Autor Wątek:  Biała tekstura po edycji  (Przeczytany 8175 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Biała tekstura po edycji
« dnia: 14 Stycznia 2014, 17:26:37 »
Witam mam otóż taki problem, edytowałem teksturę eu07-303 zapisuje jako bmp potem w dxt bmp i zapisuje już normalnie na dds 555 15bit ponieważ na dxt5 jest błąd. Proszę o pomoc poniżej załączam zdjęcie.

Wątek jest już zamknięty, ale to zdanie to straszny słowotok. Byłeś już wielokrotnie ostrzegany, więc jeżeli nie chcesz ostrzeżenia, zacznij pisać po polsku.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2014, 14:47:35 wysłana przez Rozi »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Biała tekstura po edycji
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Stycznia 2014, 17:31:33 »
A czemu nie możesz zapisywać w BMP? Pliki DDS są po to, żeby paczka była mniejsza i żeby po rozpakowaniu zajmowała mniej miejsca na dysku. Jeśli robisz modyfikacje na własny użytek, to format tekstury jest mało istotny.

W zasadzie, to tam jest przezroczystość, więc BMP się nie nadaje, lepiej TGA.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Biała tekstura po edycji
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Stycznia 2014, 17:39:33 »
Niestety ale nadal jest to samo, co wymieniłem powyżej.

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Biała tekstura po edycji
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Stycznia 2014, 17:43:27 »
To może tak, konwertujesz DDS na TGA, edytujesz sobie teksture i dopiero konwertujesz na DDS ty przed konwertowaniem obróć ją.
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2014, 17:45:15 wysłana przez Pierog_SU42 »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Biała tekstura po edycji
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Stycznia 2014, 17:46:30 »
Będziemy zgadywać, bo słabo opisałeś problem. Co pokazuje errors.txt? Dobrą ścieżkę podałeś?

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Biała tekstura po edycji
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Stycznia 2014, 17:48:04 »
A taka biała bryła nie znaczy po prostu że jest błąd we wpisie? Zobacz w log.txt czy nie masz jakiegoś błędu że nie może znaleźć tej tekstury.

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Biała tekstura po edycji
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Stycznia 2014, 17:52:38 »
w logu wszytko jest ok, nie ma żadnych errorów.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Biała tekstura po edycji
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Stycznia 2014, 17:58:45 »
A w errors.txt?

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Biała tekstura po edycji
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Stycznia 2014, 17:59:59 »
No niestety pojawił się error: Missed texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-303.dds.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Biała tekstura po edycji
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Stycznia 2014, 18:01:39 »
To może tak, konwertujesz DDS na TGA, edytujesz sobie teksture i dopiero konwertujesz na DDS ty przed konwertowaniem obróć ją.
A od kiedy to tworzy się tekstury tga z dds? Proszę tak nie robić. Bazową teksturą jest tga, to z niej należy tworzyć wersje dds.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Biała tekstura po edycji
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Stycznia 2014, 18:03:11 »
No niestety pojawił się error: Missed texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-303.dds.
To jest właśnie przyczyną. Brakuje tekstury o nazwie 303e-zez-303.dds w katalogu dynamic\pkp\303e_v1.

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Biała tekstura po edycji
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Stycznia 2014, 18:05:23 »
No niestety pojawił się error: Missed texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-303.dds.
To jest właśnie przyczyną. Brakuje tekstury o nazwie 303e-zez-303.dds w katalogu dynamic\pkp\303e_v1.

Tylko ja właśnie mam tą teksturę i jest błąd.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Biała tekstura po edycji
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Stycznia 2014, 18:06:31 »
Nie masz jej o czym informuje komunikat w errors.txt...

Online szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Biała tekstura po edycji
« Odpowiedź #13 dnia: 14 Stycznia 2014, 18:08:33 »
Opcja 2: Tekstura jest w katalogu, tylko symulator nie potrafi jej wczytać (źle skompresowana).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Biała tekstura po edycji
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Stycznia 2014, 18:10:39 »
Opcja 2: Tekstura jest w katalogu, tylko symulator nie potrafi jej wczytać (źle skompresowana).

Dokładnie oto mi chodziło, ale zapisałem przecież w formacie takim jak są zapisane tekstury.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Biała tekstura po edycji
« Odpowiedź #15 dnia: 14 Stycznia 2014, 18:11:49 »
Podstawowe pytanie. W jaki sposób ją przerabiałeś?
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Biała tekstura po edycji
« Odpowiedź #16 dnia: 14 Stycznia 2014, 18:13:39 »
Podstawowe pytanie. W jaki sposób ją przerabiałeś?

Więc tak teksturę edytowałem w paincie potem zapisałem jako 303e itd... potem przez program dxt bmp, save as dds 5

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Biała tekstura po edycji
« Odpowiedź #17 dnia: 14 Stycznia 2014, 18:15:50 »
Tego się w ten sposób nie robi. Pierwsza sprawa. Wszelkie zmiany czynisz na teksturze bazowej tga. Druga, to poradnik od @Quark'a jak się tworzy tekstury dds http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19535.0.html
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Biała tekstura po edycji
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Stycznia 2014, 18:17:33 »
Dziękuje za pomoc, temat można zamknąć.

Ok.
Benek
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2014, 18:23:33 wysłana przez Benek »