Autor Wątek:  Incydent w Opolu Głównym  (Przeczytany 9772 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Incydent w Opolu Głównym
« dnia: 26 Września 2013, 21:48:01 »
Na stacji Opole Główne pociąg 26102/3 został przyjęty na tor zajęty, na którym stał już pociąg przewozów regionalnych 63124.
Interesant.

Offline stone

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Incydent w Opolu Głównym
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Września 2013, 21:57:25 »
Na stacji Opole Główne pociąg 26102/3 został przyjęty na tor zajęty, na którym stał już pociąg przewozów regionalnych 63124.

Jeśli miał podyktowane "O" z ograniczeniem prędkości do 20km/h to nie widzę problemów.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Incydent w Opolu Głównym
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Września 2013, 22:10:54 »
Takie sytuacje to nic nadzwyczajnego, przykładowo, na Łodzi Kaliskiej niejeden raz stoją 3 składy na jednym torze.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Incydent w Opolu Głównym
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Września 2013, 22:26:06 »
Tutaj został przyjęty na Sz bez rozkazu - i to nie żaden luzak, tylko TLK na osobówkę PR...
« Ostatnia zmiana: 26 Września 2013, 22:27:40 wysłana przez AtapiCl »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4115
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1316
Odp: Incydent w Opolu Głównym
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Września 2013, 00:09:51 »
Film z Opola:
. Lok: EP07-479 z sygnałem Pc2 na czole.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Incydent w Opolu Głównym
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Września 2013, 01:12:28 »
Przedstawiam odpowiedź na "zarzut" oświetlenia czoła pociągu 26103 sygnałem PC2.
Interesant.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Incydent w Opolu Głównym
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Września 2013, 08:35:17 »
Ale jest jeden problem - Pc2 obowiązuje na szlaku a nie w stacji, a więc mijając semafor wjazdowy do stacji Opole Główne, prawidłowo powinno się przełączyć projektor.
Nie ma o co bić piany, gdyż polskie przepisy sygnalizacji i tak są spieprzone. Dwa dolne projektory powinny być zawsze załączone wg europejskich norm.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Incydent w Opolu Głównym
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Września 2013, 09:33:04 »
Mechanik zdoła się wytłumaczyć z niemożności wcześniejszej zmiany oświetlenia czoła.
Interesant.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Incydent w Opolu Głównym
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Września 2013, 17:05:04 »
Nie musi. To dyżurny ruchu dał ciała, a nie on.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 333
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Incydent w Opolu Głównym
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Września 2013, 18:17:17 »
Cytuj
Ale jest jeden problem - Pc2 obowiązuje na szlaku a nie w stacji, a więc mijając semafor wjazdowy do stacji Opole Główne, prawidłowo powinno się przełączyć projektor.

Jest też drugi problem, Pc1 też obowiązuje na szlaku, taki mały bug w IE-1 (paragraf 14 punkt 1).
« Ostatnia zmiana: 27 Września 2013, 18:21:04 wysłana przez borys_q »

