Autor Wątek:  Eksperyment z dźwiękami wagonów.  (Przeczytany 2921 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marczi-arczi

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Eksperyment z dźwiękami wagonów.
« dnia: 10 Lutego 2014, 15:47:06 »
Witam.

Otóż dziś postanowiłem pobawić się trochę wpisem "runningnoise" w wagonach. Dlaczego ? Dlatego, ponieważ jadąc w lokomotywie słyszymy zarówno szum, stukot jak i odgłos pisku hamowania jadących wagonów. Zrobiłem to w następujący sposób:

models: 1xxa.t3d
animations: 5 0 0 4 2 0 -1
animwheelprefix: wheel0
endmodels
sounds:
wheel_clatter: 55.0 -9.85 wheel-medium.wav -7.35 wheel-medium.wav  7.35 wheel-medium.wav 9.85 wheel-medium.wav  end
brake: brake-scr.wav 1000.0 2900.0 -1.0
unbrake: [1007]estluz.wav 1000
brakeacc: [1007]est_bac.wav 1000
runningnoise: runningnoise_ex.wav 55.5 0.0 2.0 0.05
endsounds

I jest problem. Nie uzyskałem zamierzonego efektu. Dodam iż wpis, wagonu wygląda tak:

node -1 0 a42030 dynamic PKP\1XXA_V1 111A13 1XXA  0 nobody 3 0 enddynamic

także to nie problem z niewłaściwym plikiem .mmd. Wie ktoś jak temu zaradzić ?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Eksperyment z dźwiękami wagonów.
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Lutego 2014, 16:37:47 »
Runningnoise jest dźwiękiem wewnętrznym, odtwarzanym wyłącznie w kabinie prowadzonego pojazdu, dlatego jego miejsce jest w sekcji InternalData. Wszelkie próby przesuwania go w inne miejsce nie przyniosą pożądanego efektu.
Obecnie nie możesz temu zaradzić. W planach jest dołożenie dźwięku szumu pojazdu/wózków, ale nie wiadomo, kiedy dokładnie to nastąpi.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline marczi-arczi

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Eksperyment z dźwiękami wagonów.
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Lutego 2014, 17:01:57 »
A czy do  wheel_clatter można podpiąć dźwięk runningnoise.wav zmieniając oczywiście parametry -9.85 wheel-medium.wav -7.35 wheel-medium.wav  7.35 wheel-medium.wav 9.85 wheel-medium.wav end w taki sposób aby dźwięk ten w miarę uzyskiwania większej prędkości odtwarzał się z adekwatną prędkością ?

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Eksperyment z dźwiękami wagonów.
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Lutego 2014, 17:17:03 »
Witaj, zdaje mi się, że nie rozumiesz istoty działania tego wpisu. Z tego co wiem, częstotliwość powtarzania się  dźwięku stukotu kół zależy od samego torowiska. Dźwięk ten nie jest modulowany. Cyfry, które znajdują się obok nazw plików dźwiękowych odpowiadają za odstępy w jakich znajdują się osie pojazdu, oraz wartość zanikania dźwięku. Wpis ten nie ma nic wspólnego z prędkością pojazdu.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline marczi-arczi

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Eksperyment z dźwiękami wagonów.
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Lutego 2014, 17:17:52 »
"No i to jest odpowiedź satysfakcjonująca". Dzięki !


P/s. @youBy, a można coś zrobić żeby wyłączyć słyszalność syku powietrza i jego uchodzenia w kabinie maszynisty, tak żeby nie było go słychać na zewnątrz ?

Zamykam.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 18 Kwietnia 2014, 15:48:32 wysłana przez Rozi »