Autor Wątek:  Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.  (Przeczytany 11611 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
« dnia: 29 Stycznia 2013, 08:47:58 »
Tworzę sobie pomalutku scenerię realistyczną i chciałem sprawdzić w scenerii jak wygląda, przetestować i przejechać się lokiem. I tu zaczął się problem. Włączam wszystko normalnie, ruszam lokiem, a on ciągle poślizg. Wskazówka zakręca się do końca, a on ani drgnie. Niby świeci się kontrolka poślizg, klikam klawisz od piaskarki, ale i tak to nic nie daje. Wydaję mi się, że to coś z tarciem szyn, ale w innych tematach wyczytałem, że teraz ponoć na stałe jest ustawiana wartość 0.25 po eksporcie do scenerii. Innym pomagała też ta piaskarka lecz u mnie na nic to się zdaje. Przy okazji załączam loga.

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 550
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Stycznia 2013, 09:10:44 »
Według opisu tego, co robisz jadąc prawdziwą lokomotywą spaliłbyś silniki, a spod zestawów kołowych szłyby snopy iskier. Spróbuj zjechać nastawnikiem na 0 i użyć hamowania przeciwpoślizgowego.

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Stycznia 2013, 09:13:43 »
Robiłem tak i nic to nie daje.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Stycznia 2013, 09:14:06 »
Skoro wydaje Ci się że to coś z tarciem, to sprawdź jakie parametry mają tory w pliku wynikowym.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Stycznia 2013, 09:14:28 »
Pokaż wpis tego toru.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Stycznia 2013, 09:48:20 »
Nie wiem czy o to chodziło z tym wpisem toru, ale dodaje tego screen'a. Oraz dodaje szybki filmik z podglądu sytuacji co i jak, żeby lepiej to zobrazować. -->

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Stycznia 2013, 09:52:02 »
Nie, chodzi o wpis z pliku scn/inc/scm (w zależności jak wyeksportowałeś).
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Stycznia 2013, 10:24:31 »
Okej już mam. Przepraszam mój błąd, jednak źle zrozumiałem :P.

node -1 0 BRZ_t64 track normal 190.433 1.435 0 25 0 0 flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2 0.6 0.9 0.9
4482.564 -0.18 8595.97 0
0 0 0
0 0 0
4616.283 -0.18 8731.412 0
0
endtrack


FirstInit

trainset none BRZ_t64 20 0.0
node -1 0 SM04-002 dynamic PKP\SM03_v1 sm04-002 SM04 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
endtrainset

Dorzucam jeszcze cały wpis, w razie jakby coś było potrzebne do zobaczenia. Ewentualnie prosiłbym o jakieś poprawki, komentarze.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Stycznia 2013, 10:30:02 »
Tor ma wpisane zerowe tarcie, zamiast 0.25 jest 0 25 .

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Stycznia 2013, 10:41:49 »
Przez to tarcie odczytywane jest jako 0, nic dziwnego że "ruszasz lokiem a on ciągle w poślizg".
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Stycznia 2013, 10:42:18 »
Tak, powinno być:
node -1 0 BRZ_t64 track normal 190.433 1.435 0.25 25 20 0 flat vis
Co oznaczają poszczególne cyferki, znajdziesz w scenery.doc.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Stycznia 2013, 10:45:43 »
Pytanie teraz dlaczego generowany jest właśnie taki wpis toru? Czy miało to miejsce wcześniej?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Stycznia 2013, 10:50:05 »
Nie wiem czy o to chodziło z tym wpisem toru, ale dodaje tego screen'a.
Klikasz Edytuj listę obok pozycji z teksturą szyn i tam powinna być możliwość wpisania współczynnika tarcia. Jakie jest prawidłowe, tego nie wiem. Ludzie wpisują 0.15, co odpowiada tarciu elementów stalowych, ale wtedy łatwo o poślizgi. Wewnętrznie tarcie to mnożone jest przez 2, co odpowiada tarciu dynamicznemu. Widziałem też wartość 0.17. A może być też 0.25, przy którym poślizgi będą rzadko. Raz ustawione tarcie w ten sposób będzie obowiązywać na wszystkich odcinkach z daną teksturą szyny. Dla innej tekstury szyny trzeba to ustawić oddzielnie. Pozostałe parametry też wypadało by wpisać w teksturze szyny.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Stycznia 2013, 10:51:16 »
Po ponownym zapisie, znów wraca wartość 0. Pamiętam, że kiedyś za pierwszym razem gdy w ogóle zacząłem się bawić edytorem, normalnie mogłem jeździć. Dopiero nie dawno po ułożeniu większej ilości torów, chciałem przetestować i zaczęły się takie cyrki.

Okej, po zmianie wartości działa. Dziękuje wam Panowie za pomoc.  Tylko takie jeszcze małe pytanko. Czy to normalne, że wartość 0 była domyślna?
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2013, 10:56:33 wysłana przez R4TCH3T »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Stycznia 2013, 11:07:43 »
Zasadniczo edytor jest używany do przerabiania/rozbudowy czegoś, co jest już zaczęte, wtedy wartości domyślnych nie ma. Poza tym zmieniają się koncepcje i struktury i ciężko dbać o szczegóły, których się nie używa. Przez długi okres we wszystkich odcinkach był regularnie poprawiany współczynnik tarcia. Ostatnio współczynnik ten został przeniesiony z rekordu odcinka toru do rekordu szyny/nawierzchni, w związku z tym mogą występować pewne perturbacje. Niestety edytor nadal jest w fazie rozwoju i ciężko jest opisać jednoznacznie, jak należy coś tam robić, bo może się okazać, że za jakiś czas będzie się to robić inaczej. Edytor nie służy do ustawiania obiektów w przestrzeni, ale pracuje na powiązaniach pomiędzy obiektami, a te ulegają stopniowej ewolucji. Np. w najbliższym czasie planuję dodać wstawianie ukresów i na chwilę obecną trudno mi powiedzieć, jakie będzie to miało konsekwencje.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni