Autor Wątek:  Edytor RAINSTED a programy 3d  (Przeczytany 5504 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline carmel4a

  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Edytor RAINSTED a programy 3d
« dnia: 30 Maja 2013, 13:58:03 »
Witam.
 Po przyswojeniu sobie instrukcji do wspomnianego edytora doszedłem do wniosku, że można w nim tworzyć tory i dodawać semafory według np. danych z Geoportalu. Moje pytanie brzmi: jak się do tego mają programy gmax/3Ds? Rozumiem, że w Edytorze nie można dodawać trójkątów terenu i modeli 3d. Robimy je w gmax/3ds. Tu jest mój problem: jak połączyć tory z edytora i teren z programu 3d aby wszystko do siebie pasowało (metodą inną niż ,,metoda prób i błędów" w Notatniku).
Konkretniej - jak go stworzyć? Czy da się wyeksportować plik .RSF/.scn do gmaxa?
Pozdrawiam.

PS: Proszę Was, nie piszcie, że tworzenie scenerii realistycznej jest pracochłonne i trudne - dobrze o tym wiem.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Edytor RAINSTED a programy 3d
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Maja 2013, 14:14:07 »
Tworzenie terenu jest obecnie na etapie badań, więc nie ma gotowego rozwiązania. Jeśli chcesz mieć gotowe rozwiązanie na już, to skrypty do 3DS Max stanowią w miarę spójny system, który jednak nie jest oparty o użycie ortofotomap. Podobnie gotowym i spójnym jest edytor do Trainz.

Tworzenie scenerii w Rainsted wymaga jeszcze uzyskania wielu odpowiedzi na pytania typu: Jak należało by to robić, żeby było dobrze? Innym problemem jest brak odpowiednich materiałów, jak np. tekstury podsypek dla toru oraz modele podsypki pod rozjazdy. Te obecne w MaSzynie i dostępne dla 3DS Max są na tyle odległe od rzeczywistości, że wykorzystanie ich uważam za bezsensowne. Oprócz podsypek, takich potrzebnych rzeczy jest więcej, jak np. wysięgniki z ruchomym ramieniem odciągowym, modelowy szablon przejazdu kolejowego, profil poprzeczny dla drogi, kotwienie i naprężanie sieci trakcyjnej, modelowe przekroje podsypek dla linii różnych kategorii o różnym stanie zużycia oraz stacji, modelowe skrzyżowanie dróg, znaki drogowe itd.

Offline carmel4a

  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Edytor RAINSTED a programy 3d
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Maja 2013, 15:42:27 »
O problemach braku podsypek rozjazdu i innych wiem. Jednak, nawet z nimi, (chyba) powstało i powstaje wiele scenerii.
Powracając do tematu. Rozumem, że nie istnieje (jeszcze) jakikolwiek sposób na połączenie torów z Edytora i otoczenia  z 3ds'a/gmax'a (nie licząc notatnika i ciągłego dopasowywania współrzędnych) i używa się tylko 3ds'a  do tworzenia scenerii (gmax jest dla wytrwałych :) ) Mam rację, czy się mylę?

Inne pytanie, niezwiązane trochę z tematem, ale nie chciałem zakładać nowego wątku. Czy po podziale na komórki (teoretycznie) wielkość scenerii ma wpływ na płynność symulacji?
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Edytor RAINSTED a programy 3d
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Maja 2013, 15:44:24 »
Mylisz się. Ra mi wygenerował układ torowy w Rainsted, a ja go przeniosłem do 3ds Maxa, gdzie robię resztę scenerii.
Plik rsf eksportujesz do scm. Następnie, z pomocą skryptów do 3ds Maxa, importujesz ten plik do programu.
« Ostatnia zmiana: 30 Maja 2013, 15:55:52 wysłana przez Benek »

Offline carmel4a

  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Edytor RAINSTED a programy 3d
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Maja 2013, 16:00:51 »
Dziękuje, o to właśnie mi chodziło. Nie posiadam (jeszcze) 3ds'a wiec nie wiedziałem. Może uda mi się go ,,dostać" z tego projektu dla studentów/uczniów. Czy nad skryptami do gmax'a trwają jeszcze jakiekolwiek prace nad ich aktualizacją? Bo podobnej opcji nie widziałem... Nawet eksport jest, hmm... prymitywny? :)
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Edytor RAINSTED a programy 3d
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Maja 2013, 16:02:11 »
Ulepszenia trwają tylko nad skryptami do 3ds Maxa.

