Autor Wątek:  Problemy z skryptami z gmax  (Przeczytany 14279 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Problemy z skryptami z gmax
« dnia: 09 Stycznia 2014, 20:48:42 »
Witam. Problem jest następujący, ze strony downoland-u ściągnąłem pierwszy skrypt do gmaxa  i nie działał, później ściągałem następny ten też nie działał i tak sprawdzając wszystkie, w każdym się wyświetla następujący error (załącznik). Tak wiem, jest to opisane w jednym z wątków gdzie napisano że jest to pod 3ds maxa. Więc jak? Skrypty które są zrobione pod gmax-a nie wcale do niego? Jeśli można to na internecie gdzieś są skrypty do gmax-a, gdzie można model przekonwertować do t3d ? Albo ktoś wie jak to można naprawić? Czy mam się przerzucic na 3ds max-a. A jeśli chodzi o przerzucenie się na 3ds max-a to znalazłem wersje "studencką" która jest darmowa, ale z ograniczeniem czasowym na 3 lata. Link: http://www.autodesk.com/education/free-software/3ds-max

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Stycznia 2014, 00:23:15 »
Hm, jeśli pobrałeś skrypty pod gmaxa, to na pewno powinny działać - sam kiedyś robiłem scenerię w gmaxie. Do jakiego katalogu wrzuciłeś te skrypty? Masz skopiowane pliki .dll do katalogu skryptów?

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Stycznia 2014, 07:54:37 »
Powinny ale nie dzialaja.Wläczają się ale przekonwertować nie chcą. To nie wiem co może być. Dzisiaj sprawdzę jeszcze raz. Skrypty wrzucalem do folderu script który jest w folderze z gmax-em. Sorry za ortografie ale pisze z telefonu.   

Online Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Stycznia 2014, 09:19:28 »
W tych skryptach podobnie jak i tych do 3dsa trzeba założyć nowy folder w scripts, i nazwać go eu07. Potem je wszystkie tam przenieść. Zrobiłeś to?
« Ostatnia zmiana: 10 Stycznia 2014, 09:23:52 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Stycznia 2014, 16:13:25 »
Tak, mam to zrobione (załącznik). A ten drugi folder to już był od samego początku od zainstalowania gmaxa.
« Ostatnia zmiana: 10 Stycznia 2014, 16:15:07 wysłana przez Pierog_SU42 »

Online Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Stycznia 2014, 09:49:15 »
Skoro tak, to zrobimy inaczej. Poniżej skrypty ode mnie. Sprawdź je i daj znać.
http://eu07.pl/userfiles/6184/priv-gmax.7z
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Stycznia 2014, 10:34:04 »
No to tak wypakowałem, odpalam w gmax-ie main.ms. Pierwsze co się rzuciło w oczy to to że jest odchudzony od tamtych (załącznik 1), a drugie że teraz wyskoczył inny błąd (załącznik 2) jak próbuję exportować. A po oznaczeniu "Export Selected Only" i naciśnięciu Save as... w ogóle nie reaguje i mogę sobie klikać ile wlezie.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Stycznia 2014, 13:06:50 »
Pokaż zawartośc pliku t3dExp.ms, mi kiedyś też się tak działo.

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Stycznia 2014, 13:15:03 »
Właśnie z kolegą też sprawdzałem, bo ja znam tylko podstawy w programowaniu i właśnie nic znaleść nie możemy. Proszę o to kod:
-------------------------------------------------------------------------------------
-- T3DExport.ms
-------------------------------------------------------------------------------------

fileIn (scriptDirectory+"Reset Xform.ms")
rollout T3DExport "T3d Exporter"
(
local ostream, tabs = ""

group "Options"
(
checkbox cb_exportSelOnly "Export Selected Only"
)

button btn_export "Save As..." width:100


-------------------------------------------------------------------------------------
function ExportMesh meshObj =
(

Format ("\n") 
Format ("//---------------------------------------------------------------------------------") 
Format ("\n") 

