Dzień dobry.
Mam prośbę o pomoc w imieniu mojego 8 letniego syna, który od ponad roku cieszy się Waszym symulatorem. Z czasem zaczął dojrzewać by w tym świecie odciskać swoje piętno. Jakieś pół roku temu rozpracowaliśmy jak się bawić teksturami, ale to już go nie satysfakcjonuje. Przyszedł czas na modele. Niestety o ile mam jakieś pojęcie o informatyce, to nie mam żadnego doświadczenia w grafice 3D. Zaopatrzyłem syna w 3ds Maxa 2010, Blendera (2.4 i 2.6), SketchUpa 8 ( to już pewnie dla Was herezja ;) ), dwie książki i video-tutoriale w Internecie. Niestety nie wiemy rzeczy podstawowej - jak otworzyć modele w którymkolwiek z tych programów. Domyślam się, że modele są w plikach e3d. Tak więc pytanie brzmi następująco:
Jak otworzyć modele lokomotyw tak by móc coś w nich zmienić, a potem zapisać tak by cieszyć się tym na powrót w symulatorze? Naturalnie obsługa programów edycji to już moje zmartwienie. Odnośnie odpowiedzi bardzo proszę o przykład. Odszyfrowywanie geekowego skrótu prawdopodobnie będzie mnie kosztować dalsze kilka godzin docierania do sukcesu.
Jeśli jest też jakiś wybór to preferujemy Blendera, bo trochę już go opanowaliśmy, no i w przeciwieństwie do 3ds jest real free. Ciekaw też jestem, czy możliwe jest wykorzystanie SketchUpa. Domyślam się, że nie, ale syn ten program ma najlepiej opanowany, więc jak nie zapytam, to na pewno nie będę wiedział.
Pozdrawiam.
Jarosław Jóźwiak.