Witam.
Trawę można zrobić w 3ds max/gmax prostym sposobem za pomocą płaszczyzny typu Plane.
Uruchamiamy 3ds max/gmax. Po uruchomieniu klikamy na przycisk Plane. Przełączamy się na widok Top i przeciągamy kursor na dowolny obszar. Potem klikamy na ikonke w stylu zaokrąglenia. Klikamy na objekt i jesli teren jest płaski bez pagórków i górek, w Length i Width Segs ustawiamy parametry na 1. Jeśli zamierzamy zrobić np. wzniesienie obok toru, ustawiamy parametry na np. 50. Im płaszczyzna jest mniejsza, parametr powinien być mniejszy. W parametrze Length i Width ustawiamy szerokość i długość terenu. Najlepiej, aby objekt był kwadratowy. Teraz na napisie Plane (w wyborze nad ikonkami w stylu pineski) klikamy prawym przyciskiem i wybieramy Editable Mesh. Zwykła płaszczyzna została zamieniona w objekt, który można modyfikować. Dzięki temu skrypty będą tą płaszczyzne eksportować.
Teraz odnośnie mapowania w programie 3ds max. Wciskamy klawisz "M" . Pokazują się kulki. Wybieramy dowolną z nich. Teraz mamy takie przesuwane pole na dole. Przesuwamy je do napisu "Maps". Klikamy na ten napis, żeby rozwinąć pole. Teraz klikamy na napis None. Później wybieramy Bitmap i klikamy OK .
Wybieramy teraz teksturkę trawy w folderze ../eu07-220204/textures . Zazwyczaj to jest tekstura o nazwie GrassDarkGreen2.tga . Wybieramy ją i wciskamy OK. Teraz w przesuwanym polu zjezdzamy tam, gdzie pisze Bitmap Parameters. Przeciągamy button ../eu07-220204/textures/GrassDarkGreen2.tga na trawę. Teraz przechodzimy do części mapowania . Zamykamy okno z teksturami. W polu przewijanym Modifer List wybieramy UVW Mapping. Zjeżdżamy niżej, gdzie jest pole U Tile, V Tile, W Tile. Im parametr większy tym teren jest bardziej gęsty. Im trawa większa, tym parametr powinien być większy. Trawa gotowa.
Mapowanie w gmax różni się od mapowania w 3ds max. Wciskamy klawisz "M". Otwiera się okno teksturowania. Klikamy New i wybieramy Standard . Klikamy na plusik przy napisie Maps . Klikamy na None i wybieramy Bitmap. Poźniej dajemy OK. Wybieramy teraz teksturkę trawy w folderze ../eu07-220204/textures . Zazwyczaj to jest tekstura o nazwie GrassDarkGreen2.tga . Wybieramy ją i wciskamy OK. Teraz w przesuwanym polu zjezdzamy tam, gdzie pisze Bitmap Parameters. Przeciągamy button ../eu07-220204/textures/GrassDarkGreen2.tga na trawę. Sposób mapowania wykonujemy tak, jak w 3ds max .
Pozdrawiam!