Autor Wątek:  Bdhpumn 5051 26-08 109-8 st. Rzeszów  (Przeczytany 13982 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Bdhpumn 5051 26-08 109-8 st. Rzeszów
« dnia: 27 Lutego 2013, 20:08:02 »
Stałeś się posiadaczem tekstury wagonu piętrowego (patrz załącznik ostatni wagon) o oznaczeniu Bdhpumn 5051 26-08 109-8 ze stacji Rzeszów. Właścicielem tego wagonu jest sp. Przewozy Regionalne. Zalecana instalacja tekstury pod najnowszą wersję MaSzyny 01.13.

>>DOWNLOAD<<


Co nie co o wagonie:
Bdhpumn - seria wagonów kolejowych budowana w zakładach VEB Waggonbau Görlitz na przełomie lat 1989/1990 dla PKP. Wśród miłośników kolei znane jako "bohun", "bipa", "piętrus".
Co wgl. oznacza oznaczenie Bdhpumn?:

    B - wagon 2 klasy
    d - wagon z przewodem zdalnego sterowania
    h - wagon bezprzedziałowy z korytarzem przez środek wagonu
    p - wagon piętrowy
    u - wagon ze zdalnym zamykaniem drzwi i sterowaniem oświetleniem
    m - wagon dłuższy niż 24,5 metra
    n - wagon wyposażony w ogrzewanie nawiewne

Obecnie (od 2009 roku) oznacza się w taki sposób ów piętrowe wagony:

    B - wagon 2 klasy
    m - wagon dłuższy niż 24,5 metra
    n - wagon wyposażony w ogrzewanie nawiewne
    o - wagon z przewodem zdalnego sterowania
    p - wagon osobowy z miejscami siedzącymi, z przejściem środkowym
    u - wagon ze zdalnym zamykaniem drzwi i sterowaniem oświetleniem
    x - wagon piętrowy

A obecnie wagony po rewizji nadawane im są oznaczenia B16mnopux.

Wagony piętrowe są ostatnio tematem masowej kasacji ze strony właściciela czyli sp. Przewozy Regionalne. Działania tej spółki wzbudzają wiele kontrowersji oraz duże grono użytkowników różnych for internetowych sprzeciwiają się tym działaniom jakie owa spółka robi. Argumentując to na wszelaki sposób. Miedzy innymi faktem iż te wagony mają niespełna 22-24 lata. Jak na polskie warunki bardzo młode a zarazem bardzo przestrzenne i wygodne wagony. Protesty oraz sprzeciwy jakie miłośnicy kolei nagłaśniają nonstop nie dawają żadnego skutku. A z miesiąca na miesiąc i z dnia na dzień są wykreślane z inwentarza oraz złomowane kolejne wagony. Które po modernizacji bądź naprawie rewizyjnej mógłby jeszcze spokojnie kilkadziesiąt lat wysłużyć na regionalnych liniach.

Wagony Bdhpumn trafiły między innymi do wagonowni Wrocław Gł., Poznań Gł., Katowice, Racibórz oraz do stacji Hajnówka (w późniejszym okresie przeniesione do wagonowni Czeremcha). Początkowo obsługiwały one połączenia na liniach niezelektryfikowanych (podobnie jak "bipy"- wagony Bhp), z czasem przeniesiono je na trasy zelektryfikowane. Dosyć częsty był niegdyś widok składu złożonego z EU07, ok. czterech "bohunów" i często wagonu pierwszej klasy serii A. W niedawnych latach znajdowały się także w pociągach pospiesznych, jednak obecnie ze względu na przejęcie połączeń międzyregionalnych przez PKP IC mogą być z tych pociągów wykluczone, ponieważ są własnością PR. Większość ilostanu tej serii jest w odstawce z powodu braku środków na modernizację oraz naprawy rewizyjne.  W roku 2003 część wagonów Bdhpumn została zmodernizowana w zakładach PESA w Bydgoszczy. Podczas niej otrzymały nowe wnętrze, kabiny WC, okna wklejane i blokadę otwierania drzwi wyjściowych. W kwietniu i maju 2009 roku około 20 wagonów przeszło w PESA Bydgoszcz rewizje i przy okazji wagony otrzymały nowe oznaczenie serii Bmnopux i kursują obecnie na pociągach REGIO oraz interREGIO. Wagony te spotkać można głównie przy obsłudze lin kolejowych  Poznań - Wrocław, Poznań - Toruń, Poznań - Leszno oraz na niektórych składach wagonów interREGIO.
Źródła : wikipedia.pl oraz Piotr Kilanowski.
Życzę udanej zabawy z nową teksturą wagonu Bdhpumn. Już niebawem ukaże się kolejna odsłona nowych tekstur wagonów piętrowych zwanych "bohunami".
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2013, 21:01:04 wysłana przez SKP »