Ol49-59 czynna
Ol49-69 czynna
Ty42-24 czynny
Ty42-107 czynny
59 czynna, bo sobie śmiga. Właśnie stoi na punkcie kontrolnym i czeka na wyjazd
69 nie jest w tym momencie czynna
Ty42-24 sorry, nie ta bajka :D
Ty42-107 nie jest czynny, bo stoi i czeka (na Paradę, Parowozjadę, kilka pociągów typu TurKol) tak ja większość parowozów PKP Cargo.
Ja naprawdę nie rozumiem postępowania PKP Cargo w Chabówce. Nie mogą mieć 2 parowozy z każdej serii, tylko oni bawią się "dużą kolejkę PIKO"? Po co im w Chabówce ten Ty42? Po co im TKh49? Już nie wspomnę o tej babci Ol12...
Szczególnie, że mają te parowozy papiery, były wydane na to pieniądze, które można było wyłożyć na Wolsztyn, a te parowozy są rozpalane kilka razy do roku. Po co ich tam tyle?
Warto także zauważyć, że w Wolsztynie byłaby lepsza SUiNTZ, ponieważ m.in jest stamtąd bliżej do Piły. Taki kocioł nie musiałby jechać przez 4/5 Polski, a to też się wlicza w koszt naprawy. A te ich 7 parowozów przynajmniej miałoby zagwarantowany dach nad kotłem i nawet zmieściłaby się ich perełka - Helena - zapomniany parowóz trup, z którym nikt nie wie co zrobić. A przecież był taki popularny... tylko przez nazwę.
Czytaliście w ogóle to:
http://parowozy.com.pl/marzec2014/MonitorWielkopolski14032014.jpgNapisali tam, że Samorząd chciał zmobilizować PKP Cargo do podjęcia dalszych decyzji uruchamiając pociągi trakcją parową do końca marca.
Jaki z tego wniosek? PKP Cargo znudziła się zabawa kolejkami PIKO.