Autor Wątek:  Koniec trakcji parowej w Wolsztynie  (Przeczytany 42732 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 618
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 4
Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« dnia: 11 Marca 2014, 12:05:02 »
Wydaje się, że odwlekane od wielu lat w końcu staje się faktem.
Załączam znaleziony w sieci materiał:



Z moje  strony powiedzieć mogę tyle - parowozy to piękne maszyny, wspaniale że uchowały się tylko u nas, w Polsce, w codziennym ruchu liniowym. Niemniej maszyna taka, jak każda inna, wymaga pewnej konserwacji i nakładów finansowych a można odnieść wrażenie, że to spłwa na dalszy plan. Wolsztyńskie parowozy są zużyte i czynne są już tylko dwie sztuki, z czego - jak podają w filmie - jedna z nich niedługo "odpadnie" na rewizję. Kto zna temat, ten wie, że rewizja kotła to bardzo kosztowna sprawa.
Chyba pora się z wolna godzić z tym, że kolejna epoka na naszej kolei odchodzi do lamusa. Wszystko tyczy się, jak zwykle, o pieniądze i można mieć jedynie nadzieję, że reakcja Marszałka Województwa Wielkopolskiego ma na celu dość mocne "potrząśnięcie" odpowiednimi środowiskami, by wywrzeć jakiś kompromis mający na celu utrzymanie trakcję parową w Wielkopolsce.
Przy okazji przypomnę, że na Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej właśnie odbył się przejazd pożegnalny z parowozem (rewizja...), zaś niebawem odbędzie się kolejne pożegnanie ostatniej trakcji parowej, tym razem na kolejce z Środy Wlkp. do Zaniemyśla.
Zapraszam do komentowania sprawy.

Post został raportowany. W tym miejscu znajduje się ten sam film. Uważam jednak, że temat może zostać, by nie zaśmiecać tamtego wątku, który dotyczy czegoś innego. Dopóki nie będzie mocno politycznych wywodów, to zachęcam do pisania. Gdy przesadzicie, to temat zostanie zamknięty.
Benek
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2014, 12:22:01 wysłana przez Benek »
Z MaSzyną od 2003!

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Marca 2014, 21:40:27 »
Epoka parowozu bezpowrotnie mija, nie pomogą tutaj żadne sentymenty. Parowóz przegrywa ekonomicznie z innymi lokomotywami. Lokomotywa elektryczna lub spalinowa jest gotowa niemal natychmiast do pracy. W Parowozie trzeba rozpalić palenisko odpowiednio wcześniej, aby para osiągnęła odpowiednią temperaturę i ciśnienie. Parowóz zużywa paliwo przeważnie węgiel nawet w czasie postoju. Lokomotywa elektryczna lub spalinowa na postoju nie zużywa energii.
Jakie jest zużycie węgla w parowozie na trasie na której kursuje? (odległość, szybkość, czas jazdy) Jakie zużycie węgla w przypadku startu zimnego.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Marca 2014, 22:19:13 »
Parowóz zużywa paliwo przeważnie węgiel nawet w czasie postoju. Lokomotywa elektryczna lub spalinowa na postoju nie zużywa energii.
W czasie postojów lokomotywa spalinowa zużywa paliwo. Silnik główny, wysokoprężny chodzi przecież. Elektryczna w trakcie postoju również zużywa prąd. Układy muszą być zasilane. Piszę o postoju jako oczekiwaniu na podanie semafora, planowy odjazd (pasażerskie), itp.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Marca 2014, 22:20:04 »
Lokomotywa elektryczna lub spalinowa na postoju nie zużywa energii.
Tylko, że zimą spalinki są bardzo często grzane co powoduje zużycie paliwa i części mechanicznych silnika spalinowego, tak samo w trakcie postoju.
Co do parowozu. Na trasie Wolsztyn - Poznań spalali 3t węgla (drogi interes), prędkość maksymalna w RJ była 70km/h ale rozkład był tak luźny, że jadąc szynobusem w planie kopciucha 70km/h byłem ~4-5min przed planem. Jak tak się jechało ~55-60km/h plan był utrzymany.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Marca 2014, 22:28:04 »
Lokomotywa elektryczna lub spalinowa na postoju nie zużywa energii.

Anrej jak zwykle błysnął...

Elektryczna w trakcie postoju również zużywa prąd. Układy muszą być zasilane. Piszę o postoju jako oczekiwaniu na podanie semafora, planowy odjazd (pasażerskie), itp.

