Witam
Osobiście widziałem jak w Zabrzu wyłączyła się podstacja i jak ruszaliśmy "górnikem" z EP 09 to osiągnęliśmy ok 2100, II Układ z bokami i ledwo 80 Km/h, maszyn wcale nie było słychać.
Najczęściej spadki napięcia występują w przypadku wyłączenia się podstacji (kabiny sekcyjnej), gdy odcinek jest zasilany wtedy z 2 skrajnych odcinków. Oraz tak jak koledzy pisali przy jednoczesnym rozruchu kilku lokomotyw pobierających duży prąd z sieci (nie koniecznie 2 towarowych - dwie EPoki to też pobór rzędu 2KA), na odcinku o mniejszej wydajności podstacji. Innym przypadkiem jest też spadek gdy przejedziemy przez izolator sekcyjny rozdzielający 2 niezależne okręgi zasilania wtedy jeśli do podstacji jest dość daleko to tworzy się spadek napięcia na drutach trakcyjnych i torze powrotnym.
Pozdrawiam