-- convertToMesh meshObj
-- resetXFormU meshObj
-- collapseStack meshObj

if (meshObj.parent!=undefined) then
(
varname= meshObj.parent.name
for i = 1 to varname.count do
if varname[i] == " " then varname[i] = "_"
Format ("Parent: %\n") varname 
)
else
Format ("Parent: none\n") 

Format ("Type: Mesh\n") varname 

varname= meshObj.name
for i = 1 to varname.count do
if varname[i] == " " then varname[i] = "_"
Format ("Name: %\n") varname 

prop= (getUserProp meshObj "Anim")
if (prop!=undefined) then
Format ("Anim: % \n") prop 
else
Format ("Anim: false \n") varname 

bHasMap= false;
if (meshObj.material!=undefined) then
(

Format ("Ambient: % % %\n") meshObj.material.ambient.r meshObj.material.ambient.g meshObj.material.ambient.b 
Format ("Diffuse: % % %\n") meshObj.material.diffuse.r meshObj.material.diffuse.g meshObj.material.diffuse.b 
Format ("Specular: % % %\n") meshObj.material.specular.r meshObj.material.specular.g meshObj.material.specular.b 
Format ("SelfIllum: %\n") (meshObj.material.selfIllumAmount>0) 
Format ("Wire: %\n") meshObj.material.wire 
Format ("WireSize: %\n") meshObj.material.wireSize 
Format ("Opacity: %\n") meshObj.material.opacity 
if ((meshObj.material.mapEnables[2]) and (meshObj.material.maps[2]!=undefined)) then
(
Format ("Map: %\n") (filenameFromPath meshObj.material.maps[2].filename) 
bHasMap= true;
)
else
(
Format ("Map: none\n") 
)

)
else
(
Format ("Ambient: % % %\n") meshObj.wireColor.r meshObj.wireColor.g meshObj.wireColor.b 
Format ("Diffuse: % % %\n") meshObj.wireColor.r meshObj.wireColor.g meshObj.wireColor.b 
Format ("Specular: 0 0 0\n") 
Format ("SelfIllum: false\n") 
Format ("Wire: false\n") 
Format ("WireSize: 0\n") 
Format ("Opacity: 100\n") 
Format ("Map: none\n") 
)

prop= (getUserProp meshObj "MaxDistance")
if (prop!=undefined) then
Format ("MaxDistance: % \n") prop 
else
Format ("MaxDistance: 1000\n") 

prop= (getUserProp meshObj "MinDistance")
if (prop!=undefined) then
Format ("MinDistance: % \n") prop 
else
Format ("MinDistance: 0\n") 

if (meshObj.parent!=undefined) then
TM= meshObj.transform * (inverse meshObj.parent.transform)
else
TM= meshObj.transform

Format ("Transform: \n")   
Format ("           % % % 0.0\n") TM.row1.x TM.row1.y TM.row1.z 
Format ("           % % % 0.0\n") TM.row2.x TM.row2.y TM.row2.z 
Format ("           % % % 0.0\n") TM.row3.x TM.row3.y TM.row3.z 
Format ("           % % % 1.0\n") TM.row4.x TM.row4.y TM.row4.z 

Format ("NumVerts: % \n") (meshObj.numFaces*3) 

update meshObj true true true
if (meshObj.numFaces) > 0 then
(
if (bHasMap==true) then
(
for i = 1 to (meshObj.numFaces) do
(

Format ("% \n") (getFaceSmoothGroup meshObj i) 

vrt= (GetVert meshObj (GetFace meshObj i).x )*(inverse meshObj.transform)
Format ("% ") (vrt.x) 
Format ("% ") (vrt.y) 
Format ("% ") (vrt.z) 
Format ("% ") ((GetTVert meshObj (GetTVFace meshObj i).x ).x) 
Format ("% \n") ((GetTVert meshObj (GetTVFace meshObj i).x ).y) 

vrt= (GetVert meshObj (GetFace meshObj i).y )*(inverse meshObj.transform)
Format ("% ") (vrt.x) 
Format ("% ") (vrt.y) 
Format ("% ") (vrt.z) 
Format ("% ") ((GetTVert meshObj (GetTVFace meshObj i).y ).x) 
Format ("% \n") ((GetTVert meshObj (GetTVFace meshObj i).y ).y) 

vrt= (GetVert meshObj (GetFace meshObj i).z )*(inverse meshObj.transform)
Format ("% ") (vrt.x) 
Format ("% ") (vrt.y) 
Format ("% ") (vrt.z) 
Format ("% ") ((GetTVert meshObj (GetTVFace meshObj i).z ).x) 
Format ("% \n") ((GetTVert meshObj (GetTVFace meshObj i).z ).y) 
Format ("\n") 
)
)
else
(
for i = 1 to (meshObj.numFaces) do
(
Format ("% \n") (getFaceSmoothGroup meshObj i) 

vrt= (GetVert meshObj (GetFace meshObj i).x )*(inverse meshObj.transform)
Format ("% ") (vrt.x) 
Format ("% ") (vrt.y) 
Format ("% ") (vrt.z) 
Format ("0 ") 
Format ("0 \n") 

vrt= (GetVert meshObj (GetFace meshObj i).y )*(inverse meshObj.transform)
Format ("% ") (vrt.x) 
Format ("% ") (vrt.y) 
Format ("% ") (vrt.z) 
Format ("0 ") 
Format ("0 \n") 

vrt= (GetVert meshObj (GetFace meshObj i).z )*(inverse meshObj.transform)
Format ("% ") (vrt.x) 
Format ("% ") (vrt.y) 
Format ("% ") (vrt.z) 
Format ("0 ") 
Format ("0 \n") 
Format ("\n") 
)
)
)

)

-------------------------------------------------------------------------------------
function ExportPoint ptObj =
(
Format ("\n") 
Format ("//---------------------------------------------------------------------------------") 
Format ("\n") 

-- resetXFormU ptObj
-- collapseStack ptObj

if (ptObj.parent!=undefined) then
(
varname= ptObj.parent.name
for i = 1 to varname.count do
if varname[i] == " " then varname[i] = "_"
Format ("Parent: %\n") varname 
)
else
Format ("Parent: none\n") 

Format ("Type: Point\n") varname 

varname= ptObj.name
for i = 1 to varname.count do
if varname[i] == " " then varname[i] = "_"
Format ("Name: %\n") varname 

prop= (getUserProp ptObj "Anim")
if (prop!=undefined) then
Format ("Anim: % \n") prop 
else
Format ("Anim: false \n") varname 


Format ("Diffuse: % % %\n") ptObj.wireColor.r ptObj.wireColor.g ptObj.wireColor.b 

Format ("SelfIllum: true\n") 

prop= (getUserProp ptObj "MaxDistance")
if (prop!=undefined) then
Format ("MaxDistance: % \n") prop 
else
Format ("MaxDistance: 1000\n") 

prop= (getUserProp ptObj "MinDistance")
if (prop!=undefined) then
Format ("MinDistance: % \n") prop 
else
Format ("MinDistance: 0\n") 

if (ptObj.parent!=undefined) then
TM= ptObj.transform * (inverse ptObj.parent.transform)
else
TM= ptObj.transform

Format ("Transform: \n")   
Format ("           % % % 0.0\n") TM.row1.x TM.row1.y TM.row1.z 
Format ("           % % % 0.0\n") TM.row2.x TM.row2.y TM.row2.z 
Format ("           % % % 0.0\n") TM.row3.x TM.row3.y TM.row3.z 
Format ("           % % % 1.0\n") TM.row4.x TM.row4.y TM.row4.z 

)
--McZapkie-050702:export stozka swiatla
-------------------------------------------------------------------------------------
function ExportFreeSpot fsObj =
(
Format ("\n") 
Format ("//---------------------------------------------------------------------------------") 
Format ("\n") 

if (fsObj.parent!=undefined) then
(
varname= fsObj.parent.name
for i = 1 to varname.count do
if varname[i] == " " then varname[i] = "_"
Format ("Parent: %\n") varname 
)
else
Format ("Parent: none\n") 