Niekoniecznie. Zużywa co najwyżej prąd z własnej baterii (jeśli wyłączymy przetwornicę i nie mamy włączonego ogrzewania składu)

Offline PX48-28

  • Wiadomości: 238
  • PR-o maniak.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Marca 2014, 22:36:11 »
A nikomu z was nie przyszło do głowy utrzymać parowozy dla pamięci, tak o po prostu? Tylko do prowadzenia pociągów sezonowo, lub tylko specjalne. Tak to z Polakami jest albo odstawić w krzaki i niech gnije, ale zajechać i potem i tak odstawić, czemu nie bierzemy przykładu z Niemców, albo chociażby z Czechów?

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Marca 2014, 22:40:01 »
Kasa. Nikt nie da pieniędzy na coś, co mu się nie zwróci. Witamy w kapitalizmie.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Marca 2014, 22:43:22 »
Tylko do prowadzenia pociągów sezonowo, lub tylko specjalne.
Tu się sprawa rozbija o pociągi planowe. Wcale mnie nie dziwi, że UM nie chce kłaść na kopciucha. Pochłania on naprawdę sporo kasy, a ludzie (prócz miłośników itd.) nie są zadowoleni z jazdy pociągiem prowadzonym trakcją parową.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Marca 2014, 22:47:09 »
Lokomotywa elektryczna lub spalinowa na postoju nie zużywa energii.

Anrej jak zwykle błysnął...
ZTCW w Wolsztynie parowóz rozpalano na cały miesiąc. Jeśli nie ma przesadnie niskich temperatur, pojazdy spalinowe można spokojnie wyłączać na dłuższy postój (np. między kolejnymi kursami). Moim zdaniem różnica jest jednak znacząca.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline PX48-28

  • Wiadomości: 238
  • PR-o maniak.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Marca 2014, 22:47:28 »
Kasa. Nikt nie da pieniędzy na coś, co mu się nie zwróci. Witamy w kapitalizmie.
To nie kapitalizm tylko Polska, skorumpowana Polska, Niemcy też mają kapitalizm łącznie z Czechami i potrafią i MAJĄ! Co w komunie było wg ciebie lepiej?
Edit.
Tu się sprawa rozbija o pociągi planowe. Wcale mnie nie dziwi, że UM nie chce kłaść na kopciucha. Pochłania on naprawdę sporo kasy, a ludzie (prócz miłośników itd.) nie są zadowoleni z jazdy pociągiem prowadzonym trakcją parową.
Tu tylko o węgiel chodzi, lecz co się dzieje z parowozami jeszcze siedem lat temu czynnymi? To oczywiście pytanie retoryczne. Z samego materiału wynika nawet, że parowozy się kończą bo "nie ma" kasy.

Skończ z tymi politycznymi sprawami, bo przygarniesz kropka i zamknę temat.
Benek
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2014, 22:57:12 wysłana przez Benek »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Marca 2014, 22:54:32 »
@PX48-28 czy widzisz jakiś problem żeby utrzymywać parowóz? Jest mnóstwo zdeklarowanych miłośników itp. Cóż za problem robić zrzutę na parowóz? Może kopciuch to i fajna rzecz (nie wiem bo nigdy mnie trakcja parowa nie interesowała) ale utrzymywanie go na siłę w ruchu planowym raczej mija się z celem.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Marca 2014, 23:26:02 »
Czechy to jest akurat średni przykład. U nich największą rangę mają Korytarze Dużych Prędkości, natomiast linie poboczne są mniej więcej na podobnym poziomie jak u nas (prędkości rzędu 60-120 km/h). Jednak istotną sprawą w tym kraju jest to, że bardzo duży nacisk kładzie się na transport kolejowy aniżeli drogowy, dlatego jest kasa na utrzymanie zabytków kolejnictwa. Inna sprawa, że u nich robi się to po prostu z głową i nie ma takiego problemu z infrastrukturą jak u nas (czemu winna jest PLKa).
Szczególnie że Czechy to mały kraj, dlatego wszelkie inwestycje robi się szybciej niż u nas, bo powierzchnia Czech to około 4 nasze województwa: od Małopolski po Dolny Śląsk, czyli jakieś 500 km na długość i trochę mniej na długość.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Marca 2014, 23:30:17 »
To nie kapitalizm tylko Polska, skorumpowana Polska, Niemcy też mają kapitalizm łącznie z Czechami i potrafią i MAJĄ! Co w komunie było wg ciebie lepiej?
Może mi wyjaśnisz, co wg Ciebie ma komunizm do kapitalizmu :) Akurat od Czechów i Niemców odróżnia nas jedno - ich na to stać. Mi również nie podoba się, że u nas nie szanuje się zabytków, ale dzisiaj żaden przewoźnik czy samorząd nie będzie utrzymywał czegoś, z czego nie będzie miał zysku. Pozostają zawsze organizacje MK...

