Autor Wątek:  Linia Wrocław - Opole to niewypał  (Przeczytany 6243 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Linia Wrocław - Opole to niewypał
« dnia: 15 Maja 2013, 21:40:44 »
Modernizować czy budować nowe to odwieczne pytanie, jednak czy na tak postawione pytanie można odpowiedzieć na podstawie efektów działań modernizacyjnych PKP PLK? Odpowiedzi na to szukamy na przykładzie niedawno zmodernizowanej linii Opole - Wrocław.
http://inforail.pl/text.php?id=44608

Plany dość interesujące, tylko pieniędzy nie ma.

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Linia Wrocław - Opole to niewypał
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Maja 2013, 08:24:12 »
Dobrze napisane. Nieraz siedząc w Brzegu i czekając na kibla do Wrocławia, zdarzało się, że jeden TLK stał w peronach drugi zaraz przed stacją, albo 30min opóźnienia, bo kilka towarowych pod rząd jechało. Dobrze, że są dwa perony to wolniejsze pociągi zawsze zjeżdżały w drugi peron gdy leciał express tory przelotowe to pierwszy peron, ale mówię nie raz cuda się działy...

Offline Domio

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Linia Wrocław - Opole to niewypał
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Maja 2013, 13:42:12 »
Ale warto dodać, że samo prowadzenie ruchu przez PLK wydaje się też beznadziejne, już był artykuł na RK, jak to EIC gonił kibla który go blokował, po nie udolnym ułożeniu RJ.

Nie było Cię przez tydzień. Sam to poprawiłem.
Następnym razem będzie od razu bocznica.
Benek
« Ostatnia zmiana: 24 Maja 2013, 12:16:55 wysłana przez Benek »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Linia Wrocław - Opole to niewypał
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Maja 2013, 13:53:30 »
Taa, wszystkie przystanki osobowe róbmy jako stacje ;) Przewozy koleją spadają, zmniejsza się liczba pociągów na szlaku - zrobią modernę i co będą puste tory stały? I za rok powiedzą - sorry, ponownie zrywamy.

Co do Kraków - Trzebinia i wymysłów o 4 torach, to niech zapomną. Jakiś fantasta to pisał i tyle. To tak samo nieudolne jak budowa łącznicy z Krakowa Głównego do Bonarki, żeby pociągi do Zakopanego nie obracały się w Płaszowie. A ile tych pociągów jeździ? Większość to osobowe, jako zespoły trakcyjne, co nie stanowi problemu. Szukajmy miejsca do inwestycji tam, gdzie trzeba, a nie "bo pociąg będzie jechał 5 minut krócej", a trzeba wydać 100 mln, a dwie stacje dalej jeździ się od 10 lat na Szta lub zmieni rozjazd jak pociąg wypadnie z niego.

PLK wg mnie nie myśli w co inwestować i jak. Owszem, dostają kasę z UE, ale tak jak ktoś napisał "robi się pod szablon". Jest modne 160 to zrobimy....
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Linia Wrocław - Opole to niewypał
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Maja 2013, 18:28:32 »
Aktualnie PKP PLK modernizuje linie z Jelcza-Laskowice do Wrocławia Brochów. W planach jest przeniesienie nań większości ruchu towarowego. Ogólnie na E30 w Oławie mamy ograniczenie do 120 km/h ze względu na niemożliwość wyprofilowania łuku - obecność podpory wiaduktu drogowego w peronie. Co z tym fantem zrobić? W artykule wspomniano o dostosowaniu do 200km/h a co z przejazdami kolejowymi których jest sporo? Wraz z modernizacją polikwidowano tory postojowe na mniejszych stacyjkach. Do tego rozpada się odcinek Święta Katarzyna - Wrocław Główny i nie chodzi mi o ograniczenie z powodu budowy wiaduktu drogowego Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Linia Wrocław - Opole to niewypał
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Maja 2013, 19:27:40 »
Do tego rozpada się odcinek Święta Katarzyna - Wrocław Główny i nie chodzi mi o ograniczenie z powodu budowy wiaduktu drogowego Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.
Po remoncie stacji Święta Katarzyna, planowano poprawić tory od WGB do Św. Katarzyny ale na planach się skończyło. Plany obejmowały poprawienie łuków w torach, ale przy nastawni WBB stara podbudowa mostu drogowego, koliduje z profilowaniem łuku do prędkości 160km/h. W planie było zlikwidowanie pierwszego toru na parku "E" i odsunięcie torów w peronach osobowych (przesunięcie o jeden tor) choć most z Zacharzyc do Radwanic, przy nastawni WBA, już taki pusty przepust pod tory ma. Wiadomo, plany i kasa nie idą w parze.

Offline CovaluS

  • Wiadomości: 92
  • STK S.A. & Majkoltrans S.A. dwa bratanki :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Linia Wrocław - Opole to niewypał
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Maja 2013, 21:40:51 »
Plany są nawet żeby połączyć Świebodzki z nowym Portem Lotniczym, ale zauważmy "plany".

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Linia Wrocław - Opole to niewypał
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Maja 2013, 18:20:27 »
@Darek, powiedz mi proszę, czy są we wrocławskim PLK jakieś plany dot. remontu odcinka z Wrocław Brochów do  rozjazdów na Jelcz-Laskowice, ew. prac konserwacyjno naprawczych aby na powrót przywrócić tam 110km/h? Również chciałem sie Ciebie zapytać, czy wiadomo coś na temat dotrzymania terminu przez firmę STRABAG, która zajmuje się rewitalizacją linii 277(CE30). Czy linia zostanie palnowo otwarta 6 czerwca?
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Linia Wrocław - Opole to niewypał
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Maja 2013, 19:33:02 »
@Darek, powiedz mi proszę, czy są we wrocławskim PLK jakieś plany dot. remontu odcinka z Wrocław Brochów do  rozjazdów na Jelcz-Laskowice.
Na razie Strabag, robi odcinek od WBA do Siechnic plus stację. Nie mam pojęcia jak idą prace, bo w Siechnicach już dawno nie byłem. Firma ma podpisaną umowę na uruchomienie toru, dla pociągów osobowych do ósmego czerwca. Jeśli się nie wyrobią, to na swój koszt będą wynajmować autobusy zastępcze. Czernica już jest po przebudowie. Od Czernicy do Siechnic, też mieli układać tor, ale jak to wygląda nie wiem, nie ma jak tam dojechać drezyną od strony Brochowa. Zrobiłem parę zdjęć w Czernicy od strony Jelcza-Miłoszyc.