Autor Wątek:  Addon do Blendera  (Przeczytany 12373 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 915
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 654
Addon do Blendera
« dnia: 06 Września 2019, 21:01:14 »


Wersje archiwalne:

Skrypty poprawnie działają tylko na tej wersji blendera, która była oficjalną stabilną wersją w momencie publikacji skryptów..

« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2022, 19:32:09 wysłana przez Balaclava »

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 915
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 654
Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Marca 2021, 21:06:04 »
Aktualizacja 27-03-2021

- eksperymentalnie, zgodność z nowymi ficzerami wprowadzonymi jakiś czas temu do T3D, mianowice eksport i import indeksowanej geometrii. Do opcji eksportu dodany został przełącznik Export face indices. Domyślnie jest on włączony. Wyłączenie go uruchomi tradycyjny eksport, tj. trójkąty z maskami wygładzania.

- rozgrzebany import/eksport SCN oraz zalążek narzędzi edycyjnych do scenerii. Coś tam niby działa, ale na razie niestabilnie. Zalecam nie używać.

Link do pobrania najnowszej wersji znajduje się w pierwszym poście.
« Ostatnia zmiana: 27 Marca 2021, 21:35:13 wysłana przez Balaclava »

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 915
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 654
Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Lutego 2022, 15:19:46 »
Aktualizacja 20-02-2022:

Rewolucyjna wersja, lista zmian jest bardzo długa. Skupiłem się na podniesieniu bezstratności danych, w szczególności w zakresie shadingu geometrii.

  • przebudowany system includów, dedykowane rozwiązanie zamiast kolekcji. Można już używać kolekcji w dowolny sposób, przy okazji nie ma już bezsensownego ograniczenia w postaci braku eksportu obiektów nie leżących bezpośrednio w Scene Collection.
  • przebudowany import geometrii. Jeśli submodel ma trójkąty zdefiniowane bez jawnych normalnych, to są one na etapie importu liczone na podstawie smooth grup i zapisywane w meshu jako Custom Split Normals Data.
    W przypadku, gdy w modelu występują przylegające do siebie płaszczyzny o odwrotnych orientacjach, to zostaną one zaimportowane prawidłowo, tzn. tworzące je wierzchołki nie zostaną połączone.
  • usunięty przełącznik "Use explicit normals". Aktualnie wszystkie modele eksportują się do formatu T3D w formie indeksowanej geometrii.
  • zmiany w obsłudzie obiektów typu Spot (FreeSpotLight): domyślnie wstawiają się one z wartością Selfillum=2.
    Dopracowano import i eksport parametrów HotspotAngle i FalloffAngle. Dotychczasowy kod obsługujący eksport tych parametrów pochodził jeszcze ze skryptu firleja i nie do końca był poprawny. Po zmianach import i eksport tych parametrów stał się całkowicie bezstratny.
  • usunięte podawanie ścieżek do repla na etapie importu. W zamian na obiektach, które mają zdefiniowane tekstury wymienne tworzone są puste materiały, w których miejsce można następnie zaimportować wybrany materiał
  • submodele typu Mesh które nie zawierają geometrii są importowane do Blendera jako obiekty Empty (Plain Axes), oraz w drugą stronę: Obiekty typu Empty (o dowolnym podtypie) są eksportowane jako pusty submodel typu Mesh.
  • poprawiony zakres parametru selfillum na <-1;2>
  • Dodany moduł Model Preview, czyli system który pozwala na szybki podgląd modelu w silniku MaSzyny.
  • W przypadku wystąpienia krytycznego błędu skryptu w czasie eksportu zawartość docelowego pliku nie ulega nadpisaniu.
  • Opacity dla eksportowanego submodelu określane jest na podstawie ustawień aktywnego materiału (ustawienia znajdują się w zakładce Viewport Display - są to opcje Blend Mode oraz Clip Threshold). Parametr opacity w panelu T3D Properties pełni teraz rolę wartości zapasowej w przypadku braku materiału na submodelu. Również ustawianie odpowiednich trybów blendu alfy jest rozwiązane automatycznie po stronie importera materiałów.
  • Root path ustawiany jest indywidualnie dla każdego pliku blend (pod nazwą environment path). W miarę możliwości ustawi się on sam podczas importowania assetów.
  • dedykowane narzędzia do wczytywania materiałów i tekstur MaSzynowych, dbające o prawidłowe wczytanie i konfigurację wyświetlania materiału w silniku blendera

Link do najnowszej wersji oraz instrukcji znajduję się w pierwszej wiadomości. Problemy i sugestie rozwoju należy zgłaszać w osobnym wątku.

Tymczasowo wycofane zostały również narzędzia związane z plikami SCN. Rozwój skryptów będzie się teraz skupiał właśnie na nich i będą one udostępniane sukcesywnie w kolejnych wersjach.
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2022, 15:26:46 wysłana przez Balaclava »

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 915
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 654
Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Maja 2022, 22:05:59 »
Aktualizacja 19-05-2022:

Link standardowo w pierwszej wiadomości.

  • Dostosowanie importu E3D do importowania indeksowanej geometrii
  • Możliwość włączenia toru w Model Preview
  • Opcja na usuwanie sufiksów .001, .002 itp z nazw submodeli podczas eksportu.
  • Możliwość wyboru źródła opacity w panelu submodelu
  • Poprawiony eksport hierarchii, powinno dać się teraz eksportować zaznaczone submodele bez wymogu zaznaczania ich rodziców
  • Usunięte małe bugi i dodane kilka nowych - znajdź je wszystkie!

Pamiętajcie że skrypty tworzę zawsze pod najnowszą oficjalną wersję. Instalacja na wersji starszej może spowodować niepoprawne działanie skryptów.
« Ostatnia zmiana: 19 Maja 2022, 22:08:47 wysłana przez Balaclava »

Offline Balaclava

  • Deweloper
  • Wiadomości: 915
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 654
Odp: Addon do Blendera
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Lipca 2022, 19:30:08 »
Aktualizacja 01-07-2022

Link standardowo w pierwszej wiadomości.

  • Znieczulenie eksportera na tekstury leżące poza katalogiem MaSzyny - w takim przypadku zapisuje się sama nazwa pliku.
  • Podgląd modelu jest w stanie wyświetlać tekstury leżące poza katalogiem MaSzyny.
  • W podglądzie modelu można obejrzeć animację modelu.
  • Możliwość eksportu animacji do pliku CTR - póki co we wczesnej fazie beta, ale działa - animację do tarcz zaporowych wypluło bezbłędnie ;)
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2022, 19:39:57 wysłana przez Balaclava »