Autor Wątek:  3DS kilka niejasności.  (Przeczytany 31659 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert83

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
3DS kilka niejasności.
« dnia: 16 Lutego 2013, 17:51:37 »
Witam, póki co jednak staram się coś zrobić w 3DS Max. Mam jednak pytanie dotyczący wstawiania np lasów. gdy wstawiam las, po eksporcie jest on widoczny jako skrzyżowany. Próbowałem znaleźć dlaczego tak się dzieje ale nie znalazłem odpowiedzi. Próbowałem również obracać obiektem w 3DS ale to nic nie zmienia. Poniżej link do .jpg gdzie można zobaczyć problem.

http://img853.imageshack.us/img853/1619/whyjk.jpg

Dzięki za podpowiedź, już zrozumiałem ;)
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2013, 19:53:30 wysłana przez Robert83 »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Lutego 2013, 17:55:26 »
Ścianę lasu robi się jako Plane, a nie tree.inc z teksturą lasu.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Robert83

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Lutego 2013, 01:58:30 »
Mam kolejne pytanie, jak wywołać dźwięk poprzez najechanie AI który jedzie prosto w miejscu które określiłem poprzez skrypt metodą "Create"? Szukam, kombinuję ale bez efektu ;)

http://img11.imageshack.us/img11/3068/mapkahz.jpg

Dzięki za pomoc.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Lutego 2013, 09:07:15 »
Można to zrobić na kilka sposobów eventem np:
- eventlaunchcerem (cyklicznie, o określonej porze)
- przez wciśnięcie klawisza np W
- użycie multiple (max 8 zdarzeń)
- po przez wywołanie innego zdarzenia
- przez użycie keyctl01 (czyli Shift+1 do 9)
- zdarzenie bezpośrednio w torze czyli zajęcie lub zwolnienie odcinka izolowanego
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Lutego 2013, 12:15:02 »
W 3DSie to możesz sobie wstawić najwyżej dźwięk w konkretnym miejscu, jego wywołanie trzeba zrobić ręcznie, za pomocą eventu (skrypty chyba dają możliwość pisania eventów z poziomu 3dsa, ale prościej jest klepać w notatniku).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Lutego 2013, 12:20:28 »
Szoguniasty lepiej to zrobić ręcznie, bo w skryptach przy tworzeniu toru masz do wyboru tylko Event0, Event1, Event2, Eventall1 i Eventall2.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Robert83

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Lutego 2013, 15:26:25 »
Cały czas czytam, próbuję ale póki co coś mi nie wychodzi.
Poniżej kawałek z SCN:

include test/test.scm end

node -1 0 event01 sound -10 0 130 ty_mnie_slyszysz.wav endsound



FirstInit
trainset none Testowy 20 0
node -1 0 ST44-313 dynamic PKP\ST44_V1 ST44-313 ST44  0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset


Oraz poniżej kod z SCM:

node -1 0 Toras001 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-10.0161 0.2 63.1484  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-10.0161 0.2 163.148  0.0  //point 2
0
event1 event01
velocity 40
endtrack

Mimo wszystko zdarzenie się nie wywołuje o podanych współrzędnych na torze.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2013, 15:31:06 wysłana przez Robert83 »

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Lutego 2013, 15:29:49 »
 node -1 0 ty_mnie_slyszysz sound x y z ty_mnie_slyszysz.wav endsound - deklaracja dźwięku.
event ty_mnie_slyszysz sound opozn ty_mnie_slyszysz 1 endevent - event odpalający dźwięk.
 event event01 multiple 0 none ty_mnie_slyszysz         endevent - event odpalający, poprzedni event przez najechanie toru.
x y z ustawisz sobie współrzędne. opozn dasz opóźnienie wywołania eventu.

  Dodano: 17 Lutego 2013, 16:05:57
Pierwsze dwie linijki muszą być. Wywołanie możesz zrobić jakie chcesz.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2013, 16:05:57 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Robert83

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Lutego 2013, 16:11:57 »
node -1 0 ty_mnie_slyszysz sound x y z ty_mnie_slyszysz.wav endsound - deklaracja dźwięku.
event ty_mnie_slyszysz sound opozn ty_mnie_slyszysz 1 endevent - event odpalający dźwięk.
 event event01 multiple 0 none ty_mnie_slyszysz         endevent - event odpalający, poprzedni event przez najechanie toru.
x y z ustawisz sobie współrzędne. opozn dasz opóźnienie wywołania eventu.

  Dodano: 17 Lutego 2013, 16:05:57
Pierwsze dwie linijki muszą być. Wywołanie możesz zrobić jakie chcesz.

Zrobiłem jak napisałeś, ale jeszcze coś mi się nie odgrywają dźwięki.
Poniżej jeszcze raz załączam kody, błędów w logach nie mam jeśli chodzi o ten event:

Plik SCM:

node -1 0 Toras001 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-10.0161 0.2 63.1484  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-10.0161 0.2 163.148  0.0  //point 2
0
event1 event01
endtrack

oraz plik SCN:


//sky cgskj_dusk013.t3d endsky
//atmo 0 0 0 1000 2000 0 0 0 endatmo
//light 1470 40 110 0.118 0.118 0.118 0.38 0.318 0.247 0.404 //0.522 0.588 endlight

include test/test.scm end

node -1 0 ty_mnie_slyszysz sound -10.1684 0.0 109.864 ty_mnie_slyszysz.wav endsound

event ty_mnie_slyszysz sound opuzn ty_mnie_slyszysz 1 endevent

event event01 multiple 0 none ty_mnie_slyszysz endevent



FirstInit
trainset none Testowy 20 0
node -1 0 ST44-313 dynamic PKP\ST44_V1 ST44-313 ST44  0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset


Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Lutego 2013, 16:14:14 »
Cytuj
event ty_mnie_slyszysz sound opuzn ty_mnie_slyszysz 1 endevent
Tutaj musi być opóźnienie w sekundach. No w folderze /sounds musi się znajdować dźwięk ty_mnie_slyszysz.wav.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2013, 16:18:48 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Robert83

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Lutego 2013, 16:25:37 »
Cytuj
event ty_mnie_slyszysz sound opuzn ty_mnie_slyszysz 1 endevent
Tutaj musi być opóźnienie w sekundach. No w folderze /sounds musi się znajdować dźwięk ty_mnie_slyszysz.wav.

Rozumiem, dziękuję, ustawiłem na 2sekundy jak poniżej. Niestety dalej nie jest odgrywany wav.
Plik znajduje się w folderze Sound. Da się odtworzyć i jest słyszalny dobrze.
Dodam że na tym torze gdzie ma być odegrany dźwięk, jest postawiony skład który jest prowadzony poprzez skrypt ze startową prędkością 35km/h. On jedzie do przodu i na współrzędnych toru jest zdefiniowane to zdarzenie. Ale nawet jak wsiadam do lokomotywy i nią jadę sobie to też dźwięk się nie odgrywa :(

Cytuj
event ty_mnie_slyszysz sound 2 ty_mnie_slyszysz 1 endevent

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Lutego 2013, 16:28:05 »
 event keyCtrl01 multiple 0 none ty_mnie_slyszysz endevent
Wklej to i wciśnij shift+1
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Robert83

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Lutego 2013, 16:31:57 »
event keyCtrl01 multiple 0 none ty_mnie_slyszysz endevent
Wklej to i wciśnij shift+1

No tak, to działa idealnie :). Czyli generalnie powinno zadziałać automatycznie. Więc w czym jeszcze tkwi szczegół że nie odgrywa z automatu po najechaniu na współrzędne?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Lutego 2013, 16:34:29 »
Najlepiej poszukaj czegoś, co działa i zacznij to modyfikować. Jak źle zmodyfikujesz, to działać przestanie, zawsze możesz wrócić do poprzedniej wersji. A jak zadziała, to będziesz wiedział, jak to zrobić. A tak to dopytujesz się o rzeczy podstawowe i oczekujesz, że ktoś poprawi proste błędy, których sam jeszcze nie zauważasz.

Trochę szkoda, że Manewrowo 1/2 wypadło z paczek, było idealne do "psucia"...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Lutego 2013, 16:35:55 »
A spróbuj zjechać z odcinka i przejechać po nim.

  Dodano: 17 Lutego 2013, 16:37:35
node -1 0 ty_mnie_slyszysz sound -10.1684 0.0 109.864 ty_mnie_slyszysz.wav endsound
event ty_mnie sound 2 ty_mnie_slyszysz 1 endevent
event event01 multiple 0 none ty_mnie endevent
Zobacz tak.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2013, 16:37:35 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Lutego 2013, 16:44:04 »
Pokaż wpis toru Testowy, przypuszczam, że pomyliłeś event1 z event2.

Offline Robert83

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Lutego 2013, 16:50:16 »
A spróbuj zjechać z odcinka i przejechać po nim.

  Dodano: 17 Lutego 2013, 16:37:35
node -1 0 ty_mnie_slyszysz sound -10.1684 0.0 109.864 ty_mnie_slyszysz.wav endsound
event ty_mnie sound 2 ty_mnie_slyszysz 1 endevent
event event01 multiple 0 none ty_mnie endevent
Zobacz tak.

matek123 No działa jak zjadę z odcinka i wycofam. Czyli działa w drugą stronę.

