Autor Wątek:  Kabina Skody CD163  (Przeczytany 105447 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #120 dnia: 11 Listopada 2017, 18:29:52 »
Chcecie się bawić w pixeloze, to beze mnie.
Jesli nie zmieniaja sie wymiary tekstur a jedynie uklad, to chyba nie ma co mowic o pikselozie, bo wielkosc tekseli na elementach pozostaje ta sama. 4x2, 2x2, 2x1 i 1x1 spokojnie da sie zmiescic bez skalowania na pojedynczym 4x4, i jeszcze kwadrat 1x1 zostanie:
1111
1111
2233
224.
(ewentualnie mozna 4 tekstury zredukowac do dwoch 4x2, uzywajac tej samej metody laczenia)
« Ostatnia zmiana: 11 Listopada 2017, 18:35:41 wysłana przez tmj »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #121 dnia: 11 Listopada 2017, 18:37:36 »
Spoko rozumiem, tylko nikt z tych co rzucają genialnymi propozycjami nie bierze pod uwagę tego iż po raz kolejny trzeba będzie przemapować model. To nie jest takie hop siup jak kolejna propozycja układu. Tam mało co jest zbędne na tych układach. Nawet gumy są osobno mapowane. Zatem to co dla was się może wydawać niezbędne w praktyce może być użyte.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Kermit

  • Wiadomości: 579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 984
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #122 dnia: 11 Listopada 2017, 18:42:11 »
Ile czasu spedzamy w kabinie a ile czasu gapimy sie na model zewnetrzny? Zeby sie nie skonczylo sie tak ze model zew bedzie hiper-pr0-elo bo na nim skupi sie cala praca a w kabinie bedzie podwiewac dziadostwem.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #123 dnia: 11 Listopada 2017, 18:43:54 »
Model jak i kabina są na tym samym poziomie wykonania. Fakt niektóre rzeczy zrobiłem sam od nowa, ale starałem się nie przegiąć w drugą stronę i zachować kompromis. Ewentualnie trzeba będzie wprowadzić jakieś poprawki i tyle.
« Ostatnia zmiana: 11 Listopada 2017, 18:45:32 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #124 dnia: 12 Listopada 2017, 00:45:14 »
Spoko rozumiem, tylko nikt z tych co rzucają genialnymi propozycjami nie bierze pod uwagę tego iż po raz kolejny trzeba będzie przemapować model. To nie jest takie hop siup jak kolejna propozycja układu. Tam mało co jest zbędne na tych układach. Nawet gumy są osobno mapowane. Zatem to co dla was się może wydawać niezbędne w praktyce może być użyte.
A, nie wiem jak to wyglada od strony technicznej w programie ktorego uzywasz, wiec jesli tam przesuniecie mapowania jest skomplikowane, to sorry, jak zostanie jak jest to tez mozna przebolec.