Offline carmel4a

  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Edytor RAINSTED a programy 3d
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Maja 2013, 16:08:33 »
Rozumiem i dziękuje. Jeśli jest taka możliwość proszę nie zamykać do czasu odpowiedzi na moje drugie pytanie (o ile taka nastąpi :) ).
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Edytor RAINSTED a programy 3d
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Maja 2013, 16:10:11 »
A ten eksport dotyczy Gmaxa? Czekasz aż ktoś stwierdzi, czy eksport jest prymitywny czy też nie? Nie rozumiem.

Offline carmel4a

  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Edytor RAINSTED a programy 3d
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Maja 2013, 16:13:46 »
Nie. Chodzi mi o podział na komórki. Bo z tego co zrozumiałem sceneria może mieć (teoretycznie) wielkie rozmiary.
Czy wielkość scenerii ma wpływ na płynność symulacji (z podziałem na komórki), czy tylko na czas wczytywania.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Edytor RAINSTED a programy 3d
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Maja 2013, 16:50:41 »
O problemach braku podsypek rozjazdu i innych wiem. Jednak, nawet z nimi, (chyba) powstało i powstaje wiele scenerii.
Opublikowane zostały tylko scenerie zrobione w 3DS Max. Jakościowo (w sensie technicznej poprawności infrastruktury) pozostawiają wiele do życzenia.

Rozumem, że nie istnieje (jeszcze) jakikolwiek sposób na połączenie torów z Edytora i otoczenia  z 3ds'a/gmax'a (nie licząc notatnika i ciągłego dopasowywania współrzędnych) i używa się tylko 3ds'a  do tworzenia scenerii (gmax jest dla wytrwałych :) )
Nie istnieje w takim sensie, że nikt nie opublikował takiej scenerii ani nie opisał, jak to należy zrobić. Gmax jest okrojoną wersją 3DS Max, która ma głównie funkcje służące to modelowania pod kątem gier, i której rozwój został zarzucony. Zaletą użycia Gmax jest możliwość komercyjnego wykorzystania swoich modeli, czego zabrania licencja wersji edukacyjnej 3DS Max.

Inne pytanie, niezwiązane trochę z tematem, ale nie chciałem zakładać nowego wątku. Czy po podziale na komórki (teoretycznie) wielkość scenerii ma wpływ na płynność symulacji?
W sumie jest związane, aczkolwiek pchanie niezwiązanych pytań w wątek o innym temacie jest poniekąd bez sensu. Podział na komórki jest koncepcją przyszłościową, która nie ma obecnie większego znaczenia praktycznego. Póki co pozwala ona na uruchomienie symulacji na połączonych sceneriach wygenerowanych z Rainsted bez obawy o konflikt w nazwach torów (głównie zwrotnic). Wedle mojego rozeznania na wydajność symulacji ma wpływ liczba obiektów umieszczonych w polu widzenia kamery, liczba użytych tekstur dla nich, a także skala przecinających się trójkątów w tychże obiektach. Wpływ będzie też mieć liczba pojazdów, dla których liczona jest fizyka. Natomiast sam rozmiar scenerii wpływu na wydajność mieć nie powinien, ponieważ nieużywane (odległe) obiekty zajmują jedynie pamięć i nie uczestniczą w obciążaniu procesora. Z wyjątkiem ruchu pojazdów, przetwarzane są jedynie obiekty znajdujące się w sektorach w sąsiedztwie kamery. Niemniej tematu szczegółowo nie badałem.

Offline carmel4a

  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Edytor RAINSTED a programy 3d
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Maja 2013, 17:02:50 »
Wiem, że pytanie nie powinno tutaj być, za co przepraszam. Rozumiem i dziękuje za wyrozumiałość. Można zamknąć.

Zamykam
Benek
« Ostatnia zmiana: 30 Maja 2013, 17:07:55 wysłana przez Benek »
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.