Autor Wątek:  ''Podskakujące'' Lokomotywy  (Przeczytany 19292 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: ''Podskakujące'' Lokomotywy
« Odpowiedź #30 dnia: 08 Grudnia 2012, 12:36:49 »
Ojej, jakby banana brakowało. Ja mam na sztywno takie rzeczy.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: ''Podskakujące'' Lokomotywy
« Odpowiedź #31 dnia: 08 Grudnia 2012, 12:38:10 »
Ojej, czy nie ojej. Wyciąg z repo.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: ''Podskakujące'' Lokomotywy
« Odpowiedź #32 dnia: 08 Grudnia 2012, 12:51:37 »
Ja pierdykam. Tyle co po apdejcie.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: ''Podskakujące'' Lokomotywy
« Odpowiedź #33 dnia: 08 Grudnia 2012, 13:06:15 »
Ja mam tak...

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: ''Podskakujące'' Lokomotywy
« Odpowiedź #34 dnia: 08 Grudnia 2012, 15:30:39 »
Wystarczy wygenerować E3D modelu na exe 325 i będzie ok (i z bujaniem i z badylami).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: ''Podskakujące'' Lokomotywy
« Odpowiedź #35 dnia: 08 Grudnia 2012, 15:35:42 »
Noobskie pytanie: to generowanie e3d jest wyłączone w 365 i więcej?

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: ''Podskakujące'' Lokomotywy
« Odpowiedź #36 dnia: 08 Grudnia 2012, 15:40:57 »
W jakim sensie wyłączone?
Zdaje się, że konwersja .t3d do .e3d jest zależna od parametru znajdującego się w pliku eu07.ini.
Co więcej, w nowszych wersjach poprawiona jest konwersja - wcześniej obracany był tylko pierwszy submodel, teraz obracane są wszystkie niezależnie od siebie, można więc zrezygnować z bananów i innych tego typu badziewi.
Może słowem wyjaśnienia, nie wszyscy muszą to wiedzieć (ja sam nie wiedziałem do całkiem niedawna) - modele we wszelkich edytorach budujemy w prawoskrętnym układzie współrzędnych xyz, w takim samym układzie są one przechowywane w plikach .t3d, natomiast OpenGL korzysta z układu -xzy, a że format .e3d został stworzony dla jak najprostszej współpracy z OpenGL, to również w ten sposób zapisane są modele (w układzie współrzędnych -xzy). Co ciekawe obecny format zapisu scenerii przeplata, zdaje się, te dwa układy współrzędnych, -xzy jest chyba jednak dominujący. Wypadałoby to kiedyś ujednolicić (albo w ogóle migrować do nowego formatu, np. .rsf).
« Ostatnia zmiana: 08 Grudnia 2012, 15:45:18 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: ''Podskakujące'' Lokomotywy
« Odpowiedź #37 dnia: 08 Grudnia 2012, 15:46:23 »
Noobskie pytanie: to generowanie e3d jest wyłączone w 365 i więcej?
Nie, ale po zmianach @Ra na brak konieczności używania bananów albo zmiany metody przechylania modelu (nie pamiętam) jest kicha po wygenerowaniu E3D. Osobiście generuję właśnie na EXE 325 (przed zmianami) żeby model zachowywał się normalnie.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: ''Podskakujące'' Lokomotywy
« Odpowiedź #38 dnia: 08 Grudnia 2012, 16:20:52 »
W czym się ta kicha objawia?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: ''Podskakujące'' Lokomotywy
« Odpowiedź #39 dnia: 08 Grudnia 2012, 16:41:52 »
Że buja modelami we wszelkie możliwe strony.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: ''Podskakujące'' Lokomotywy
« Odpowiedź #40 dnia: 13 Grudnia 2012, 17:20:43 »
&feature=youtu.be
Za odpaloną muzykę w tle przepraszam, zapomniało mi się o tym.
Sorki, że dopiero odp, ale nie miałem zbytnio czasu by looknać. Dzięki za filmik. Z ciekawości zobaczę jak się u mnie sprawa będzie przedstawiać.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: ''Podskakujące'' Lokomotywy
« Odpowiedź #41 dnia: 08 Stycznia 2013, 19:05:45 »
@Ra: niestety jest kicha - modele wygenerowane z convertmodels 4 zachowuja sie nieprawidlowo - kabina buja sie razem z kamera, model zewnetrzny pozostaje nieruchomy. dzieki temu widzimy pieknie plywajace wycieraczki i lusterka z kabiny. Czy dasz rade to poprawic na poziomie EXE?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: ''Podskakujące'' Lokomotywy
« Odpowiedź #42 dnia: 08 Stycznia 2013, 19:24:04 »
Musiałbym się zagłębić w to zjawisko. Niestety u mnie ono nie występuje, bo przy 2-5 FPS bujanie jest wyłączone... Miało by to sens, żeby ostatnie rozprawić się z bujaniem robionym przez wstawianie animacji do modelu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni