Autor Wątek:  Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"  (Przeczytany 11002 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline malły

  • Wiadomości: 40
  • ORZYSZ
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wyciągamy rękę do Polskich Kolei Państwowych. Stańmy się partnerami, nie kłóćmy się i działajmy razem – proponuje Ferdynand Ruszczyc, dyrektor Muzeum Kolejnictwa. I dodaje: kłótnia do niczego nie doprowadzi, a odium zniszczenia muzeum spadnie na PKP.
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,muzeum-kolejnictwa-bez-szans-br-pkp-przystapimy-do-egzekucji,83423.html
Chciałbym iść do nieba ze względu na klimat, ale... w piekle tylu znajomych...

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Kwietnia 2013, 08:32:57 »
Dobre sobie. Nie dość, że nie płacili przez 4 lata za zajmowany teren, to jeszcze odrzucają propozycje lokalizacji jakie im zaproponowano. Krótko rzecz ujmując "jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze". Dlatego cienko widzę to porozumienie obu stron.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Kwietnia 2013, 09:22:26 »
Ja tu widzę coś w stylu usunięcia kompletnie dużej części stacji Kraków Prokocim bo deweloper zaciera ręce, podobnie jak ex Kraków Główny Towarowy - obecnie KGZ - część jest używana przez IC, a to co obecnie nieużywane też deweloper naciska, żeby mu to sprzedać ;) Nastawiać galerii, osiedli ekskluzywnych za 10 tys m2 i tyle... Jak tak dalej pójdzie to nastawnia będzie na samej górze, a reszta pomieszczeń to galeria...
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Kwietnia 2013, 13:17:56 »
Wybraliśta bankomaty, teraz mata. Niedługo nasze forum też zniknie, bo między innym dzięki MaSzynie można jeszcze pojeździć EU05. Wszystko jest jasne, Hania ma chrapkę na ładny kawałek terenu w okolicach Placu Zawiszy, więc Muzeum staje się nagle niepotrzebne.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Kwietnia 2013, 13:41:02 »
Sorry, ale co HGW ma do tego? Krytykować każdy może, ale żeby to jeszcze z sensem było. Bo w ten sposób to można i za brak słońca "władzę" krytykować.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2013, 13:42:39 wysłana przez AtapiCl »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Kwietnia 2013, 13:55:59 »
To jedynie przedstawienie faktu, że Muzeum stoi na atrakcyjnym terenie dla miasta Warszawy. HGW po prostu chce teren pozyskać, natomiast kto inny to ,,chce" spełnia. Pogoń za pieniądzem doprowadza właśnie do takich sytuacji, w których zabytek traktuje się jak górę śmieci.
Władzy nikt nie krytykuje, bo Ratusz od wielu lat jest zainteresowany pozyskaniem terenu Dworca Głównego, jednakże milczenie MTiGM w tym temacie pomału stawia temat jako polityczny.
http://fakty.tvn24.pl/pozegnanie-z-kolejka,318433.html
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2013, 14:02:05 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Ariel Ciechański

  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Kwietnia 2013, 14:33:37 »
To jedynie przedstawienie faktu, że Muzeum stoi na atrakcyjnym terenie dla miasta Warszawy. HGW po prostu chce teren pozyskać, natomiast kto inny to ,,chce" spełnia. Pogoń za pieniądzem doprowadza właśnie do takich sytuacji, w których zabytek traktuje się jak górę śmieci.

Pudłujesz Kolego i to ostro. MuzKol podlega pod Urząd MarszaŁkowski i to opcja "koalicjanta dla wszystkich" wyciąga łapki po teren na Towarowej 1. Wróbelki ćwierkają, że obecność MK jest tylko pretekstem do zdobycia atrakcyjnej nieruchomości w centrum miasta i wykorzystania jej komercyjnie. A tym razem kolejarze nie dają się zrobić w bambuko. Dyrekcja MK od ładnych kilku lat wie, że PKP SA ma tu inne plany. Pytanie co zrobiła przez ten czas dla realizacji planu awaryjnego. Odpowiem - NIC.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2013, 14:35:54 wysłana przez Ariel Ciechański »