Poniżej wpis toru "Testowy"

Cytuj
node -1 0 Testowy track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-0.0521236 0.2 -10.2684  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-0.0521236 0.2 89.7316  0.0  //point 2
0
endtrack

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Lutego 2013, 16:54:34 »
No działa jak zjadę z odcinka i wycofam. Czyli działa w drugą stronę.
Czyli tak, jak sądziłem. event1 działa, gdy najeżdżasz na tor od strony punktu 2. event2 działa, gdy najeżdżasz od strony punktu 1.

Offline Robert83

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Lutego 2013, 17:06:21 »
Zgadza się :) Już mi wszystko działa, przepraszam Was za pytania podstawowe ale tak troszkę mi się namieszało to wszystko ;) Kontynuuję prace i mam nadzieje że z górki. Dziękuję serdecznie jeszcze raz Wam wszystkim. Potraficie pomóc ;)

  Dodano: 17 Lutego 2013, 20:50:59
Mam jeszcze kolejny problem. Chodzi natomiast o semafory. Eventami już potrafię je przestawiać, ale mam problem taki że jedzie AI 35km/h, do toru mam przypisany i posadzony semafor z sygnałem S1

node -1 0 Toras001 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-10.0161 0.2 63.1484  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-10.0161 0.2 163.148  0.0  //point 2
0
Velocity 35
event2 Semek1_sem_info
endtrack

AI zatrzymuje się ładnie przed S1. Po chwili dostaje sygnał S5 i AI stoi. Szukałem, czytałem, próbowałem ale ruszyć się nim nie udało na S5. Stąd moja prośba o pomoc.

Z góry dzięki.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2013, 20:50:59 wysłana przez Robert83 »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Lutego 2013, 20:59:28 »
Bez informacji wyświetlanych pod F2 nic nie można powiedzieć.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Robert83

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Lutego 2013, 21:21:22 »
Dołączam poniżej screen. Co chwilkę command zmienia się na Prepare Engines i wraca do Obey_Train i tak w kółko.

http://img849.imageshack.us/img849/5244/semek.jpg

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #21 dnia: 17 Lutego 2013, 21:24:48 »
Prośba, wstawiaj screeny przez załącznik (przy pisaniu posta poniżej masz "Załączniki i opcje dodatkowe").
Cytuj
event2 Semek1_sem_info
Podejrzewam, że ta wielka litera stwarza problem, bo innego powodu nie widzę. Chociaż... czy wielkości są brane pod uwagę? Spróbuj zmienić i daj znać.

  Dodano: 17 Lutego 2013, 21:33:10
Ale przecież sygnał z semafora jest odczytywany... Kolejną opcją jest może zamiana kolejności we wpisie velocity i event, u siebie stosuję taką kolejność i wszystko jest ok. Zamień wpis toru Toras001 na:
Cytuj
node -1 0 Toras001 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-10.0161 0.2 63.1484  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-10.0161 0.2 163.148  0.0  //point 2
0
event2 Semek1_sem_info
Velocity 35
endtrack
I może unikaj używania wielkich liter we wpisach. Tak zapobiegawczo.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2013, 21:33:43 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Lutego 2013, 21:38:30 »
A czy tor z sem_info znajduje się przed semaforem i czy lokomotywa na nim na pewno stoi?
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Lutego 2013, 21:41:16 »
zamiana kolejności we wpisie velocity i event
nie ma znaczenia

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #24 dnia: 17 Lutego 2013, 21:41:44 »
Też miałem wątpliwości, ale ze zrzutu F2 jest informacja, że odczytuje, semek1_sem_info.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Robert83

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #25 dnia: 17 Lutego 2013, 21:43:48 »
macius5991 Nie pomogło niestety.

A czy tor z sem_info znajduje się przed semaforem i czy lokomotywa na nim na pewno stoi?

Tor znajduje się w połowie semafora. Lokomotywa stoji na tym torze.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #26 dnia: 17 Lutego 2013, 21:45:11 »
Pokaż log.txt.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Robert83

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #27 dnia: 17 Lutego 2013, 21:49:57 »
W załączeniu log.txt. Wszystko tam w porządku. Dałem nawet semafor przed torem ale nic się nie zmieniło.


Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #28 dnia: 17 Lutego 2013, 21:52:39 »
Wg. loga nazwa semafora to sem10 a nie semek1, przynajmniej takie zdarzenie się wywołuje.
Eventlauncher swiatlo1
EVENT ADDED TO QUEUE: sem10_light11
EVENT LAUNCHED: sem10_light11
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: 3DS kilka niejasności.
« Odpowiedź #29 dnia: 17 Lutego 2013, 22:01:09 »
Upewnij się jaka jest dokładnie nazwa tego semafora.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".