Temat poruszyłem ponieważ na Rynku Kolejowym w zakładce praca firma DB Schenker szuka maszynistów z "uprawnieniami EFF2".
http://www.rynek-kolejowy.pl/praca/237Zainteresowało mnie co to za uprawnienia, ale nie znalazłem nic o tym w necie wiec spróbowałem na forum Maszyny. Jak widzę temat nie jest też za bardzo znany uczestnikom forum.
Spotkałem się z klasami sprawności silników, ale to nie wyjaśnia co to są uprawnienia EFF2.
Idąc dalej - skoro maszynista jest tylko "prowadzącym" pojazd trakcyjny, to po co mu uprawnienia klas sprawności silników? Czy może na takich pojazdach trakcyjnych jest inny rozruch lub możne inna charakterystyka prowadzenia lokomotywy? Czy może dotyczy to lokomotyw wielosystemowych (w końcu Niemcy jeżdżą na innym napięciu trakcyjnym).
Co tyczy się Klas sprawności ktoś wcześniej napisał że dotyczą silników elektycznych 3-fazowych indukcyjnych 400V 50Hz o mocy 11,1 kW do 90kW.
Na EU07 silniki mają 500kW, a lokomotywa wielosystemowa Simens 189 ma silniki 1633kW, wiec chyba raczej nie chodzi o klasy sprawności silników, ale owe uprawnienia mogą mieć z nią coś wspólnego.
Spróbuje się czegoś dowiedzieć od wykładowców na kursie, a jak nie to spróbuję u źródła.
@Mutopompka jeśli uważasz zamknąć wątek proszę bardzo, odezwę się na priv jak się czegoś dowiem.
Pozdrawiam