Autor Wątek:  Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu  (Przeczytany 31766 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #30 dnia: 09 Lutego 2014, 14:45:43 »
Przy tak długim składzie (11 wagonów) i luzowaniu jazdą może dojść do wyczerpania hamulców w ostatnich wagonach (obniżenie ciśnienia w zbiorniku sterującym), przez co mogą przestaną reagować na pierwszy stopień hamowania.
Ale to chyba dojdzie do tego jeżeli będziemy używać przy tak długim składzie zbyt często odluźniacza w lokomotywie. A ja praktycznie go nie używałem. Wchodziłem na trzecią pozycję żeby tylko na EP09 załączyć ED.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #31 dnia: 09 Lutego 2014, 14:49:01 »
Ale to chyba dojdzie do tego jeżeli będziemy używać przy tak długim składzie zbyt często odluźniacza w lokomotywie.
Odluźniacz w lokomotywie nie ma nic do rzeczy, ponieważ dotyczy to działania hamulca w wagonie.

Wchodziłem na trzecią pozycję żeby tylko na EP09 załączyć ED.
ED w EP09 załącza się już przy pierwszym stopniu hamowania (gdy tylko ciśnienie w cylindrach osiągnie ok. 0,2–0,3 bar).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Online szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #32 dnia: 09 Lutego 2014, 15:10:08 »
Poprawiony przejazd. Grodzisk zachodni planowo, wcześniejsze postoje minimalnie przed planem.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #33 dnia: 09 Lutego 2014, 16:38:22 »
ED w EP09 załącza się już przy pierwszym stopniu hamowania (gdy tylko ciśnienie w cylindrach osiągnie ok. 0,2–0,3 bar).
No lecz też chciałem żeby trochę powietrza było w cylindrach hamulcowych wagonów. To może dał byś jakieś wytyczne jak poprawnie hamować. Nie używałem np fali praktycznie żeby nie przeładować wagonów.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #34 dnia: 09 Lutego 2014, 18:13:00 »
Nie mogę dać ścisłych wytycznych, najwyżej mogę podać swoje uwagi i spostrzeżenia, które będą mniej lub bardziej trafne. Wszystko zależy od maszynisty i jego oceny sytuacji.
1. Stopień hamowania możesz stosować dowolny. Są sytuacje, kiedy pierwszy stopień to jedyny sensowny wybór (np. przy zmniejszeniu prędkości o 10 km/h), są sytuacje, kiedy trzeba upuścić z przewodu więcej, żeby się zmieścić. To wszystko zależy od Ciebie.
2. Kwestię częstego ruszania zaworem podczas hamowania chyba już omówiłem. Oczywiście, znowu znajdą się sytuacje, kiedy trzeba dokładnie regulować siłę hamowania.
3. Przed stanięciem powinno się wyluzować skład, żeby nie było szarpnięcia. Jak już kiedyś wspominałem, stawanie przy pierwszym stopniu hamowania (ok. 0,5 m/s2) jest wyczuwalne, ale nie powoduje dyskomfortu.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #35 dnia: 09 Lutego 2014, 18:36:44 »
I znów wszędzie przed czasem.
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #36 dnia: 09 Lutego 2014, 19:00:17 »
Odnośnie samego rozkładu – nieprawidłowo są pozaznaczane stacje (Włodowice i Grabówek to stacje węzłowe). Nie jestem też pewien, czy w Grabówku nie trzeba dodać dwóch dodatkowych punktów (pprj), na których następuje zmiana linii kolejowej oraz pzs we Włodowicach na rozjeździe, na którym zaczyna/kończy się linia kolejowa.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #37 dnia: 09 Lutego 2014, 21:14:40 »
Spróbowałem się na "ósemce". Jak widać przyjechałem planowo, choć lekko nie było. AI czasami nie radzi sobie na nowym exe, stąd zatrzymanie na sbl. Dalej pech, bo SSP uszkodzona, nie licząc już że na co drugiej "żabie" wywalało WS (niewłaściwie położone druty). Ogólnie luzu nie było, rozruchy na poziomie 650A (podparte nadmiary).

DAT dołączę później, chwilowo mam problem z transferem.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #38 dnia: 09 Lutego 2014, 21:19:11 »
Tak BTW to tam nie musimy robić HK ze 130. Przed "czternastką" na moście jest zwolnienie do 110. Ruszając z Włodowic po HK z 60 rozpędzamy się do 120 i hamujemy przed sierżantem do 110.
Pytanie czy zbicie prędkości o 10km/h jest dla Ciebie miarodajne - dla mnie nie bardzo. Dobrze nie przestawisz rękojeści zaworu i już luzujesz. Osobiście wolę zrobić HK z 60, rozpędzić się do 110, po minięciu zwolnienia złapać 130km/h i HK.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #39 dnia: 09 Lutego 2014, 21:20:38 »
Też jestem zwolennikiem wykonywania pełnego HK, ale znam przykłady, gdzie maszynista na pośpiechu robił HK z 20 do 10 przy zjeździe z postojowej a potem hulaj 120...
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2014, 21:33:57 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #40 dnia: 09 Lutego 2014, 21:30:31 »
Cytuj
Pytanie czy zbicie prędkości o 10km/h jest dla Ciebie miarodajne - dla mnie nie bardzo.