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Kwietnia 2013, 19:36:29 »
Jak dla mnie, to nie ma znaczenia, czy MK będzie przy Towarowej, czy na Szczęśliwicach. Naturalne jest, że tereny w centrum miast rozwijających się, są coraz atrakcyjniejsze i powinny przynosić większe zyski. Przeniesienie zabytków parę kilosów na zachód niczemu nie zaszkodzi. Dla mnie będzie nawet lepiej bo będę miał bliżej :) Jestem jak najbardziej za przeniesieniem, bo ten skrawek Warszawy nienaturalnie odstaje obecnie od otaczającej go rzeczywistości urbanistycznej.
OT: Jak chcę obejrzeć zajefajne antyki automobilizacyjne, jeżdżę kilkanaście kilometrów za Warszawę do Otrębusów http://www.muzeum-motoryzacji.com.pl/ i nie narzekam. Nie narzekają też tłumy ludzi, które w łykędy można tam zastać.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Kwietnia 2013, 19:36:54 »
A to dziwne, bo chrapkę na MK ma Warszawa od lat 90-tych XX w. Kolej jednak terenu się dotąd nie pozbywała. Dziwnym zbiegiem okoliczności akurat teraz podjęto decyzje o pozbyciu się terenu. Nie wiem zatem skąd ta wzmianka o stronnictwie Marszałka województwa mazowieckiego.
Nie obraź się @popatrz. Lubię Ochotę, ale na Szczęśliwice to raczej chadza się spożyć wino marki Okęcie.. Już lepiej całkiem to Muzeum zlikwidować i wszystko przenieść do Skierniewic, tam przynajmniej nikt eksponatów nie zmarnuje.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2013, 19:41:42 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Kwietnia 2013, 19:45:59 »
na Szczęśliwice to raczej chadza się spożyć wino marki Okęcie.
ech stare dobre czasy :)
@EU40, dobrze wiesz jak teraz nasze miasto się zmienia w tych okolicach. Proletariacka Wola to teraz centrum bankowe, Centrum to piękniejsze albo szkaradniejsze szklane domy. Gdy jadę koło Głownej, to mi się szczenięce czasy przypominają ale tylko dlatego, że to wygląda tak samo jak 20 lat temu :(
Jestem pewien, że zamiast polskiej wojenki można by ustalić sensowny plan, gdzie po przeniesieniu (niedaleko) muzeum wyglądałoby jeszcze lepiej. Ale my tak lubimy się kłócić, czyż nie?
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2013, 20:14:39 wysłana przez popatrz »

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Kwietnia 2013, 19:54:29 »
Przy obecnej siedzibie w zimę zniknęła dziwnym trafem tabliczka producenta z parowozu, a na kilku innych były ślady prób demontażu (jedna pęknięta).
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ariel Ciechański

  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Kwietnia 2013, 09:27:28 »
Już lepiej całkiem to Muzeum zlikwidować i wszystko przenieść do Skierniewic, tam przynajmniej nikt eksponatów nie zmarnuje.

Mylisz się i to mocno...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Kwietnia 2013, 10:22:02 »
Dlaczego?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ariel Ciechański

  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Kwietnia 2013, 10:34:39 »
Dlaczego?

To jest kilkadziesiąt jednostek, które:
a) trzeba przewieźć - koszt jednego transportu to około 20 tys. zł za parowóz wieziony na lawetach
b) potem trzeba ten tabor utrzymać - hala jest pełna, więc będzie dalej gnił na dworze
c) pojemność torów w szopie jest na wyczerpaniu (mamy njeszcze 3 maszyny rozsiane po Polsce)
d) w chwili obecnej głównym naszym zajęciem są remonty budynków i budowli, na tabor nie starcza czasu i środków. Z tego co jest jeszcze jakieś 90 sztuk wymaga większych czy mniejszych zabiegów
e) kasa na MuzKol jest w w woj. mazowieckim. Skierniewice to łódzkie.
Reasumując nie jesteśmy w stanie przyjąć i zapewnić właściwego stanu kolejnych kilkudziesięciu pojazdów...

