Autor Wątek:  Pulpit Lokomotywy  (Przeczytany 5179 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline W212

  • Wiadomości: 6
  • РЖД
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pulpit Lokomotywy
« dnia: 01 Listopada 2013, 10:08:17 »
Witam,

Od wczoraj jestem na tym forum, ale gra interesuje się od dawna. Prywatnie zajmuje się elektronika i bardzo interesuje mnie wykonanie ewentualnych zestawow pulpitow. Widzialem PoKeys gdzies tutaj na forum i w internecie. Pomysl w sumie niezły. Ja natomiast chciałbym sprobowac wykonać pulpit do lokomotywy ale na potrzeby tej gry. Oznacza to, ze nie mam zamiaru w pełni odzwierciedlać wszystkiego tak jak to jest w prawdziwym pojeździe (no bo nie ma nikt w domu tyle miejsca). Ale pomyślmy, jeżeli zrobić to w formie klawiatury na USB, mysle ze miałoby to jak najbardziej sens. Na upartego można i te woltomierze zrobić.
Ktos zapyta, a ile to będzie kosztowalo? Dobre pytanie, ale z góry mowie ze nie wiem bo na razie ten projekt poki co ma ledwie 7 linijek na forum. Ale wiem jedno - bo pracuje z elektronika i wiem ze się czasem lubi cos zepsuc. Rozdzielajac klawiaturę na moduly można stworzyć takie cos z modulow i np. podzielić na kilka sekcji:
a) modul sterowania - nastawniki, krany hamulcowe w postaci potencjometrów obrotowych (cos na wzor pokeys)
b) przelaczniki wspomagające sterowanie (kompresor, przetwornica, przekaźnik nadmiarowy, odblokowanie go itp.)
c) modul woltomierzy oraz predkosciomierz - tutaj wykorzystano by po prostu dane z gry, a tarczki wykonano by z papieru celem dopasowania skali
d) inne urządzenia - również przelaczniki (oświetlenie, ogrzewanie)
e) przyciski dot. maszynowni, spinania wagonow
f) u góry np. tracycyjne przyciski klawiatury odpowiadające za widoki kamer, sterowanie gameplay
Calosc proponowałbym umiescic w stacji dokującej. Tym sposobem, jeżeli zapotrzebowanie byłoby wysokie, a koszt jednego modulu wynosilby np. 30-40 zl to calosc daloby się zlozyc do 300zl bez obawy ze jak cos się zepsuje to trzeba kupic calosc. Elementy bylyby po prostu wpinane.
Wiadomo, zaraz się ktoś znajdzie i powie, zrob a my ocenimy. Ale kwestia nie w tym. Potrzebowalbym się dowiedzieć kilku rzeczy:
a) od tworcow gry - czy symulator na chwile obecna jest w pełni rozwinięty co się tyczy sterowania, czy tez przewiduje się inne funkcje? na pulpicie lokomotywy wszystko zdaje się dzialac. Chodzi o to, żeby z czasem nie okazało się, ze cos będzie dodane a klawiatura okaze się z pewnych przyczyn nieuzyteczna, a trzeba będzie stworzyć nowa.
b) od tworcow gry - tutaj w momencie wykonywania elementow musiałaby być scisla wspolpraca żeby klawiatura mogla tez odbierać sygnaly z gry (na informatyce się nie znam na tyle zebym był w stanie to spasować, wiec musielibyśmy wspolpracowac)
c) od uzytkownikow - ewentualne pomysły co i jak wykonać. jak rozlozyc na klawiaturze, w którym miejscu co? wiadomo ze z grubsza tak jak jest to na pulpicie lokomotywy, ale czasami przesuniecie czegos 2-3 cm w bok zmienia wiele (dot. opracowania projektu)
I ostatnie pytanie, co wogole sadzicie o czyms takim? PoKeys - powie ktoś jest czyms identycznym. Ok. Ale tutaj chodzi o zachowanie miejsca i funkcjonalności. Zestawy do symulatorow samochodow wyścigowych sa dalekie od samochodu, a jednak ich prostota sprawia ze maja swoja magie. Tak samo, mysle i tutaj, nie ma potrzeby ladowania do pokoju całego pulpitu z lokomotywy - pomijając kwestie miejsca, sa jeszcze kwestie możliwości - nie każdy ma możliwość zdobyc takie cos.
Pozdrawiam,
Grzegorz

