Autor Wątek:  Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii  (Przeczytany 12296 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« dnia: 15 Lutego 2013, 13:34:17 »
Polskie koleje wyłączają od grudnia 10 procent swoich wszystkich tras. Polskie Linie Kolejowe szacują, że ma to pozwolić na oszczędności rzędu 60-80 milionów złotych rocznie. Od grudnia zostanie zamkniętych 2 tysiące kilometrów torów na dziewięćdziesięciu odcinkach w całym kraju
http://biznes.onet.pl/koleje-od-grudnia-zamkna-10-procent-swych-linii,18493,5421864,3045147,82,1,news-detal

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Lutego 2013, 13:50:19 »
Cytat: euro_kolchoznik
No fantastyczna sprawa, gdyby tak zamknąć wszystkie linie kolejowe to oszczędności byłyby jeszcze większe. Wtedy dotacje państwowe w 100% mogłyby trafić to kolesi chłoptasiów. Nie trzeba by się jakimiś durnymi pasażerami przejmować. A i przejazdy kolejowe byłyby bezpieczniejsze. Zlikwidować wszystko i będzie spokój.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Lutego 2013, 13:56:46 »
Jak to kiedyś powiedział Kononowicz: "i nie będzie niczego".

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Lutego 2013, 14:11:41 »
Standard, skoro nasz "kochany" rząd ładuje kasę w drogi, które są finansowane z UE (niektóre), a w paliwie jest podatek na ich utrzymanie + ViaToll dla ciężarówek no i płatne autostrady.

A może by tak taki "viatoll" dać dla pociągów ;)? A CMK potraktować jako autostradę...
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Mikol91

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
    • YouTube - > marianpkp
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Lutego 2013, 14:22:05 »
Jest to czasowe zamknięcie linii kolejowych. Nie jest to likwidacja fizyczna, rozbiórka. Bez obaw, te linie nadal będą istnieć.
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12620/PKP-PLK-wylacza-2-tys-km-linii-lista.html
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2013, 14:27:10 wysłana przez Mikol91 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Lutego 2013, 14:30:19 »
Co z tego, że nie likwidacja fizyczna? Nie potrafią albo nie chcą majątku zagospodarować. Nie zależy im na klientach, bo nie muszą się utrzymać z zysku. Bocznice do zakładów przemysłowych są polikwidowane, a koszt przewiezienia wagonu jest 10 razy większy od ciężarówki, do tego nieatrakcyjne terminy. Ktoś kiedyś pisał, że przewiezienie kilkuset ton towarów z Wrocławia na południe za pomocą ciężarówek można zorganizować w ciągu 24h, natomiast koleją to minimum tydzień zajmuje. Więcej pociągów to więcej pracy, a tego przecież nikt za te same pieniądze chciał nie będzie.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Lutego 2013, 14:46:21 »
Jest to czasowe zamknięcie linii kolejowych. Nie jest to likwidacja fizyczna, rozbiórka. Bez obaw, te linie nadal będą istnieć.
Na razie będzie czasowe, zostawią jakiegoś pracownika do dozoru linii i nastawni, potem wymyślą, że jednak dają sobie radę bez tych linii. Będzie postępować degradacja torów aż w końcu zlikwidują zbędny balast.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Lutego 2013, 15:17:42 »
Na razie będzie czasowe, zostawią jakiegoś pracownika do dozoru linii i nastawni, potem wymyślą, że jednak dają sobie radę bez tych linii. Będzie postępować degradacja torów aż w końcu zlikwidują zbędny balast.

Szkoda w tej sytuacji powstaje w ten sposób, że PLK zamykając wymienione odcinki, obligatoryjnie zapala zielone światełko dla pasjonatów kolejowego złomu, Małe firmy skupujące złom mają swoich "zaufanych" pracowników, którzy pod osłoną nocy, zaopatrzeni we wszelki sprzęt (od transportu po palniki acetylenowe), będą skutecznie uszczuplać zamknięte odcinki, z pozostawionej tam infrastruktury. Jeśli PLK planuje na tym zaoszczędzić to ja proponował bym szukać oszczędności gdzie indziej.

