Potrzeba taka występuje w paru przypadkach, jednak obecnie jest to potrzebne dla eventu wykonywanego po zakończeniu animacji submodelu. Niby można równocześnie z uruchomieniem animacji modelu dodać do kolejki event z odpowiednim opóźnieniem, ale trzeba to opóźnienie dobrać lub policzyć, co się nie sprawdza, jeśli istnieje możliwość przedłużenia lub zmiany kierunku animacji.
Przykładowo, czas ruchu obrotnicy zależy od jej aktualnego i docelowego położenia, a do tego obsługując obrotnicę ręcznie można zadać jej nową pozycję zanim osiągnie poprzednio zadaną. Wyliczanie z góry czasu trwania tego ruchu było by dosyć karkołomne. Podobna sytuacja jest w przypadku zapór, które mogą być opuszczone zaraz po lekkim podniesieniu, albo ponownie podniesione, gdy już rozpoczęto ich opuszczanie.
Dlatego wczoraj dodałem opcję generowania eventu po zakończeniu animacji. Event ten jest generowany przez submodel, który podlega animacji. Ponieważ w modelu może być wiele animowanych submodeli, nazwa eventu musi zawierać nazwę modelu oraz nazwę submodelu. Na początek utworzyłem nazwę o postaci model.submodel:done, gdzie "model" oraz "submodel" są odpowiednimi nazwami obiektów, a ":done" jest końcówką związaną z zakończeniem animacji. Niemniej równie dobrze mogła by być używana nazwa submodel@model:done albo model->submodel:done.
Być może ktoś ma lepsze propozycje, to dodam je do ankiety.