To można do 100 hamować.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #41 dnia: 09 Lutego 2014, 21:58:28 »
Spróbowałem się na "ósemce". Jak widać przyjechałem planowo, choć lekko nie było.
W Drawinowie nie ma wjazdu na 100 km/h z zatrzymaniem przy peronie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #42 dnia: 09 Lutego 2014, 22:04:58 »
Maciek, dobra dedukcja :) Eventy się poplątały i dyżurny przyjął mnie na główny bez krawędzi peronowej :)

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #43 dnia: 09 Lutego 2014, 22:07:43 »
No i niema też eventu żeby Top wyświetlał 20km/h.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #44 dnia: 09 Lutego 2014, 22:15:05 »
Hmm to może ja mam jakąś inną wersję? :) Mogłem zrobić screena topki, btw nie pierwszy raz mi się już to tam zdarza.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #45 dnia: 09 Lutego 2014, 22:17:05 »
Hmm to może ja mam jakąś inną wersję? :) Mogłem zrobić screena topki, btw nie pierwszy raz mi się już to tam zdarza.
A na pewno poziomy sygnał masz?

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #46 dnia: 09 Lutego 2014, 22:25:11 »
Uważasz, że nie znam sygnałów? Poza tym wzrok mam jeszcze dobry :) Ehh, musiało log-a usunąć... Musiał się zwyczajnie nie odpalić event zamykania przejazdu, co spowodowało wyświetlenie sygnału Osp1 na uzależnionej od niego tarczy. Pytanie, czy ktoś jeszcze przeszedł ten scenariusz na exe 424?
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2014, 22:33:35 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #47 dnia: 09 Lutego 2014, 22:32:42 »
No to trzeba powołać komisję :P Ale fakt, faktem kilka razy jechałem i Osp1 nie miałem. Ale z tym wjazdem na 100 to gdzieś on był ale nie pamiętam gdzie - mam połowiczną znajomość szlaku ;)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Online szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #48 dnia: 09 Lutego 2014, 22:48:59 »
W Grabówku, chyba najlepszy wjazd na całym Drawinowie... :D
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #49 dnia: 10 Lutego 2014, 00:14:48 »
Rozkład można wyrobić także Ósemką. Wprawdzie nie ma luzu, ale jak najbardziej się to udaje - i to przy rozruchach do nie więcej niż 600 A. Vmax=140 km/h.
Wrzuciłem wstępnie dane do arkusza i maksymalny przyrost temperatury silników wyniósł 95 °C. Dużo, w porównaniu z EP09.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Konrad_74

  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #50 dnia: 10 Lutego 2014, 01:06:40 »
@Niebugoclaw, ja się "bawię" od wczoraj ta służbą na exe_424 z tym, że tyram zamiast "dziewiątki", poczciwą siódemkę w wersji "eu". Ponieważ test wykonałem na nowym exe i faktycznie coś psuje się w eventach, nie zapisywałem pliku "dat". Opiszę jedynie w skrócie przebieg służby. Po odjeździe, HK z 60 do 35km/h, we Włodowicach  zameldowałem ok 1 min. przed czasem, potem Grabówek ok 10 sek. przed czasem. Przed Grabówkiem Wieś łąpie mnie s1 na SBL (jakiś pośpiech przede mną nie może się rozbujać) i muszę stać dłużej niż planowy postój na najbliższym przystanku wiec zatrzymywanie na nim  sobie odpuszczam.  Wjazd do Drawinowa "na stój", po ok 1min oczekiwania dostaje s7, więc by "formalności" stało się za dość, na wysokości peronów zwalniam jeszcze do 40km/h. Dalsza jada bez zakłóceń "eventowych". Do Grodziska wpadam 35 sek. przed czasem.
Podczas jazdy trzymałem się ściśle przepisów, hamowanie chyba umiarkowane, nie upuszczałem więcej niż 1 bar z PG. Za to przy rozruchu nie żałowałem prądu (500-550A), chwilami nawet pod 600. Parę razy, szczególnie pod koniec trasy, wywaliło WSa. Tyle spostrzeżeń.
Pozdrawiam

