Autor Wątek:  EFF2  (Przeczytany 6813 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Veritek

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
EFF2
« dnia: 03 Grudnia 2012, 18:58:25 »
Witam
Spotkałem się ostatnio z ofertami pracy dla maszynistów z uprawnieniami EFF2. Niestety, nie moge znaleść nic co to za uprawnienia i do czego są potrzebne maszyniście.
Jeśli coś wiece napiszcie
Pozdrawiam.
Szlaki:W-wa Praga, Kutno, Ostrów Wlkp; Skierniewice, Zduńska Wola Karsznice,
Autoryzacja: SM(SP)-42, SM-31, EU-06, EU-07, EU-07/303Eb, ET-22/201E, ET-22/El

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: EFF2
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Grudnia 2012, 19:39:19 »
Tutaj jest opisane o co chodzi z EFF2: http://www.portal.pemp.pl/efektywnosc-energetyczna/spr2

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: EFF2
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Grudnia 2012, 19:50:09 »
No ale maszynista silnikiem elektrycznym nie jest więc jak ma dostać taki certyfikat?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: EFF2
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Grudnia 2012, 20:07:54 »
No ale maszynista silnikiem elektrycznym nie jest więc jak ma dostać taki certyfikat?
Są takie lokomotywy, które jeżdżą napędzane silnikami elektrycznymi.
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2012, 23:30:46 wysłana przez Benek »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: EFF2
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Grudnia 2012, 20:16:07 »
No ale dalej nie rozumiem, tam jest napisane że to klasyfikacja silników elektrycznych w zależności od ich sprawności. Wiec w jaki sposób maszynista ma dostać te uprawnienia EFF2 ?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: EFF2
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Grudnia 2012, 20:19:48 »
Jest tam podana moc silników. Może to jest kryterium? Kolega napisał, że nie może znaleźć nic na ten temat. Ten link wydaje się być jakimkolwiek tropem. A że silniki elektryczne są nierozłączną częścią lokomotyw, to może mieć to związek.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5632
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 568
Odp: EFF2
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Grudnia 2012, 22:41:20 »
Mnie się wydaje że to może dotyczyć jak najlepszego wykorzystywania właściwości trakcyjnych lokomotywy, jeżdżąc przy tym ekonomicznie. To są tylko moje domysły.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: EFF2
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Grudnia 2012, 23:23:40 »
EFF1, EFF2, EFF3 są to klasy sprawności ustalone przez CEMEP, które zawarło 36 producentów silników elektrycznych. Dotyczy silników elektycznych 3-fazowych indukcyjnych 400V 50Hz o mocy 11,1 kW do 90kW.
Także nijak to się ma do licencji maszynisty, nie rozumiem takie wypisywanie spekulacji.

Do autora wątku: Najlepiej dowiedzieć się u źródła, przeciez ktoś tę ofertę pisał.
« Ostatnia zmiana: 04 Grudnia 2012, 00:24:16 wysłana przez Anrej »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: EFF2
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Grudnia 2012, 23:32:50 »
Poprawiłem.

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EFF2
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Grudnia 2012, 01:13:36 »
Eeee... EFF2 to nie żadne uprawnienia, lecz sprawności silników elektrycznych wg normy unijnej, podwyższająca sprawność silników elektrycznych, przy zachowaniu ich mocy.

Więc do autora wątku. Proszę o PW, jak sprecyzujesz o co dokładnie chodzi. Na razie temat zamykam.

