Marcin_EU napisał(a):
> tak wogole to mozeby nie robic opoznien w wykonywaniu
> skryptow? bo to chyba i tak nigdzie nie jest potrzebne,
no nie, do zamykania/otwierania rogatek itp to jest
jak znalazl, ale rzeczywiscie glowne zastsowanie opozniejn
to sterowanie przebiegami/semaforami - a to bedzie
zastapione przez oddzielny modul specjalizowany.
> (skryptow do kasowania/ustawiania semaforow i ustawiania
> zwrotnic nie trzeba opozniac),
trzeba, chociazby najpierw sie wyzwala zwrotnice
a potem semafor - ale jak juz pisalem to bedzie
inaczej robione.
Ale rozne rzeczy ktore okresowo dzialaja na pojazd
np. gdy ten stoi, to sa przydatne i wlasnie za pomoca
opoznien je robie.
No i to wygaszanie na SBL tez fajnie wyglada
(w rzeczywistosci nie zmienia sie od razu tylko na pol sekundy
gasnie).
> odczyt semafora nie jest robiony
> skryptami tylko procedura skanujaca tory na przedzie zwraca
> dokladna odleglosc i stringa z sygnalem na semaforze. a tak
> przy okazji to mam nadzieje ze nic sie nie stanie jak nabulowy
> odpowiednik memcella bedzie mogl przechowywac wylacznie stringa
> (lub 4 floaty) i nie bedzie mial wspolrzednych, nie musialbym
> wtedy przeraiac tego co juz jest standardowo :)
Musi byc polozenie, bo ta procedura skanujaca to
ci zwroci odleglosc z dokladnoscia do dlugosci toru,
a tak jak jest teraz to wie dokladnie gdzie jest semafor
i nie trzeba sie przejmowac jak sie on ma dokladnie do toru.
Ponadto te komendy beda sluzyc tez innym rzeczom,
zobacz do katalogu download/doc na ten dokument html,
tam sa spisane rozne komendy, jak dzialaja (lub beda dzialac).
> aha, string z sygnalem na semaforze mam w takim formacie:
> "disabled" jesli wygaszony, a jesli dziala to dowolna
> kombinacja "v000", "n000" i "s000" np. "v040n999"
e, po co tak, to bardzo ogranicza mozliwosci przekazywania
innych komend. Lepiej zrobic taki interface jaki byl,
ze komenda + 2 wartosci jest interpretowana przez
pojazd a jak nie to przez AI - w ten spsob mozna zrealizowac
elastycznie wiele rzeczy, zdalne sterowanie, radiostop itp.
A tak jak piszesz to bardzo szybko wyczerpia sie literki :)
no i mniej przejrzyste jest, nie mozna uzaleznien robic itp.
No i mozna przekazywac rozne rzeczy za pomoca semafora,
nie tylko predkosci. SHP itp.
Musza byc komendy + value1,2. Z tym ze komendy
bez case sensitive bo juz sie na to raz nabralem :)
> tekstury itp.) semafor wstawiasz podajac nazwe toru oraz czy
> podlaczyc na poczatek czy koniec toru a procedurka binduje
> kanal z sygnalem semafora i skrypt kasujacy do odpowiedniego
> konca toru.
Z tymi koncami to troche zakrecone, trzeba myslec
gdzie jest semafor w trakcie robienia torow,
i nie mozna potem go przestawic? No i co z semaforami:
grupowymi, bramowymi itp?
A co z semaforami ksztaltowymi ktore kasowane
sa nie za semaforem tylko za glowica?
Lepiej byloby tak: wstawiasz semafor i masz przycisk
"BindSignalToTrack", jak go nacisniesz to sie robi
celownik z kursora i mozesz kliknac w tor - tak zreszta
chcialem zrobic w obecnych skryptach ale sie na 3dsmax
niezbyt znam.
A drugi przycisk "SignalOffTrigger" uzywany bylby
do wskazania toru lub zdarzenia multiple ktore
kasuje semafor.
Acha, wybranie toru powinno polegac na tym
ze po kliknieciu sie podswietla tor i wyrozniane
sa jego konce, tak ze mozna zmienic kierunek
wyzwalania zdarzenia.
Napisz co o tym myslisz bo ja nie wiem jak
to wszystko wyglada u Ciebie z tymi skryptami,
ile one robia a ile program a ile edytor.
Pozdr,
[%sig%]