Format ("Type: FreeSpotLight\n") varname 

varname= fsObj.name
for i = 1 to varname.count do
if varname[i] == " " then varname[i] = "_"
Format ("Name: %\n") varname 

prop= (getUserProp fsObj "Anim")
if (prop!=undefined) then
Format ("Anim: % \n") prop 
else
Format ("Anim: false \n") varname 


Format ("Diffuse: % % %\n") fsObj.rgb.r fsObj.rgb.g fsObj.rgb.b 

Format ("SelfIllum: true\n") 

varname= fsObj.nearAttenStart
Format ("NearAttenStart: %\n") varname 
varname= fsObj.nearAttenEnd
Format ("NearAttenEnd: %\n") varname 
varname= fsObj.useNearAtten
Format ("UseNearAtten: %\n") varname 
varname= fsObj.attenDecay
Format ("FarAttenDecayType: %\n") varname 
varname= fsObj.DecayRadius
Format ("FarDecayRadius: %\n") varname 
varname= fsObj.falloff
Format ("FalloffAngle: %\n") varname 
varname= fsObj.hotspot
Format ("HotspotAngle: %\n") varname               
             
prop= (getUserProp fsObj "MaxDistance")
if (prop!=undefined) then
Format ("MaxDistance: % \n") prop 
else
Format ("MaxDistance: 1000\n") 

prop= (getUserProp fsObj "MinDistance")
if (prop!=undefined) then
Format ("MinDistance: % \n") prop 
else
Format ("MinDistance: 0\n") 

if (fsObj.parent!=undefined) then
TM= fsObj.transform * (inverse fsObj.parent.transform)
else
TM= fsObj.transform

Format ("Transform: \n")   
Format ("           % % % 0.0\n") TM.row1.x TM.row1.y TM.row1.z 
Format ("           % % % 0.0\n") TM.row2.x TM.row2.y TM.row2.z 
Format ("           % % % 0.0\n") TM.row3.x TM.row3.y TM.row3.z 
Format ("           % % % 1.0\n") TM.row4.x TM.row4.y TM.row4.z 

)



-------------------------------------------------------------------------------------
function ExportNode node =
(
if SuperClassOf node == GeometryClass and ClassOf node == Editable_mesh then
ExportMesh node
if SuperClassOf node == Helper and ClassOf node == Point then
ExportPoint node
if SuperClassOf node == Light and ClassOf node == FreeSpot  then
ExportFreeSpot node

return true
)

-------------------------------------------------------------------------------------
function RecursiveExportNode node =
(
if (ExportNode node) == false then
return false

for child in node.children do
RecursiveExportNode child

)

-------------------------------------------------------------------------------------
function ExportT3D =
(

if cb_exportSelOnly.checked then
(
for node in selection do
ExportNode node
)
else
(
for node in rootnode.children do
RecursiveExportNode node
)
)

-------------------------------------------------------------------------------------


-------------------------------------------------------------------------------------
on btn_export pressed do
(
ExportT3D()
)

) -- End T3DExport

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Stycznia 2014, 13:17:22 »
Zamień:
Format ("WireSize: %\n") meshObj.material.wireSizena:
Format ("WireSize: 0\n")

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Stycznia 2014, 13:26:44 »
Mogę sobie klikać ile wlezie i żadnej reakcji.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Stycznia 2014, 13:39:22 »
Może przez to, że bibliotek nie masz. Nie wiem, przed chwilą sprawdziłem, na moich wszystko działa dobrze.

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Stycznia 2014, 13:43:08 »
To samo, klikam, klikam i zero reakcji.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Stycznia 2014, 13:47:32 »
Pokaż mi okno Max Script Listenera. Gmax zamiast otwierać okna zapisu pliku, zapisuje plik do Listenera i trzeba kopiować jego zawartość. Takie ograniczenie, przez to, że jest darmowy. Bryłę masz w Editable Mesh? Tylko Editable Mesh się eksportuje.
« Ostatnia zmiana: 11 Stycznia 2014, 13:49:47 wysłana przez eu07-001 »

