Wydaje się, że odwlekane od wielu lat w końcu staje się faktem.
Załączam znaleziony w sieci materiał:
Z moje strony powiedzieć mogę tyle - parowozy to piękne maszyny, wspaniale że uchowały się tylko u nas, w Polsce, w codziennym ruchu liniowym. Niemniej maszyna taka, jak każda inna, wymaga pewnej konserwacji i nakładów finansowych a można odnieść wrażenie, że to spłwa na dalszy plan. Wolsztyńskie parowozy są zużyte i czynne są już tylko dwie sztuki, z czego - jak podają w filmie - jedna z nich niedługo "odpadnie" na rewizję. Kto zna temat, ten wie, że rewizja kotła to bardzo kosztowna sprawa.
Chyba pora się z wolna godzić z tym, że kolejna epoka na naszej kolei odchodzi do lamusa. Wszystko tyczy się, jak zwykle, o pieniądze i można mieć jedynie nadzieję, że reakcja Marszałka Województwa Wielkopolskiego ma na celu dość mocne "potrząśnięcie" odpowiednimi środowiskami, by wywrzeć jakiś kompromis mający na celu utrzymanie trakcję parową w Wielkopolsce.
Przy okazji przypomnę, że na Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej właśnie odbył się przejazd pożegnalny z parowozem (rewizja...), zaś niebawem odbędzie się kolejne pożegnanie ostatniej trakcji parowej, tym razem na kolejce z Środy Wlkp. do Zaniemyśla.
Zapraszam do komentowania sprawy.
Post został raportowany. W tym miejscu znajduje się ten sam film. Uważam jednak, że temat może zostać, by nie zaśmiecać tamtego wątku, który dotyczy czegoś innego. Dopóki nie będzie mocno politycznych wywodów, to zachęcam do pisania. Gdy przesadzicie, to temat zostanie zamknięty.
Benek