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #51 dnia: 10 Lutego 2014, 04:12:14 »
Przejazd na nowym EXE 424.
Wlodowice Zachodnie odjazd zgodnie z rozkladem tzn. 10:33
Wlodowice przyjazd i odjazd zgodnie z rozkladem, Grabowek przyjazd 30 sekund przed czasem.
Po wyjezdzie ze stacji zlapalo mnie S1 na SBL, wiec na Grabowek Wies dojechalem o godzinie 11:06:30 i odjechalem 11:07. Nie zatrzymalem sie w Drawinowie poniewaz wg sygnalow mialem przelot z predkoscia 100km/h (dawno nie jechalem misji i myslalem, ze wg rozkladu jest tam po prostu postoj techniczny). Dojazd do Grodziska Zach. byl o godzinie 11:32:30. Symulator wylaczylem o godzinie 11:35.
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #52 dnia: 10 Lutego 2014, 10:03:57 »
Cytat: RJ_SKRJ_2715_71100_20140602.pdf
Drawinowo ; ph
W rozkładzie jest zapisany postój handlowy.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #53 dnia: 10 Lutego 2014, 14:30:18 »
Wrzuciłem wstępnie dane do arkusza i maksymalny przyrost temperatury silników wyniósł 95 °C. Dużo, w porównaniu z EP09.

Rzeczywiście, momentami mocno cisnąłem Świnkę. Myślę, że można by zmniejszyć obciążenie rozruchowe a za to trochę później i mocniej hamować, żeby nadal wyrobić się w rozkładzie.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #54 dnia: 20 Lutego 2014, 17:33:20 »
W wolnej chwili postanowiłem wykonać przejazd teoretyczny w arkuszu kalkulacyjnym. W poniższej tabeli przedstawiam porównanie tych czasów z wyznaczonymi przez przejazd w MaSzynie.

Zasadniczo tak wyliczone czasy przejazdu są większe. Wynika to najprawdopodobniej z obecnej w MaSzynie charakterystyki, gdzie przykładowo na pełnym wzbudzeniu sprawność silnika elektrycznego wynosi ok. 1,15 (prawidłowa wartość to około 0,84).
Ostatni czas przejazdu (Stawiska – Grodzisk) wyszedł mniejszy, ponieważ „na gruncie” oś stacji Grodzisk Zachodni leży w kilometrze -0,9 (oznacza to, że cały kilometraż na tej linii jest naliczony nieprawidłowo).

  Dodano: 20 Lutego 2014, 22:05:58
Włodowice Zachodnie (jako stacja pasażerska) mają również źle wpisany kilometraż — powinno być ok. 80,075.
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2014, 22:05:58 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #55 dnia: 21 Lutego 2014, 00:23:38 »
Wstępnie zaliczyłem służbę na EP08, rozruchy z wyjątkiem pierwszego umiarkowane, starałem się na pozycjach oporowych nie przekraczać 500 A. Rozkład do wyrobienia, we Włodowicach Zachodnich zatrzymałem się 40 sekund po czasie (ale długo hamowałem), Grabówek Zachodni minąłem 2 minuty przed, Grabówek punktualnie, Grabówek Wieś 16 sekund po planowym, w Drawinowie równo z planem.
Dalej nie ma sensu pisać, bo przeoczyłem ograniczenie (tak to jest jak się jeździ bez znajomości szlaku i wydrukowanego WOSu).

Jutro powtórzę służbę na świni z podobnymi założeniami i podeślę taśmę.

Przy okazji mam pytanie - jaka jest zasada z wpisywaniem prędkości do rozkładu? Wszędzie jest 150, a na ostatnim odcinku szlakowa wynosi 80 i 120. Raczej nie można jechać szybciej, niż jest podane na W27.

  Dodano: 22 Lutego 2014, 13:26:13
Załączam plik DAT. Rozruchy na oporowych umiarkowane, starałem się nie przekraczać 500 A, na bezoporowych ciężkie, pod 700 A. Dwa razy intensywnie hamowałem i nie zdążyłem wyluzować odpowiednio przed zatrzymaniem.
We Włodowicach byłem równo z planem, na p. odg. Grabówek Lachy 20 sekund przed, w Grabówku 40 sekund wcześniej, Grabówek Wieś planowo, tak samo Drawinowo, Grodzisk 50 sekund wcześniej.
« Ostatnia zmiana: 22 Lutego 2014, 13:26:13 wysłana przez janek32 »
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #56 dnia: 24 Grudnia 2014, 16:48:37 »
W załączeniu RRJ 2014/2015 dla pociągu 71100. Ze względu na brak zaineresowania podróżnych, usunięty został postój na przystanku Grabówek Wieś.

Skrócone czasy jazdy zostały określone przez wykonanie przejazdów teoretycznych (symulacja w Excelu) zgodnie z aktualną charakterystyką EP09 w symulatorze. Rezerwa czasowa została dodana półautomatycznie i wynosi 4,6 minuty na całej trasie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.