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Stycznia 2014, 13:57:55 »
Ten model to zwykły Mesh z tego co udało mi się odczytać. A jak to zrobić żeby był tym Editable Mesh?
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: Box01
Anim: false
Ambient: 149.94 149.94 149.94
Diffuse: 149.94 149.94 149.94
Specular: 149.94 149.94 149.94
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: foto-nast1.jpg
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           1.15876 -2.47964 0.0 1.0
NumVerts: 24
8
-2.5 -3.12 0.0 0.639364 0.483843
2.5 -3.12 0.0 0.946 0.482115
2.5 -3.12 3.1 0.945652 0.862319

8
2.5 -3.12 3.1 0.95622 0.855072
-2.5 -3.12 3.1 0.637204 0.827199
-2.5 -3.12 0.0 0.641524 0.471747

16
2.5 -3.12 0.0 0.641524 0.475203
2.5 3.12 0.0 0.946 0.482115
2.5 3.12 3.1 0.95248 0.870399

16
2.5 3.12 3.1 0.95356 0.863487
2.5 -3.12 3.1 0.637077 0.828502
2.5 -3.12 0.0 0.637077 0.478261

32
2.5 3.12 0.0 0.678244 0.0967686
-2.5 3.12 0.0 0.94492 0.0950406
-2.5 3.12 3.1 0.9514 0.379644

32
-2.5 3.12 3.1 0.9514 0.379644
2.5 3.12 3.1 0.683644 0.457405
2.5 3.12 0.0 0.678244 0.0967686

64
-2.5 3.12 0.0 0.638587 0.475845
-2.5 -3.12 0.0 0.942633 0.483092
-2.5 -3.12 3.1 0.9532 0.864734

64
-2.5 -3.12 3.1 0.9532 0.864734
-2.5 3.12 3.1 0.637077 0.828502
-2.5 3.12 0.0 0.638587 0.475845


//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: dach
Anim: false
Ambient: 0.0 0.0 0.0
Diffuse: 149.94 149.94 149.94
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: gtd1.jpg
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           1.15876 -2.47964 0.0 1.0
NumVerts: 6
4
-2.5 -3.12 3.1 0.0845411 0.785024
2.5 -3.12 3.1 0.664251 0.797101
2.5 3.12 3.1 0.664251 0.934783

4
2.5 3.12 3.1 0.664251 0.934783
-2.5 3.12 3.1 0.0748792 0.932367
-2.5 -3.12 3.1 0.0845411 0.785024


Online Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #15 dnia: 11 Stycznia 2014, 14:00:51 »
Przecież jest skonwertowany do Mesha. I jeszcze uwaga, nie nakładaj materiałów w formacie jpg. Naucz się nakładać te w tga.
« Ostatnia zmiana: 11 Stycznia 2014, 14:02:30 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #16 dnia: 11 Stycznia 2014, 14:02:59 »
Nie no, to dobrze, jeśli to zawartość Listenera to masz wyeksportowany model i jest on w Editable Mesh.
Teraz ściągnij sobie Yet Another Gmax Grabber, lub poszukaj na forum CopyCopyListenera, bo przy zaawansowanych modelach kopiowanie Listenera po kawałku nie jest zbyt dobrym pomysłem.

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #17 dnia: 11 Stycznia 2014, 14:08:38 »
To było na próbę, dla sprawdzenia jak się teksturuję, ale zapamiętam. Czyli jak ściągnę któryś z tych programów to wtedy mi zapisze ten model?? I jak wtedy mam to kopiować ?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6082
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2062
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #18 dnia: 11 Stycznia 2014, 14:10:55 »
W przypadku YAGG: po kliknięciu eksportu odpalasz YAGG klikasz grab i zapisujesz plik.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #19 dnia: 11 Stycznia 2014, 14:13:01 »
W YAGG jak go odpalisz to masz tylko jeden przycisk "Grab" - do zapisu całej zawartości Listenera. W CopyCopyListenerze masz dodatkowo możliwość przywołania zawartości Listenera do programu, oraz podgląd (też zawartości, nie modelu :P).
« Ostatnia zmiana: 11 Stycznia 2014, 14:15:09 wysłana przez eu07-001 »