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Marca 2014, 23:57:28 »
Ogólnie to źle się tam dzieje.
Tu już nie chodzi o ruch planowy. Kiedyś to musiało się stać. Zauważcie jednak fakt, że pierwsze informacje nt. parady pojawiały się 2 miesiące przed samą paradą, czy to mniej szczegółowe czy bardziej. W tym roku jest cisza. Jak ma odpaść jedna Ol49 to naprawdę, nie wiem. Przecież TurKol bierze parowozy tylko z Wolsztyna (tam jeden, dwa z Chabówki - najczęściej Ol12, ale to już nie jest parowóz do szybkiej jazdy). Podczas parady jest tyle pociągów TurKol, że ta jedna Ol nie da rady. Zawsze jeszcze jest Pt47, ale jak jej naprawa trwa ponad 2 lata, no to... Sam Cegielski nie jest prostym pociągiem.
Warto także dodać, że te Ol49 są w fatalnym stanie. Z inżektorów kapie woda. Przepustnica jest nieszczelna. Kochana sprężarka. I to jest najgorsze, a nie ruch planowy. Parowozy MUSZĄ być w pełni sprawne. To nie zabawka, to nie czajnik, to nie EU07 gdzie zawsze jest pod ręką WS.

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 618
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #14 dnia: 12 Marca 2014, 08:46:40 »
W zupełności zgadzam się z ostatnim zdaniem przedmówcy.
A w temacie ekonomii utrzymania parowozów w przypadku zamknięcia Wolsztyńskiej parowozowni trzeźwo powiem, że nie wydaje mi się, aby ktoś łożył wielką kasę na utrzymanie trakcji parowej, która miałaby jeździć dwa, trzy razy w roku. To bez sensu (zakładając finansowanie z pieniędzy publicznych).
Szkoda tego całego przybytku, niemniej powolną degradację oglądamy już od wielu lat. Trzeba się liczyć z tym, że nic nie ma wiecznej żywotności. Nie wydaje mi się także, aby powstała jakaś "specjalna parowozowa spółka" obsługująca cały ten ruch. Bez odpowiedniego lobbowania i tak by tego nie utrzymali przy ruchu na jednej tylko, niespecjalnie długiej linii.
Tu się już sprawa rozchodzi chyba tylko o to, żeby w ogóle zostawić jakieś parowozy "przy życiu" a nie rzucić w krzaki z nadzieją, że kiedyś być może znajdą się pieniądze, bo wszyscy dobrze wiedzą jak takie coś się skończy.
Z MaSzyną od 2003!

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #15 dnia: 12 Marca 2014, 15:06:32 »
Cytuj
która miałaby jeździć dwa, trzy razy w roku
A w Chabówce co jest? Zapomnieliśmy, że Chabówka to to samo co Wolsztyn, tylko bez ruchu planowego.
Naprawę nie rozumiem postępowania PKP Cargo. Przynajmniej jedna maszyna z Chabówki mogła wspomagać Wolsztyn w ruchu planowym (szczególnie teraz, z Vmax. 50). Wygląda to tak, jakby Cargo specjalnie zarzynało te dwie Ol49, aby Wolsztyn przesłał istnieć. Po wszystkim zabierze się Ol49 do Chabówki i będzie po sprawie. TPWP przejmie parowozownie i gites. Oj TurKol wtedy będzie biedny...
Zauważcie, że w wypowiedzi pana z Cargo słychać wyraźnie, że Wolsztyn po prostu im nie jest już na rękę. Fakt jest jeden: parowóz jeżdżąc zarabia na siebie. Kiedyś było dużo więcej połączeń. Praktycznie każdy parowóz jeździł i faktycznie zarabiał. A teraz jak są dwa parowozy, jeden stoi, drugi jeździ to zarabia tylko ten jeden i wychodzimy na minus, ponieważ na ten drugi także trzeba wyłożyć pieniądze. Nawet nie wiem, czy dawno, dawno temu towarowe z parowozem nie były uruchamiane spod ramienia Cargo. Inna sprawa uruchamiać pociąg przez siebie, a inna wydawać lokomotywę na cudzy pociąg.
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2014, 16:25:02 wysłana przez hubo221 »

