Cześć.
Ciekawe, czy to
mój podręcznik o wpisach do scenerii Ci pomógł? Jesli tak, to miło mi jest, że mogłem w czymś komuś pomóc :-).
Co z tą lokomotywą
ET41?
Pierwsze co rzuciło mi się w oczy, to sprzęg którym złączyłeś drugi człon tej lokomtywy z pierwszym wagonem. Sprzęg
7, to sprzęg sterowania ukrotnionego - owszem, przydatny do połączenia z sobą obu członów lokomotywy, lecz nieprzydatny dla połączenia z wagonem. Popraw ten sprzęg (w drugim członie) na
3 i z pewnością nie będziesz miał problemów z ruszeniem.
Następna sprawa, to umieszczenie przez Ciebie wpisów "
headdriver" w obu członach lokomotywy. Ta dwuczłonówka
ET41 w symulatorze działa tak, jakby to były spięte z sobą dwie lokomotywy. Zatem, skoro w jednej z nich można być "
headdriver", to w drugiej można być już tylko "
reardriver". Zwłaszcza, że nawet nie można przejść do drugiej kabiny (właśnie ze względu na tą dwuczłonowość). Jednak, w którem z tych członów trzeba zmienić "
headdriver" na "
reardriver", to zależy już od tego, gdzie jest
początek, a gdzie
koniec toru, na którym ona stoi (też opisałem to w swoim
podręczniku). Zilustruję to przykładem:
=|=|=|=|=|||||A|||||-|||||B|||||=|=|=|=|=
P...............H.........................R...............K
_______
gdzie:
A, B - człony lokomotywy (być może odwrotnie - patrz: poniżej).
P, K - odpowiednio początek i koniec toru.
H, R - odpowiednio wpisy "headdriver" i "reardriver" (jeśli człony są odwrotnie, to i tu jest odwrotnie).
Popatrz na powyższy "rysunek" i sprawdź, z której strony na nim stoi reszta składu. Wówczas w pierwszym członie, w zależności od tego, czy skierowany jest on w stronę początku czy końca toru, będziesz miał "
head-" albo "
reardriver", a w drugim - przeciwnie.
Natomiast, co do tekstury, niepotrzebnie piszesz rozszerzenie
.bmp podając plik z jej obrazem. Nie jestem jednak pewny, co może być przyczyną tego "skakania" - może ktoś inny będzie miał jakieś sugestie?
Spróbuj najpierw wykonać to co Ci zaproponowałem, a w przypadku dalszych problemów daj znać tutaj.
Pozdrawiam Cię.