  Nie musisz pisać, że jesteś nowy, widzimy to. Poza tym, nie zwalnia Cię to z przestrzegania regulaminu. Zdecyduj, czy piszesz z polskimi znakami, czy bez i nie przesadzaj z dzieleniem wiadomości na tyle akapitów, bo to wcale nie poprawia jej czytelności. Proszę poprawić.
adsim
« Ostatnia zmiana: 01 Listopada 2013, 20:42:07 wysłana przez W212 »

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: PUPLIT LOKOMOTYWY
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Listopada 2013, 11:16:29 »
Witam,

Od wczoraj jestem na tym forum,
Nie chciałbym żebyś odebrał to jako złośliwość, tutaj masz trochę podobnych wątków - może znajdziesz tam odpowiedzi na część swoich pytań:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13529.0.html
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,24207.0.html

http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Informacje_zwrotne
http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Informacje_zwrotne/PoKeys55

Z tego co się orientuję, na chwile obecną sterowanie symulatorem jest "zrośnięte" z klawiaturą - ponoć są plany żeby to zmienić.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: PUPLIT LOKOMOTYWY
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Listopada 2013, 12:02:47 »
a) od tworcow gry - czy symulator na chwile obecna jest w pełni rozwinięty co się tyczy sterowania, czy tez przewiduje się inne funkcje? na pulpicie lokomotywy wszystko zdaje się dzialac. Chodzi o to, żeby z czasem nie okazało się, ze cos będzie dodane a klawiatura okaze się z pewnych przyczyn nieuzyteczna, a trzeba będzie stworzyć nowa.
Na chwilę obecną sterowanie jest zrobione w maksymalnie prostacki sposób. Klawiatura jest odczytywana praktycznie bezpośrednio, co z jednej strony utrudnia korzystanie z innych urządzeń (np. przełączniki podpięte do PoKeys), a z drugiej strony uniemożliwia wykorzystanie klawiatury do innych celów (np. czat pomiędzy użytkownikami, rozmowa z wirtualnym dyżurnym, robienie notatek, wypełnianie dokumentów). Jeśli zrealizuję mój plan, to w ciągu najbliższych 2 lat będzie się to ewolucyjnie zmieniać. Trudno powiedzieć, jaki będzie stan docelowy.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline W212

  • Wiadomości: 6
  • РЖД
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PUPLIT LOKOMOTYWY
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Listopada 2013, 16:30:20 »
Witam,

Dziekuje za sprostowanie oraz za linki. W najblizszej wolnej chwili sie z nimi zapoznam. Z tworcami gry chetnie podejme wspolprace. Elektronika daje duzo mozliwosci. Przepraszam za jezyk, staram sie, bo znam go dobrze, ale jeszcze sa pewnie niedociagniecia. Moj ojczysty jest troche inny, podobny. No coz, jak na mieszanca chyba niezle?

Co do polskich znakow. Chcialbym cos wyjasnic i nie chcialbym zeby odebrano mnie jak gbura. Uzywam laptopa z Windows 8. W moim laptopie polskie znaki uzyskuje sie wylacznie poprzez nacisniecie LCTRL + LALT + ZNAK. Wyobrazacie sobie? Jak zrobic ć? Sprobujcie, latwo? Nie.  Ł zrobic jest latwiej bo lewa reka operuje CTRL i ALT, natomiast prawa jest wolna. Ale ą, ę, ć, ś, ź, ż jest uciazliwe i ciezkie. Jezeli jest to az tak dla Was uciazliwe, to postaram sie to zmienic, bo nie chce nikogo obrazic, ale uwazam ze na czytelnosc to raczej nie ma wiekszego wplywu, wszyscy jestesmy ludzmi i umiemy rozrozniac. No coz, postaram dostosowac sie. Ale nie jest to umyslnie.

A co do akapitow, uczono mnie ze to one zachowuja czytelnosc, no ale coz, z tym tez sobie poradzimy.

Pozdrawiam,
Grzegorz

Offline djuzi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 144
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pulpit Lokomotywy
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Listopada 2013, 10:42:55 »
Nie prościej byłoby użyć przełączania języków klawiatur skrótem klawiszowym z "polski programisty" na twój i odwrotnie?