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #20 dnia: 11 Stycznia 2014, 14:23:55 »
Nic panowie nie rozumiem. Ściągnąłem YAGG i odpaliłem mój model, odpaliłem skrypt, póżniej dałem export, nacisnąłem GRAB i zapisałem. I co dalej ? Na koncu jak zapisuje mam wpisać rozszerzenie .t3d? Czy jak?
« Ostatnia zmiana: 11 Stycznia 2014, 14:25:09 wysłana przez Pierog_SU42 »

Online Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #21 dnia: 11 Stycznia 2014, 14:32:51 »
Gmax nie zapisuje do tego formatu.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #22 dnia: 11 Stycznia 2014, 14:34:50 »
Tak, dajesz rozszerzenie .t3d i zapisujesz w jakimś podkatalogu w /models. Później otwórz sobie td.scn notatnikiem i wpisz tam definicję modelu.

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #23 dnia: 11 Stycznia 2014, 14:41:39 »
Spróbowałem i dałem za nazwą pliku .t3d i jak najeżdżam myszką to piszę "Plik t3d". Tak wiem że nie zapisuję bo inaczej export by nie musiał by być potrzebny. No dobrze sprawdzę sobie, tylko w którym miejscu mam zrobić ten wpis i jak powinien wyglądać ?

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #24 dnia: 11 Stycznia 2014, 14:52:24 »
http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Scenery.doc#node_.E2.80.A6_model Co prawda, ta dokumentacja jest z 2003 roku, ale większość rzeczy jest niezmieniona. Niemniej było by fajnie, gdybyś to przeczytał, popatrzył co się powtarza w przykładach a co zmienia, ja czytałem, i teraz wiem jak i dlaczego wszystko działa. Później z innymi rzeczami (oczywiście jeżeli będziesz chciał), np. budową scenerii, scenariuszy będzie Ci łatwiej.
Wpis możesz umieścić w każdym miejscu nad FirstInit. Gdybyś nie chciał jednak czytać dokumentacji to składnia wpisu jest taka:
node -1 0 <nazwa> model <pozycja_x> <pozycja_y> <pozycja_z> <kąt> <nazwa_modelu.t3d> <wymienna tekstura(jeśli jest, jeżeli nie, to "none")> endmodel
« Ostatnia zmiana: 11 Stycznia 2014, 14:55:22 wysłana przez eu07-001 »

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #25 dnia: 11 Stycznia 2014, 17:49:00 »
O to ładną lekturę będę miał do czytania w wolny czas, dobra, wstawiłem na td i żeby na tym była moja tekstura to mam zdjęcie przerobić na .tga i wrzucić do /texture ? Jakby kiedyś panowie się mnie spytali o liczbę trójkątow w modelu, to gdzie to można sprawdzić?

Online Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #26 dnia: 11 Stycznia 2014, 17:55:42 »
Zależy jaki model tworzysz. Co do liczby trójkątów znajduje się w pliku t3d pod NumVerts.
« Ostatnia zmiana: 11 Stycznia 2014, 17:57:26 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #27 dnia: 11 Stycznia 2014, 18:00:40 »
Zwykły model domu albo jakiś innych rzeczy na początek.

Błąd ortograficzny, aż oczy bolą.
adsim
« Ostatnia zmiana: 11 Stycznia 2014, 18:03:10 wysłana przez adsim »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #28 dnia: 11 Stycznia 2014, 18:01:52 »
@Sawi, NumVerts to liczba wierzchołków.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Problemy z skryptami z gmax
« Odpowiedź #29 dnia: 11 Stycznia 2014, 18:01:59 »
Ilość trójkątów sprawdzasz w menu File > Summary Info lub na zakładce Utilities na panelu bocznym > Polygon Counter. Dokładnie tak jak mówisz. Jeżeli w jakimś wypadku model dalej byłby biały, wtedy śledzisz w errors.txt, gdzie symulator próbuje szukać tej tekstury i właśnie tam przenosisz.
Sawi, pod NumVerts znajduje się liczba wierzchołków, czyli liczba trójkątów x3.