Autor Wątek:  ETCS w Maszynie  (Przeczytany 5243 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Arct

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
ETCS w Maszynie
« dnia: 26 Grudnia 2013, 11:58:17 »
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam takie pytanie: czy w symulatorze planujecie "wdrożenie" sytemu ETCS, tak żeby można było jeździć z prędkościami v>160 km/h? Przymierzam się do zrobienia modelu Pendolino do Maszyny i w związku z tym potrzebne byłoby zaprogramowanie czegoś takiego w symulatorze.

Offline Kuba5544

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ETCS w Maszynie
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Grudnia 2013, 12:03:47 »
Jeszcze pewnie wiele do zrobienia, a ty chcesz Pendolino robić. No nie wiem. :)

Offline Arct

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ETCS w Maszynie
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Grudnia 2013, 12:07:56 »
Trzeba mierzyć wysoko :D Tylko że... no właśnie. Trzeba by "trochę" kodu dołożyć pod Pendo. Wyświetlacze LCD, wspomniany ETCS... Ale przy okazji może by się udało dodać jakieś Impulsy albo Elfy. Więc ciekawie może być. :D
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2013, 12:14:10 wysłana przez Arct »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6319
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 349
Odp: ETCS w Maszynie
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Grudnia 2013, 12:30:30 »
Zacząć by należało od tego, żeby były w sceneriach użyte odcinki izolowane oraz aby działały rozkłady. Trzeba też zoptymalizować sterowanie ruchem na stacjach, to co jest w Quarku jest bardzo prymitywne, ale lepsze niż eventy pisane pod jeden konkretny pociąg. Co do kodu, to nie ma problemu, jak napiszesz, to zintegrujemy z resztą.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Arct

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ETCS w Maszynie
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Grudnia 2013, 14:17:02 »
Hmm.... Z tym programowaniem to mnie trochę zaskoczyłeś, bo co prawda studiuję na politechnice, ale trochę inny kierunek :D Poza tym, tak średnio orientuję się jakie ETCS ma funkcje poza kontrolą prędkości i obliczaniem krzywej hamowania :D Ja po prostu chciałem zrobić model pociągu :D Chociaż trochę kiedyś próbowałem bawić się w kodzie... Nie wiem, spróbuję.
Jak tak popatrzeć (przynajmniej z tego co teraz myślę) to część (co prawda pewnie mała część, ale jednak) jest już wbudowana w Maszynę. Chociażby wspomniana krzywa hamowania- każdy pociąg ma przecież mieć ustaloną siłę, z jaką hamuje w zależności od pozycji hamulca. Na podstawie tego można przecież w prosty sposób oszacować drogę hamowania- patrz gimnazjalny wzór na drogę w ruchu opóźnionym. No chyba że chcemy się bawić w metody pokroju algorytmu Monte Carlo, ale to i tak wyjdzie na to samo...
BTW. myśleliście kiedyś o tym, żeby projekt przerobić na jakąś formę Open Source?
PS Ma ktoś dostęp do specyfikacji technicznej ETCS i ERTMS? Może być po angielsku. Bo dopiero wtedy będę wiedział, co trzeba w ogóle zrobić.

Reg. zakazy 8.
Nie nadużywaj emotikonów.
Benek
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2013, 14:39:28 wysłana przez Benek »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6319
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 349
Odp: ETCS w Maszynie
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Grudnia 2013, 14:29:52 »
Ja po prostu chciałem zrobić model pociągu
Model pociągu możesz zrobić niezależnie.

Na podstawie tego można przecież w prosty sposób oszacować drogę hamowania- patrz gimnazjalny wzór na drogę w ruchu opóźnionym.
Sugerował bym raczej użycie sztucznych sieci neuronowych, bo hamowanie nie jest liniowe i zależy od wielu czynników.

BTW. myśleliście kiedyś o tym, żeby projekt przerobić na jakąś formę Open Source?
A co to by miało dać? W kodzie MaSzyny jest tyle zamętu, że bazowanie na nim było by szkodliwe. Lepiej zrobić coś zupełnie niezależnie, a potem zintegrować. Np. ja zrobiłem edytor torów w Rainsted niezależnie od kodu MaSzyny, dzięki czemu było mi potem "łatwiej" uporządkować kwestie topologii torów w MaSzynie (np. zlikwidować przeskok w przypadku rozprucia rozjazdu). Z drugiej strony, np. VirtualBus jest Open Source i jakoś kolosalnego postępu w nim nie widać.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: ETCS w Maszynie
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Grudnia 2013, 14:46:14 »
Jak tak popatrzeć (przynajmniej z tego co teraz myślę) to część (co prawda pewnie mała część, ale jednak) jest już wbudowana w Maszynę. Chociażby wspomniana krzywa hamowania- każdy pociąg ma przecież mieć ustaloną siłę, z jaką hamuje w zależności od pozycji hamulca. Na podstawie tego można przecież w prosty sposób oszacować drogę hamowania- patrz gimnazjalny wzór na drogę w ruchu opóźnionym. No chyba że chcemy się bawić w metody pokroju algorytmu Monte Carlo, ale to i tak wyjdzie na to samo...
Krzywa hamowania działa zupełnie inaczej. Na podstawie odległości do początku ograniczenia prędkości oraz rzeczywsitego procentu masy hamującej (przybliżonej skuteczności hamulca) są wyznaczane dwie prędkości (ztcw używa się do tego dwóch zależności – jednej dla hamulców tarczowych i drugiej dla hamulców klockowych). Jeśli prędkość pojazdu przekracza 1. prędkość, włącza się dźwięk. Jeśli prędkość pojazdu przekracza 2. prędkość, wdrażane jest hamowanie nagłe.

  Dodano: 26 Grudnia 2013, 15:06:24
Pod adresem http://www.era.europa.eu/Core-Activities/ERTMS/Pages/Braking-Curves-Simulation-Tool.aspx można znaleźć arkusz do wyznaczania krzywych hamowania.
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2013, 15:06:24 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.