W Polsce jest ogromna liczba wyłączonych z eksploatacji odcinków torów, chociażby linia kolejowa ze Świdnicy Przedmieścia do Jedliny Zdrój, która została zamknięta przed wieloma laty (niedługo po kapitalnym remoncie linii), na dzień dzisiejszy na torach tej linii rosną drzewa (wyrastają z tłucznia, z między podkładów) o średnicy pnia 20 centymetrów, jak by ktoś nie wiedział, że tam jest tor to nigdy nie domyślił by się, że tam kiedyś jeździły pociągi. Oczywiście są odcinki, gdzie gro miłośników kolei dba o torowisko, wycinają stale rosnące krzaki i ujeżdżają tam różnego rodzaju drezyny.

Gdyby tylko PLK zależało na zysku i ewentualnych oszczędnościach, mogło by skupić się na całkowitej, fizycznej likwidacji tego typu zniszczonych przez czas i zapomnianych przez ludzi linii. To było by bardziej opłacalne, niż pozbawianie ludzi możliwości dojazdu do szkoły czy pracy, zamykając funkcjonujące obecnie linie kolejowe, Darek ma rację, bo tak jest wszędzie, skoro coś jeden raz wydało się nieopłacalne, to już nigdy nie będzie (dla władz PLK, rzecz jasna). To szara rzeczywistość i kolej XXI wieku postawiona w blasku dążenia do władzy i wielkich pieniędzy.

Jedyną korzyść z zamknięcia szlaków będą mieli złodzieje, którzy czując szybko i łatwy dochód, szybciutko wezmą się za wyłączone z ruchu tory.

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Lutego 2013, 15:25:18 »
Co z tego, że nie likwidacja fizyczna? Nie potrafią albo nie chcą majątku zagospodarować. Nie zależy im na klientach, bo nie muszą się utrzymać z zysku. Bocznice do zakładów przemysłowych są polikwidowane, a koszt przewiezienia wagonu jest 10 razy większy od ciężarówki, do tego nieatrakcyjne terminy. Ktoś kiedyś pisał, że przewiezienie kilkuset ton towarów z Wrocławia na południe za pomocą ciężarówek można zorganizować w ciągu 24h, natomiast koleją to minimum tydzień zajmuje. Więcej pociągów to więcej pracy, a tego przecież nikt za te same pieniądze chciał nie będzie.

Przyczyny tego naszego upadku sa zlozone, systemowe, a czasem bardzo odlegle w czasie. Niestety trzeba sobie zdawac sprawe z tego, ze kolej taka jak mielismy w latach wczesniejszych, to juz raczej przeszlosc. Glowna przyczyna jest brak wsparcia ze strony panstwa tam, gdzie jest ono potrzebne. I Herkules d..., kiedy ludzi kupa. Problem nie ogranicza sie jedynie do tych oczywistych spraw. Degradacje widac tez w innych zarzadach - ktore przeciez nie mialy dziedzictwa takiego jak my. Przesylki rosproszone nadawane koleja sa niestety malo konkurencyjne dla tansportu drogowego. Udalo sie komus wygrac na tym rynku z drogowka?
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2013, 19:38:13 wysłana przez iwan »
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Lutego 2013, 15:58:27 »
Że tak dziwnie napiszę. Mamy w PL-ce tylu finansowych znawców na stanowiskach, stwierdzających... Ja wiem jak uzdrowić przewozy! Gamoń jeden z drugim, winduje cenę za dostęp do torów (bo usprawnienie przewozów, to większa kasa do kieszeni) ale nie popatrzy jeden, z drugim "Pajacem" że przewozy samochodowe są tańsze. Nie! trzeba doić z kogo się da, no bo jak? ja jestem finansistą na stanowisku w PLK. Jest potrzeba doić prywatne przewozy kolejowe, bo na razie mają kasę i płacą terminowo! Panowie, to jest chore! bo sam pracuję w tym (burdlu), Dobry ekonomista , obniżyłby stawki dostępu do torów i jeździły by wszystkie spółki kolejowe i prywatne.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Lutego 2013, 16:07:40 »
Jest to czasowe zamknięcie linii kolejowych. Nie jest to likwidacja fizyczna, rozbiórka. Bez obaw, te linie nadal będą istnieć.
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12620/PKP-PLK-wylacza-2-tys-km-linii-lista.html

Albo zamykamy, rozbieramy, sprzedajemy złom albo coś robimy w innym kierunku. A nie później rozwalone budynki, zarośnięte tory itp itd..
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Lutego 2013, 16:10:10 »
Podobno Euro z Brukseli ma szeroką falą (miliardami) wpłynąć niedługo w polską kolej. Ile w tym polityki tuskowej, nie wiem. Może więc jednak to tylko czasowa zapaść?

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Lutego 2013, 16:25:27 »
Może więc jednak to tylko czasowa zapaść?
Czasowa zapaść? Panowie, czy jest ktoś z Was z Buska-Zdroju? Sam byłem świadkiem na przełomie wieku, jak wybudowano nowy dworzec kolejowy, połączenia były do Warszawy i do Katowic przez Kielce, a teraz? zawieszono całkowicie ruch pociągów w tym regionie. Pytam się, po co było budować nowy dworzec, jeśli już do tej stacji nie ma komunikacji kolejowej? Takich przykładów jest sporo, bo ktoś z ekonomistów (myślał?)

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Lutego 2013, 16:26:59 »
Jest to czasowe zamknięcie linii kolejowych. Nie jest to likwidacja fizyczna, rozbiórka. Bez obaw, te linie nadal będą istnieć.
Spokojnie, parę lat "pokwitną" to i problem rozbiórki sam się rozwiąże ;)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Lutego 2013, 16:44:29 »
Moim zdaniem problem leży w strukturze zatrudnienia, czy raczej wynagrodzeń. Firma oparta na pracownikach etatowych, otrzymujących wynagrodzenie za czas pracy, nie będzie nigdy działać sprawnie. Pracownik etatowy ma interes w tym, żeby brać jak najmniej zadań i dostać możliwie duże wynagrodzenie. Nie ma interesu w tym, żeby się jakoś wysilać, sprężać, czy myśleć co można zrobić lepiej, bo tylko dostanie więcej pracy za te same pieniądze. Z drugiej strony bezwładność dużej firmy daje wzrost biurokracji i zwiększa opór materii. Transport drogowy jest pod tym względem bardziej elastyczny, większy jest odsetek właścicieli firm, którzy muszą dbać o zysk i optymalizację swoich działań. Kolej nie daje żadnego pola do działań typu "pracowałem długo w firmie X, mam swoje zdanie, co było robione w nieodpowiedni sposób, namówię kolegów do założenia własnej firmy, w której zrobimy to inaczej". Pracownicy kolejowi nie mają żadnej możliwości, żeby zrobić coś, co pozwoli im zarabiać 10× więcej dzięki wdrożeniu swoich pomysłów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Lutego 2013, 16:59:22 »
W wielkich firmach innowacyjność czasami jest niedoceniana a wręcz niezbyt dobrze widziana przez tzw. starą kadrę. Ludzie starsi boją się zmian bardziej niż ci młodsi i często kreatywniejsi. Nie do końca się zgdodzę, że receptą dla wszystkich spółek byłaby prywatyzacja i utworzenie całkiem wolnego rynku. Pewne spółki muszą zostać państwowe ze względów strategicznych (PLK, Energetyka), żeby przyłowiowy Niemiec nie pluł nam w przysłowiową twarz. Co do reszty, to też nie jestem pewien - wiem za to jak to teraz jest w transporcie kołowym. Ludzie nie zarabiają takich kokosów jak się wydaje, pracują po 16 godzin dziennie, często na podstawie "dziwnych" albo "śmieciowych" umów, boją się pójśc na urlop albo zwolnienie lekarskie bo prywaciarz nie będzie się pieścił z "tymi co nie chcą pracować".