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Kwietnia 2013, 10:55:31 »
Wszystkich eksponatów i tak nie umieszczą w jednym miejscu. Część taboru która będzie zdolna do transportu torami pojedzie torami, część pewnie na lawetach.
Powysyłają je pewnie w polske: Jaworzyna Śląska, Chabówka, Skierniewice, Kościerzyna. Najbardziej mnie ciekawi sprawa EN80.
Nam nie są potrzebne mniejsze skanseniki i muzea, tylko jeden, wielki kryty obiekt. Szkoda że wcześniej nikt na to nie wpadł, że na to jest zapotrzebowanie.
Chabówkę lubię, ale jest ni w gruche ni w kwadrat zlokalizowana i to bardzo daleko od Krakowa.
Kościerzyna ma fajne eksponaty, ale do niej też daleko i sporo kasy musiał bym wyłożyć żeby sobie popatrzeć na to co chce.
A reszta? Z kasą krucho, o stanie eksponatów nie mówiąc.
Tak czy tak w mediach zrobi się o to szum. Jestem tylko ciekaw czy Nowak wogóle wie o tym że takie jajca sie dzieją?
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2013, 11:06:36 wysłana przez ST44-003 »

Offline Ariel Ciechański

  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Kwietnia 2013, 11:37:47 »
Wszystkich eksponatów i tak nie umieszczą w jednym miejscu. Część taboru która będzie zdolna do transportu torami pojedzie torami, część pewnie na lawetach.
Powysyłają je pewnie w polske: Jaworzyna Śląska, Chabówka, Skierniewice, Kościerzyna.

Wątpię - w tych trzech obiektach jest już krucho z miejscem. Pozostaje niby jeszcze dopiero rozwijający się Jarocin. Pyskowice jadą na tym samy wózku co MuzKol natomiast - odwołują się od identycznego niemal wyroku eksmisji...

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Kwietnia 2013, 17:44:44 »
Aryelu! Sądząc po Twoich postach, domyślam się, że najlepszym rozwiązaniem wg Ciebie jest cały ten tabor zezłomować, gdyż gdziekolwiek go ruszymy, poniesiemy koszta.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Ariel Ciechański

  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Kwietnia 2013, 19:00:16 »
Aryelu! Sądząc po Twoich postach, domyślam się, że najlepszym rozwiązaniem wg Ciebie jest cały ten tabor zezłomować, gdyż gdziekolwiek go ruszymy, poniesiemy koszta.

Źle się domyślasz. Zwracam tylko uwagę, że PSMK nie stać na transport kilkudziesięciu wraków a' 20 000 zł każdy. Tak samo jak w chwili obecnej nie stać na utrzymanie ich w stanie nie gorszym niż niż dotychczas. Dla mnie nieporozumieniem jest oczekiwanie, że na swoje barki eksponaty i ich transport weźmie organizacja pozarządowa, której budżet roczny myślę, że pracownicy Muzeum Kolejnictwa przejadają w postaci swych wynagrodzeń w przeciągu miesiąca. Chwili obecnej z przykrością informuję, że nie mamy wolnych kilku milionów złotych. Nasi członkowie również się nie kwapią do zbiorowej sprzedaży własnych narządów by zapewnić środki... Daruj sobie więc uogólniające pomówienia i przypisywanie mi koncepcji, których nie jestem autorem.
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2013, 19:09:36 wysłana przez Ariel Ciechański »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Kwietnia 2013, 22:31:43 »
Cytuj
PSMK nie stać na transport kilkudziesięciu wraków a' 20 000 zł każdy.
Wraki? Napisałbym że to eksponaty muzealne.
Cytuj
Nasi członkowie również się nie kwapią do zbiorowej sprzedaży własnych narządów...
A mieliście taką propozycję? Pewnie nie, więc po co taki tekst?
Czytając Twoje wypowiedzi można wyciągnąć wniosek że kolega @EU40 ma rację.