Edit by Mutopompka
temat otwieram po informacjach dot. tych uprawnień.
« Ostatnia zmiana: 04 Grudnia 2012, 20:44:10 wysłana przez Mutopompka »

Offline Veritek

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EFF2
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Grudnia 2012, 00:33:58 »
Temat poruszyłem ponieważ na Rynku Kolejowym w zakładce praca firma DB Schenker szuka maszynistów z "uprawnieniami EFF2".
http://www.rynek-kolejowy.pl/praca/237
Zainteresowało mnie co to za uprawnienia, ale nie znalazłem nic o tym w necie wiec spróbowałem na forum Maszyny. Jak widzę temat nie jest też za bardzo znany uczestnikom forum.
Spotkałem się z klasami sprawności silników, ale to nie wyjaśnia co to są uprawnienia EFF2.
Idąc dalej - skoro maszynista jest tylko "prowadzącym" pojazd trakcyjny, to po co mu uprawnienia klas sprawności silników? Czy może na takich pojazdach trakcyjnych jest inny rozruch lub możne inna charakterystyka prowadzenia lokomotywy? Czy może dotyczy to lokomotyw wielosystemowych (w końcu Niemcy jeżdżą na innym napięciu trakcyjnym).
Co tyczy się Klas sprawności ktoś wcześniej napisał że dotyczą silników elektycznych 3-fazowych indukcyjnych 400V 50Hz o mocy 11,1 kW do 90kW.
Na EU07 silniki mają 500kW, a lokomotywa wielosystemowa Simens 189 ma silniki 1633kW, wiec chyba raczej nie chodzi o klasy sprawności silników, ale owe uprawnienia mogą mieć z nią coś wspólnego.
Spróbuje się czegoś dowiedzieć od wykładowców na kursie, a jak nie to spróbuję u źródła.
@Mutopompka jeśli uważasz zamknąć wątek proszę bardzo, odezwę się na priv jak się czegoś dowiem.
Pozdrawiam
Szlaki:W-wa Praga, Kutno, Ostrów Wlkp; Skierniewice, Zduńska Wola Karsznice,
Autoryzacja: SM(SP)-42, SM-31, EU-06, EU-07, EU-07/303Eb, ET-22/201E, ET-22/El

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: EFF2
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Grudnia 2012, 03:19:25 »
Cytat: Veritek
Na EU07 silniki mają 500kW, a lokomotywa wielosystemowa Simens 189 ma silniki 1633kW, wiec chyba raczej nie chodzi o klasy sprawności silników, ale owe uprawnienia mogą mieć z nią coś wspólnego.
Może chodzi o pewien przedział mocy lokomotywy... Tak samo jak są uprawnienia do latania awionetkami o pewnej masie np.: do 3,5 tony.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: EFF2
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Grudnia 2012, 16:41:03 »
To tak nie można gdybać. Jaki przedział lokomotyw, maszynista trakcji elektrycznej to jest maszynista trakcji elektrycznej. Osobnym działem są drezyny. Ale z tego co wiem, drezyny nie są zasilane z trakcji elektrycznej. Lokomotywy wielosystemowe są zasilane silnikami indukcyjnymi trójfazowymi. Silnik taki zasilany jest przez falownik. Silniki w lokomotywach zasilane są napieciem 1500V, 400V jest to typowe napięcie w sieci trójfazowej.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EFF2
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Grudnia 2012, 23:29:48 »
A nie prościej zadzwonić do DB i zapytać "o co kaman"?
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Veritek

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EFF2
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Grudnia 2012, 00:33:09 »
@El Mecánico pewnie że prościej.
Zadzwoniłem do nich i już wiem.
Uprawnienia te nie mają nic wspólnego z klasą sprawności silników.
Uprawnienia EFF2 pozwalają maszyniście polskiemu poruszać się po niemieckich liniach kolejowych.
Świadectwo Kwalifikacji które zrobi maszynista w Polsce pozwalają mu poruszać się pojazdami trakcyjnymi tylko po naszej infrastrukturze kolejowej. Na linie kolejowe za granicą musi sobie wyrobić uprawnienia.
 
Szlaki:W-wa Praga, Kutno, Ostrów Wlkp; Skierniewice, Zduńska Wola Karsznice,
Autoryzacja: SM(SP)-42, SM-31, EU-06, EU-07, EU-07/303Eb, ET-22/201E, ET-22/El