyś ruch planowy?
Był do 1976. Wtedy zastąpiono kopciuchy elektrowozami. Latem 2012 kursowały pociągi z parowozem w relacji Chabówka-Mszana Dolna-Chabówka.
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2014, 14:23:52 wysłana przez goofy212 »
Uczeń wykazuje niedyspozycję psychofizyczną, w związku z czym zostaje odsunięty od zajęć z jednoczesnym ich niezaliczeniem.
https://goofy212.flog.pl/

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #53 dnia: 22 Marca 2014, 16:15:28 »
Ja odkopałem taką jedną książkę w piwnicy i chcę się dopytać o ten cytat.
"kolej"
carta blanca
Wydanie pierwsze, 2007
Tekst: Judyta Kurowska-Ciechańska, Ariel Ciechański

I tam piszą:
Cytuj
Ewenementem przyciągającym miłośników kolei z całego świata są parowozy prowadzące składy w normalnym ruchu planowym. W Polsce są dwa miejsca, w których stacjonują parowozy biorące udział w takich przejazdach - Wolsztyn i Chabówka. [...] Z Chabówki rozkładowe pociągi z parowozami kursują do Dobrej, Mszany Dolnej i Zakopanego
W ogóle nawet we wstępie wspomniane jest jak ważną rolę odgrywa ruch planowy.

Dzięki za informacje. :) Przestaje wierzyć takim książką.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #54 dnia: 22 Marca 2014, 18:34:33 »
W roku 2012 oraz 2013 był planowe pociągi z Chabówki w każdy weekend do Mszany. A co do Ty42-107, który został ściągnięty od nas (z Rybnika), jest w pełni sprawny, jeździ. Ty2-911 oraz Ty2-953 są nieczynne, które raczej nie zostaną dopuszczone na tory.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #55 dnia: 22 Marca 2014, 19:09:15 »
Był do 1976. Wtedy zastąpiono kopciuchy elektrowozami. (...)
To nie do końca tak było. Cały ruch na liniach: Chabówka - Nowy Targ - Podczerwone, oraz niemal cały na trasie Chabówka - Nowy Sącz był domeną parowozów, przez jeszcze niemal dekadę. Na przełomie lat 70/80 MD Chabówka miała niemal 50 sztuk Ty2 na inwentarzu, co wówczas stawiało ją w krajowej czołówce. Z czego, z roku na rok coraz mniej maszyn było sprawnych.

Offline goofy212

  • Wiadomości: 108
  • PKP- Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #56 dnia: 22 Marca 2014, 19:51:29 »
Na przełomie lat 70/80 MD Chabówka miała niemal 50 sztuk Ty2 na inwentarzu, co wówczas stawiało ją w krajowej czołówce. Z czego, z roku na rok coraz mniej maszyn było sprawnych.
Fakt, nie usunęli przecież parowozów z dnia na dzień. Ale faktem jest, że w lata 80 to już był początek końca ery pary. Stawiano na elektryfikację, kolejne linie miały drut, a parowozy spychano na linie lokalne albo do prac manewrowych. Chabówka była ostoją dla kopciuchów, których się pozbywano. Przykładem są Pt47, które były cięte na złom w latach 80, zresztą wtedy wycięli znaczną część tej serii.
Uczeń wykazuje niedyspozycję psychofizyczną, w związku z czym zostaje odsunięty od zajęć z jednoczesnym ich niezaliczeniem.
https://goofy212.flog.pl/

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #57 dnia: 23 Marca 2014, 00:11:32 »
...
Dopiero by było jakby nie postawili na elektryfikację, narzekanie na "komunę". Ja pamiętam dość dobrze parowozy na linii Żywiec - Sucha Beskidzka. Jak doczytałem, elektryfikacja linii została zakończona 26 października 1989 roku. Niezależnie jaki będzie sentyment do parowozu w ruchu planowym nie ma miejsca. Pozostają tylko składy retro.

Nie musisz cytować całej wiadomości, jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nią.
adsim
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2014, 12:06:28 wysłana przez adsim »

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #58 dnia: 24 Marca 2014, 16:31:45 »
Panowie, wbiłem teraz na Facebook'a i na tablicy takie coś zauważyłem (załącznik). Czyżby Wolsztyn zostanie jednak uratowany ^^. Co o tym sądzicie?

Offline SMemek

  • Wiadomości: 127
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #59 dnia: 24 Marca 2014, 16:44:35 »
Panowie, wbiłem teraz na Facebook'a i na tablicy takie coś zauważyłem (załącznik). Czyżby Wolsztyn zostanie jednak uratowany ^^. Co o tym sądzicie?
To jest wszystko to samo co w postach powyżej.