Offline Ariel Ciechański

  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: \"Przystąpimy do egzekucji\"
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Kwietnia 2013, 22:55:40 »
Wraki? Napisałbym że to eksponaty muzealne.

W sensie technicznym nie ruszane od wielu lat wraki pozbawione panewek, w znacznej części niezdolne do przemieszczania się na własnych kołach. To powoduje złożoność operacji logistycznej. Formalnie mocno zniszczone eksponaty, wymagające znaczących środków na przywrócenie do stanu zbliżonego do pierwotnego.

[
zytając Twoje wypowiedzi można wyciągnąć wniosek że kolega @EU40 ma rację.

Mi chodzi tylko o mierzenie sił na zamiary. Problem Muzeum Kolejnictwa w pierwszym rzędzie powinien rozwiązać jego właściciel, czyli Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, ewentualnie wraz z Ministerstwem Transportu. Zwłaszcza, że w samej Warszawie są podmioty zainteresowane przyjęciem pod swój dach (tak, najprawdziwszy dach...), Muzeum Kolejnictwa. Problem w tym, że dyrekcja za żadne skarby nie chciała się wynieść na teren Huty Warszawa obstając przy obecnej lokalizacji, która z punktu widzenia sztuki konserwatorskiej nie zapewnia minimalnych warunków do sensownego zabezpieczania zbiorów. Coroczne malowanie niszczejącego pod chmurką taboru naprawdę nie jest rozwiązaniem problemu. Niestety zabytki kolejnictwa w tym kraju nie mają szczęścia. Ponad 10 lat temu PKP pozbyło się kolei wąskotorowych. W tym okresie likwidacji uległy skanseny w Choszcznie i Ełku. Placówki z Jaworzyny Śl., Kościerzyny i Karsznic trafił w ręce samorządów. PKP Cargo cały czas kombinuje jak się pozbyć balastu w postaci Wolsztyna i Chabówki (ciągle rozważane są różne koncepcje ożenienia z nimi samorządów). Muzeum Kolejnictwa powinno mieć charakter centralny i powinno być finansowane ze środków centralnych. Rozwiązaniem ani nie jest ożenienie z tematem jak obecnie samorządu, ani też tymbardziej podzielenie kolekcji i scedowanie jej utrzymania na organizacje pozarządowe, które do tego przede wszystkim nie są przygotowane finansowo. Nie bardzo też widzę, możliwość, by obecne środki przeznaczane na utrzymanie MK, mogły wędrować poza obszar województwa. Pytanie też czy dotację podmiotową może dostać NGO's...
Proszę Państwa - ekonomi się nie oszuka i szumne hasła o nieszczędzeniu środków mogą mieć zastosowanie, gdy jest czego nie szczędzić. Jak w kątach i na kontach gości bieda nie przemyślane i może nawet płynące z troski o dobro kolejowych zabytków pomysły mogą budzić pewną alergię.


  Dodano: 15 Kwietnia 2013, 23:16:17
I żeby nie było, że brak mi empatii - moje reakcje wynikają z rozgoryczenia nad pogłębiającym się kryzysem ochrony dziedzictwa kultury technicznej kolei w Polsce, gdzie podmioty mające ku temu środki finasnowe bądź prawne patrzą tylko jak tu od "problemu" umyć ręce...
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2013, 23:18:15 wysłana przez Ariel Ciechański »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #20 dnia: 15 Kwietnia 2013, 23:17:16 »
Przyznam, nie wyobrażam sobie pocięcia resztek taboru z MK w Warszawie czy innej lokalizacji. To że ekonomia bierze górę, jestem w stanie zrozumieć. Żal jest taki że wiele podmiotów nie potrafi się dogadać bez zamieszania i wzbudzania sensacji. Dzięki za rozszerzenie wskazanych cytatów.

Offline Ariel Ciechański

  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Kwietnia 2013, 23:26:06 »
Przyznam, nie wyobrażam sobie pocięcia resztek taboru z MK w Warszawie czy innej lokalizacji. To że ekonomia bierze górę, jestem w stanie zrozumieć. Żal jest taki że wiele podmiotów nie potrafi się dogadać bez zamieszania i wzbudzania sensacji. Dzięki za rozszerzenie wskazanych cytatów.

