Autor Wątek:  Wymagania zdjęć na tekstury, zdjęcia podglądowe.  (Przeczytany 5288 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline erap2

  • Wiadomości: 96
  • JA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Wymagania zdjęć na tekstury, zdjęcia podglądowe.
« dnia: 05 Lutego 2014, 20:54:17 »
Witam!
W związku z chęcią mojej pomocy w zdjęciach na tekstury pojazdów, i/lub budynków chciałbym się dowiedzieć, jakie wymagania muszą spełnić zdjęcia aby można z nich stworzyć teksturę. W załączniku dodaję przykładowe zdjęcia i zależy mi na odpowiedzi, gdyż nie wiem czy z takim a nie innym aparatem mam się wogóle nastawiać na robienie zdjęć na tekstury.

Podejrzewam że wybrałem nie odpowiedni dział, lecz nie bardzo wiedziałem gdzie to napisać, dlatego z góry i na wszelki wypadek za to przepraszam.
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2014, 20:56:47 wysłana przez erap2 »

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wymagania zdjęć na tekstury, zdjęcia podglądowe.
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Lutego 2014, 21:00:54 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Wymagania zdjęć na tekstury, zdjęcia podglądowe.
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Lutego 2014, 21:14:27 »
Dokładnie takie zdjęcia jak załączyłeś nie są potrzebne (nie nadają się) na tekstury. Odpowiedziałem na szybko, ponieważ dałeś załącznik, ale reszta odpowiedzi na Twoje pytania jest już na forum. Niestety trzeba je przeczytać, raczej nikt nie napisze tylko Tobie jeszcze raz poradnika.

Offline erap2

  • Wiadomości: 96
  • JA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Wymagania zdjęć na tekstury, zdjęcia podglądowe.
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Lutego 2014, 21:38:07 »
Chodzi mi o to czy ta jakość zdjęcia jest wystarczająca, nie o sam kadr, w takim razie jutro zrobię już takie bardziej na takstury i wtedy zaprezentuję.
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2014, 21:59:04 wysłana przez erap2 »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Wymagania zdjęć na tekstury, zdjęcia podglądowe.
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Lutego 2014, 21:43:40 »
Cytuj
Chodzi mi o taką jakość zdjęcia...
Jak najlepsza.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Wymagania zdjęć na tekstury, zdjęcia podglądowe.
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Lutego 2014, 22:00:48 »
Chodzi mi o taką jakość zdjęcia, nie o sam kadr, w takim razie jutro zrobię już takie bardziej na takstury i wtedy zaprezentuję.
Musi być wszystko dobrze, kadr też. To co wstawiłeś nie ma żadnej jakości. Nie piszesz czym robiłeś zdjęcia (nie było pliku EXIF po imporcie załącznika), ani nie napisałeś co ocenić w tych załącznikach. Od początku wszystko jest źle. Kadr, ujęcie, jakość, światło (pogoda na zdjęciach), mam wrażenie, że nie rozumiesz naszych potrzeb.
Zanim zrobisz jakieś zdjęcia, przeczytaj wreszcie wątek podany przez kolegę. Wklejenie okrojonego zdjęcia do załącznika zabiło możliwość oceny jakości.

Offline erap2

  • Wiadomości: 96
  • JA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Wymagania zdjęć na tekstury, zdjęcia podglądowe.
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Lutego 2014, 22:13:17 »
Wątek czytałem już nie raz, lecz po prostu chciałem wiedzieć czy jest sens brać się bardziej na tekstury czy jednak tylko podglądowe.  W załączniku zdjęcia takie bardziej na tekstury się nadające.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Wymagania zdjęć na tekstury, zdjęcia podglądowe.
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Lutego 2014, 22:15:12 »
Pierwsze - odbicia oświetlenia peronów = niestety niepoprawnie. Drugie - cienie elementów konstrukcyjnych hali = również niepoprawne. Zalecam też po prostu przejrzeć wątek ze zdjęciami taboru na tekstury i na tym się wzorować.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Wymagania zdjęć na tekstury, zdjęcia podglądowe.
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Lutego 2014, 22:18:31 »
czy jednak tylko podglądowe.
Poglądowe, to mogą być zdjęcia np. układów torowych na stacjach, otoczenia itp. - przydatne do tworzenia scenerii. Z poglądówek nic nie skonstruujesz sensownego.

Wątek czytałem już nie raz (...).  W załączniku zdjęcia takie bardziej na tekstury się nadające.
Patrząc na drugie zdjęcie... resztę dopisał @macius5991.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline erap2

  • Wiadomości: 96
  • JA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Wymagania zdjęć na tekstury, zdjęcia podglądowe.
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Lutego 2014, 22:20:56 »
A tak w<>ogóle zdjęcia z Niemiec przydadzą się do czegokolwiek? Chociażby Bombardier Traxx czy Talent II? Ja się spróbuję zastosować do waszych porad i popróbuję coś, lecz wtedy to zaprezentuję i może coś jeszcze "wychaczycie".

Hak, a nie chak.
Benek
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2014, 22:23:43 wysłana przez Benek »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wymagania zdjęć na tekstury, zdjęcia podglądowe.
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Lutego 2014, 22:24:17 »
Wszystko się przyda. Ileż razy można pisać to samo?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Wymagania zdjęć na tekstury, zdjęcia podglądowe.
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Lutego 2014, 22:38:43 »
Pytałem o aparat, ale odpowiedzi nie uzyskałem. Zapytałem szklaną kulę i powiedziała: Kodak C433. Tym raczej trudno będzie zrobić coś na tekstury. Już raz pokazałeś nam zdjęcia kibelka EN57-1265, niestety brak jakości obiektywu (duże zniekształcenia, ale nie tylko) i format zapisu zdjęcia do bardzo skompresowanego jpg, uniemożliwia robienie zdjęć na tekstury tym sprzętem.
PS: Ja twierdzę, że nie wszystko się przyda, najwyżej można tu wszystko zamieścić. Tylko po kij nam wszystko.
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2014, 22:40:14 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wymagania zdjęć na tekstury, zdjęcia podglądowe.
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Lutego 2014, 22:51:39 »
Miałem na myśli dobre zdjęcia na tekstury "egzotycznych" pojazdów.

Offline erap2

  • Wiadomości: 96
  • JA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Wymagania zdjęć na tekstury, zdjęcia podglądowe.
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Lutego 2014, 23:06:57 »
Kodak to był wcześniej, teraz jest nie lepiej, bo Acer Iconia Tab A1, na zmianę z smartfonem Alcatel One Touch M'Pop.

Moim zdaniem zdjęcia nie nadają się na tekstury. Zdecydowanie zbyt niska jakość, żadnym programem nie da się tego naprawić. Radziłbym zastanowić się nad jakąś cyfrówką. Temat zamykam.
adsim
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2014, 23:59:07 wysłana przez adsim »