W tym ktorego uzywam jest to doslownie operacja 1-2 minutowa dla calosci (klawisz by wybrac geometrie z dana powierzchnia, Transform UV... i wpisanie w pole np 50% by zmienic uklad z calosci prostokata 4x2 do gornej polowki nowego ukladu 4x4, powtorzyc cztery razy) dlatego myslalem ze sugestia nie jest jakos specjalnie zaporowa.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #125 dnia: 12 Listopada 2017, 11:32:08 »
Kuba się zajmuje poprawkami do układów więc jak padnie decyzja iż coś w nich będzie przerabiane no to cóż przemapuję, ale nie ukrywam nie bardzo mam na to chęci. Przykładem, że to nie jest takie hop siup jest chociażby papuga, którą jeśli dobrze liczę będę przemapowywał już z trzeci raz. Wbrew pozorom to pochłania sporo czasu, dlatego mam właśnie do tego taki stosunek.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #126 dnia: 08 Grudnia 2017, 08:54:38 »
Jak by co, to znalazłem opcję [Percent snap toogle] która pozwala skonfigurować sobie rozmiary procentowe siatki. Jak damy 100% to będzie skalować tylko do wielokrotności całej tekstury. Jak ustawi się na 25% to w mniej niż minutę z 4 repli zrobi się mapowanie na jeden 4x4k.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #127 dnia: 09 Grudnia 2017, 18:16:09 »
Jakbym mógł to bym Was trzepnął w głowę, bo projekty stoją na takich bzdurach jak układ mapowania/pixeloza. Chciałbym mieć takie problemy... Robicie pod rendering i przechwałki na forach modelarskich czy dla użytku w symulatorze? ;)
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #128 dnia: 10 Grudnia 2017, 01:30:39 »
Cytuj
bo projekty stoją na takich bzdurach jak układ mapowania/pixeloza
To nie jest główny powód dlaczego projekt się zatrzymał, bo potrzebuje NOWEGO rodzaju fizyki. Oczywiście może iść na asynchronach, wskazania amperomierzy się niejako wymusi zeby wskazywały mniej więcej to co powinny, ale np. z dźwiękami może być problem bo asynchroniczny ma zależność dźwięku od prędkości (mniej więcej), a tutaj dźwiek tyrystorów zależy od przedziału napięcia jaki dają tyrystory na silniki. I to rozwiązanie jakie teraz jest w fizyce na której niby jeździ 163 (asynchroniczna) nie odpowiada temu co być powinno. Plus dochodzi do tego konieczność NOWEGO typu nastawnika, trochę podobnego jaki powinien być w rzeczywistym traxx'ie, ale nie tym co jest w MaSzynie teraz. Jest to różnica, praktycznie konieczność bo nastawnik gdzie wielkośc wychylenia odpowiada zadanej sile, nijak ma się do tego gdzie wychylenie (impulsowe lub nie) o 1 pozycję powoduje stały wzrost siły, wychylenie w drugą stały spadek, a pośrodku utrzymanie. Plus sprawa zadajnika od hamowania elektrodynamicznego i kranu hamulca pomocniczego. Są dwa oddzielne. O ile w innych nowych pojazdach jakoś przeszło to z lepszym lub gorszym efektem to tutaj będzie dość średnio z tym (zadajnik od elektrodynamicznego jest równieź podobnie jak nastawnik, dodanie/podtrzymanie/zdjęcie siły hamowania).
Cytuj
Robicie pod rendering i przechwałki na forach modelarskich
Czy gdzieś oprócz tutaj te screeny się pojawiają? Bo ja ich nigdzie nie wrzucam. Bardzo sporadycznie raz na jakiś czas są tutaj wrzucone jak są potrzebne do odpowiedzi i tyle. I nie wrzucam ich na żadne "fora modelarskie" więc nie wiem skąd to określenie.
Cytuj
czy dla użytku w symulatorze? ;)
To chyba oczywiste gdzie to ma być.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #129 dnia: 13 Grudnia 2017, 01:38:37 »
@dymus, to nie mial byc osobisty podjazd, tak dla ogolu zebralo sie nad wiecznymi rozterkami nad replami itd ;)
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #130 dnia: 13 Grudnia 2017, 17:56:32 »
Ja rozumiem, że model czeka na nową fizykę. Ale, żeby drugim powodem był nastawnik? Traxx jakoś wyszedł z niewłaściwym rodzajem nastawnika, tak samo kiosk (6dg), a jakoś te modele mamy dostępne w symulatorze.
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline Kermit

  • Wiadomości: 579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 984
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #131 dnia: 13 Grudnia 2017, 18:16:59 »
A szczycimy sie realizmem, nawet tekstury wagonow sa dopasowywane pod model ze wzgledu na ogrzewanie a mamy nierealistyczne sterowanie lokomotywami (a o to w tej grze przeciez chodzi i spedza sie na tym 99% czasu) i piszesz ze wszystko ok. :D Powinno to zostac poprawione jak najszybciej, a nie ze nadal brniemy w dziadostwo, bo drobne uproszczenia uproszczeniami ale to jest jednak podstawa.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #132 dnia: 13 Grudnia 2017, 19:32:41 »
Cytuj
Ja rozumiem, że model czeka na nową fizykę. Ale, żeby drugim powodem był nastawnik?
Sprawy dość powiązane, bo:
- jeśli przyjmiemy że będzie asynchroniczna to trzeba będzie rozwiązać (pewnie przez jakieś szcztuczki we wskazywaniu) dośc podobne (charakterystyczne) zachowanie się i wskazania amperomierzy, plus poprawniejsze odtwarzanie dźwięków. I poprawnie działający nastawnik.
- jesli przyjmiemy nowy rodzaj fizyki to: trzeba ją napisać, i zrobić od nowa, plus obsługa nastawnika
- zostawić to na asynchronicznym i zostawić tak jak jest - super model gotowy, ale jakikolwiek realizm z jazdy jest dość wątpliwy?
Cytuj
Traxx jakoś wyszedł z niewłaściwym rodzajem nastawnika
Możliwe że wyszedł bo był pierwszym pojazdem z asynchroniczym? i nie było aż takiego parcia na realniejszą obsługę nastawnika? Może były ważniejsze rzeczy wtedy do zrobienia? Mimo tego że koncepcja była, mimi program -> sterowacz_traxxem.exe
Cytuj
tak samo kiosk (6dg),
Wyszedł bo przekładnia spalinowo - elektryczna u nas nie obsługiwała nowego typu nastawnika. To samo ST45, też powinna mieć inaczej a wyszła. I super się jeździ, ale nadal jak się popatrzy nas nastawnik na pulpicie to coś się nie zgadza.

Oczywiście, czasami uproszczenia są konieczne, w tym nie mam wątpliwości i trzeba je stosować. No ale może być czasami to że jest to za bardzo uproszczone, tak że idąc kilka kroków dalej możnaby każdy pojazd mieć z rozruchem z oporami, no i co też będzie jeździć i wyglądać? Ale czy będzie miał cokolwiek wspólnego z rzeczywistym?

Jasne, za chwilę wyjdzie, że marudzę, że wymagam zbyt dużej realności. Chcę żeby chociaż trochę realniej się tym jeździło. Nawet jakby to było praktycznie oparte o obecną fizykę z asynchronicznymi, tylko trzeba te wskazania chociaż trochę siłą wymysić zeby wskazywało (nawet sztuczkami przeliczenia zmiennych w pythonie, uproszczone, ale jakoś będzie), żeby brzmiało poprawniej i to sterowania działało bardziej jak powinno.
A jeśli ktoś chce olać sprawę to spoko, model wyjdzie z fizyką od Traxxa, przecież też będzie jeździł, wyglądał.

Cytuj
A szczycimy sie realizmem, nawet tekstury wagonow sa dopasowywane pod model ze wzgledu na ogrzewanie a mamy nierealistyczne sterowanie lokomotywami
Haha czasami właśnie to. Jest czepianie się tekstury bo ma mini błędy, z reguły dosć niewidoczne i mogłyby przejść bez tego i na taką poprawkę jest parcie, a tutaj coś dość znacznego w sterowaniu byłoby niepoprawnie i jakoś nie problem ;)

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #133 dnia: 13 Grudnia 2017, 20:38:32 »
Warto również zwrócić uwagę na taki fakt, że osób umiejących robić tekstury (skoro porównanie z teksturami padło) jest dość dużo, natomiast osób ogarniających fizyki i programowanie jest znacznie mniej. Rozumiem też Wasze podejście, ale nie czarujmy się, jak ta garstka ludzi tefo nie zrobi to kto i kiedy? Nie wiem na jakim etapie jest fizyka dla rozruchu impulsowego, o ile wgl. są już jakieś rozpoczęte prace?

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #134 dnia: 14 Grudnia 2017, 08:41:35 »
@Lukasz, nie czarujmy się. Fizyki nikt nie ruszy bo wszyscy mają ją w dupie. Nawet głupiego poprawienia przechodzenia częstotliwości nikt nie chce poprawić, mimo iż mamy do tego rewelacyjny materiał dźwiękowy to raz i dużo materiałów video z rozruchem to dwa.
Ale i tak wszyscy chcą tekstur i siódemek :(