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #16 dnia: 12 Marca 2014, 18:13:04 »
Mimo całej miłości do parowozów (jedynie wśród mikoli) parowóz w ruchu planowym jest skrajnie nieopłacalnym środkiem trakcyjnym. Ktoś powyżej pisał, że na kurs Wolsztyn - Poznań (jak mniemam w dwie strony) kopciuch spalał 3 tony węgla. 3 tony węgla to 1800 zł lekko licząc. Więc przy założeniu, że obsługujemy tylko jedną parę dziennie w dni robocze, miesięcznie to trzeba spalić zawartość całego Eaosa. A to znowu lekko licząc 36000zł. Za 3 tony węgla można kupić jakieś 345 litrów ON. Czy szynobus tyle spali na jeden kurs? Wątpię. Poza tym szynobus czy lokomotywę spalinową na noc można wygasić i nic nas to nie kosztuje, w przeciwieństwie do parowozu, który trzeba ciągle trzymać pod parą.

Druga sprawa - parowóz + bonanza nie są zbyt komfortowym zestawem w przeciwieństwie na przykład do szynobusu, szczególnie biorąc pod uwagę perspektywę osoby starszej, która musi się dostać do takiej bonanzy z peronu niewiele wyższego niż główka szyny, z jakimi mamy do czynienia na okołowolsztyńskich liniach.

Planowa obsługa pociągów parowozem w XXI wieku to kosmos, ile krajów na świecie do dziś eksploatuje parowozy w ruchu pasażerskim? Wolsztyn nie ma racji bytu w obecnej formie, może stać się skansenem na wzór niemieckich, utrzymując ewentualnie jedną - dwie czynne sztuki by raz/dwa razy w miesiącu móc wystawić kopciucha na jakiś sonderzug. W tym przypadku można by kopciucha rozpalać tylko co któryś weekend a nie trzymać wciąż pod parą. W tym przypadku jedna Ol49 i ewentualnie jedna Pt47 w zupełności wystarczą.
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2014, 18:19:59 wysłana przez 201E-003 »

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Marca 2014, 18:29:39 »
Mam pytanie: czy nadal jest aktualny przepis, że lokomotywa co 2 lata musi przejść naprawę rewizyjną? Coś kiedyś mi się obiło o uszy, ale tyle przepisów, że mogłem coś pomylić. Jeśli jednak nie jestem w błędzie to utrzymywanie więcej, jak jednego - dwóch parowozów jest zupełnie nie rentowne, bo rewizje kopciuchów kosztują.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #18 dnia: 12 Marca 2014, 18:30:01 »
Witamy w kapitalizmie.
A nie tak czasem w rzeczywistości? Chyba nikt o zdrowych zmysłach nie wyrzuca pieniędzy w błoto…
Wycofanie parowozów z liniowej eksploatacji przyniesie więcej korzyści niż ciągłe ich użytkowanie.

Mam pytanie: czy nadal jest aktualny przepis, że lokomotywa co 2 lata musi przejść naprawę rewizyjną?
Wsio zależy od DSU.
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2014, 18:31:39 wysłana przez Patrykos »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #19 dnia: 12 Marca 2014, 18:31:24 »
Czechy to jest akurat średni przykład. U nich największą rangę mają Korytarze Dużych Prędkości, natomiast linie poboczne są mniej więcej na podobnym poziomie jak u nas (prędkości rzędu 60-120 km/h).
No i moim zdaniem to jest właśnie najrozsądniejsze rozwiązanie. Wyższe prędkości na kilku ważniejszych liniach, reszta max 120 i tyle spokojnie wystarczy.
Za to w Czechach do tej pory funkcjonuje sporo linii, na których u nas pewnie już dawno zawiesiliby ruch.

Może to średnio dotyczy tematu, ale ze starymi lokomotywami spalinowymi też nie jest najlepiej. Na przykład takich SU45 już jeździ po polskich torach niewiele, ale tu jakoś nikt nie pomyśli, że to mimo wszystko też lokomotywa historyczna. Kolejne numery wysyłają na złomowanie, zamiast porządnie wyremontować i wysłać czynną do jakiegoś skansenu (co przecież powinno być tańsze niż w przypadku parowozu).
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #20 dnia: 12 Marca 2014, 18:40:51 »
Ktoś powyżej pisał, że na kurs Wolsztyn - Poznań (jak mniemam w dwie strony) kopciuch spalał 3 tony węgla.
Te 3 tony to w jedną stronę było. Przynajmniej taką informację otrzymałem od maszynisty z kopciucha jak jeździł u mnie na zapoznanie szlaku do Leszna. Co do szynobusu to na trasie Poznań - Wolsztyn przy 70-80% frekwencji na SA132 spala się ok 60-70l ON na człon (dużo zależy od samej jazdy, warunków atmosferycznych i stopnia wyeksploatowania pojazdu). Bywało, że przy ekonomicznej jeździe udawało się zejść w okolice 50l. Trzeba zaznaczyć, że pojazd od przystanku osobowego Wiry do Grodziska osiąga 110km/h, a od Grodziska do Wolsztyna 60-80km/h
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Online gruha_EU