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Lutego 2013, 17:18:03 »
wiem za to jak to teraz jest w transporcie kołowym. Ludzie nie zarabiają takich kokosów jak się wydaje, pracują po 16 godzin dziennie, często na podstawie "dziwnych" albo "śmieciowych" umów, boją się pójśc na urlop albo zwolnienie lekarskie bo prywaciarz nie będzie się pieścił z "tymi co nie chcą pracować".
Pomijając kwestie etyczne i społeczne, to w ten sposób również zwiększają atrakcyjność transportu samochodowego. Ale "prywaciarzem drogowym" może zostać każdy, kto się czuje na siłach zarządzać własną firmą i spłacić zakup pojazdów, a w branży kolejowej raczej nie jest to równie łatwe.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Lutego 2013, 17:28:56 »
Czyli ograniczy to krąg krwiożerczych kapitalistów tylko do tych najlepiej przysposobionych ;p

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Lutego 2013, 17:31:33 »
Po państwie bez kapitalistów do tej pory spłacamy długi, a zachodnie mocarstwa zasilają nas pieniędzmi na wyrównanie różnic cywilizacyjnych...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Lutego 2013, 17:40:48 »
Właśnie. Ale ponadto, zbyt ufnie uwierzyliśmy w potęgę tego systemu zbyt szybko i pochopnie go wprowadzając w jego dość  ostrej odmianie. Prywatyzacje firm na szybko i czasami bez spojrzenia w przyszłośc jaśli chodzi o konsekwencje, sprzedaż majątku za półdarmo. Teraz zbieramy żniwo i dobrze że mamy dotacje z UE, bo nie byłoby ciekawie. Pamiętacie kiedy ostatnio był strajk generalny w jakiejś firmie? Ja nie. Zapomnieliśmy o tym, że Pańtwo to układ społeczny i korzystając z wolnego rynku nie można zapominać o sprawach socjalnych.

  Dodano: 15 Lutego 2013, 17:45:45
Tak. Nawołuję do strajku i walki o swoje. Bo takie jest prawo pracowników. Wtedy dopiero może dotrzeć do grupy dobrze opłacanych menedżerów sens zmian organizacyjnych, cięcie administracji, walki z biurokracją i szacunek do ludzi pracy.
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2013, 17:45:45 wysłana przez popatrz »

Offline CovaluS

  • Wiadomości: 92
  • STK S.A. & Majkoltrans S.A. dwa bratanki :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #20 dnia: 15 Lutego 2013, 17:51:51 »
...i możemy sobie gdybać, ale podejrzewam że ani Wasze pokolenie tego nie zmieni, ani nasze, ani przyszłe. Tu potrzeba meteorytu...albo papieża afroamerykanina :D (nie mam nic do tej rasy).

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Lutego 2013, 18:01:51 »
Tak. Nawołuję do strajku i walki o swoje. Bo takie jest prawo pracowników. Wtedy dopiero może dotrzeć do grupy dobrze opłacanych menedżerów sens zmian organizacyjnych, cięcie administracji, walki z biurokracją i szacunek do ludzi pracy.
To nic nie da, to jest mielenie w ramach jednego tygla. Zmiany wprowadzić może tylko zaangażowanie ludzi, którzy nie będą mieli płacone za godziny, tylko za mierzalne efekty swojej pracy.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Lutego 2013, 18:02:05 »
Ludzie starsi boją się zmian bardziej niż ci młodsi i często kreatywniejsi.
Nie zawsze tak jest. Daleko nie trzeba szukać.

Offline stone

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Lutego 2013, 18:08:58 »
Jest to czasowe zamknięcie linii kolejowych. Nie jest to likwidacja fizyczna, rozbiórka. Bez obaw, te linie nadal będą istnieć.
Spokojnie, parę lat "pokwitną" to i problem rozbiórki sam się rozwiąże ;)

Dokładnie. Z autopsji znam że zagospodarowane zostanie wszystko, od sieci trakcyjnej, przez budynk i ich wyposażenie, elementy urządzeń SRK, podkłady kolejowe - aż do tłucznia. Jeden przedsiębiorca z regionu kolejowym tłuczniem usypał sobie drogę do swojej firmy i zrobił fajny i równy parking - trafienie do niego nie było problemem, pod sam jego zakład prowadziła utwardzona droga od linii kolejowej do jego zakładu ;)

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #24 dnia: 15 Lutego 2013, 18:18:29 »
Prawdę mówiąc, jak po paru latach PLK zmieni politykę dotyczącą takiej zamkniętej czasowo linii i będą chcieli ją otworzyć dla czynności ruchowych, to wszystko trzeba będzie budować od początku, więc dla mnie to "czasowe zamknięcie" jest równe z fizyczną likwidacją.