Offline bumer

  • Wiadomości: 448
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 197
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #135 dnia: 14 Grudnia 2017, 09:16:30 »
Parę lat temu miałem okazję pojeździć tymi maszynami jak obsługiwały pociąg EC Wawel. W porównaniu do naszych siódemek to sama jazda Skoda CD163 to inna bajka. Samo uruchomienie zajmuje trochę czasu i jest taki myk , że najpierw załącza się szybkiego a potem można podnieść pantograf. Podczas jazdy trzeba było bacznie obserwować napięcie w sieci  (lokomotywa ma dużą moc ) , przy wyłączeniu maszyny i opuszczeniu pantografu, szybkiego można było wyłączyć gdy napięcie na voltomierzu spadło do ok 1000 v . Jedna zasada na tych maszynach - z niczym tam nie można się spieszyć a szczególnie przy uruchamianiu i wyłączaniu pojazdu.
Było jeszcze wiele ciekawych rzeczy , nie spotykanych na naszych elektrowozach takich jak tempomat czy wpisanie liczby osi pociągu aby zjechała że zwolnienia i sama rozpedzała się do zadanej prędkości.
Te rzeczy pamiętam ale to było ładne parę lat temu .  Można powiedzieć, że wizytówką tej maszyny jest właśnie fizyka jazdy i tu powinien być największy nacisk przy publikacji tej lokomotywy.
SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #136 dnia: 14 Grudnia 2017, 09:27:27 »
Ale i tak wszyscy chcą tekstur i siódemek :(
Już jest spokój :)
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #137 dnia: 14 Grudnia 2017, 10:17:07 »
Nawet głupiego poprawienia przechodzenia częstotliwości nikt nie chce poprawić, mimo iż mamy do tego rewelacyjny materiał dźwiękowy to raz i dużo materiałów video z rozruchem to dwa.
Wprowadzenie do exe obslugi dzwiekow skladanych spowodowane bylo wlasnie narzekaniem na braki w obecnym systemie. Prosze wiec nie chrzanic ze "nikt nie chce poprawic" itp :>

Ruszenie lub nie fizyki nie jest zwiazane z tym ze "wszyscy maja ja w dupie" a raczej z tym ze jest to temat, ktory jest czarna magia takze dla wiekszosci programistow. Zwyczajnie nie zrobie czegos, czego nie rozumiem i nie wiem jak powinno dzialac. Rownie dobrze mozna narzekac ze wszyscy maja w dupie przeprowadzenie w wannie zimnej fuzji.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3741
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #138 dnia: 14 Grudnia 2017, 16:22:15 »
@tmj dokładnie, jak nikt nie pracował z dużymi to sobie nie poradzi bez doświadczenia. Tym bardziej z opengl czy zaawansowaną fizyką. Czym innym jest zrobienie kalkulatora z zapisem do pliku, a czym innym tworzenie aplikacji 3D. Zajmowanie się tak dużymi projektami nieraz wymaga co najmniej kilku lat doświadczenia.

Z całej liczby 5987 użytkowników tylko 105 zrobiło coś dla Maszyny (uwzględniłem tylko pozycje z rangą, pewnie można by było do tej liczby dorzucić kilku bez rangi), co daje nam tylko 1,75%.

Podsumowanie: zamiast narzekać, lepiej robić to, co najlepiej się potrafi i cieszyć się z rozwoju projektu.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #139 dnia: 15 Grudnia 2017, 17:08:05 »
@DieselPower: Twoje porównanie liczbowe nie jest adekwatne do problemu, gdyż 5987 osób to nie programiści, czy ludzie związani z podobnymi tematami, a w większości zwyczajnie pasjonaci taboru, hobbyści, laicy kolejowi (nie znają się na transporcie kolejowym, nie fotografują, nie podróżują), ciekawscy, czy na końcu "gracze". Znaczna większość nie zna się na programach graficznych, których też i ja nie umiem nawet wymienić.
Zgodzę się tylko z jednym: z Twoim podsumowaniem!
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3741
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #140 dnia: 15 Grudnia 2017, 19:43:32 »
@Jaco Ale tu chodziło mi ogólną liczbę zaangażowanych osób. Nie tylko programistów, ale też teksturowców, modelarzy, dźwiękowców fotografów, itp.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #141 dnia: 16 Grudnia 2017, 15:46:00 »
Do momentu, jak w exe nie będzie możliwości (tak na początek) uzyskania takiego startu 163 (przejście między częstotliwościami tylko i wyłącznie) w postaci samych dźwięków, nie ma mowy o wydaniu. Z racji tego, że mamy przygotowaną wersję 371 (oporowa), możemy coś myśleć o wypuszczaniu projektu. Ale nie wcześniej, jak będzie możliwość uzyskania takiego przejścia dźwięków jak w filmiku poniżej:

