Autor Wątek:  Jak otworzyć modele e3d?  (Przeczytany 11746 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jaroslaw.jozwiak

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Jak otworzyć modele e3d?
« dnia: 20 Kwietnia 2013, 10:37:22 »
Dzień dobry.

Mam prośbę o pomoc w imieniu mojego 8 letniego syna, który od ponad roku cieszy się Waszym symulatorem. Z czasem zaczął  dojrzewać by w tym świecie odciskać swoje piętno. Jakieś pół roku temu rozpracowaliśmy jak się bawić teksturami, ale to już go nie satysfakcjonuje. Przyszedł czas na modele. Niestety o ile mam jakieś pojęcie o informatyce, to nie mam żadnego doświadczenia w grafice 3D. Zaopatrzyłem syna w 3ds Maxa 2010, Blendera (2.4 i 2.6), SketchUpa 8 ( to już pewnie dla Was herezja ;) ), dwie książki i video-tutoriale w Internecie. Niestety nie wiemy rzeczy podstawowej - jak otworzyć modele w którymkolwiek z tych programów. Domyślam się, że modele są w plikach e3d. Tak więc pytanie brzmi następująco:

Jak otworzyć modele lokomotyw tak by móc coś w nich zmienić, a potem zapisać tak by cieszyć się tym na powrót w symulatorze? Naturalnie obsługa programów edycji to już moje zmartwienie. Odnośnie odpowiedzi bardzo proszę o przykład. Odszyfrowywanie geekowego skrótu prawdopodobnie będzie mnie kosztować dalsze kilka godzin docierania do sukcesu.

Jeśli jest też jakiś wybór to preferujemy Blendera, bo trochę już go opanowaliśmy, no i w przeciwieństwie do 3ds jest real free. Ciekaw też jestem, czy możliwe jest wykorzystanie SketchUpa. Domyślam się, że nie, ale syn ten program ma najlepiej opanowany, więc jak nie zapytam, to na pewno nie będę wiedział.

Pozdrawiam.

Jarosław Jóźwiak.
« Ostatnia zmiana: 20 Kwietnia 2013, 10:39:19 wysłana przez jaroslaw.jozwiak »

Offline SMemek

  • Wiadomości: 127
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jak otworzyć modele e3d?
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Kwietnia 2013, 11:14:13 »
Trzeba posiadać specjalne skrypty, które są gdzieś na forum.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6309
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 339
Odp: Jak otworzyć modele e3d?
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Kwietnia 2013, 11:20:42 »
Format E3D jest mojego autorstwa i do Blendera trzeba by stworzyć odpowiednią wtyczkę, która mogła by go wczytywać czy zapisywać. Ponieważ ani sam nie używam Blendera, ani nie mam pod ręką kogoś, kto by był w swoim zaawansowaniu blisko tworzenia wtyczek, więc na razie na wtyczkę nie ma widoków.

Do 3ds Maxa istnieją pewne dodatki konwertujące, ale o ile mi wiadomo, nie zostały szerzej udostępnione.

Co do SketchUpa, to o ile mi wiadomo, program ten bardzo "śmieci", tworząc niepotrzebne i niewidoczne ściany. W wersji darmowej nie było możliwe używanie formatów innych niż własny.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline jaroslaw.jozwiak

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak otworzyć modele e3d?
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Kwietnia 2013, 16:34:14 »
Dziękuję za odpowiedzi._Teraz rozumiem dlaczego tyle się nad tym biadoliłem. A wystarczyło zapytać.
OK. Pożegnałem się już z Blenderem i SketchUpem jak również zaczynam się żegnać z 3ds Maxem._Jestem jednak ciekaw czy jest szansa by jakąś zabawę małolatowi umożliwić?_Kiedy znam już format sam mogę coś pogmerać, ale nie wiem czy deprawacja tak młodego umysłu kodem szesnastkowym nie jest w naszym kraju karalna ;). Zwłaszcza, że zrobiłbym mu to jako rodzic.
A tak po prostu jak Wy edytujecie modele? 3ds Max tylko w wąskim gronie?

Pozdrawiam.

Regulamin, obowiązki, pkt 16. Pisz poziomo.
adsim
« Ostatnia zmiana: 20 Kwietnia 2013, 19:47:34 wysłana przez adsim »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak otworzyć modele e3d?
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Kwietnia 2013, 16:39:27 »
Tutaj masz paczkę: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,23010.msg339247.html#msg339247 z modelami t3d, które z pomocą Zmodelera można łatwo przenieść do 3dsMaxa: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,12371.msg123572.html#msg123572

Poprawiłem link.
« Ostatnia zmiana: 20 Kwietnia 2013, 18:12:50 wysłana przez Benek »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Jak otworzyć modele e3d?
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Kwietnia 2013, 16:59:54 »
A tak po prostu jak Wy edytujecie modele? 3ds Max tylko w wąskim gronie?
Dla wąskiego grona są tylko specjalne rozszerzenia do importu modeli, nie zostało to udostępnione oficjalnie aby zapobiec kradzieżom modeli.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9227
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 748
Odp: Jak otworzyć modele e3d?
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Kwietnia 2013, 18:07:32 »
« Ostatnia zmiana: 20 Kwietnia 2013, 18:12:05 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Jak otworzyć modele e3d?
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Kwietnia 2013, 19:49:18 »
...
A tak po prostu jak Wy edytujecie modele? 3ds Max tylko w wąskim gronie?
...
Do edycji t3d proponuję notatnik;).
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline jaroslaw.jozwiak

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak otworzyć modele e3d?
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Maja 2013, 20:06:07 »
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Dzięki instrukcji wskazanej w poście kolegi Benka mamy połowiczny sukces. Możemy już bawić się modelem w 3ds Max. Niestety nie potrafimy włożyc modelu z powrotem do symulatora. Zakładam, że należy to robić (podobnie jak przy otwieraniu) poprzez Rainsted: Modele -> Otwórz 3DS i zapisz T3D. Niestety przy próbie otwarcia plików 3ds Rainsted zwraca następujący komunikat "Access violation at address 004AB12A in module 'RAINSTED.exe'. Read of address 00000002." Próbowałem operację tą wykonać na pliku wyeksportowanym z 3ds Maxa oraz z zmodelera, a także na oryginalnie zapisanym z Rainsteda. Za każdym razem ten same efekt. Proszę o podpowiedź.

Pozdrawiam.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6110
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2084
Odp: Jak otworzyć modele e3d?
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Maja 2013, 20:18:13 »
Nie. Jest ogólnodostępny skrypt, dla modelarzy i trasopisarzy.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Jak otworzyć modele e3d?
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Maja 2013, 20:39:16 »
Nie. Jest ogólnodostępny skrypt, dla modelarzy i trasopisarzy.
To pół podpowiedzi. Na podstawie tego skryptu do 3dsMaxa jest możliwość zapisania (exportu) pliku do formatu t3d.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak otworzyć modele e3d?
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Maja 2013, 20:08:28 »
Blendera czy Sketchupa nie trzeba wywalać na śmieci, mając model załadowany do 3ds najprościej jest weksportować go do pliku .obj lub zapisać jako .3ds. A potem w blenderze(polecam najnowszy) zaimportować i modelować do woli. Potem tylko w drugą stronę do 3ds i model jak znalazł.

Sketchup faktycznie trochę śmieci, ale da się przenieśc modele z niego do 3ds, gorzej na odwrót. Ale aby przenieśc do 3ds należy w Sketchupie wyexportować do formatu dla Google Earth(jakaś specjalna opcja tam była) a potem powstały plik otworzyć w winrarze i tam powinien być model z formatem COLLADY, który można bezproblemu przenieśc i do blendera i do 3ds'a. Tylko czasami mamy potrzebę że tak ujmę "naprawienia tego modelu". Najczęściej poprostu były zdublowane niektóre vertexy i siatka źle ułożona, ale nie polecam Sketchupa bo ten program nawet z przeznaczenia nienadaje się do tego typu rzeczy.

Zamykam.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2014, 15:04:10 wysłana przez Rozi »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...