Formalnie nie ma takiej możliwości. Praktycznie jest - kilka tygodni temu zaginął słuch o Ok1-258 skreślonej z inwentarza MuzKolu i podarowanej warszawskiemu Muzeum Komunikacji. Parowóz rzekomo uległ uszkodzeniu w czasie rozładunku - problem w tym, że założyciel Muzeum Komunikacji, pan J. Wieczorek pomimo zapytań kilku osób nie udokumentował tego fotograficznie i nabrał wody w usta. Istnieje w zwiazku z tym uzasadnione podejrzenie, że parowóz albo został pocięty na złom, albo wywieziony na części do Niemiec. Zresztą ponieważ w zbiorach MuzKolu jest kilka unikatów na skalę europejską bardziej prawdopodobnym scenariuszem wydaje się mi zbycie ich, być może za duże pieniadze, do zwłaszcza niemieckich kolekcji. Tak czy siak, ruch leży po stronie dyrekcji MK. Problem w tym, że proponowana lokalizacja w Hucie Warszawa podobno właśnie bierze w łeb :-(

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 983
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #22 dnia: 16 Kwietnia 2013, 23:52:44 »
Pamiętasz może, o którą to dokładnie halę na terenie Huty chodziło?

Offline Ariel Ciechański

  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Kwietnia 2013, 09:52:40 »
Pamiętasz może, o którą to dokładnie halę na terenie Huty chodziło?

Ja opieram się na informacjach z forum modelarskiego - żeby czegoś nie pokręcić odsyła do źródła: http://forum.modelarstwo.info/threads/koniec-muzeum-kolejnictwa.16450/page-2 Dokładnie chodzi o post Corwina.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #24 dnia: 19 Kwietnia 2013, 13:51:35 »
Artykuł w temacie. Dotyczy losów budynku dworca - czy status zabytku uchroni przed wyburzeniem? Czy to ew. wyburzenie jest zaplanowanym kolejnym krokiem do podniesienia zyskowności tego atrakcyjnego terenu? I pytanie podstawowe - kto chce na tym zarobić najbardziej...
http://www.rynek-kolejowy.pl/44560/Jakie_beda_dalsze_losy_dworca_Warszawa__lowna.htm

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
W Warszawie powstaje nowe Muzeum Komunikacji
« Odpowiedź #25 dnia: 06 Maja 2013, 14:15:41 »
– Zabytkowy pociąg EW51 został zabrany z Olszynki Grochowskiej – zaalarmowali nas Czytelnicy. Kto za tym stoi? Okazuje się, że Muzeum Komunikacji – nowa, całkowicie prywatna inicjatywa. Muzeum powstaje przy stacji Warszawa Praga i już w przyszłym roku chce zaprosić odwiedzających.
 To wielkie zaskoczenie – o powstającym Muzeum Komunikacji nie wiedział dotąd prawie nikt. Z drugiej strony, na kulturalnej mapie Warszawy brakuje dobrych miejsc, gdzie można zetknąć się z historią techniki. Muzeum Kolejnictwa nie może inwestować na terenach, które zajmuje w sporze z właścicielem, czyli PKP SA, a i Muzeum Techniki przegrywa rywalizację z nowoczesnymi atrakcjami Centrum Nauki Kopernik czy Muzeum Powstania Warszawskiego.
– Chcemy wypełnić tę lukę – mówi Jan Wieczorek, główny zawiadowca Muzeum Komunikacji. Projekt tworzy grupa miłośników z warszawskiej Pragi. Zawiązali fundację i działają, wkładając swój prywatny czas i pieniądze – Traktujemy to poważnie, jako nasze podstawowe zajęcie – deklarują. Zaznaczają, że nie jest to biznes, bo fundacja nie może zarabiać pieniędzy. – Chodzi o miłość do zabytków i o zachowanie części tego, co w Warszawie szybko znika – ostatnich ceglanych budynków przemysłowych i pewnej kultury technicznej – mówią.