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #25 dnia: 15 Lutego 2013, 18:40:06 »
Prawdę mówiąc, jak po paru latach PLK zmieni politykę dotyczącą takiej zamkniętej czasowo linii

W cuda wierzysz? ...

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #26 dnia: 15 Lutego 2013, 19:04:02 »
Moim zdaniem problem leży w strukturze zatrudnienia, czy raczej wynagrodzeń. Firma oparta na pracownikach etatowych, otrzymujących wynagrodzenie za czas pracy, nie będzie nigdy działać sprawnie. Pracownik etatowy ma interes w tym, żeby brać jak najmniej zadań i dostać możliwie duże wynagrodzenie. Nie ma interesu w tym, żeby się jakoś wysilać, sprężać, czy myśleć co można zrobić lepiej, bo tylko dostanie więcej pracy za te same pieniądze.

Ra, nie obraź się, ale wg Ciebie monter powinien mieć płacone od wymienionych żarówek na semaforze, a dyżurny od wyświetlonych semaforów ;)?
Niestety, wszędzie tak jest na kolei (u mnie na pewno), że na 1 osobę zarabiającą dla firmy tj dyżurny, maszynista, ustawiacz itp... jest 10 osób, które go "obsługują" - kadry, socjal, dział bocznic itp itd etc i 10 ekonomistów, którzy nie mają pojęcia o pracy w terenie.

Dla mnie sprawa jest prosta. Linia nie rentowna - likwidacja, a nie "zamykanie". Zamknąć to sobie mogę kiosk z gazetami na rogu....
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #27 dnia: 15 Lutego 2013, 19:32:07 »
Ra, nie obraź się, ale wg Ciebie monter automatyk powinien mieć płacone od wymienionych żarówek na semaforze.
Ty sobie chyba teraz jakieś jaja robisz, "Pan monter automatyki" oprócz wymiany spalonej żarówki na semaforze ma jeszcze inne obowiązki, niestety "Pan automatyk" nie pójdzie na wezwanie Dyżurnego Ruchu, jak go proszą, bo rozjazd nie działa. "Pan automatyk" twierdzi że to jest wina drogowców i ma to wszystko w...głębokim poważaniu. Nie ważne, że drążek za długi, lub za krótki, bo silnik rzęzi. Brak kontroli na pulpicie to też w większości wina drogowców?. Zawsze usterka rozjazdu kończy się wezwaniem drogowców, bo przecież to jest Pan automatyk.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #28 dnia: 15 Lutego 2013, 19:47:11 »
Ra, nie obraź się, ale wg Ciebie monter powinien mieć płacone od wymienionych żarówek na semaforze, a dyżurny od wyświetlonych semaforów ;)?
Nie. Monter nie ma wpływu na decyzje żarówek, ani dyżurny na zapotrzebowanie na świecące semafory. Ale na pewną liczbę monterów i dyżurnych powinna przypadać pewna liczba osób, które będą miały płacone np. za każdą tonę, która przejedzie daną linią i będzie im zależało na tym, aby tych ton było jak najwięcej i aby przejeżdżały jak najszybciej. A z drugiej strony będą w stanie coś zrobić, by faktycznie tak było.