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Incydent w Opolu Głównym
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Września 2013, 18:35:23 »
Takie sytuacje to nic nadzwyczajnego, przykładowo, na Łodzi Kaliskiej niejeden raz stoją 3 składy na jednym torze.
Ostatnio często właśnie widzę jak kibelki czekają właśnie w ten sposób.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Incydent w Opolu Głównym
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Września 2013, 18:53:06 »
Takie sytuacje to nic nadzwyczajnego, przykładowo, na Łodzi Kaliskiej niejeden raz stoją 3 składy na jednym torze.
Mam wrażenie, że niektórzy nie odróżniają odstawienia taboru na jeden tor stacyjny, od przyjęcia pociągu na tor zajęty. W Poznaniu też potrafią odstawić trzy albo cztery pociągi na jeden tor -> EN57 - SA132 - SA132 - pociąg IC. Wszytko jednak odbywa się na zasadzie ruchów manewrowych, a nie przyjmowania pociągu na tor zajęty… Taki incydent jaki miał miejsce ma nawet własne oznaczenie w instrukcji Ir-8.
Cytuj
C42 - "Przyjęcie pojazdu kolejowego na stację na tor zamknięty lub zajęty"
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Incydent w Opolu Głównym
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Września 2013, 22:05:26 »
Nie chodzi o jazdy manewrowe. Do czasu, gdy peron V na dworcu Łódź Kaliska był nieczynny, dwa odjazdy i jeden przyjazd sumował się na jednym torze.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Incydent w Opolu Głównym
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Września 2013, 22:19:01 »
Opisz taką sytuację, ja tego nie potrafię wyobrazić sobie, choć kaliski znam jak własną kieszeń. Ja zgadzam się z Mechatronikiem, jest różnica między ustawianiem składów do odjazdu ( manewry) i jazdą pociągową, nawet jeśli skład kończy bieg.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Incydent w Opolu Głównym
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Września 2013, 22:25:11 »
Sytuacja wyglądała tak, iż na peronie stały dwie jednostki odjeżdżające kilka minut po sobie (jedna była do Warszawy, drugiego składu nie pamiętam), zaś w tym czasie na ten sam tor wjeżdżał skład kończący bieg od strony Zgierza. Być może te dwa składy są traktowane jako manewry.

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Incydent w Opolu Głównym
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Września 2013, 22:36:49 »
Pamiętajcie, że można przyjąć pociąg na zajęty po podyktowaniu R307 (lub nawet R305) z informacją o jeździe na zajęty, z prędkością do 20km/h. Oczywiście w Opolu to miejsca nie miało, gdyż obydwa pociągi miały jechać dalej. Nie widzę jednak przeszkód, by przyjąć na zajęty kończącego bieg kibelka, jeśli przed nim, w odpowiedniej odległości, stoi inny tabor. Może właśnie to na Kaliskiej miało miejsce.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Incydent w Opolu Głównym
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Września 2013, 22:38:39 »
Najprawdopodobniej.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Incydent w Opolu Głównym
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Września 2013, 23:23:18 »
Przecież może być tylko jazda szlakowa i jazda manewrowa. Pociąg jadący prawidłowym torem jazdy szlakowej, ma wszystkie trzy światła białe Pc1. Pociąg jadący lewym torem jazdy szlakowej, ma lewe światło czerwone pozostałe białe Pc2. Widać, że pociąg jedzie lewym torem, czyli jest oznakowany prawidłowo Pc2. Jeżeli by się zatrzymał na stacji. To każdy ruch poza odjazdem z stacji, jest ruchem manewrowym. Jak długość peronu na to pozwala, to czemu nie można przyjąć dwóch pociągów na jednym torze. Pamiętam swojego czasu w Trzebini stały dwa pociągi przy jednym peronie.

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Incydent w Opolu Głównym
« Odpowiedź #18 dnia: 29 Września 2013, 09:04:13 »
Chyba niektórzy mają problem z dostrzeżeniem incydentu lub specjalnie chcą uciąć rozmowę poprzez:
- umniejszenie rangi zdarzenia.
- rozpoczęcie wątków pobocznych.
@Anrej z Czołami na siebie? :>
@Stone, @Szczawik gdyby wam się zechciało sprawdzić relacje pociągów, to byście niepotrzebnie piany nie bili,
dla przypomnienia:
26103 - TLK "Sztygar" relacji Lublin -> (Opole Główne) -> Wrocław Główny.
63124 - IR "Galicja" relacji Jelenia Góra -> (Opole Główne) -> Kraków Główny.
Nie ma mowy o pociągach kończących swój bieg na stacji Opole Główne, a tym bardziej o manewrach.

I tym podsumowaniem zamykam.
AtapiCl
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2013, 16:26:53 wysłana przez AtapiCl »
Interesant.