&feature=youtu.be&t=167

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #142 dnia: 16 Grudnia 2017, 15:49:56 »
Do momentu, jak w exe nie będzie możliwości (tak na początek) uzyskania takiego startu 163 (przejście między częstotliwościami tylko i wyłącznie) w postaci samych dźwięków, nie ma mowy o wydaniu.
Mozliwosc podpiecia indywidualnych dzwiekow dla okreslonych wartosci obrotow silnika, i generowania ewentualnych przejsc miedzy nimi, pojawila sie w exe w tym tygodniu.
« Ostatnia zmiana: 16 Grudnia 2017, 15:51:29 wysłana przez tmj »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #143 dnia: 16 Grudnia 2017, 15:53:30 »
Zaskoczę Cię. Tu nie chodzi o wartość obrotu silnika. Silnik tutaj nam nic nie daje ;)
Tutaj mamy coś na podobieństwo w temacie EN62.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #144 dnia: 16 Grudnia 2017, 15:56:33 »
W takim razie zamiast zaskakiwac mnie napisz konkretnie co jest potrzebne, tzn jesli nie na podstawie obrotow, to wzgledem czego powinno byc dokonana selekcja dzwieku.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #145 dnia: 16 Grudnia 2017, 16:15:55 »
Circa about od natężenia prądu na silnikach.
Od 1 ~ 100 A jest 1 częstotliwość.
Od 101A ~ 299A jest 2 częstotliwość.
Od 300A ~ końca skali jest 3 częstotliwość.

I druga sprawa, że przy zmniejszaniu prądu do 0 dochodzi do przejścia między częstotliwościami na niższą aż do zera. Dodatkowo, przy około 70-80 km/h jest przejście z ostatniej na drugą częstotliwość (ale to zależy od masy składu i użytej w tym momencie siły pociągowej).
Przykład: prędkość 120 km/h można uzyskać na mniej niż 100A i będzie używać najniższej częstotliwości.
Gdzieś tam owszem, prędkość wpływa na to, że przy 100A i prędkości 120km/h ostatnia częstotliwość będzie słyszalna, ale to trzeba najpierw w fizyce przeliczyć. Najważniejsze na razie jest uzyskanie przejścia opisanego powyżej.
« Ostatnia zmiana: 16 Grudnia 2017, 16:21:49 wysłana przez ST44-003 »

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #146 dnia: 16 Grudnia 2017, 16:31:00 »
Cytuj
Circa about od natężenia prądu na silnikach.
Od 1 ~ 100 A jest 1 częstotliwość.
Od 101A ~ 299A jest 2 częstotliwość.
Od 300A ~ końca skali jest 3 częstotliwość.
Częstotliwości nie są od zakresu pradów :(

Są w zależności od wielkości wypełnienia (czyli napięcia jakie daje przekształtnik) są inne częstotliwości pracy przekształtnika. Plus to co pisze @ST44-003, są przejścia między częstotliwościami,
 związane właśnie z tym że przechodzą przez te zakresy na jakim jest dana częstotliwość pracy przekształtnika. A że napięcia jakie daje przekształtnik zależy od kilku rzeczy, to są pewne rzeczy które się dzieją i które słychać.
Naprawdę dajcie mi chwilę, znajdę czas, ogarnę i napiszę wszystko co wiem, z koncepcją jak co ma być i będzie ok. I może uda to się wprowadzić.
« Ostatnia zmiana: 16 Grudnia 2017, 16:34:36 wysłana przez dymus »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #147 dnia: 16 Grudnia 2017, 16:39:00 »
Naprawdę dajcie mi chwilę, znajdę czas, ogarnę i napiszę wszystko co wiem, z koncepcją jak co ma być i będzie ok. I może uda to się wprowadzić.

Tylko Ty już o tym kminisz od jakiegoś czasu :P. Nie żebym się czepiał ;)

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #148 dnia: 16 Grudnia 2017, 16:41:26 »
Ale mam aktualnie brak czasu, praca inż, inne sprawy... A chcę wrzucić to raz i sensownie całość a nie kilka razy.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #149 dnia: 16 Grudnia 2017, 16:41:58 »
Wybor dzwieku zalezy od wartosci zmiennej kontrolnej, wiec jesli wartosc tej zmiennej (na moment przyjmijmy ze jest to natezenie pradu) spada z jakiejs tam wartosci do zera, to niejako automatycznie selekcja przejdzie przez caly zakres, odgrywajac probki po kolei.