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #21 dnia: 12 Marca 2014, 19:42:10 »
Mam pytanie: czy nadal jest aktualny przepis, że lokomotywa co 2 lata musi przejść naprawę rewizyjną? Coś kiedyś mi się obiło o uszy, ale tyle przepisów, że mogłem coś pomylić. Jeśli jednak nie jestem w błędzie to utrzymywanie więcej, jak jednego - dwóch parowozów jest zupełnie nie rentowne, bo rewizje kopciuchów kosztują.

P4 (naprawa rewizyjna + rewizja zewnętrzna kotła) co 2 lata

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #22 dnia: 12 Marca 2014, 23:05:26 »
Nie miałem na myśli zatrzymania się przed semaforem lub w czasie przystanku, ale dłuższy postój. Przy założeniu, że pociąg nie jeździ ciągle.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2014, 22:42:34 wysłana przez Anrej »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #23 dnia: 13 Marca 2014, 19:18:09 »
Kolega ma jakieś nieaktualne informacje.
Teraz rewizja zewnętrza kotła jest co rok a wewnętrzna co 6 lat. Można się starać o dwukrotne przedłużenie terminu rewizji o pół roku.

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #24 dnia: 13 Marca 2014, 20:14:04 »
A to aktualna informacja:
Cytuj
Dziś po godzinie 11 odstawiono do Leszna parowóz Ol49-69 celem przygotowania parowozu do rewizji podwozia przez komisarza odbiorczego.
Źródło: parowozy.com.pl

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #25 dnia: 13 Marca 2014, 20:55:00 »
I wszystko jasne. Dziś ok 12:40 w Lesznie, CARGO manewrowało z wygaszonym kopciuchem.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #26 dnia: 13 Marca 2014, 21:14:25 »
Tak więc reasumując, najlepszym rozwiązaniem będzie przekształcenie Parowozowni Wolsztyn w Skansen Wolsztyn. I tyle.

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #27 dnia: 14 Marca 2014, 17:37:07 »
U nas koniec trakcji parowej a w USA Big Boy idzie do naprawy:) http://www.up.com/aboutup/special_trains/steam/locomotives/4014.shtml
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #28 dnia: 14 Marca 2014, 21:01:05 »
U nas koniec trakcji parowej a w USA Big Boy idzie do naprawy:) http://www.up.com/aboutup/special_trains/steam/locomotives/4014.shtml
Koniec trakcji parowej w Wolsztynie związane jest z zakończeniem aktywnej służby parowozów. Co nie musi oznaczać całkowity koniec parowozu.
W USA wyprodukowano 25 parowów Big Boy (duży chłopiec). 21 lipca 1959 roku parowóz Big Boy poprowadził ostatni skład i zakończył służbę. Niektóre parowozy były otrzymywane w stanie gotowości do 1962 roku.
Z 25 wyprodukowanych parowozów Big Boy pozostało tylko osiem. Między innymi oznaczony numerem 4014 w południowej Kalifornii. Jest on w najlepszym stanie,  z pomocą lokalnego oddziału Towarzystwa Historycznego Kolejnictwa i Lokomotyw.
W chwili obecnej żadna z lokomotyw Big Boy nie jest w stanie zdatnym do użytku. Nie istnieją też plany przywrócenia lokomotyw tej serii do aktywnej służby.
« Ostatnia zmiana: 15 Marca 2014, 00:20:25 wysłana przez adsim »

Offline Ariel Ciechański

  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Koniec trakcji parowej w Wolsztynie
« Odpowiedź #29 dnia: 17 Marca 2014, 16:36:14 »
U nas koniec trakcji parowej a w USA Big Boy idzie do naprawy:) http://www.up.com/aboutup/special_trains/steam/locomotives/4014.shtml

Rozumiem, że do ruchu planowego :-P??