Tworzenie terenu jest obecnie na etapie badań, więc nie ma gotowego rozwiązania. Jeśli chcesz mieć gotowe rozwiązanie na już, to skrypty do 3DS Max stanowią w miarę spójny system, który jednak nie jest oparty o użycie ortofotomap. Podobnie gotowym i spójnym jest edytor do Trainz.
Tworzenie scenerii w Rainsted wymaga jeszcze uzyskania wielu odpowiedzi na pytania typu: Jak należało by to robić, żeby było dobrze? Innym problemem jest brak odpowiednich materiałów, jak np. tekstury podsypek dla toru oraz modele podsypki pod rozjazdy. Te obecne w MaSzynie i dostępne dla 3DS Max są na tyle odległe od rzeczywistości, że wykorzystanie ich uważam za bezsensowne. Oprócz podsypek, takich potrzebnych rzeczy jest więcej, jak np. wysięgniki z ruchomym ramieniem odciągowym, modelowy szablon przejazdu kolejowego, profil poprzeczny dla drogi, kotwienie i naprężanie sieci trakcyjnej, modelowe przekroje podsypek dla linii różnych kategorii o różnym stanie zużycia oraz stacji, modelowe skrzyżowanie dróg, znaki drogowe itd.