Dla mnie sprawa jest prosta. Linia nie rentowna - likwidacja, a nie "zamykanie".
No to teraz tak jest. Tylko nikt sobie nie zadaje pytania, czemu jest nie rentowna i co by trzeba było zrobić, aby rentowna była. Może obejść okoliczne zakłady z pytaniem, czy by może chcieli bocznicę uruchomić w promocyjnej cenie, np. z szybkim dowozem kontenerów na miejsce? Albo poszukać przedsiębiorcę zainteresowanego terenem przy bocznicy? Jakoś z ubezpieczeń, banków, wydawnictw czy telefonii potrafią dzwonić do ludzi z upierdliwymi pytaniami... Ziemię z wykopu pod nowy Dworzec Fabryczny można było wywozić koleją, wystarczyło nie likwidować toru. Ale nie, lepiej ciężarówkami.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Koleje od grudnia zamkną 10 procent swych linii
« Odpowiedź #29 dnia: 15 Lutego 2013, 20:02:49 »
Dla mnie sprawa jest prosta. Linia nie rentowna - likwidacja, a nie "zamykanie". Zamknąć to sobie mogę kiosk z gazetami na rogu....
No nie za bardzo się zgadzam. Jak linia jest teraz nierentowna to się zawiesza na niej ruch, a nie likwiduje. Nigdy nie będziesz miał gwarancji, że nie pojawi się chętny, który będzie zainteresowany przewozami. Likwidacja jest drogą w jedną stronę, zawieszenie ruchu nawet przy założeniu, że ktoś będzie to rozkradał, niesie za sobą niższe koszty w razie przywrócenia ruchu, aniżeli budowa od nowa. Poza tym to rozwiązywanie problemu od złej strony, bo przede wszystkim należy wprowadzić rozwiązania kontrolujące skup złomu i przeciwdziałające takim kradzieżom.

Z innej beczki - trzeba tu jeszcze wspomnieć o dotychczas niewspomnianym czynniku, mianowicie naszym prawie. Jak chcecie mieć dostęp do drogi, to go macie z mocy prawa (każda działka musi mieć dostęp do drogi). Jak chcecie mieć bocznicę, to jak już sobie ją zbudujecie to musicie jeszcze:
- uzyskać świadectwa dopuszczenia na tor, rozjazdy i ewentualne inne zabawki w UTK, co będzie trwać. I to długo;
- opracować różne stosowne przepisy wewnętrze albo ewentualnie wykorzystać przepisy przewoźnika / zarządcy;
- opracować regulamin pracy bocznicy i uzgodnić go z zarządcą;
- a potem zanieść to wszystko w zębach do UTK celem zatwierdzenia i wydania świadectwa bezpieczeństwa.
I już po paru miesiącach / latach możecie jeździć. Prawda, że proste?

Niestety, nasz rodzimy ustawodawca wychodzi z założenia, że jak przedsiębiorca buduje albo posiada bocznicę, to na pewno po to, żeby się koniecznie wykolejać na niej, a nie wywozić towary z fabryki. Bo przecież to chyba logiczne, że przedsiębiorca zarabia na wykolejonych wagonach, a nie dostarczeniu towaru do klienta... Więc ustawodawca traktuje przedsiębiorcę jak idiotę i nakazuje mu wypełnienie tony papierków. Póki więc szanowny ustawodawca się nie opamięta i nie oczyści naszego prawa z idiotyzmów, które tam narosły przez lata, cięzko będzie mówić o konkurencyjności kolei względem dróg.

Dla mnie osobiście strasznie smutne jest, że w tym kraju zmiany na lepsze na kolei, wynikają z dyrektyw Komisji Europejskiej, a nie inicjatywy własnej. Ministerstwo właśnie ogłosiło, że naciska na PLKę na obniżenie kosztów. Fantastycznie, tylko nikt nie mówi, że mamy o to sprawę przed Trybunałem w Unii, która oskarża nas, że przewoźnicy opłacają wszystkie koszty PLKi, niezależnie od sensu. Więc w nowej dyrektywie o jednolitym obszarze kolejowym, Komisja napisała jak dla prostego chłopa na polskiej roli, że przewoźnik może opłacić tylko wynikające z przejazdu konkretnego pociągu. A nie koszty SOKu czy rozbuchanej administracji...

Można by tych przykładów jeszcze trochę pociągnąć, ale nie chce mi się denerwować w piątkowy wieczór...