 Na koncie jest już pierwszy sukces – uratowanie budynku garażu drezyn Kolei Nadwiślańskiej z 1875 roku. Gdyby nie ich inicjatywa, budynek zostałby rozebrany przez Zakład Linii Kolejowych w Warszawie. Dosłownie na dwa tygodnie przed decyzją udało się nakłonić konserwatora zabytków do wpisania obiektu na listę, a PKP SA i PKP PLK wynajęły miłośnikom budynek i otaczający go teren. Społecznicy już remontują budynek, w którym znajdzie się główna ekspozycja, a także biura i magazyny Muzeum Komunikacji.

EW51 do renowacji

Na torach odstawczych stacji Warszawa Praga stoi już zabytkowy elektryczny zespół trakcyjny EW51 z 1936 roku. Należący do Muzeum Kolejnictwa pojazd stał dotąd na terenie bazy Kolei Mazowieckich w Olszynce Grochowskiej. Muzeum Kolejnictwa udało się go wypożyczyć. Prowadzi już rozmowy z Pesą na temat renowacji pojazdu.
To nie jedyny pojazd, który może się znajdzie się na terenie muzeum. Będą tu też drezyny WM5, czy WM6, lokomotywy SM30 czy SM03 – Prowadzimy rozmowy z PKP SA na temat parowozów – mówi Wieczorek. Jak zaznacza, istotą muzeum, mimo jego efektowności, nie będzie tabor.
„Nie chcemy robić konkurencji”
Dla miłośników, tworzących Muzeum Komunikacji, najważniejsza będzie infrastruktura – Odtworzymy tutaj cały niegdysiejszy system sterowania ruchem. Już mamy stuletnią zwrotnicę, zamontujemy też semafory kształtowe – opowiada Wieczorek. Muzeum ma być „dotykalskie” – Każdy będzie mógł przestawić rozjazd, czy nawet poprowadzić pociąg. Myślimy o specjalnych mini–kursach dla najmłodszych, na których nauczą się podstaw sterowania ruchem kolejowym i oczywiście dostaną odpowiednią pieczątką. Pomysłów jest masa – opowiada.
Muzeum jest otwarte na współpracę, jeśli chodzi o prezentację eksponatów gromadzonych przez prywatnych kolekcjonerów i organizacje. W tej chwili dogadywana jest współpraca z warszawskim Klubem Miłośników Komunikacji Miejskiej, Muzeum Kolejnictwa (które przekazało już wspomniane EW51), Tramwajami Warszawskimi, MZA, czy Kolejami Mazowieckimi. Udało się też uzyskać poparcie dzielnicy Targówek, na terenie której leży muzeum, czy wsparcie dużych firm z branży energetycznej.
Nowa inicjatywa kulturalna powstaje od półtora roku – Tyle czasu zajmuje załatwienie formalności, a końca jeszcze nie widać – wzdychają miłośnicy. Dlaczego dotąd o Muzeum było cicho? – Na razie po prostu nie ma się jeszcze czym chwalić. Najchętniej mówilibyśmy o Muzeum dopiero po otwarciu – mówi skromnie Wieczorek. Z powodu coraz większego zainteresowania Muzeum Komunikacji uruchomi jednak wkrótce stronę internetową i rozpocznie promocję. A kiedy start? – Mamy nadzieję zdążyć na przyszłoroczną Noc Muzeów. Czy się uda – zobaczymy – kończy Wieczorek.

Info: http://www.rynek-kolejowy.pl/44969/_WWarszawie_powstaje_nowe_Muzeum_Komunikacji_.htm

Offline SMemek

  • Wiadomości: 127
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Muzeum Kolejnictwa bez szans. PKP: "Przystąpimy do egzekucji"
« Odpowiedź #26 dnia: 06 Maja 2013, 15:51:29 »
Z wiadomości wynikających z innego forum z Ełku podobno za sprawą jegomościa Jana Wieczorka ZNIKNĄŁ Ok1-258. Był przy tym świadek. Co do parowozu: http://tomi.holdys.pl/index2.php?desc=on&par=ok1-258